راز رودخانه سِن پاریس معروف ترین رودخانه جهان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

رود سِن كه احتمالاً معروف ترین رودخانه جهان به شمار می رود، فقط و فقط تصورات ما را در روزگار كنونی به تسخیر در نمی آورد: این رودخانه كسانی را كه از زمان پیش از قرون وسطی با آن روبه رو شده اند، به نوعی مسخ كرده و فریفته است.

این رود كه شهر پاریس را به شكل بسیار منظمی به دو بخش مجزا در سمت چپ و راست خود تقسیم نموده است (لاغیو گووش و غیو دوغوات)، از زمانی كه یك نژاد سلتیكی از ماهیگیران معروف به پاریزی ها در قرن سوم پیش از میلاد مسیح، تصمیم به اقامت در حد فاصل بین دو ساحل و بر روی باریكه ای نمودند كه امروزه از آن با عنوان ای دولا سیته یاد می شود، به عنوان منبعی برای امرار معاش، تجارت و تماشای چشم اندازهای هیجان انگیز مورد استفاده قرار می گرفته است.

راز رودخانه سِن پاریس معروف ترین رودخانه جهاناین سكونت زودهنگام، كه بعدها توسط رومیان لوتتیا نامیده شد، به تدریج و كم كم تبدیل به كلانشهری شد كه امروزه با آن روبه رو هستیم و برای آن احترام قائلیم. اما خیلی راحت فراموش می كنیم كه رودخانه سِن، كه در حال حاضر و در بیشتر اوقات به عنوان منبعی برای گرفتن عكس های تماشایی و نیز فراهم آوری مسیری برای كشتی های تفریحی فوق العاده در نظر گرفته می شود، در زمان های قدیم رگ حیات جمعیت این منطقه و یكی از اصلی ترین دلایل سكونت زودهنگام ساكنان آن بوده است.
این رودخانه از سال 1991، یكی از مكان های میراث جهانی یونسكو نام گرفت، كه این یعنی از آن محافظت های قانونی به عمل آمده و به عنوان مكانی تاریخی و طبیعی پر اهمیت شناخته شد. ادامه مطلب را مطالعه نمایید تا با تاریخچه آن و نكاتی در رابطه با چگونگی لذت بردن از آن طی سفر بعدی به پایتخت كشور فرانسه آشنا شوید.

راز رودخانه سِن پاریس معروف ترین رودخانه جهان

برخی از حقایق در مورد رودخانه سِن:

طول این رودخانه 776 كیلومتر (482 مایل) بوده و با گذر از فرانسه در منطقه له هاوغ و در بخش اونفلور (بلژیك) وارد كانال انگلیسی می گردد. منبع آن در ناحیه فرانسوی برگاندی واقع شده و دهانه آن همان كانال انگلیسی است.
– در پاریس سواحل رودخانه سِن توسط 37 پل به یكدیگر متصل گشته اند، شامل پل پون دِ آلما در حوالی برج ایفل، پل پون دی آرتز و پل پون نووف.- ریشه نام این رودخانه مربوط به لغت لاتینی سكوانا است كه برخی اعتقاد دارند با نام گائلیكی مرتبط بوده و به اولین ساكنان سلتیكی این منطقه نسبت داده می شده است. با این حال هیچ گونه اجماع و توافقی در خصوص ریشه لغوی این كلمه وجود ندارد.
گردش و تفریح در رودخانه سِن: بهترین كارهایی كه می توان انجام داد.
بسیاری از شما در صورت سفر به شهر پاریس دلتان خواهد خواست كه از سواحل این رود دیدن كرده و گردشی در این منطقه داشته باشید. این یكی از دلایلی است كه نام این رودخانه در راهنمای سفر به برترین جاذبه های توریستی پاریس قرار گرفته است. به طور خاص توصیه می كنیم كه زمانی را برای بازدید و دیدن مناظر و لذت بردن از فعالیت های موجود در اطراف رودخانه مد نظر داشته باشید.

راز رودخانه سِن پاریس معروف ترین رودخانه جهانگردشی با قایق داشته باشید. به شكل ویژه در اولین سفر به این شهر، یك قایق مخصوص گردش های آبی فرصت مناسبی را برای شما فراهم می آورد تا در حین اینكه در داخل قایق تفریحی لم داده اید، از لحظات بسیار پراهمیت و مكان های متعدد لذت ببرید.

از كلیسای بزرگ نوتردام گرفته تا پالایس دجاستیس و موزه لوور، با حركت بسیار آرام بر روی رودخانه با تماشای همه این مكان ها از دور، از این استراحت مخصوص و اولین تجربه حضور در پاریس لذت ببرید – همچنین این سفر آبی با قایق می تواند روشی عالی برای مسافران و گردشگرانی باشد كه در زمینه سفر كردن و بازدید از نمادین ترین مكان های پاریس با محدودیت هایی مواجه هستند.
در صورتی كه در فصل زمستان به این شهر سفر می كنید، نگران نباشید: امروزه تعداد زیادی از شركت های ارائه دهنده خدمات كشتی ها و قایق های تفریحی، نواحی داخلی و گرمی را در اختیار عموم بازدید كنندگان می گذارند – بنابراین می توانید با وجود سفر در فصول سرد سال، از حضور در كشتی تفریحی لذت ببرید، حتی اگر بادهای بسیار سردی بوزند و یا باران به شدت ببارد.
لوازم و اسباب مخصوص پیك نیك به همراه داشته باشید و بر روی سواحل این رودخانه اوقات مفرحی را بگذرانید. سواحل رودخانه سِن، فضایی فوق العاده را برای گذراندن یك پیك نیك پاریزی مفرح فراهم آورده، خصوصاً در ماه های مربوط به فصول بهار و تابستان. بنابراین كمی نان باگت، پنیر و میوه با خود به همراه داشته و نقطه ای زیبا را در كنار رودخانه برای نشستن و استراحت پیدا كنید. غروب آفتاب زمانی بسیار عالی و تماشایی برای تحسین و تمجید از تغییر رنگ ماهرانه آسمان و همچنین درخشندگی قایق های در حال حركت بر سطح آب می باشد.

برای اینكه خوراكی های ویژه پیك نیك را تهیه نمایید، می توانید به بهترین نانوایی ها، رستوران ها و سوپرماركت های شهر پاریس مراجعه كنید. راز رودخانه سِن پاریس معروف ترین رودخانه جهان

از قدم زدن رومانتیك و یا متفكرانه در این منطقه لذت ببرید. ساحل رودخانه به صورت طبیعی برخی از رومانتیك ترین مكان های پاریس را برای قدم زدن با افراد خاص زندگیتان در دسترس شما گذارده است. در كنار پل پون دی آرتز توقف كنید و از تماشای انوار طلایی رنگ آفتاب بر روی سطح آب، بخش های بِكر و جذاب پل و همچنین منظره برج ایفل در دوردست لذت ببرید.
سواحل مزبور مكانی فوق العاده برای پیاده روی های انفرادی است تا بتوانید به برخی از مسائل و مشكلات پیچیده زندگی عمیقاً فكر كنید. توصیه من در این مورد، شروع حركت از نزدیكی هتل د ویل، عبور از روی پل، ورود به ای دولا سیته و ادامه دادن مسیر از سمت شرق به غرب در سواحل دو طرف رودخانه است (پیشنهاد می كنم به هر طرفی كه شما را بیشتر جذب می كند، مسیرتان را ادامه دهید).

راز رودخانه سِن پاریس معروف ترین رودخانه جهاندر كتابفروشی های قدیمی شهر در جستجوی كتاب ها، پوسترها و خاطرات گذشته باشید. تقریباً تمام افراد غرفه های سبز رنگ و قدیمی فروش كتاب را در كنار رودخانه سِن می شناسند (بوكینیست ها)، غرفه هایی كه تصاویر آنها در فیلم های بی شمار و عكس های بسیاری از این شهر به نمایش گذاشته شده اند. چه شما واقعاً بخواهید كه نسخه ای قدیمی و مسحوركننده از كتاب مورد علاقه خود را از اینجا تهیه كنید و چه فقط بخواهید كه تنها جستجویی در میان كتاب ها داشته باشید، هر دو حالت روشی بسیار خوشایند برای گذراندن یك بعدازظهر هستند.
اگر از این پیشنهاد خوشتان آمد، به احتمال زیاد به این فعالیت ها نیز علاقه مند خواهید گردید
زمانی كه گردشی در منطقه اطراف رودخانه سِن انجام دادید، می توانید در یك تور به كانال ها و مسیرهای پاریزی ها ثبت نام نمایید: كانال ها مشهورترین بخش آبی شهر پاریس می باشند، اما قطعاً تنها جای لذتبخش این شهر نیست.
حتی می توانید یك سفر یك روزه برای گشت و گذار در رود مارن با قایق داشته باشید – این همان فعالیت تفریحی است كه انجام آن به فكر اكثر گردشگران خطور نمی كند. یك پیك نیك در سواحل سرسبز آن، كه زمانی الهام بخش نقاشان معروفی همانند سیسلی و مانه بوده است، یكی از دوست داشتنی ترین فعالیت های فصل های بهار و تابستان این منطقه از جهان بوده و من شدیداً توصیه می كنم این كار را انجام دهید.

راز رودخانه سِن پاریس معروف ترین رودخانه جهانهمچنین سفری یك روزه به بیرون از پاریس و مناطقی مانند قصر كلاد مونه و باغ های گیورنی داشته باشید، مناطقی كه دارای نیلوفرهای آبی و جریان های آبی آرامی هستند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید