۶ مورد از زیباترین جاده های اروپا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سفرهای جاده ای بهترین روش برای تحسین و مشاهده تنوع زیاد در قاره ی اروپا می باشد، کروسانت نان شیرین فرانسوی بخرید و صبح زود هنگام در کنار سواحل فرانسه قدم بزنید یا غروب را در کنار یکی از دریاچه های ایتالیا سپری کنید. از کوهستان ها گرفته تا سواحل و یا تا روستاهایی با قدمت قرون وسطی، جاذبه ای برای تمام سلایق وجود دارد. در ادامه با راهنمای سفر جاده ای در مناطق مختلف اروپا بیشتر آشنا می شویم.

1 – هاپ جاده بزرگ یونان

۶ مورد از زیباترین جاده های اروپا

این جاده ی بزرگ در شهرهای آتن، لویدی، شهر بندری نافپلیو، شهر میستراس، لاکونیا گسترده شده است. از شهر آتن گذر کرده و به سوی مرکز استان پلوپونز سفر کنید تا از شهر اسپارت، دشت المپیا و خدایان قدیمی بازدید کنید. در میان بیشه های زیتون به آرامی گشته و در میان دهکده های آرام قدم بزنید.

با سپری کردن زمان خود در این سفر جاده ای، فرهنگ و آداب و رسوم یونان را کشف نمایید. از شهر آتن حرکت کنید، مدتی را در این شهر پایتخت آشفته و باستانی سپری کنید، سپس از این شلوغی و ازدحام دور شوید و به سوی جاده ای که به استان پلوپونز وصل می شود، پیش روید. به شهر کوچک لویدی خواهید رسید و با آداب آنها آشنا می شوید، به سوی شهر بندری نافپلیو حرکت کنید و در کنار ساحل بستنی میل کنید و در کنار امواج آرامشی دوباره به دست آورید. به سوی جنوب به مسیر خود ادامه دهید تا به شهر صخره ای میستراس، که پایتخت قسطنطنیه بود برسید.

در این منطقه از سرعت سفر بکاهید و می توانید در مزرعه های روستایی اقامت کنید یا به سوی غرب رفته و در مجموعه های هتل کوستا ناوارینو اقامت کنید.

این هتل نمایشگاه های هنری و فرهنگی زیادی را از موزه ی بناکی مطرح جهانی در آتن جذب کرده است پس روزها کاوش کنید و شب ها با اقامت در چنین مناطقی اطلاعات خود را بالا ببرید. در مسیر بازگشت به سوی آتن در منطقه ی باستانی مسینی، که یک شهر ویران شده ی باستانی است، توقف کنید و به سوی شهر مایسینه در شمال که قدمت زیادی دارد، پیش روید در این سفر می توانید با فرهنگ یونانی ها از نزدیک آشنا شوید و سپس به زادگاه دموکراسی، شهر آتن بازگشته و سفر خود را به پایان برسانید. 

2 – فلورانس تا ساحل آمالفی، ایتالیا

۶ مورد از زیباترین جاده های اروپااین مسیر معروف از شهرهای فلورانس، سیه نا، رم، شهر پوزیتانو و راولو گذر می کند.

علاوه بر زیبایی منطقه توسکانی و چشم اندازهای دیدنی ساحل آمالفی، این مسیر از میان دو شهر با عظمت ایتالیا عبور می کند. قبل از رسیدن به تپه های نواحی توسکانی، از شهر زیبای فلورانس، زادگاه رنسانس دیدن کنید. در سیه نا به کاوش پرداخته و سپس به سوی شهر معروف رم بروید تا در عظمت و شکوه آن غرق شده و از غذاهای لذیذ آن لذت ببرید.

سپس راهی یکی از زیباترین خطوط ساحلی جهان شوید؛ شهر ساحلی آمالفی یک مقصد زیبا و دوست داشتنی برای تعطیلات است. صخره های بیشماری در این مسیر به چشم می خورد اما مناظر زیبای دهکده ها دیدن دارد. در شهر پوزیتانو یا در منطقه ی آرام راولو توقف کنید تا بتوانید از جزیره ی فوق العاده زیبای کاپری بازدید کرده و سفری به یادماندنی را تجربه نمایید. 

3 – جاده زمستانی سرزمین عجایب لاپلند، فنلاند

این مسیر که به سرزمین عجایب معروف است از میان شهر رووانیمی که مرکز لاپلند است عبور می کند. همچنین می توانید از شهر صنعتی کیمی، ساریزلکا و شهر ایناری که در این مسیر قرار دارند، دیدن کنید. لاپلند دروازه ای به سوی سرزمین عجایب زمستانی است، برف های زیبا، رنگ های فوق العاده شگفت انگیز شفق های قطبی، قلعه های یخی که باورکردنی نبوده و تورهایی که خاطراتش را فراموش نخواهید کرد.

این سفر از شهر رووانیمی شروع می شود و در این منطقه می توانید از پارک سانتا بازدید کنید و شاهد افسانه های کریسمس و گوزن های شمالی باشید سپس راهی شهر صنعتی کیمی شوید. شهر کیمی فنلاند جواهری پنهان شده در لاپلند است که بهتر است بازدید از آن را فراموش نکنید.
قلعه ی یخی بی نظیر و مجسمه هایی از جنس یخ و برف در این منطقه وجود دارند که در طول هر زمستان با چهره ای متفاوت در نمایش عموم قرار می گیرند، و با بازدید از کروز یخ شکن سامپو متوجه خواهید شد چگونه این یخ شکن، یخ های منجمد شده را تکه تکه می کند تا کشتی ها بتوانند به سوی بندر حرکت کنند، همچنین می توانید در آب های یخی شناور شوید و تجربه ای نو به دست آورید.

ویلاهای شیشه ای کنار ساحل از تماشایی ترین کابین ها به شمار می روند که رو به دریای بالتیک قرار دارند و با اقامت در این مکان می توانید شاهد نورهای با عظمت شفق های قطبی بر فراز آسمان باشید. سپس برای تجربه ماجراجویی های دیگر به سوی ساریزلکا پیش بروید. ویلاهای شفق های قطبی کلبه های برفی برای اقامت توریست ها دارند که گردشگران می توانند از اتاق خود به تماشای رنگین کمان قطبی و نورهای محسور کننده بپردازند.

همچنین با شرکت در تورهای کوتاه یا اسکی در اطراف شهر نیز می توانید آسمان زیبا و نورهای رنگارنگ را نظاره گر باشید. در شهر ایناری توقف کنید و با فرهنگ مردم فنلاند آشنا شوید به گوزن های شمالی غذا دهید و این بدون شک زمستان رویایی خواهد بود که نظیر آن را در جایی نمی توان یافت. 

4 – جاده 500 ساحل شمالی ، اسکاتلند

۶ مورد از زیباترین جاده های اروپا

این جاده از مسیر بیلاخ نابا که به معنی مسیر گله ها است عبور می کند و همچنین از شبه جزیره اپل کراس، روستای اولاپول، فانوس دریایی در شبه جزیره دانت هد و از شهر اینورنس می گذرد.

جاده 500 ساحل شمالی یک سفر حماسی ساحلی را در ارتفاعات اسکاتلند به همراه دارد. سفر خود را از شهر اینورنس شروع کنید و به سوی شمالی ترین بخش اسکاتلند پیش بروید تا مناظر فوق العاده باشکوه، قلعه های ویران شده و تنوع زیستی و حیات وحش متفاوتی را شاهد باشید. این مکان به قدری دیدنی است که در طول راه ترجیح خواهید داد که در تمام ایستگاه ها توقف کنید و نهایت لذت را از سفر خود ببرید.

این شهر به قدری جاذبه دارد که شاید با زمان محدود خود نتوانید همگی را بازدید نمایید، برخی در کنار جاده قرار دارند و برخی در جاده های فرعی و مسیرهای دورافتاده واقع شده اند که گردشگران را به سوی خود جذب می کنند و جاذبه هایی مانند قلعه های متروکه دارند. در طول مسیر توقف کنید تا طعم خوراک ماهی تازه گرفته شده را امتحان کنید و فراموش نکنید که گوسفندان در این منطقه در هر نقطه ای که بخواهند به آزادی می چرند حتی وسط خیابان، پس مراقب باشید تا به حیوانات نیز آسیب نرسانید. 

5 – جاده رینگ شهری ایسلند

۶ مورد از زیباترین جاده های اروپا

این جاده از شهر ریکیاویک، شهر کوچک ویک، شهر ماهیگیری هوفن، تفرجگاه سنتی فیال لادرید، هیوربای، دهکده هومزتانگیه و اسکیول عبور می کند.

کیسه خواب و چادر را فراموش نکنید تا به مدت تقریبا هشت روز تابستان را در ماجراجویی های کمپ در رینگ شهری ایسلند سپری کنید. با وجود استقبال زیاد توریست ها از ایسلند در طول سالیان گذشته، هنوز هم قسمت های زیادی از مسیر رینگ شهری دست نخورده و آرام باقی مانده است. سفر خود را از شهر ریکیاویک پایتخت ایسلند شروع کنید اما فراموش نکنید که در طول راه ممکن است هر دقیقه برای گرفتن عکسی دیگر یا برای تماشای جاذبه ای توقف کنید. از تالاب آبی و کلیسای هالگرمیور بازدید کنید سپس راهی جاده شوید.

به سوی مقصد دوم بروید و از ساحل زیبایی در شهر کوچک ویک در جنوب ایسلند دیدن کنید، کمپ های این منطقه در نزدیکی کلیسای زیبایی و در طرف مقابل ساحل سیاه معروف قرار دارند. در طول این مسیر جاذبه های شگفت انگیزی مانند آبشار سلیالاندفوس و استخرهای سلیاوالایاق به چشم می خورند که بازدید از آنها خالی از لطف نبوده و عکس های یادگاری زیبایی در انتظار گردشگران است.

سپس خود را در شهر کوچک ماهیگیری هوفن خواهید یافت، شهری که بهترین غذاهای دریایی را می توانید میل کنید، در جاده ی رینگ شهری به مسیر خود ادامه دهید و از زمین های سرسبز عبور کنید، در زمین های یخی و در میان طوفان برف که حتی در تابستان نیز ادامه دارد اسب سواری کنید و از سفر خود با آمادگی کامل لذت ببرید.

6 – جاده هایلاتسز اَندَلُس در جنوب اسپانیا

۶ مورد از زیباترین جاده های اروپااین جاده در شهرهای گرانادا، نرجا، روندا، پوئبلوس بلانکوس، سویل و کوردوبا (قرطبه) گسترده شده است. برای بازدید از سرزمین های با عظمت اندلس در جنوب اسپانیا ده روز زمان لازم دارید، از بناهای تاریخی و خیابان های سنگ فرش این سرزمین که روزگاری محل حکومت اسلامی بود دیدن کنید.

سفر خود را از شهر گرانادا شروع کنید و از شاهکار هنر اسلامی، کاخ الحمرا که بر روی یک تپه ی سنگی واقع شده بازدید کنید دیدن جزئیات این کاخ و قلعه ی باستانی که هزاران سال قدمت دارد حداقل سه ساعت طول می کشد. سپس راهی نرجا شوید و از ساحل آن لذت ببرید و طعم غذاهای تازه و لذیذ دریایی را بچشید. راهی روندا شده و از پل معروف آن که صد متر ارتفاع داشته و بیش از 200 سال قدمت دارد بازدید کنید.

بهتر است هم از فضای بالا و هم از سوی پایین پل را کاوش کنید تا مهندسی و عظمت این کار را به خوبی درک کنید. در سویل به رانندگی ادامه دهید و برای بازدید از دهکده های سفید در طول مسیر توقف کنید، روستای گرازالما و زاهارا دلا سیرا از جذاب ترین جاذبه های این منطقه می باشند که عکس های یادگاری زیبایی می توانید بگیرید. در خیابان های سنگ فرش شده این شهرهای کوچک قدم بزنید و با زندگی و آداب و رسوم اسپانیایی آشنا شوید برای صرف ناهار به دنبال رستوران های محلی باشید.
در سویل آثار باستانی باشکوهی در انتظار توریست ها می باشد. از شاهکار هنر اسلامی در قصر آلکازار سویل، میدان اسپانیایی شهر، کاخ کاسا د پیلاتوس و کلیسای جامع سویل بازدید کنید.

در کوردوبا (قرطبه) با تماشای جاذبه های تاریخی و با عظمت اسلامی باقی مانده، مانند مسجد جامع مزکیتا سفر خود را به پایان برسانید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید