بهترین مراکز خرید در ژنو سوئیس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

از سوپرمارکت‌ها و برندهای معمولی لباس گرفته تا مغازه‌های منحصر به فرد تخصصی، چیزی برای هر کسی در اینجا وجود دارد. فروشگاه‌ها و مغازه‌ها در تمام سوئیس به یک شکل ساماندهی می‌شوند، سوپرمارکت‌ها در اکثر محلات، فروشگاه‌های بزرگ‌تر در مرکز شهرها، مراکز خرید در حومه شهر و مغازه‌های کوچک‌تر تخصصی در بخش‌های قدیمی‌تر شهر قرار دارند.

بهترین مراکز خرید در ژنو سوئیس

بهترین نقاط برای خرید در ژنو

اگر در شهر ژنو به دنبال محله‌های مناسب برای خرید هستید، این اسامی را به یاد داشته باشید: منطقه روبَس (Rues Basses) فروشگاه‌های پوشاک شیک و مد روز متعددی دارد. ریو گُش (Rive Gauche) بین خیابان رون و قسمت قدیمی شهر ژنو، بوتیک‌های فشن و کفش فروشی‌های منحصر به فردی دارد. در قسمت قدیمی ژنو هم بوتیک‌های گران قیمت و مغازه‌های عتیقه فروشی وجود دارند. مراکز خرید و دیپارتمنت استورها گستره وسیع‌تر و جهانی‌تری از محصولات را ارائه می‌دهند. تعدادی آن‌ها در ژنو، مرکز بالِکْسِر (Centre Balexert)، لَپْرای (La Praille) و لِسانتر (Les Centres) هستند.

مَنور (Manor)، یکی از دیپارتمنت استورهای معروف ژنو است که در نزدیکی ایستگاه اصلی قطار (Cornavin) قرار دارد. گلوبوس (Globus) یک دیپارتمنت استور لوکس و مشهور است که یک سالن غذای شگفت‌انگیز دارد که می‌توانید در آن غذاهای متنوع و خاصی از نقاط مختلف دنیا را بیابید. دو سوپرمارکت بزرگ، میگرو (Migros) و کوپ (Coop) می‌توانند در کرانه‌های راست و چپ ژنو پیدا شوند.

بازارهای ژنو

در سرتاسر شهر و در روزهای مختلف، بازارهایی در مکان‌های گوناگون برپا می‌شوند. در شهر ژنو می‌توانید تقویمی از کل این بازارها را بیابید. یکی از معروف‌ترین بازارهای غذا در لِئَل دو ریو (Les Halles de Rives) از دوشنبه تا شنبه برپا می‌شود. همچنین در فرانسه هم بازارهای آخر هفته متعددی وجود دارد. در شنبه تلاش کنید بازار فرنی ولتر و در یکشنبه بازارهای دیوُن لِبَن (Divonne-les-Bains) و تواری را امتحان کنید. برای خرید از بازارهای مذکور (دیوُن لِبَن و تواری) قوانین گمرکی خرید از خارج مرز را در نظر داشته باشید.

بهترین مراکز خرید در ژنو سوئیس

ساعت‌های باز شدن مغازه‌های ژنو

مغازه‌ها به طور معمول از دوشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح تا ۷ عصر، پنجشنبه تا ساعت ۹ و شنبه‌ها از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر کار می‌کنند. مانند بقیه قسمت‌های سوئیس اکثر مغازه‌ها به جز ایستگاه اصلی قطار و فرودگاه ژنو تعطیل هستند. این مکان‌ها نیز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کنند. بسیاری از مغازه‌ها در حومه شهر ژنو برای ناهار بین ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ تعطیل می‌کنند.

اطلاعات مفید برای خرید در سوئیس

اکثر مغازه‌های سوئیس در روز یکشنبه تعطیل هستند. تنها مغازه‌های باز در این روز، در ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و پمپ بنزین‌های سراسر مناطق شهری هستند.

در بسیاری از مواقع، ساک‌های حمل خواربار باید در محل خریداری شده و یا از خانه آورده شوند.

مشتریان خودشان کالاهایشان را در فروشگاه‌های مواد غذای جمع آوری می‌کنند.

چرخ‌های حمل خرید در فروشگاه هزینه‌ای معادل ۱-۲ فرانک سوئیس را در بر دارند.

میوه و سبزیجات به صورت بسته بندی شده و با قیمت درج شده و یا به صورت باز و قابل وزن کشی فراهم می‌شوند. برای اقلام بدون قیمت آن‌ها را روی ترازو قرار داده، کد مربوط به کالا را وارد کرده و برگه قیمت را چاپ کنید.

دو بار در سال در ماه‌های ژانویه و جولای حراجی برپا می‌شود.

اکثر مغازه‌ها، هم فرانک سوئیس و هم یورو را قبول می‌کنند اما باقی پولتان به یورو به فرانک سوئیس بازگردانده خواهد شد.

بهترین مراکز خرید در ژنو سوئیس

Centre Balexert

بزرگترین و بهترین مرکز خرید در ژنو می باشد که بیش از 110 فروشگاه در زمینه ی مد و مواد غذایی دارد .در این مرکز خرید تعدادی رستوران و یک سینما نیز وجود دارد که لحظات خرید شما را لذت بخش تر می کند.

آدرس : Avenue Louis-Casai 27, 1211 Geneva, Switzerland

ساعات بازدید : 8:30AM–7PM

بهترین مراکز خرید در ژنو سوئیس

Manor Department Store

یکی دیگر از بزرگترین فروشگاه ها در سوئیس میباشد که هر چیزی که فکر کنید ، از لوازم آرایشی تا مواد غذایی در آن پیدا میکنید .

آدرس : Rue de Cornavin 6, 1201 Genève, Switzerland

بهترین مراکز خرید در ژنو سوئیس

La Praille

یک مرکز خرید بسیار خوب که علاوه بر فروشگاههای لباس ،دارای سینما و رستوران وهمچنین نمایندگی مک دونالد می باشد.

بهترین مراکز خرید در ژنو سوئیس

آدرس : Route des Jeunes 10, 1227 Carouge, Switzerland

ساعات بازدید : 9AM–9PM (دوشنبه ها : تعطیل)

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید