17 جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

قدمت تاریخ برجسته آتن، نمادی از با شکوه ترین تمدن غربی، به بیش از یه هزار سال قبل بر می گردد. این شهر در دوران کلاسیک باستان شکوفا شد و زادگاه سقراط، پرایکل و سوفوکلس بود.  امروز آتن علاوه بر یادگار گذشته های شکوهمند خود، پایتخت شلوغ و مدرن و محل استقرار برخی از مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور است. آکروپولیس یکی از جذاب ترین ویرانه های باستانی جهان است و موزه های استثنایی این شهر آثار باستانی که در مکان های  محلی کشف نشده اند، را نمایش می دهد.

کلیساهای خیره کننده بیزانس، از کلیساهای پنهان در انتظار کشف هستند است که در سراسر شهر و محله های شبه روستایی در شمال آکروپولیس یافت می شوند.  هنگامی که فکر می کنید دیگر کاری برای انجام دادن در آتن ندارید، مدتی را در گذرگاه  خیابان های باریک پلاکا، با خانه های عجیب ویلایی شکل و رستورانهای تراس دار، بگذرانید. تجربه تعطیلات کاملا متفاوت در جزایر بتونی یونان را داشته باشید، آتن در طول فصل تابستان شلوغ است، اما در بهار و پاییز، که تعداد گردشگران کمتر است، می توانید از آب و هوای خوب لذت ببرید.  سفر خود را با فهرست ما از بهترین جاذبه های گردشگری آتن برنامه ریزی کنید.

۱) آکروپولیس

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

معدود مکان های دیدنی جهان با آکروپولیس آتن که با دارا بودن  معبد پارتنون در صخره های سنگی شاهد قرن ها تمدن بوده، مقایسه می شوند. آکروپولیس یادآور شکوه و عظمت آتن باستان، مرکز شهر باستانی بوده و در محل تپه محافظت شده به عنوان دژ نظامی عمل می کرد. برجسته ترین ساختمان، معبد پارتنون، بزرگترین معبد دوره کلاسیک باستان است که قدمت آن از 447 سال تا 338 سال قبل از میلاد مسیح است.

این معبد با ردیف هایی از ستون های تاریخی دوریک و جزئیات خیره کننده از مجسمه ها ، چشم اندازی مهیج می باشد. در حاشیه  ضلع شرقی ، مجسمه های یادبود از تولد الهه آتنا( الهه عقل و زیبایی) نمایش داده شده است. از دیگر ویرانه های باستانی آکروپولیس می توان به معبد آتنا نایک در ورودی و ارشیتون، مجموعه ای از پناهگاه های باستانی که بین سال های 421 و 395 قبل از میلاد ساخته شده اند، اشاره کرد. مشهورترین ویژگی مجموعه ارشیتون، ایوان کاریاتیدها با شش مجسمه از دختران در محل ستونهای دوریک، می باشد. برای چشم انداز زیبای آکروپولیس از جهت پایین، به طرف شمال تپه بروید.رستوران های حاشیه خیابان، از گذرگاه های خیابان آپوستولو پاولو عبور کرده  و به آکروپولیس می رسند.

برخی از این رستوران ها دارای ناهار خوری روی پشت بام با چشم اندازی باورنکردنی از آکروپولیس دارند و ورودی بزرگ ، معبد آتنا نایک و معبد پارتنون را نشان می دهند که همه آنها هنگام عصر روشن هستند. در روزهای گرم ، بهتر است صبح ها از آکروپولیس بازدید کنید و بعد از ظهر به موزه مجهز به تهویه هوای آکروپولیس بروید. برای جلوگیری از ورود به صف های طولانی، از تور سفر به آکروپولیس در آتن با ورودی مستقیم ، که شامل یک تور با راهنمای مکان ها است، استفاده کنید.

۲)  موزه آکروپولیس

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

یکی دیگر از جاذبه های برتر آتن، موزه آکروپولیس، یکی از با ارزش ترین مجموعه های هنری یونان باستان در جهان را شامل می شود.  امکانات جدید در  زیر تپه آکروپولیس، سال 2007 تکمیل و جایگزین موزه سابق روی تپه شدند. این تاسیسات عظیم بیست و پنج هزار متر مربعی دارای چهاهرده هزار متر مربع فضای نمایشگاهی است. این طرح منحصر به فرد شامل محله باستانی آتن می باشد.  این یکی از بهترین کارهایی است که هنگام افزایش دما در نیم روز در آتن انجام می شود. در نظر داشته باشید که صف های ورودی طولانی اند. خریدن بلیط آنلاین موزه آکروپولیس، ایده خوبی است.

۳) موزه ملی باستان شناسی

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

موزه ملی باستان شناسی آتن که در قرن نوزدهم تأسیس شده، بزرگترین موزه باستان شناسی یونان و یکی از بزرگترین موزه های باستانی در جهان است. این موزه با هشت هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در یک ساختمان چشمگیر نئوکلاسیک قرار گرفته است. در این نمایشگاه، پنج مجموعه دائمی با بیش از یازده هزار نمایش، بررسی کلی از تمدن یونان قبل از تاریخ تا دوره کلاسیک اواخر دوران باستان را ارائه می دهند.
مجموعه نمایشی قبل از تاریخ، هزاره ششم تا 1050 سال پیش از میلاد مسیح (دوره های نوسنگی، چرخه ای و میکائین) را شامل شده و یافته هایی از زندگی پیش از تاریخ در ترا را ارائه می دهد. مجموعه مجسمه ها، از جمله شاهکارهای بی نظیر مجسمه های یونان باستان را از قرن ششم تا قرن پنجم قبل از میلاد، به نمایش می گذارند. مجموعه گلدان ها و اشیاء تزئینی، سفال های یونان باستان را از قرن یازدهم قبل از میلاد مسیح تا آخر دوره کلاسیک روم نمایش می دهد.

مجموعه استاتاتوس، اشیاء کوچک از طیف گسترده ای از دوره های تاریخی را شامل می شود. مجسمه های نفیس کوچک و مجسمه های ساخته شده از فلزات در مجموعه متالورژی (فلز کاری) نمایش داده می شوند.

۴) محله های پلاکا و آنافیوتیکا

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

محله زیبای پلاکا، بین دامنه های شمالی آکروپولیس و خیابان ارومو یک مکان داغ توریستی است. جاذبه اصلی این منطقه تاریخی، فضای روستایی جذاب آن است. خیابان های باریک عابر پیاده و میدان های زیبای کوچک در محله پلاکا  مملو از خانه های ویلایی نقاشی شده، رستوران ها و فروشگاه ها می باشد. در گوشه و کنار آرام این محله، کلیساهای تاریخی مانند کلیسای متامورفوز در جنوب غربی و کلیسای کاپنیکارا در شمال واقع شده اند.

وقتی از ویرانه های باستانی و موزه ها بازدید کردید، پیاده روی تفریحی در محیطی زیبا، فعالیتی دلپذیر است. محله پلاکا به همراه محله آنافیوتیکا که در دامنه های شمالی آکروپولیس واقع شده اند ، دارای تعداد زیادی رستوران های تراس دار یونانی هستند. خیابان های پر پیچ و خم قرون وسطایی آنافیوتیکا مناسب گردش در زمان عصر می باشند. این منطقه به دلیل رستوران پلکانی در خیابان مانیسکلوس مشهور است. در نزدیکی این محله ، خیابان های آرام تر در دامنه تپه با کافه ها و رستوران های کوچکی قرار گرفته اند. این منطقه دارای دو مکان باستان شناسی مهم در خیابان پپوپیدا است: بازار رومی قرن اول قبل از میلاد و کتابخانه قرن دومی هادریان.

۵) آگورا باستانی: ویرانه های بازارآگورای باستانی

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

بازارگاه و مرکز زندگی روزمره در آتن باستان بود. برای داشتن چشم انداز چشمگیر آگورا در فاصله دور، به دیواره شمالی آکروپولیس یا جاده های آریوپاگوس بروید. بهترین مکان برای ورود به آگورا، دروازه شمالی خیابان آدریانو (در نزدیکی کلیسای سنت فیلیپ) است. کلمه یونانی “آگورا” به معنای “محفل و گردهمایی” است که نشان می دهد اینجا مکانی برای صحبت های عمومی بوده است .آگورا محلی برای حکومت و تجارت و همچنین محل ملاقات شهرداری آگورا، گروه تصمیم گیری شهری بود.

رویدادهای ورزشی و نمایش های تئاتر نیز در اینجا برگزار می شد. یکی از برجسته ترین ویژگی های آگورای باستانی ایوان آتالوس است که در ابتدا توسط پادشاه آتالوس دوم ساخته شده و در سال 1950بازسازی شد. این ایوان ممکن است صحنه محاکمه سقراط در سال 399 قبل از میلاد بوده باشد. مکان مهم دیگر معبد بی نظیر هفایستوس است. شما می توانید با یک پیاده روی لذت بخش در امتداد مسیری که به تپه آگورا (کلونوس آگورایوس) منتهی می شود، به معبد برسید. این معبد دوریک متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد یکی از بهترین معابد حفاظت شده یونان باستان است که به لطف تبدیل آن به یک کلیسای مسیحی از تخریب در امان ماند. این معبد طبق یک طرح کلاسیک با شش ردیف از 13 ستون طراحی شده است، و به نظر می رسد که حاشیه های ایونی آن به سبک پارتنون مدل سازی شده اند.

۶) بازار رومی و کتابخانه هادریان

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

در مجاورت آگورای باستانی ، محل بازار رومی قرار دارد. در حالی که ممکن است همه آنها یک مکان به نظر برسند، اما این ساختمان ها بعدها ساخته شدند و سرانجام بعد از پایان ساخت و سازها به محل بازار باستانی منتقل شدند. یکی از شناخته شده ترین مکان ها، برج بادها است. در حاشیه بازار رومی کتابخانه باستانی هادریان که توسط امپراتور هادریان در سال 132 میلادی تأسیس شد، قرار دارد. بعدها، در زمان بیزانس ، سه کلیسا در نزدیکی کتابخانه ساخته شدند. می توانید یکی از دیوارهای کتابخانه هادریان و ویرانه های بازار رومی را از خیابان ببینید، اما اگر می خواهید بیشتر جست و جو کنید، می توانید بلیط خریداری کنید و در میان ویرانه های باستانی قدم بزنید.

۷) موزه هنرهای چرخشی

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)موزه هنرهای چرخشی در محله کلونچی، در سال 1986 توسط بنیاد نیکلاس و دالی گولاندریس ایجاد شد. نیکلاس پی گولاندریس، صاحب کشتی، حامی مشهور هنر و زندگی فرهنگی در آتن بود. مجموعه گولاندریس مرکز نمایشگاه های موزه را تشکیل می دهد. مجموعه دائمی موزه با بیش از سه هزار موضوع، در یک ساختمان مدرن شفاف با نمای سنگ مرمر و شیشه قرار دارد. این مجموعه نمایانگر هنر یونان باستان، هنرهای چرخشی باستانی (جزایر موجود در دریای اژه جزیره دلوس در نزدیکی میکونوس را احاطه کرده اند) و هنر قبرس (از جزیره قبرس) با قدمت قرن چهارم قبل از میلاد تا قرن ششم میلادی، می باشد.

قدمت بسیاری از آثار باستانی به نمایش گذاشته شده، متعلق به تاریخ ششم پیش از میلاد مسیح است. نمایشگاه های موقتی در عمارت زیبای قرن نوزدهم که با یک گذرگاه از دهلیز ساختمان اصلی قابل دسترسی است، برگزار می شوند.

۸) المپیون: معبد المپیون زئوس

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

معبد المپیک زئوس، بزرگترین معبد یونان باستان که آن را المپیون نیز می نامیدند، به زئوس اختصاص داده شده بود. اگرچه معبد پارتنون بهتر حفظ شده است، اما معبد المپیک زئوس در زمان خود از بناهای تاریخی بیشتری برخوردار بود. قدمت معبد به قرن ششم قبل از میلاد بر میگردد اما توسط امپراتور هادریان در قرن دوم میلادی تکمیل شد. در مقابل المپیون، در فاصله نه چندان دور از ورودی، طاق هادریان در انتهای  دیونزیس آئروپاگیت قرار دارد. به راحتی می توان تاثیر چشمگیر این معبد در شکل کامل شده آن را تصور کرد. بیش از صد ستون عظیم مرمری تکیه گاه این محراب مقدس بودند.

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

فقط 15 ستون به حالت ایستاده باقی مانده اند و  دیگر ستون های سالم باقی مانده بر روی زمین افتاده اند، اما وجود ویرانه های بنای تاریخی عظمت بنای اصلی را نشان می دهند. ساختار عظیم حرم مقدس زئوس، قدرتمندترین خدای یونان باستان معروف به پادشاه خدایان بود. در نزدیکی شمال المپیون، یک پارک کوچک است که شامل ویرانه های دیوار و حمام های باستانی روم است. این حمام های چشمگیر با توجهبه اینکه یک جاذبه رایگان هستند، می توانید به راحتی با یک تور پیاده روی در نزدیکی المپیون از آنها بازدید کنید. آنها در امتداد حاشیه خیابان واسیلیس آمالیا، در کنار جاده واقع شده اند.

۹) استادیوم پاناتنایک و المپیکاستادیوم

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

پاناتنایک، بزرگترین ساختمان آتن باستان، دارای ظرفیت شصت هزار تماشاگر است. این مکان که میزبان بازی های پاناتنایک بود، در دوره هرودس آتیکوس حدود 335 سال قبل از میلاد ساخته شد که در آن دوندگان مسابقات در اطراف مسیر مسابقه، رقابت می کردند. این مسیر 204 متری با چهار ستون مضاعف که دوندگان هنگام مسابقه از آنها دور می زدند، تزئین شد. در حدود سال 140 میلادی، این ورزشگاه با صندلی های جدید مرمری توسط هرودس آتیکوس نوسازی شد. ساختاری که امروزه گردشگران از آن بازدید می کنند، کپی استادیوم اصلی است که برای بازی های المپیک 1896 بازسازی شده بود. این استادیوم المپیک دوره مدرن با 47 ردیف صندلی و ضلع انتهایی جنوب شرقی، مشابه سبک ورزشگاه پاناتنایک ایجاد شد.  این ساختمان در طول تابستان میزبان کنسرت ها و برنامه های دیگر است. حضور در یک نمایش می تواند راه خوبی برای گذراندن یک شب در آتن باشد.

۱۰) موزه بیزانس

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

این موزه جالب ، بینش شگفت انگیزی از دوره بیزانس تاریخ یونان را ارائه می دهد. این موزه در کاخ قرن نوزدهمی که ابتدا برای دوشس پیاچنزا، همسر چارلز فرانسوا لبران فرانسه ساخته شده بود، قرارا دارد و مجموعه ای گرانبها از هنر بیزانس را به نمایش می گذارد. امپراتوری بیزانس وارث نیمه شرقی امپراتوری روم  بعد از سقوط آن بود. از قرن سوم تا قرن پانزدهم، امپراتوری بیزانس بر سرزمینی  که اکنون بالکان ، یونان و آسیای صغیر نام دارد، فرمانروایی می کرد. در این مدت ، هنر دینی بسیار ارزشمند بود. هنرمندان بیزانس شاهکارهایی از خاتم کاری های جزئی، درخشان و نمادهای طلاکاری شده خلق کردند.

 موزه بیزانس با نمایش بیش از بیست و پنج هزار اثر هنری، گنجینه ای از آثار باستانی مذهبی از دوره بیزانس و همچنین بخش هایی از دوره اولیه مسیحیت، قرون وسطی و پس از بیزانس است. این مجموعه شامل مجسمه ها، نقاشی ها، نمادها ، منسوجات و خاتم کاری ها می باشد. بخش های برجسته شامل قطعات معماری از قصرهای اولیه مسیحیت و کلیساهای بیزانس و فواره بازسازی شده  است که در صومعه دافنی نمایش داده شد. حیاط موزه دارای یک قطعه باشکوه از یک طبقه خاتم کاری متعلق به قرن پنجم است.

۱۱) موناستیراکی و بازار کیک

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

خیابان های باریک مملو از فروشگاه هایی است که همه چیز از جواهرات و خرده ریزها گرفته تا لباس و کالاهای روزمره می فروشند، شبیه آنچه  که شما در بازار کیک آتن در موناستیراکی خواهید یافت. اینجا یکی از جاذبه های اصلی محله است، اما این منطقه دارای حال و هوای بسیار منحصر به فرد است و مکانی مناسب برای استراحت در یک فضای بیرونی یا قدم زدن در آن می باشد. اگر علاقه به کباب اسلامبولی یا هرنوع غذای سنتی یونانی دارید درموناستیراکی به اندازه کافی برای صرف غذا رستوران وجود دارد. بر خلاف منطقه اعیانی پلاکا، این منطقه کمی معمولی تراست. میدان موناستیراکی  منطقه ای باز است که با ترکیبی از ساختمان های قدیمی و جدید احاطه شده است. اینجا مکان خوبی برای تعیین مسیر شما می باشد.

تابلویی در یک طرف میدان، خیابانی را به سمت بازار کیک نشان می دهد. از میدان می توانید آکروپولیس را از فاصله بالا ببینید و با پیاده روی کوتاهی از میدان به کتابخانه هادریان برسید.

۱۲) کلیسای پاناگیا کاپنیکارا

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

کلیسای پاناگیا کاپنیکارا واقع در یک میدان کوچک روی گذرگاه عابر پیاده مشرف به خیابان شلوغ ارمو، مکانی دلپذیر برای بازدید و سفر به گذشته است. این کلیسا نمونه ای باشکوه از معماری قرن یازدهم دوره بیزانس و در تضاد کامل با معماری مدرنی که آن را احاطه کرده است، می باشد. این بنا در قرن نوزدهم با مداخله شاه لودویگ اول بایرن از تخریب نجات یافت. هنگامی که این بنا ساخته شد، کلیساهای صلیبی گنبدی شکل مانند این نمونه رایج بودند. این کلیسا در قرن دوازدهم میلادی با یك رواق ورودی باشکوه و یك ایوان غربی با چهار آرایش سنتوری (كه در انتهای غربی بنا شده بود) گسترش یافت. در داخل، این کلیسا با نقاشی های قرن نوزدهم که به سبک نمادین دوره بیزانس میانه ساخته شده اند، تزئین شد.
۱۳) تغییر نگهبان در میدان سینتاگما

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

برای بسیاری از گردشگران، تماشای تغییر نگهبان در میدان سینتاگما یک تجربه هیجان انگیز و به یاد ماندنی است. سربازان گارد ریاست جمهوری مقابل پارلمان یونان به صورت 24 ساعته و در طول سال ایستاده اند. نگهبانان لباس های سنتی با دامن های پلیسه دار، آویزهای پا و کفش های پمپوم می پوشند. تغییر نگهبان روزانه ساعت 11 صبح جلوی مقبره یادبود سرباز گمنام انجام می شود. این بنای یادبود به سربازان گمنامی که در نبرد برای کشور جان باختند افتخار می کند. این بنای تاریخی دارای نقش برجسته ای از مرمر است که از سنگ یادبود قبر جنگجوی دوران باستان الگو برداری کرده است.

۱۴) کلیسای فرستادگان مقدس

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)کلیسای فرستادگان مقدس در محل آگورای باستانی، تنها بنای باقی مانده از زمانی است که تمام این محله آتن برای حفاری مکان باستان شناسی آگورا تخریب شد. این کلیسا در قرن دهم، بالای نیمفائون (چشمه مقدس) ساخته شد.  نمای خارجی به دلیل سنگ تراشی اشلر و کتیبه های تزئینی کوفی (سبک خط عربی) قابل توجه است. این کلیسا که به سبک معماری بیزانس است، دارای گنبدی است که چهار ستون تکیه گاه آن، و برآمدگی های چند ضلعی و جناحین کلیسا دارای مخروط های نیم دایره ای هستند.

قسمت داخلی گنبد با نقاشی های دیواری اصلی که نشان دهنده مسیح پانتوکرات (حاکم همه)، جان باپتیست، فرشتگان کوچک قابل ستایش و فرشته بزرگ می باشد، تزئین شده است. بخش عمده ای از نمادهای اصلی قرن یازدهم (دیوار نماد ها و نقاشی های مذهبی) نیز به خوبی حفظ شده اند.

۱۵) باغ های ملی و زاپیون

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

باغ ملی در مجاورت پارلمان یونان، فضای سبز بزرگی در پشت معبد المپیک زئوس و خانه زاپیون است. اگر در طول گشت و گذار خود به اندازه کافی در مقابل آفتاب بودید، این مکان آرام و سایه دار برای استراحت در هوای خنک مناسب است.

مسیرهای پیاده روی از میان درختان بلند عبور می کند و فرصتی برای دوری از خیابان های شلوغ را ارائه می دهد. اینجا جاذبه رایگان آتن است. در حاشیه، باغ تالار زاپیون قرار دارد که اگر باز نبود می توانید نگاهی بسیار کوتاه به آن بیندازید.این بنا در دهه 1870 برای استفاده در وقایع مختلف، ساخته شد. در ورودی اصلی یک سالن روباز، مدور و چشمگیر با تعدادی ستون قرار دارد.

۱۶) کلیسای دیمیتریوس لومباریاریس

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

این کلیسای کوچک بیزانس قرن دوازدهمی، در تپه سرسبز فیلوپاپو ، فرصتی را برای یک تجربه معنوی دلربا فراهم می کند. این بنا به دلیل اعتقاد باستانی مبنی بر محافظت الهی از دروازه ها در دروازه دیاتیچیسما( زمان جنگ) ساخته شد.  در داخل كلیسا، یك راهرو طاقدار به شکل کلیسا قرار دارد و دیوارها با نقاشی های دیواری متعلق به سال 1732 تزئین شده اند.

نام کلیسای لومباریاریس (به معنای “توپ انداز”) با این افسانه مرتبط است که کلیسا در حدود سال 1650 هنگامی که فرمانده ترک آکروپولیس، یوسف ، کلیسا را ​​بمباران می کرد، توسط یک معجزه نجات یافت. این کلیسا در دهه 1960 توسط معمار پیکیونیس بازسازی شد. قسمت برجسته دیگر بازدید از تپه فیلوپاپو ، فرصتی برای داشتن چشم اندازی دیدنی از معبد پارتنون در این مکان است.

۱۷) غذا خوردن و معاشرت در خیابانی پلکانی مانیسکلوس

۱۷ جاذبه گردشگری برتر آتن (پایتخت یونان)

اگر به دنبال فعالیت های شبانه در آتن هستید، به خیابان پلکانی  مانیسکلوس بروید. رستوران ها این مجموعه پلکانی را در انتهای بالایی خیابان مانیسکلوس  پوشش می دهند و عصرها جمعیت زیادی را به خود جلب می کنند. رستوران ها از نظر کیفیت متفاوت هستند، اگرچه برخی از آنها بسیار خوب هستند، اما جو اینجا کمی دشوار است. فضا عادی و راحت است.

در حقیقت، هنگامی که میزها پر هستند، مردم روی کوسن های پله های سنگی می نشینند و نیمکت های چوبی کوچک به اندازه زانو بیرون آورده شده و روی پله ها قرار می گیرند و یک میز می سازند. مردم غالبا به یکدیگر نزدیک اند و تجربه ای صمیمی و دوستانه ایجاد می کنند.

برای بازدید از آتن کجا اقامت کنیم؟ بهترین مکان برای اقامت در آتن، در نزدیکی آکروپولیس در محله های پلاکا یا آنافیوتیکا است. این کار شما را در مرکز فعالیت و در فاصله نزدیک از آکروپولیس، آگورای رومی، کتابخانه هادریان و میدان سینگما قرار خواهد داد. هر دو محله زیبا و عجیب هستند و گذرگاه های باریک عابر پیاده، تعداد بسیاری رستوران و فروشگاه های جذاب دارند. در زیر فهرستی از برخی از هتل های برتر در مکان های مناسب قرار دارد:

هتل های مجلل: در فاصله کمی از معبد المپیک زئوس و بسیاری از رستوران های خوب، هتل بوتیک آوای  آتن سوئیت های زیبا و دنج آشپزخانه دار را ارائه می دهد. هتل بوتیک o and b آتن با فاصله 10 دقیقه پیاده روی از آکروپولیس فاصله دارد و شامل اتاق های مدرن و یک ایوان دیدنی روی پشت بام با چشم اندازی جذاب می باشد. هتل زیبای گرند بریتانیا، با یک رستوران روی پشت بام، در مکانی برتر که از سال 1874 اشغال کرده است، قرار دارد.

هتل های میان رده ای: هتل مناسب پلاکا، اتاق های خوبی را در یک مکان عالی ارائه می دهد و ایوان روی پشت بام آن چشم اندازی رو به آکروپولیس دارد. قهوه و چای رایگان در تمام طول روز ارائه می شود. هتل هرمس در پلاکا به تازگی نوسازی شده و تنها با دو دقیقه پیاده روی به جاذبه های میدان سینگما می رسید. هتل مرکزی در سمت آرام خیابان، نیز به تازگی بازسازی شده است و اتاق های مدرن و راحت با صبحانه گرم را ارائه می دهد. این هتل 15 دقیقه پیاده روی از آکروپولیس فاصله دارد و  چشم انداز روی ایوان پشت بام  کاملا دیدنی استک

هتل های ارزان تر: هتل خانه آکروپولیس با هزینه ای مناسب و مکانی عالی در نزدیکی جاذبه ها، و فروشگاه ها، تنها چند دقیقه پیاده روی کوتاه از خیابان ارمو فاصله دارد. اینجا یک ساختمان تاریخی است ، و اتاق ها قدمت تاریخی دارند اما در مجموعه ای از اندازه های مختلف قرار می گیرند. بعضی از اتاق ها حمام مخصوص خود را دارند، اما برخی دیگر با حمام مخصوص که در سالن پایین قرار دارند، همراه هستند. مسافران کلید مخصوص دستشویی های خصوصی خود را دارند. هتل متروپولیس اخیرا بازسازی شده است و بعضی از آنها شامل اتاقهایی با بالکن رو به آکروپولیس هستند.

چگونه بهترین بازدید را در آتن داشته باشیم؟

مناظر را مشاهده کنید: برای بازدید حداکثری و ارزشمند، تور گردشگری در شهر آتن گزینه ای مناسب است. در این تور همراه با یک تفسیر صوتی، می توانید در آتن با یک اتوبوس دو طبقه سر باز سفر کرده، در هر یک از 14 ایستگاه توقف کنید تا وقت بیشتری را در جاذبه های مورد علاقه خود مانند آکروپولیس یا پلاکا صرف کنید. اگر تنها چند ساعت وقت برای دیدن بخش های برجسته آتن دارید، تور گشت و گذار نیم روزه آتن هر دو جاذبه های باستانی و مدرن این شهر را شامل می باشد. یک راهنمای متخصص شما را به بازدید از مکان های برتر مانند مقبره ناشناس ، آکروپولیس و معبد پانتئون می برد. این تور 3.5 ساعته شامل ورودی آکروپولیس آتن و موزه آکروپولیس (در صورت تمایل)، سرویس هتل و وای فای رایگان در اتوبوس است.

سفر روزانه دلفی: اگر می خواهید با اکتشاف بناهای تاریخی بیشتر در مناطق دورتر، گردش خود در آتن را تکمیل کنید، سفر روزانه دلفی را در نظر داشته باشید. این تور تمام روزه شما را برای دیدن این مکان باستانی در میراث جهانی به معبد آپولو و موزه باستان شناسی دلفی می برد. در راه بازگشت به خانه، فرصتی برای کشف شهرهای دیدنی آراچووا و لوادیا دارید. این تور شامل وانتسرویس رفت و برگشت در هتل های منتخب، وای فای رایگان و هزینه ورودی می باشد.

سفر روزانه به مایکانا و اپیدوروس: مناظر خیره کننده و ویرانه های تپه برجسته ترین بخش های سفر روزانه به مایکانا و اپیدوروس هستند. این ماجراجویی هدایت شده تمام روزه شامل سفری دلپذیر در امتداد خلیج سارونیک و ورود به داخل پلوپونیس برای بازدید از ویرانه های تپه مایکانا و همچنین بازدید از اپیدوروس، محل تولد پسر آپولو و شهر زیبای ناپلیا می باشد. همچنین شامل هزینه های ورودی، یک راهنمای متخصص، وای فای رایگان در اتوبوس و یک نقشه می باشد.

سفر روزانه به دماغه سونیون و معبد پوزیدون: در سفر نیم روزی به دماغه سونیون و معبد پوزیدون، یکی از معروف ترین بناهای آتن را مشاهده کنید. با سفر در یک اتوبوس مجهز به تهویه هوا، می توانید بنشینید، استراحت کنید و از سفر دلپذیر  به دماغه سونیون لذت ببرید تا از بقایای معبد صخره پوزیدون ، مشرف به دریا بازدید کنید این در حالی است که یک راهنمای متخصص اطلاعاتی در مورد تاریخچه این بنا به شما می دهد. این تور چهار ساعته شامل رفت و برگشت به هتل های شما، هزینه ورودی و وای فای رایگان در اتوبوس است.
برای بسیاری از مردم، آتن دروازه ورود به جزایر یونان یا مقصدهای شمالی است. اگر قصد سفر دارید، در زیر چند ایده برای یافتن مکان هایی برای بازدید در یونان ارائه شده است.

جزایر یونان: سانتورینی معروف ترین و محبوب ترین جزیره یونان است. اگر اولین بار است که به جزایر یونان سفر می کنید، بهتر است سانتورینی در برنامه سفر شما باشد. کرت نیز بسیار محبوب است. اینجا یک جزیره بزرگ است که فعالیت های بسیاری برای بازدید دارد، بنابراین اگر قصد دارید در اینجا توقف کنید، حتما بیش از یک یا دو روز را در نظر بگیرید. بخش های دیگر جزایر یونان شامل کورفو، رودز، ساموس و میکونوس است.

کاوش در یونان: تاریخ غنی یونان بسیار بیشتر از آتن است اما بقایای معبد آپولو در کورینت و صندلی  حکومت اوراکل در دلفی با یک سفر یک روزه قابل دسترسی اند.  بخش برجسته دیگر صومعه های موجود در بالای سازه های سنگی متئورا می باشند. برای ایده های بیشتر، به راهنمای ما در مورد جاذبه های برتر گردشگری یونان مراجعه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید