دهکده فرهنگی لسدی آفریقای جنوبی (معروف به روستای رنگین کمان)

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

لسدی (Lesedi ) که به روستای رنگین کمان آفریقای جنوبی شهرت دارد، در مسیر سان سیتی و در میانه ی تپه های سنگی واقع شده است. این روستای بی نظیر حدود یک ساعت از شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد. در این روستای توریستی، سنت های فرهنگی مختلفی از جنوب آفریقا جشن گرفته می شود. لسدی در زبان بومی به معنی نور می باشد. روستای مذکور امروزه دارای پنج قبیله ی سنتی است که همه ی آنها فرهنگ آفریقای جنوبی را منعکس می نمایند.
دهکده فرهنگی لسدی آفریقای جنوبی (معروف به روستای رنگین کمان)معرفی جاذبه های گردشگری روستای لسدی
روستای توریستی لسدی در نزدیکی ژوهانسبورگ و در آفریقای جنوبی واقع شده است. لسدی که در زبان بومی به معنی نور می باشد، در سال 1995 به عنوان جاذبه ی توریستی معرفی شده است.

این روستا امروزه دارای پنج قبیله ی سنتی است که همگی به نوعی متفاوت فرهنگ آفریقای جنوبی را منعکس می نمایند. این پنج قبیله به نام های پدی، زولو، خوزه، بسوتو و نیدبلی هستند. نوع معماری خانه ها، سبک لباس، طرز صحبت و حتی صدا و لهجه نیز در این قبایل متفاوت می باشد.
دهکده فرهنگی لسدی آفریقای جنوبی (معروف به روستای رنگین کمان)آهنگ ها، جشن ها و پایکوبی های سنتی در این قبایل، زیبا و فراموش نشدنی است و می توان آن را از جاذبه های لسدی معرفی نمود. خانواده های قبایل مذکور به طور دائم در این روستا زندگی می کنند و به بهترین شکل از گردشگران استقبال می نمایند. به طوری که با آواز و پایکوبی سنتی خود به استقبال آنها می روند، و همزمان گروه های موسیقی این دهکده نیز نواختن را آغاز می نمایند.

در همچنین در این منطقه مناظر رنگی رویایی که بازتابی از روستاهای آفریقای جنوبی است، و نیز تفاوت چشمگیر پنج قبیله ی موجود در این روستا را می توان از دیگر جاذبه های لسدی معرفی نمود.
دهکده فرهنگی لسدی آفریقای جنوبی (معروف به روستای رنگین کمان)غذای اصلی و سنتی این منطقه نیز از دیگر جاذبه های مورد نظر گردشگران می باشد. این غذای خوش طعم از پوره ی ذرت و لوبیای پخته تهیه می شود. این غذا که به خورشت سنتی معروف شده است، «potjekiekos » نام دارد. غذای مذکور را در دیگ های سیاه طبخ می نمایند. از دیگر غذاهای این روستای توریستی می توان به کباب دنده، استیک یا جوجه، سوسیس گوشت، گوشت کروکودیل، گوزن آفریقایی و گراز اشاره نمود.
دهکده فرهنگی لسدی آفریقای جنوبی (معروف به روستای رنگین کمان)قابل ذکر است که آنچه در این روستای توریستی نظر گردشگران را به خود معطوف داشته است، نمایش ها و جشن های شبانه که با رقص و آواز سنتی صورت می گیرد، می باشد.

جشن های برگزار شده در روستای توریستی لسدی در خصوص سنت های مختلف و جذاب آفریقایی می باشند. از سوغات های منطقه ی مذکور نیز که بسیار مورد توجه گردشگران است، می توان به انواع صنایع دستی نظیر بافتنی ها و دست ساخته های چوبی ، شاخ، عاج حیوانات و پوست اشاره نمود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید