جاهای دیدنی رشت در عید نوروز

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

یکی از اصلی ترین مقاصد گرشگری نوروزی و سفرهای تعطیلات سالیانه استان گیلان می باشد خب طبیعیست و جای بحث هم ندارد. حالا در این بین بعضی ها بدلیل حضور بستگان نزدیکشان به رشت میروند و بعضی ها هم بدلیل استفاده از جاذبه های زیبا و طبیعی این دیار. در هر صورت انتخاب درستی دارند. استان گیلان یکی از بهترین استان های گردشگر پذیر کشورمان است و از تمام جهات می تواند یک مسافرت نوروزی خاطره انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد.

موزه میراث روستایی

جاهای دیدنی رشت در عید نوروز

موزه‌ی میراث روستایی گیلان، یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی رشت است. در موزه میراث روستایی، می توان معماری سنتی، آداب و رسوم، صنایع دستی و شیوه ساخت آن ها، خوراک محلی، نحوه پوشش و  شیوه زندگی مردم گیلان در گذشته را مشاهده کرد.

آبشار لونک

جاهای دیدنی رشت در عید نوروز

استان گیلان از جمله استان های گردشگری کشور می باشد که جاذبه های طبیعی فراوانی را در خود جای داده است. از جمله جاذبه های طبیعی این استان می توان به آبشارهای واقع در آن اشاره کرد که در این مقاله می خواهیم به بررسی یکی از این جاذبه ها به نام آبشار لونک رشت که در روستای لونک واقع شده است بپردازیم. این آبشار زیبا در منطقه جنگلی کناری جاده سیاهکل قرار گرفته و فاصله آن تا شهر سیاهکل حدود 25 کیلومتری می باشد و به همین جهت با نام آبشار لونک سیاهکل نیز شناخته می شود. این آبشار زیبا در سمت راست جاده کوهستانی سیاهکل – دیلمان واقع شده است و گردشگران می توانند در این مسیر به تماشا بسیاری از زیبایی های طبیعت استان گیلان بپردازند که منظره های بی نظیری را در خود جای داده است.

آبگیرهای رشت

جاهای دیدنی رشت در عید نوروز

در جنوب غربی شهر رشت، مرکز استان گیلان، شهرستانی وجود دارد به نام شفت. این شهرستان به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که بخش شمالی آن، مرکزی و بخش جنوبی آن احمد سر گوراب نام دارد. هر یک از بخش های شمالی و جنوبی نیز دارای یک شهر به ترتیب به نامهای شفت و احمد سرگوراب است.

پارک جنگلی سراوان

جاهای دیدنی رشت در عید نوروز

کسـانی که اهل گـشت و گذار هستند، حتما مرداب سـراوان را دیده‌اند. مـردابی که با نگاه اول متـوجه واقعیـت و زیبایی آن نمی‌شـوید؛ و احتمالا فکر می‌کنیـد که وسـط آن را چمن پوشـیده‌اســـت. اما وقتی قایق‌های قو شـکل را مـشاهده کنید، تازه متوجه تالاب سبز رنگ و بسـیار زیبای آن می‌شـوید. برای شـما توضیح دهـیم که چطور می‌توانیـد به پارگ جنـگلی سراوان و مرداب سـراوان بروید.

خانه ابریشمی

خانه ابریشمی رشت در ضلع جنوب شرقی میدان صیقلان و در انتهای کوچه شاعری جای دارد. بافت پیرامونی این خانه از جلوه ای نسبتاً سنتی و تاریخی برخوردار است.

این بنای زیبا در ضلع جنوب شرقی میدان صیقلان و در انتهای کوچه شاعری جای دارد. بافت پیرامونی این خانه از جلوه های نسبتاً سنتی و تاریخی برخوردار است. ارتباط خانه مزبور با خیابانهای اصلی شهر پس از گذر از معابر پرپیچ و خم و کوچه های باریک صورت می پذیرد.

بقعه دانای علی

جاهای دیدنی رشت در عید نوروز

بقعه دانای علی یکی از زیارتگاه های رشت است که هر روز عده زیادی از متوسلین و نمازگزاران برای زیارت به آنجا می روند. این بقعه از احترام و جایگاه بالایی در بین مردم برخوردار است و صاحب آن را صاحب کرامت و منزلت نزد پروردگار می دانند.

در رشت از هر سالمندی که سوال کنید، برای شما با ارادت و خلوص از دانای علی می گوید. هر چند دانای علی نه امامزاده بود و نه سید، اما کراماتی که از او دیده می شد، او را به واسطه خیر و برکت برای زوار و متوسلین تبدیل کرده است.

سبزه میدان رشت

جاهای دیدنی رشت در عید نوروز

این میدان تاریخی که در نزدیکی میدان شهرداری رشت قرار دارد در زمان حکومت محمدولی خان تنکابنی در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار بازسازی شد و از همان زمان به گردشگاه عمومی تبدیل شد.در فضای سبز این میدان کتابخانه‌ی عمومی و مجسمه‌هایی از مشاهیر گیلان قرار دارد که نمای زیبایی به آن داده است. در محدوده‌ی سبزه میدان و خیابان‌های منتهی به آن هم مراکز خرید و فروشگاه‌های زیادی وجود دارند که همین موضوع این منطقه را به یکی از اصلی‌ترین مراکز خرید در شهر رشت تبدیل کرده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید