بنر هدر

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

کائوآئی (به انگلیسی: Kauai) یکی از جزایر هشت‌گانه ایالت هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است. کائوآئی یکی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی، ایالت پنجاهم آمریکا در اقیانوس آرام است، که با فوران آتشفشان ها، میلیون ها سال پیش شکل گرفته است. این جزیره بهشتی باشکوه و سرسبز است و دارای کوهستان ها، آبشار ها و خطوط ساحلی بسیار زیبایی است.

کائوآئی از قدیمی ترین و غربی ترین جزایر بزرگ در مجمع‌ الجزایر هاوایی به شمار می رود و زندگی گیاهی گسترده و متنوعی دارد این ویژگی منحصر به فرد این جزیره را با نام باغ جزیره معروف کرده است. تنگ دره وای می از برترین جاذبه های جزیره می باشد و به قدری زیبا و منحصر به فرد است که با داشتن چشم انداز های شگفت انگیز رقیبی در جهان ندارد.

جزایری مانند اوآهو اغلب جاذبه های فرهنگی، شهری، تفریحی و فعالیت های سرگرم کننده دارند اما جزیره ی بکر کائوآئی سرزمین ماجراجویی و هیجان بوده و گردشگران در دل طبیعت از سفر خود لذت می برند.

برخی سوار بر قایق شده و در دل آب های بی کران آرام می شوند، تعدادی به تماشای صخره های ساحل ناپالی در شمال غرب پرداخته، در رودخانه ها کایاک سواری می کنند، یا با تور های هوایی هلیکوپتر سواری از تماشای چشم انداز ها لذت می برند، یا در میان مسیر های پیاده روی به طبیعت گردی می پردازند.

گردشگران می توانند در طول دو روز با شرکت در تور های دو روزه از این جزیره دیدن کنند، یک روز از سمت غرب جزیره و اطراف جاده غربی لیهو که به سوی جاذبه های تنگ دره وای می، راه دارد، بازدید کنند و روز دوم در جاده ای به سوی ساحل شمالی رفته و از دیگر جاذبه های جزیره دیدن کنند. بیشتر توریست ها ترجیح می دهند اقامتی طولانی در جزیره داشته باشند و زیبایی های این بهشت کوچک را کشف کنند. در ادامه با برترین و زیبا ترین جاذبه های باغ جزیره آشنا خواهید شد:

 1 – پارک ایالتی ساحل ناپالی (Na Pali Coast State Park)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

پارک ایالتی ساحل ناپالی بخش های دورافتاده جزیره را در بر می گیرد و با وجود مناظر زیبای کوهستان، صخره ها، آبشار ها و حیات گیاهان متنوع و سرسبز چشم انداز باشکوهی دارد. ساحل ناپالی در قسمت شمال غربی جزیره واقع شده و یکی از مناطق غیر قابل دسترس جزیره کائوآئی محسوب می شود. ارتفاع رشته کوه ها در نقاطی به 3938 فوت می رسد و موجب شکل گیری صخره های شیب دار رو به دریا شده است و تنها با تماشای این چشم انداز فوق العاده باشکوه از فراز آسمان یا از سوی دریا می توان عظمت و زیبایی آنرا درک کرد. دره های شیب دار در قسمت خشکی کوهستان ها را از یکدیگر جدا کرده است.
بخاطر دور افتادگی این منطقه توانسته زندگی گیاهی متنوعی را پرورش داده و به تکامل برساند که در کنار بلندی ها و صخره هایی با شیب تند مناظر حیرت آوری از طبیعت را آفریده است. کوهستان ها آتشفشانی با اشکال عجیب و غریب و با غار ها و آبشار ها، فضای سرسبز اطراف و سواحل شنی که در دامنه کوه ها پنهان شده اند، همگی با ارزش بوده و بهتر است که از نزدیک این طبیعت بکر را تماشا کنید.

سفر هوایی یا قایق سواری در این بخش گزینه ی مناسبی خواهد بود، هر دو گزینه چشم اندازی زیبا و جذاب از صخره ها و خطوط ساحلی را در بر دارد. تور هوایی دلوکس تماشای دیدنی های کائوآئی، گردشگران را در 65 دقیقه بر فراز مناظر زیبا و شگفت انگیز جزیره به پرواز در می آورد.

تور های گردشی اسنورکلینگ و موج سواری در ساحل ناپالی جزیره کائوآئی، تجربه ای جالب از تفریح و سرگرمی در آب های گرم تا قایق رانی در اقیانوس آرام و تماشای صخره های بلند ناپالی از سوی اقیانوس را برای گردشگران رقم می زند. توریست ها برای ثبت لحظات فراموش نشدنی در خاطرات خود می توانند در نزدیک سواحل به غواصی پرداخته و مرجان ها و ماهی های رنگ روشن این منطقه را از نزدیک لمس کنند.

گردشگران ماجراجو و نترس می توانند در بخش هایی از ساحل ناپالی به طبیعت گردی و پیاده روی بپردازند و از نزدیک شاهد عظمت و زیبایی های این جزیره باشند.

  2 – تنگ دره وای می (Waimea Canyon)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

تنگ دره وای می با زیبا ترین و دیدنی ترین دره های جهان قابل مقایسه بوده و اغلب به خاطر شکوه بی مانند آن با عنوان گرند کنیون اقیانوس آرام نامیده می شود. این منطقه نه تنها شیب بسیار عمیقی دارد بلکه دارای خاک سرخی در کنار جنگل های سرسبز است که مملو از رودخانه ها، آبشار ها و صخره های سیاه آتشفشانی می باشد، مه و بخاری که در زمین فلات در جریان است موجب ایجاد شدن چشم اندازی رنگارنگ است. در حاشیه ی جاده جاذبه های تماشایی زیادی وجود دارد، همچنین مسیر های پیاده روی نیز از کنار جاده راه به سوی طبیعت دارد. این تنگ دره به سوی دریا ادامه داشته و عمیق ترین بخش از دره در پارک ایالتی کوکه قرار دارد.

گردشگرانی که ترجیح می دهند به همراه تور و راهنما از این دره ی با عظمت دیدن کنند می توانند در تور تماشای دیدنی های تنگ دره وای می شرکت کنند، و از نزدیک لبه های دره وای می و چندین جاذبه ی طبیعی برتر دیگر مانند فرن گروتو، آبشار های اوپائیکا و شكافي بزرگ در صخره هاى ساحلی که هنگام خوردن موج به ساحل آب از آن فوران می کند، را تماشا کنند. این تور جذاب نه ساعت طول خواهد کشید و توریست ها در مکان های تاریخی مانند کاپیتان کوکز لندینگ و پارک ایالتی قلعه الیزابت، و در سایت های مقدسی مانند هولو هولو کو هیائو و شهر کوچک کولوا توقف کوتاهی خواهند داشت.

 3 – پارک ایالتی کوکه (Koke’e State Park)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

گفتنی است که پارک ایالتی کوکه در امتداد تنگ دره وای می قرار دارد و در حقیقت عمیق ترین قسمت های دره را در بر گرفته است. در این پارک می توانید بخش هایی از کالالائو را نیز تماشا کنید، صخره های مرتفع و 4 هزار فوتی ساحل ناپالی را تماشا کنید.

این جاذبه های طبیعی را می توانید با تور هوایی یا دریایی دیده و یا تنها از این پارک ملی که چشم اندازی فوق العاده عالی دارد، به تماشای آنها بپردازید. طبیعت گردی در این ناحیه به دقت بیشتری نیاز دارد و اغلب صخره ها از مه ها و بخار پوشیده می شوند و قابل رویت نیستند. انتهای جاده که از میان پارک عبور می کند زیبا و تماشایی است.

در این پارک مسیر های پیاده روی بسیاری برای توریست ها وجود دارد که می توانند در دل طبیعت به گردش پرداخته و از کنار جاذبه های گوناگون جزیره که در این پارک ایالتی گسترده شده اند عبور کنند، که برای نمونه می توان به موزه ی تاریخ طبیعی و هتل کوکه اشاره کرد.

گفتنی است که موزه ی تاریخ طبیعی کوکه در مواردی مانند آب و هوا، زمین شناسی، گیاه شناسی، حیات وحش و فرهنگ و هنر هاوایی تمرکز دارد و در کنار تنگ دره وای می و پارک ایالتی کوکه، اطلاعات مفیدی را در خدمت مردم قرار می دهد. 

4 – بهترین سواحل جزیره کائوآئی (Kauai’s Best Beaches)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

در این باغ جزیره سواحل عالی بسیاری وجود دارد که به راحتی می توانید در میان آنها انتخاب کنید، برخی از این سواحل به قدری زیبا می باشند که در میان مردم محلی و توریست ها محبوبیت زیادی کسب کرده اند. بطور کلی سواحل موجود در کرانه شمالی دریا، در طول ماه های تابستان شرایط ناهموار دارند و حتی تعدادی از این سواحل به روی توریست ها بسته می شوند که برای نمونه می توان به ساحل کی و ساحل تونل که به اسنورکلینگ و کوه نوردی در کوهستان های مجاور دریا شهرت دارند، اشاره کرد.

قبل از شنا در هر جایی بهتر است که از وضعیت آب و هوای آن منطقه مطلع شوید و بررسی کنید ساحلی که انتخاب کرده اید ممنوعیت شنا ندارد و باز است، شرایط آب و هوایی می تواند به طور موقت موجب بسته شدن سواحل باشد.
اگر به دنبال ساحلی در شمال جزیره می باشید تا حمام آفتاب بگیرید و آرامش یابید ساحل سکرت یا ساحل نهان که در کنار کوهستان ها پنهان و دور از دید است می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

گردشگران می بایستی دقت کنند که این منطقه با وجود امواج بلند و قدرتمند برای شنا مناسب نمی باشد. ساحل آنینی بهترین و مناسب ترین ساحل برای کودکان می باشد که در بخش شمالی واقع شده است، اما به خاطر وجود صخره های بلند که از ساحل محافظت می کنند، مکان امنی به شمار می رود. ساحل دو مایلی توسط صخره ها محافظت می شود و عمق کمتری دارد که موجب شده این ساحل بهترین گزینه برای خانواده ها محسوب شود. امکانات خوبی در این ساحل وجود دارد و می توانید در کلاس های آموزش اسکی بادی شرکت کنید، به اسنورکلینگ و قایق سواری نیز بپردازید.

در قسمت جنوبی جزیره، ساحل ماهائولپو شهرت زیادی دارد و برای توریست ها با سلیقه های مختلف جذابیت دارد. شرایط آب و هوای این ساحل بسیار خوب بوده و مکان مناسبی برای شنا، اسنورکلینگ، ماهیگیری و ورزش های مختلف آبی مانند موج سواری می باشد. در امتداد این خط ساحلی مسیر های پیاده روی عالی با بهترین چشم انداز ها و سایت های فرهنگی مهمی وجود دارد که می توانید هنگام طبیعت گردی از این مکان ها بازدید کنید.

گفتنی است که ساحل پلیهال که در قسمت غربی جزیره ی کائوآئی واقع شده است یکی از رویایی ترین و رمانتیک ترین سواحل است که شهرت زیادی دارد و گردشگران جوان در این مکان که رو به غرب می باشد، غروب آفتاب را تماشا می کنند.

5 – پارک ایالتی پولیهال (Polihale State Park)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

پارک ایالتی پولیهال در انتهای غربی پارک ایالتی ساحل ناپالی واقع شده است و دارای ساحل بکر و زیبایی با شن های درخشان سفید رنگ است. گردشگران می بایستی از عدم حضور نجات غریق ها در این ساحل مطلع باشند و در آن شنا نکنند. امواج این قسمت بسیار قدرتمند بوده و موجب شده که در این قسمت شنا و ورزش های آبی در اکثر ماه های سال بسیار خطرناک باشد.

اما با وجود چشم انداز های زیبای خطوط ساحلی ناپالی این پارک شهرت و محبوبیت زیادی دارد و توریست های زیادی برای تماشای غروب آفتاب در این پارک گرد هم می آیند. توریست ها بهتر است دقت کنند که دسترسی به ساحل دشوار بوده و مانند بسیاری از دیگر مناطق دورافتاده هاوایی امکان کرایه ماشین نیز وجود ندارد.

 6 – آبشار زیبای وایلوا (Wailua Falls)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

در میان جاده لیهو و هانامائولو و در چند کیلومتری جاده 560 مسیری به سوی آبشار زیبای وایلوا وجود دارد. وایلوا دو آبشار بزرگ می باشد که از ارتفاع 80 فوتی رو به صفحه ی صخره ای سرازیر می شود. در افسانه ها آمده است که پرش از این آبشار نشان دهنده ی شجاعت و قدرت رئیس و افراد برتر هاوایی محسوب می شد. توریست هایی که به دنبال تجربه ای منحصر به فرد و خاص باشند می توانند در تور های کایاک سواری و پیاده روی رودخانه ی وایلوا شرکت کنند. این گردش گروهی به مدت 5 ساعت طول می کشد و نه تنها از تماشای چشم انداز های زیبا لذت خواهید برد بلکه آموزنده نیز بوده و نیازی به هیچ آموزش قبلی ندارید.

تور های مجاز در طول مسیر از معابد باستانی جزیره نیز بازدید می کنند و اطلاعات خوبی درباره حیات گیاهی منحصر به فرد این نواحی در اختیار گردشگران قرار می دهند. هنگام رسیدن به خشکی تنها یک مایل تا رسیدن به آبشار وایلوا پیاده روی خواهید کرد و می توانید زیبایی های آن را و استخر بزرگ طبیعی در دامنه ی آبشار را مورد تحسین قرار دهید و در آن شنا کنید. 

7 – پو ئیپو (Po’ipu)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

پو ئیپو در قسمت ساحل جنوبی گرم و آفتابی جزیره کائوآئی واقع شده است، و بهترین سواحل جزیره در این منطقه قرار دارند. قبل از رشد صنعت گردشگری، شکر مهم ترین منبع درآمد این ناحیه و نواحی اطراف به شمار می رفت.

صنعت گردشگری در این قسمت اخیرا رشد کرده و در نتیجه نسبت به دیگر مناطق شدت بیشتری نیز داشته است. بهترین و لوکس ترین هتل های جزیره و اقامتگاه های مخصوص تعطیلات در این ناحیه قرار دارند. قوانین رشد شهری از ساخت و ساز ساختمان های بیش از سه طبقه جلوگیری می کند تا این ناحیه همچنان چهره ی روستایی خود را حفظ کند و مکان آرام بخشی برای توریست ها باشد.

 8 – دهکده هانالی (Hanalei)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاواییدهکده ی کوچک هانالی در کنار خلیج هانالی واقع شده است و در بخش ساحل شمالی جزیره قرار دارد. این دهکده مملو از سواحل زیبا با شن های ریز می باشد و همچنین دروازه ای به سوی دره ی بزرگ هانالی محسوب می شود. در کنار دهکده در جاده 560 عمارت تبلیغ وایولی قرار دارد که قدمت آن به سال 1841 میلادی می رسد.

این عمارت یکی از بهترین و تاریخی ترین مکان های تبلیغ در هاوایی می باشد. در قسمت چپ این جاده کلیسای تاریخی وایولی هویلا قرار دارد که امروزه مرکز تجمع محسوب می شود. در این دهکده می توانید چشم انداز زیبای دره ی هانالی را تماشا کنید. رودخانه ی هانالی همچون مرواریدی درخشان درون دره جاری می باشد و از کنار مزارع گیاه تارو و نیشکر عبور می کند و کوهستان های کنار رودخانه مناسب کوهنوردی می باشد. در این ناحیه می توانید به طبیعت گردی پرداخته و اوقات خوشی را سپری کنید.

 9 – یک طبیعت گردی لذت بخش در مسیر پیاده روی کالالائو (Kalalau Trail)

دیدنیهای جزیره کائوآئی از جزایر هشت‌ گانه مجمع‌ الجزایر هاوایی

مسیر پیاده روی کالالائو 11 مایل امتداد دارد و در طول ساحل ناپالی گسترده شده است. این مسیر در اصل توسط هاوایی های اصیل و بومی ساخته شده بود. عبور از این مسیر حتی برای افرادی که تجربه پیاده روی دارند نیز دشوار می باشد، اما یکی از هیجان انگیز ترین گزینه های جزیره است و توریست ها از این تجربه لذت خواهند برد. این مسیر از پارک ایالتی هائینا در شمال جزیره شروع می شود و پس از 11 مایل در دره ی کالالائو به پایان می رسد. برای لذت از طبیعت بکر و زیبای این مسیر بهتر است که حداقل دو مایل در کنار ساحل هاناکاپیای را به طبیعت گردی بپردازید. با بارش باران این مسیر ممکن است اندکی لغزنده باشد که بهتر است پوشش مناسبی برای قدم زدن داشته باشید.
در صورتی که بخواهید کل این مسیر را طی کنید می بایستی چادر و غذا به همراه داشته باشید و شب را نیز در طبیعت سپری کنید. برای رفت و برگشت در این مسیر زیبای پیاده روی که 22 مایل خواهد بود، دو یا سه روز زمان لازم است. در طول مسیر از شیب ها، صخره ها با دشواری عبور خواهید کرد. در صورتی که در ماه های گرم سفر کنید می توانید از میوه های وحشی که در کنار جاده رشد می کنند میل نماید. فراموش نکنید که برای کمپ در این مسیر نیاز به مجوز دارید.
هتل های لوکس و مجهزی در جزیره کائوآئی وجود دارند که برای نمونه می توان به هتل گرند حیات کائوآئی ریزورت و اسپا، ماریوت وایاوهای بیچ کلوب، گاردن آیلند این و هتل پالم کائوآئی اشاره کرد.
در جزیره ی کائوآئی امکانات زیادی برای گردشگران فراهم گردیده است و جهانگردان با زیپ لاین سواری که توری دو و نیم ساعته می باشد می توانند از تماشای جنگل های انبوه لذت ببرند. جزیره دارای هشت زیپ لاین است که 200 فوت ارتفاع دارند و تنها دوازده نفر می توانند همزمان کنار هم بر فراز جنگل پرواز کنند و به تماشای خطوط ساحلی و چشم انداز های فوق العاده زیبای جزیره بپردازند. همچنین توریست ها با انتخاب تور های هوایی می توانند دیدی مانند چشم پرنده داشته باشند و از فراز آسمان جاذبه های زیبای جزیره، صخره های سبز و مرتفع در کنار ساحل ناپالی، سایت های گردشگری مانند خلیج هانالی و دره ی وای می، آبشار های شگفت انگیز کائوآئی که در اعماق جنگل ها سرازیر می شوند را نظاره کنند. بدون شک گردشگران ماجراجو در این جزیره ی دورافتاده سفری پر از هیجان را تجربه خواهند کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید