بنر هدر

متیئورا شهر رویایی در یونان معروف به (بهشت های آسمانی)

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مردم یونان متیئورا را “بهشت های آسمانی” می نامند متیئورا یکی از بهترین جاهای دیدنی یونان و جهان است و این به خاطر شکل صخره هایی است که حدود ۶۰ میلیون سال پیش در اینجا بوجود آمده اند. معابد بی نظیری بر راس صخره هایی ساخته شده اند که در اثر زمین لرزه و شرایط آب و هوایی به این شکل درآمده اند. همچنین فرسایش هایی که در درون غارهای این نواحی رخ داده باعث کشف رادیوکربن هایی شده است که وجود انسان های اولیه در ۵۰ هزار سال پیش را اثبات می کنند. این نواحی حقیقتا بی مانند هستند.

متیئورا شهر رویایی در یونان معروف به (بهشت های آسمانی)

کلیساهای ارتدکس های شرقی برای یونانیان اهمیت ویژه ای دارند و بعد از کوه آتوس در رده ی دوم اهمیت قرار می گیرند. شهر متیئورا (Metéora) جزو میراث جهانی یونسکو می باشد و شهر کالامباکا در مجاورت آن واقع شده است.

وارلام دومین معبد بزرگ در شهر متیئورا می باشد که در سال ۱۵۴۱ ساخته شد و در ۱۵۴۸ تزئینات نمای آن به اتمام رسید. این کلیسا به تمام قدیسین جهان تقدیم شده و به سبک کلیساهای آتنی ساخته شده (مربعی که با یک صلیب به ۹ قسمت مساوی تقسیم شده و شامل یک گنبد بزرگ و گروه کر می باشد) و سالن اصلی آن نیز در زیر طاقی بسیار عظیم و زیبا جای گرفته است؛ تزئینات این سالن نیز در سال ۱۵۶۶ کامل شد. سالن ناهار خوری این کلیسا امروزه به موزه تبدیل شده است در حالی که در شمال کلیسا هنوز شاهد مجسمه های ۳ اسقف اعظم خواهید بود که در ۱۶۲۷ ساخته شدند و در ۱۶۳۷ تزئین شدند. نواحی اطراف این کلیسا در ماه های بارانی چشم اندازی تماشایی و زیبا دارند.

متیئورا شهر رویایی در یونان معروف به (بهشت های آسمانی)صومعه ی مقدس سنت باربارا

این بنا در قرن ۱۶ میلادی ساخته شد و در ۱۵۶۰ تزئینات آن کامل گردید. آب و هوای این ناحیه در تابستان ها بسیار گرم و در زمستان ها بسیار سرد می باشد. در ماه های بارانی هم رطوب بالایی دارد. حیاط و باغچه های این صومعه به زیبایی ساخته و پرداخته شده اند.

صومعه ی بزرگ متیئورون

این صومعه بزرگترین صومعه ی شهر می باشد که در اواسط قرن ۱۴ میلادی ساخته شد و در سال های ۱۴۸۳ و ۱۵۵۲ مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. امروزه این کلیسا به عنوان اصلی ترین موزه ی شهر مشغول به کار می باشد. کلیسای کاتولیکون به افتخار عید تجلی عیسی مسیح در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد.

متیئورا شهر رویایی در یونان معروف به (بهشت های آسمانی)صومعه ی مقدس سنت نیکولاس آناپاساس

این کلیسای کوچک در قرن ۱۶ میلادی ساخته شد و توسط نقاش معروف شهر کرت، تئوپانیس استرلیتزاس، در سال ۱۵۲۷ تزئین شد.

صومعه ی مقدس سنت استفان

این کلیسای کوچک در قرن ۱۶ میلادی ساخته شد و در ۱۵۴۵ تزئیین شد. اما برخلاف سایر صومعه ها به جای پرتگاه، عمدتا بر روی یک زمین مسطح واقع شده است. متاسفانه در طول جنگ جهانی دوم نازی ها تصور کردند که این مکان به شورشی ها پناه داده است بنابراین به آن هجوم بردند. این بنا مدتی متروکه باقی ماند تا اینکه تعدادی راهب آنرا بازسازی و از نو افتتاح نمودند.

متیئورا شهر رویایی در یونان معروف به (بهشت های آسمانی)صومعه ی تثلیث مقدس

این صومعه بر روی قله ی پرتگاه ساخته شده است و بی شک یکی از پرطرفدارترین بناهای شهر می باشد چرا که در سال ۱۹۸۱ یکی از فیلم های جیمز باند به نام “به خاطر چشمهایت” در اینجا فیلم برداری شد. این ساختمان در سال ۱۴۷۵ ساخته شد و بارها در سال های ۱۶۸۴، ۱۶۸۹، ۱۶۹۲ و ۱۷۴۱ مورد تعمیر و تغییر دکوراسون قرار گرفت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید