بنر هدر

15 جاذبه گردشگری برتر چین

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

از بیش از 700 سال پیش که چین توسط نوشته های مارکوپولوی جهانگرد کشف شد، جهان آماده است تا آنچه را که در این کشور بزرگ آسیایی اسرارآمیز و عجیب است، مورد توجه قرار دهد. حتی اکنون، پس از چندین دهه رشد اقتصادی، این کشور پهناور هیچ یک از جذابیت های خود را از دست نداده است. در واقع، تضاد بین آداب و رسوم چین باستان و دولت مدرن جدید که در حال توسعه است، به جذابیت فرهنگ هزارساله این کشور افزود.

این فرهنگ بسیار مورد توجه چینی هاست و حفظ مکان های مهم تاریخی مانند شهر ممنوعه و کاخ تابستانی در پایتخت این کشور یعنی پکن، گواهی بر این موضوع می باشد. و پس از آن دیوار بزرگ معروف وجود دارد، که 6700 کیلومتر از دریای زرد تا آسیای مرکزی امتداد دارد، در حالی که زیارتگاه های بی شمار چین، روح ادیان شرقی قدیمی را آشکار می کند.

به لطف وسعت این کشور، چین به عنوان یک مقصد توریستی دامنه ای بی پایان را برای اکتشاف فراهم می کند. این که شما تصمیم به سفر با یک کشتی مسافرتی لوکس از طریق تنگه های زیبای یانگ تسه، و بازدید از یک شهر شلوغ را دارید و یا به دنبال آرامش در یک معبد باستانی هستید، این کشور مملو از تجربیات باورنکردنی است. با فهرست ما از بهترین جاذبه های گردشگری در چین، فعالیت های جالب و پرماجرا را کشف کنید.

1) دیوار بزرگ چین

15 جاذبه گردشگری برتر چین

به قول چینی ها “هیچ کس نمی تواند یک قهرمان واقعی باشد، مگر اینکه به دیوار بزرگ رفته باشد”، جمله ای که به وضوح اهمیت این بنای باستانی بی نظیر را نشان می دهد.

دیوار بزرگ باشکوه چین(به زبان چینی به “چانگچنگ” یا “دیوار بلند” معروف است) بیش از 6000 کیلومتر از قلعه های شانهاگوان در شرق و تمام راه به سمت جییگوان در غرب و هبی، تینسین، پکن، جایی که از بهترین قسمتهای حفظ شده دیوار می توان بازدید کرد، تا داخل مغولستان، نینگشیا و گانسو امتداد دارد.

به طور متوسط ​​ شش تا هشت متر ارتفاع دارد اما به اندازه 16 متر بالا می رود، و در بعضی قسمت ها به حدی گسترده است که پنج اسب یا 10 مرد می توانند از آن عبور کنند، این دیوار دارای دژها و برج های مراقبت بیشماری است، که برخی از آنها متعلق به قرن هفتم قبل از میلاد می باشند و برخی از مناطق معروف نیز در حدود 210 سال قبل از میلاد، هنگام اتصال بخش های مختلف دیوار، به آن اضافه شدند.

امروزه، بیشترین بازدید از دیوار در نزدیکی گذرگاه بدلینگ در شمال غربی پکن است که به راحتی با حمل و نقل عمومی یا تورهای سازمان یافته قابل دسترسی است. سایر بخش های مرمت شده به از جمله بخش نزدیک گوبیکو، در 130 کیلومتری پکن، و موتیانو، در 70 کیلومتری شمال شرقی پکن ارزش بازدید را دارند.

2) شهر ممنوعه و کاخ امپراطوری، پکن

15 جاذبه گردشگری برتر چین

بزرگترین و مهمترین ساختمان چین، یعنی شهر ممنوعه که به کاخ امپراطوری نیز معروف است، در قلب پکن واقع شده و بازدید از آن ضروری است. ساخت این شهر در زمان سلسله یوان بین سال های 1271-1368 آغاز شد، و بخش اعظم این مجتمع که امروزه دیده می شود (کاخ های بسیار باشکوهی در این شهر وجود دارند) بین سال های 1406 و 1420 به عنوان محل اقامت 24 امپراطور سلسله های مینگ و کینگ ساخته شده اند که فقط خانواده امپراطوری و درباریان اجازه ورود داشتند.

این مجموعه عظیم با 720،000 متر مربع مساحت توسط یک دیوار 10 متری با برج های مراقبت و یک محوطه وسیع محافظت می شود، و شامل مناطقی که برای اهداف تشریفاتی و اجرایی کنار گذاشته شده اند و محل اقامت خصوصی امپراطور می باشد.

در حالی که بازدید از همه اینها ساعت ها طول می کشد، اما بخش های برجسته شامل پنج پل طلایی سنگ مرمر سفید  رودخانه؛ تالار عالی ساز، یک ساختمان 35 متری با تاج و تخت امپراطوری؛ سالن نفیس مهمانی امپراطور(تالار مراقب هماهنگی)؛ و موزه کاخ با مجموعه بزرگ از آثار هنری و باستانی سلسله مینگ و چینگ و چند مورد جزئی دیگر، می باشد . از دیگر جاذبه های مهم در مجاورت کاخ امپراطوری می توان به میدان معروف تیانانمن و معبد بهشت​​، یکی از مهمترین اماکن مذهبی کشور متعلق به قرن پانزدهم، اشاره کرد.

3) ارتش تراکوتا

15 جاذبه گردشگری برتر چین

در دهه های 1970 در زمان حفر چاه ها در حومه شهر شیان بود که کشاورزان مهم ترین یافته باستان شناسی، ارتش تراکوتا، را پیدا کردند. برای محافظت از مقبره امپراطور اول بیش از سه گودال بزرگ زیرزمینی، بیش از 8000 جنگجو، حدود 520 اسب و بیش از 100 ارابه همراه با تعداد زیادی شخصیت غیر نظامی دیگر که قدمت آنها در حدود 280 سال قبل از میلاد مسیح بود، ساخته شد. اگرچه برخی از آنها به دلیل گذشت زمان به شدت آسیب دیده بودند، اما بسیاری از مجسمه های کشف شده به سختی دوباره ساخته و به عنوان نشانه اهمیت به امپراطور و زندگی پس از مرگ ایستاده اند.

این مکان، بخشی از پارک آرامگاه امپراطور کین شی هوانگ، یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری چین است و تجربه ای فراموش نشدنی از ایستادن در مقابل تجمع سربازان و اسب ها که گویی در حال انجام رژه در قرن های گذشته هستند، را ارائه می دهد.

4) کاخ تابستانی

15 جاذبه گردشگری برتر چین

کاخ امپراطوری تابستانی(یوهه یون) در فاصله 15 کیلومتری پکن، در میان  پارک های زیبا با وسعت بیش از 700 هکتار واقع شده و یکی از پر بازدید ترین جاذبه های چین است. در حالی که خود این کاخ در سال 1153 ساخته شده بود، دریاچه بزرگ آن در قرن چهاردهم برای تقویت باغ های امپراطوری اضافه شد.

بخش های برجسته می توان به تالار باشکوه خیرخواهی و طول عمر با تخت پادشاهی، و تئاتر بزرگ، یک سازه سه طبقه خصوصی که در سال 1891 برای رضایتمندی خانواده امپراطوری از اپرا ساخته شده بود و هنوز هم برای نمایش ها و اجراهای موسیقی سنتی چینی استفاده می شود، اشاره کرد.

 دیگر بخش های برجسته شامل سالن خوشبختی و طول عمر با باغ ها و حیاط های دلنشین و همچنین تعداد زیادی مسیرهای دیدنی پیاده روی اشاره کرد. اگر زمان دارید، سعی کنید از خرابه های کاخ تابستانی قدیمی نیز بازدید کنید که گفته می شود زمانی یکی از کاخ های جذاب و بی نظیر از نظر معماری در کشور بوده، اما در اواسط سال های 1800 توسط نیروهای استعماری نابود شد.

5) سفر دریایی رودخانه لی

15 جاذبه گردشگری برتر چین

شهر گیلین در شمال شرقی گوانگشی، برخی از زیباترین حومه های چین را داراست و به خاطر رودخانه لی که از شهر و کوه های اطراف کارست می گذرد، معروف است. در حالی که این منظره بی نظیر صدها سال است که شاعران و هنرمندان را به خود جلب کرده و موضوع افسانه ها و داستان های بی شماری بوده، این روزها در بین گردشگران سراسر دنیا که مایل به دیدن این شکوه طبیعی از نزدیک می باشند، محبوب است.

بهترین راه برای لذت بردن از این منطقه، سفر دریایی در کنار رودخانه لی است. محبوب ترین مسیر رودخانه از گیلین تا یانگشو می باشد، جایی که این رودخانه در مسیری 80 کیلومتری از صخره های سنگی زیبا و غارها با اسم های عاشقانه مانند کوه زیبایی بی نظیر، تپه خرطوم فیل و غار فلوت رید می گذرد. بسته به نوع قایق، می توانید یک کشتی مسافرتی یا قایق های کوچک بامبو را انتخاب کنید، سفرها از چند ساعت تا چند روز می توانند طول بکشد.

6) پایگاه تحقیقاتی پرورش خرس پاندای چنگدو

15 جاذبه گردشگری برتر چین

سفر به چین بدون تجربه بازدید از حداقل یک پاندا کامل نخواهد بود. در حالی که باغ وحش های برتر کشور دارای نمونه های بسیار خوبی از این موجودات زیبا هستند، اما بهترین مکان برای دیدن پانداها در شرایطی نزدیک به زیستگاه طبیعی آنها، در پایگاه تحقیقاتی خرس بزرگ پاندا در چنگدو استان سیچوان می باشد.

در اینجا، شما فرصت خواهید داشت تا 80 پاندا را در هنگام انجام کارهای روزمره، از غذا خوردن گرفته تا بازی در امکانات فراهم شده مانند پارک، ببینید. علاوه بر دیدن این حیوانات زیبا از نزدیک، در نمایشگاه های دائمی درباره ی پانداها و جزئیات مربوط به تلاش های در حال پیشرفت برای حفاظت از آینده آنها، اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

تورهای انگلیسی زبان در دسترس اند. در صورت امکان، سعی کنید هنگام تغذیه صبحگاهی که پانداها بسیار فعال اند، از آنها بازدید کنید؛ بهتر است در یکی از برنامه های داوطلبانه ثبت نام کنید، که تجربه ای بی نظیر برای تغذیه و نگهداری این موجودات کوچک و حتی مراقبت از یک بچه پاندا را شامل می باشد.

7) رودخانه یانگ تسه و سه دره

15 جاذبه گردشگری برتر چین

رودخانه قدرتمند یانگ تسه در چین با عنوان چانگ جیانگ (“رود طولانی”) شناخته می شود و بیش از 6000 کیلومتر طول دارد که آن را به طولانی ترین و مهمترین رودخانه چین و سومین رودخانه طولانی جهان پس از آمازون و نیل تبدیل کرده است. یانگ تسه از تبت در غرب، و از طریق طریق هشت استان به شانگهای در شرق امتداد دارد و برای بیش از 2000 سال، مسیر اصلی حمل و نقل چین بوده است (حدود 2700 کیلومتر قابل پیمایش می باشد). حوضه آبریز وسیع آن با 700 انشعاب، تقریبا یک پنجم از کل مساحت کشور و یک چهارم از زمین های کشاورزی را شامل می شود.

در حالی که طول زیاد آن فرصت بازدید از رودخانه را از چندین نقطه در چین ارائه می دهد، اما تا کنون محبوب ترین قسمت ها برای گردشگران، سه دره زیبای قوتانگ، وو و زیلینگ، یک مسیر 200 کیلومتری بین شهرهای فننجی و ییچانگ بوده است. در این مکان ها ترکیبی از سیل های شدید و آب های کم عمق خطرناک رخ داده و رودخانه از میان دره ها و صخره های ناهموار و قله های کوهستانی بلند در امتداد مناظری به زیبایی گرند کانیون (دره بزرگ) عبور می کند.

تعدادی گزینه های گردشگری، از سفرهای دریایی مجلل با تمرکز بر بسیاری از جاذبه های تاریخی منطقه و منظره های زیبا گرفته تا تورهای پرماجرا در امتداد چشمگیرترین بخش های رودخانه، برای گردشگران در دسترس اند.

8) باغ های کلاسیک سوژو

15 جاذبه گردشگری برتر چین

باغ های کلاسیک سوژو، یکی از مهمترین باغ های تاریخی جهان و میراث جهانی یونسکو محسوب شده و بازدید از آن باید در برنامه سفر شما به چین باشد.

 این باغ های باشکوه که در شهر تاریخی سوژو در استان جیانگ سو واقع شده اند، در قرن یازدهم زمانی که این شهر شاهد رشد بی سابقه ای بود، در میان حدود 270 باغ کاشته شده در این مکان تاسیس شدند. از میان باغ های باقی مانده معروف ترین باغ، باغ زیبای ماندگار یک مکان هفت هکتاری می باشد که در سال 1800 در پارکی که ابتدا در زمان سلسله مینگ ایجاد شده بود، ساخته شد.

این باغ، یکی از معروف ترین مجموعه باغ های چین است، و شامل استخر، چندین ساختمان جذاب، یک تپه مصنوعی، درختستان هلو و یک مسیر زیبا مملو از 300 لوح سنگی حک شده از شخصیت های قدیمی چین، می باشد.

همچنین از دیگر بخش های پر بازدید، باغ باستانی ایوان کانگ لانگ ( باغ ایوان موج بزرگ)، باغی با وسعت دو هکتار می باشد و شامل بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد از جمله یک طاق دوتایی است که بخش های داخلی و خارجی را به هم متصل می کند.

9) کاخ پوتالا، تبت

15 جاذبه گردشگری برتر چین

یکی دیگر از شناخته شده ترین ساختارهای تاریخی چین کاخ باشکوه پوتالا در شهر لهاسای تبت است. این بنا به عنوان یک قلعه و محل اقامت دالایی لاما ساخته شده، قرن ها مرکز قدرت سیاسی و مذهبی بود و شامل بسیاری از مهمترین گنجینه های دینی می باشد.

نخستین کاخ از دو کاخ پوتالا یعنی کاخ سرخ در قرن هفدهم ساخته شده و شامل مهمترین زیارتگاه های این بنا در تالار پادشاهی است که دیوارهای آن مملو از نقاشی های دیواری با صحنه هایی از زندگی دالایی لاماس و پادشاهان تبت می باشد. از دیگر بخش های برجسته کاخ سرخ می توان به، سالن های وسیع که به آموزه های دینی اختصاص یافته اند و مقبره های بی نظیر تعدادی از دالایی لاماها(معروف به “گنبد”)اشاره کرد.

کاخ سفید نیز به اندازه کاخ سرخ چشمگیر است و ساخت آن در سال 1648 به پایان رسید و شامل خوابگاه، مکان مطالعات و اتاق های پذیرایی است که از سال 1959 یعنی زمانی که دالایی لاما از تبت فرار کرد، بدون تغییر باقی مانده اند. هنگامی که در لهاسا هستید، حتما از باغ های خارق العاده جواهرات بازدید کنید. این باغ های 90 هکتاری بخشی از اقامتگاه تابستانی دالایی لاما هستند که ساخت آنها برای اولین بار در دهه 1840 آغاز شده و همه چیز را از کاخ های بزرگ و ایوان ها گرفته تا دریاچه های دلپذیر، شامل می شود.

10) تفرجگاه شانگهای، بوند

15 جاذبه گردشگری برتر چین

یک کار بی نظیر از برنامه ریزی و حراست شهری هوشمند را می توان در تفرجگاه باشکوه ساحلی شانگهای، زونگشان لو، که بیشتر با عنوان بوند (ویتان) شناخته می شود، مشاهده کرد. هنگامی که در این گذرگاه عابرپیاده در امتداد رودخانه هوانگپو جیانگ قدم می زنید، تقریبا فراموش خواهید کرد که وسط بزرگترین شهر چین هستید(جمعیت شانگهای بیش از 24 میلیون نفر است).

بوند به خاطر ویژگی اروپایی خود که در گذشته سکونتگاهی بین المللی بوده، و همچنین برای 52 ساختمان حفاظت شده به سبک انگلیسی و فرانسوی، بسیاری از رستوران ها، کافه ها، فروشگاه ها و گالری های هنری مشهور است. معماری این منطقه نمایانگر تاثیر سبک های مختلف از گوتیک گرفته تا دوره رنسانس، از جمله تعدادی ساختمان به سبک هنر دکو، و شامل بخش های برجسته ای مانند گمرک بندر قدیمی، با برج ناقوس، و یک هتل باشکوه آرام می باشد.

برای داشتن بهترین چشم اندازها از بوند، از برج 168 متری مروارید شرق در ساحل مقابل رودخانه هوانگ جیانگ بازدید کنید. اگر فرصت دارید، حتما از باغ یو نیز بازدید کنید. این باغ معمولا با عنوان “باغ خوشبختی” شناخته می شود و قدمت آن به سال 1559، یعنی هنگامی که ساخته شد، بر می گردد(بسیاری از سازه های اصلی آن تا به امروز سالم باقی مانده اند).

11) دریاچه غربی و تاریخی هانگزو

15 جاذبه گردشگری برتر چین

تعداد کمی از شهرهای چین به اندازه مکان های باشکوه تاریخی و معابد باستانی شهر هانگزو، پایتخت استان ژجیانگ در جنوبی ترین انتهای کانال بزرگ چین مشهور هستند. بخش اعظم این مجموعه غنی در حوالی دریاچه دوست داشتنی غرب، دریاچه ای به طول شش کیلومتر مربع در مرکز شهر قدیمی قرار گرفته و تعداد زیادی از تپه ها، بتکده ها و معابد احاطه شده است.

این منطقه بی نظیر با جاده هایی که در قرن یازدهم ساخته شده اند به 5 بخش مجزا تقسیم شده که برای گردش در آن می توانید پیاده از یک مسیر آبی به مسیری دیگر بروید گروهی از ساختمان های قدیمی را ببینید( این منطقه در بهار که درختان هلو شکوفه می دهند، بسیار دلپذیر است).

بخشی از سفر، توقف در یکی از پل های قدیمی دریاچه انجام می شود و یکی از بهترین آن ها، پل شکسته است که گذرگاه بایدی را با ساحل پیوند می دهد و جزیره بهشتی کوچک با چهار دریاچه که به وسیله پل زیگزاگی 9 طاق به یکدیگر متصل اند را کشف می کند. حتما در یکی از تورهای قایقی و تفریحی کوچک که شما را به اطراف دریاچه می برد، شرکت کنید و اگر زمان داشتید، از نمایش سرگرم کننده فواره موسیقی که هر شب برگزار می شود، بازدید کنید.

12) آرامگاه نور: آرامگاه امپراطوری شمالی

15 جاذبه گردشگری برتر چین

در منطقه کوهستانی شمال شرقی چین، شهر قدیمی شنیانگ قرار دارد که مرکز مهم تجارت و فرهنگ و محل استقرار مقبره نور (ژائولینگ) است که به عنوان آرامگاه امپراطوری شمالی نیز شناخته می شود. این مقبره یکی از مهمترین اماکن تاریخی شمال شرقی چین و جزو مقبره های امپراطوری سلسله های مینگ و چینگ در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و به خاطر سبک معماری منحصر به فرد خود معروف است: ترکیبی از آرامگاه های سنتی چینی و ساختمان های قلعه مانند اوایل دوران چینگ.

امپراتور هوانگ تایجی، که از سال 1626 تا 1635 سلطنت کرد، در یک مکان وسیع با بیش از 180،000 متر مربع که 8 سال طول کشید تا تکمیل شود، در این مقبره دفن شده است. این مکان به خاطر “مسیر روح”، یک راهرو تزیین شده با ستون های سنگی و مجسمه هایی از اسب های مورد علاقه امپراطور مورد توجه است.

یکی دیگر از مکان های مهم، کاخ امپراطوری با شکوه متعلق به اوایل دوره چینگ است، که دومین مجموعه بزرگ از کاخ حفاظت شده در چین پس از کاخ امپراطوری پکن محسوب می شود. این مجموعه به عنوان اقامتگاه اولین امپراطورهای چینگ استفاده می شده و شامل چندین حیاط باشکوه است که در اطراف آنها ساختمان های بیشمار، از جمله تالار دولت تعالی (چونگژنگ دیان)با تخت سلطنتی آن، قرار دارد.

 13) بودای غول پیکر شهر لشان

15 جاذبه گردشگری برتر چین

گفته معروف چینی: “کوه یک بودا و بودا یک کوه است.”، جمله ای که به مجسمه 71 متری بودای غول پیکر شهر لشان تعلق دارد. و مطمئنا وقتی شما در کنار پاهای آن قرار بگیرید، به عنوان برج های یک مجسمه عظیم در بالای سر شما به نظر می رسد. این نماد مهم مذهبی از یک صخره سنگی حک شده و بزرگترین مجسمه بودا در جهان است که ساخت آن در سال 713 میلادی توسط یک راهب بودایی آغاز و 90 سال بعد به پایان رسید.

این مجسمه بودای میتریا را نشان می دهد، و با توجه به موقعیت مکانی آن، مشرف به رودخانه ای که برای جذاب تر کردن آن طراحی شده بود، بسیار دلپذیر است (حتی اغلب برای حمل و نقل خیانتکاران استفاده می شد). بودا غول پیکر در میراث جهانی یونسکو، همچنان تعداد زیادی از زائران سراسر جهان را به خود جلب می کند و به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی چین مورد توجه قرار می گیرد.بودا غول پیکر شهر لشان به راحتی از شهر چنگدو، و با یک سفر دریایی سرگرم کننده از اسکله های عمومی لشان قابل دسترسی است. منظره پارکی که بودا در آن قرار دارد نیز ارزش بازدید را دارد، بنابراین حتما زمان کافی به برنامه سفر خود اختصاص دهید.

14) افق هنگ کنگ

15 جاذبه گردشگری برتر چین

هنگ کنگ در این بخش از اقیانوس آرام برای چندین دهه پایتخت مالی و تجاری بوده  و به طور گسترده به خاطر داشتن تعداد زیادی آسمان خراش و تپه های بلند یکی از چشمگیرترین اسکله های جهان به حساب می آید. هنگ کنگ یک منظره شهری است و می توانید از امکانات بی نظیر آن لذت ببرید. یکی از بهترین منظره ها از قله ویکتوریا در جزیره هنگ کنگ است، جایی که آسمان خراش ها بندر بزرگ این شهر را احاطه می کنند و یک منظره ویژه را در شب ارائه می دهند.

بندر ویکتوریا نیز به همان اندازه خیره کننده است. در اینجا می توانید با یکی از کشتی های معروف هنگ کنگ به نقاط مختلف مانند کولون سفر کنید. یا می توانید به راحتی در عرشه کشتی بمانید و از تماشای منظره ها لذت ببرید. در صورت امکان، سعی کنید سفر خود را با اثر لیزری شبانه، یک نمایش با تابش 360 درجه خیره کننده لیزر که از آسمان خراش های بندر به عنوان پس زمینه جادویی استفاده می کند، تطابق دهید(برای چشم انداز بهتر، سعی کنید نمایش را از سمت کولون بندر ویکتوریا ببینید).

15) پارک ملی جنگل ژانگجیاجی

15 جاذبه گردشگری برتر چین

وقتی برای اولین بار به پارک ملی جنگل ژانگجیاجی در استان هونان نگاه می کنید، مطمئنا درک این موضوع که فیلمساز جیمز کامرون، چگونه توانسته از این منظره اهام بگیرد، دشوار نیست. فیلم موفق آواتار از کامرون، توانست به خوبی در این منطقه با زیبایی های طبیعی خیره‌کننده قرار بگیرد، بسیاری از صخره های سنگی ستون مانند منحصر به فرد مانند یک منظره باورنکردنی در یک فیلم علمی تخیلی به نظر می رسند(یکی از بلندترین ستون ها، در ارتفاع چشمگیر 1080 متری، که به “کوه آواتار هللویا” تغییر نام داده، ایستاده است).

 اینجا یکی از مکان های گردشگری کمتر شناخته شده در چین است. این پارک علاوه بر تعداد زیادی از شگفتی های طبیعی، که می تواند در یک تور گردشگری قرار بگیرد، شامل تعدادی جاذبه های مصنوعی جدید نیز می باشد. اولین ساخته این پارک، آسانسور بیلونگ معروف به “آسانسور آسمان صدها اژدها” می باشد.

این آسانسور گروه های 50 نفره را تا ارتفاع 326 متری و در کمتر از دو دقیقه به آسمان می برد، همچنین این ساختار چشمگیر، یک نمای کلی از تمام منظره ها در طول مسیر ارائه می دهد. همچنین پل شیشه ای گرند کانیون ژانگجیاجی است که در سال 2016 افتتاح و به عنوان بلندترین و مرتفع ترین پل عابر پیاده جهان معرفی شده، مورد توجه است.

این جاذبه در ارتفاع 300 متری بالاتر از سطح زمین قرار گرفته و 430 متر در کنار صخره دیدنی و جذاب امتداد دارد که بازدید از آن برای کسانی که مشکل قلبی دارند توصیه نمی شود بلکه برای افزودن یک تجربه ماجراجویی به سفر، مناسب است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید