17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

آمستردام، پایتخت پادشاهی هلند، یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری اروپا است. آمستردام با دارا بودن دانشگاه ها، آکادمی ها و موسسات تحقیقاتی، به همراه بیش از 40 موزه، تئاترهای متعدد و اماکن تفریحی، مرکز فرهنگی اصلی در کشور است. علاوه بر این، این شهر به دلیل دارا بودن خانه های تاریخی که در الگویی از بخش های هم مرکز به شکل پروانه ظاهر می شوند و روی ستون هایی از یک لایه فوقانی از گل و لای تا عمق 18 متری بخش های شنی ساخته شده اند، مشهور است.

 به گفته افراد، حدود 6750 ساختمان با قدمت قرن های شانزدهم تا هجدهم در ناحیه ای به مساحت دو هزار هکتار محصور شده اند که از طریق160 کانال (گراختن) به خانه های قایقی بی شماری تقسیم شده است. بسیاری از پل های زیبای شهر، 90 جزیره را به هم پیوند می دهند و هشت پل از پل های چوبی اهرمی وقدیمی هستند، از جمله، پل مگر، یکی از پرتکرارترین نقاط عکاسی این شهر. به کمک فهرست ما از جاذبه های گردشگری برتر آمستردام بهترین مکان های بازدیدی شهر را پیدا کنید.

۱) موزه امپراطوری

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامموزه امپراطوری، یکی از محبوب ترین جاذبه های آمستردام و مطمئنا مهمترین گنجینه هنری شهر در سال 1809 تأسیس شد تا مجموعه عظیم آثار هنری و باستانی کشور را در خود جای دهد. مجموعه چشمگیر موزه شامل هفت میلیون اثر هنری است که از این میان، بیش از پنج هزار نقاشی مهم در 250 اتاق این ساختمان گسترده پراکنده شده اند.

موزه امپراطوری علاوه بر نقاشی شامل یک کتابخانه مجهز با بیش از 35000 کتاب و نسخه خطی، و همچنین نمایش های جذاب بی شماری است که در جهت توسعه هنر و فرهنگ هلند عمل می کنند. از نکات ویژه موزه می توان به مجموعه های صنایع دستی سنتی، مجسمه های قرون وسطاییو سبک های هنری مدرن اشاره کرد. انواع تورها با راهنمای زبان انگلیسی در دسترس اند. برای داشتن تجربه خاص، سفر دریایی سرگرم کننده رااز طریق کانال های هنر تاریخی، که در بسیاری از بخش های موزه موزه امپراطوری ارائه شده است، امتحان کنید.

۲) موزه آن فرانک

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامموزه آن فرانک در پرینسنگراخت، به زندگی بسیار کوتاه یکی از مشهورترین قربانیان هولوکاست در جهان اختصاص دارد. در خانه واقعی که خانواده آن فرانک( آنها پناهندگان یهودی از شهر فرانکفورت آلمان بودند) بیشتر جنگ جهانی دوم را مخفی آنجا مخفی شده بودند،  آن فرانک خاطرات خود را نوشت که پس از جنگ، چند سال پس از مرگ وی در 15 سالگی، پرفروش ترین کتاب بین المللی شد (او فقط دو ماه قبل از پایان جنگ درگذشت).

بخش اعظم خانه همانطور که در زمان وی بود، نگهداری شده است و به عنوان بنای تاریخی برای یک دوره غم انگیز از تاریخ عمل می کند.  کلیسای غربی آمستردام (وسترکرک) کنار موزه آن فرانک، یکی از معروف ترین کلیساهای این شهر است. ساخت این کلیسای رنسانس در سال 1630 به پایان رسید و به دلیل ویژگی های گوتیک در نمای  داخلی و بیرونی خارق العاده است. برج 85 متری آن که به “جان قد بلند ” مشهور است، مرتفع ترین بنا در سطح شهر است و در نوک مارپیچی آن یک ماکت بزرگ از تاج امپراتور، به یاد امپراتور ماکسیمیلیان اتریش قرار گرفته است. در داخل برج یک سنتور زنگی ساعت را اعلام می کند.

از دیگر بخش های برجسته می توان به یک ارگ ظریف متعلق به سال 1622، همراه با یک ستون مرمر زیبا متعلق به سال 1906 از زمان یادبود رامبراند، که خارج از کلیسا به خاک سپرده شد، اشاره کرد (رامبراند بعدها داخل کلیسا دفن شد).

۳) موزه ون گوگبرای

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

دوستداران هنر موزه دیدنی ون گوگ از زمان افتتاح آن در سال 1972، یکی از بهترین جاذبه های آمستردام می باشد. این سازه مدرن که توسط گریت ریتولد طراحی شده، به زندگی آشفته و هنر خارق العاده یکی از برجسته ترین نقاشان کشور اختصاص دارد و شامل بزرگترین مجموعه نقاشی ها و آثار هنری ون گوگ در جهان می باشد و بخش اعظم این آثار توسط برادرش تئو و سایر اعضای خانواده اش به موزه اهدا شد.

این مجموعه با داشتن 200 اثر از نقاشی هایبرجسته، 500 اثر از قلم زنی و  طراحی، و همچنین 700 نامه از ون گوک و دوستان و خانواده اش، به دوره های مهم زندگی این هنرمند تقسیم می شود: آثار واقع بینانه او (از سال 1880 تا 1887) شامل اثر  معروف سیب زمینی خواران است  و دوره امپرسیونیستی وی از سال 1887 تا 1890باعث خلق شناخته شده ترین اثر، گلدان گل آفتابگردان شد. آثار هنرمندان برجسته معاصر ون گوک مانند پاول گوگن و هنری دو تولوز لاوترک  نیز مورد توجه هستند. اگر زمان کافی دارید، حتما از کارگاه های آموزشی موزه در رشته هایی مانند نقاشی و عکاسی بازدید کنید.

۴) محله جوردان

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامجوردان محبوب ترین محله آمستردام است که به دلیل ترکیبی از مناطق مسکونی با حیاط های باغ دار، بازارهای شلوغ و بوتیک ها و رستوران ها مشهور است. گردشگران به راحتی می توانند یک روز را صرف قدم زدن  در خیابان های زیبا کنند، اما این منطقه فعالیت های دیگری نیز برای انجام دادن دارد. در این منطقه که بیشتر به دلیل موزه آن فرانک شناخته شده است، گنجینه های کمتر شناخته شده مانند موزه قایق های خانگی، موزه شناور مختص  به قایق های خانگی،  قرار دارند.

صبح های شنبه، لیندنگراخت تبدیل به یک بازار بزرگ در فضای باز می شود، که می توانید در آن صنایع دستی محلی، محصولات زراعی، گل و کالاهای مناسب برای پیک نیک پیدا کنید را پیدا کنید. صبح دوشنبه، خیابان غربی مملو از 200 غرفه فروشگاهی  است که طیف وسیعی از کالاها را در یک بازار به سبک بازار کیک می فروشند. رستوران ها و کافه های جوردان با داشتن موسیقی سنتی محلی هلند، به محلی شیک برای استراحت و تماشا تبدیل شده اند.

۵) پارک وندل

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامپارک وندل، بزرگترین و پربازدیدترین پارک آمستردام فضایی به مساحت 116هکتار را اشغال می کند که شامل فعالیت های زیادی برای بازدید و انجام دادن است. این پارک علاوه بر فضای سبز گسترده که توسط حوضچه های آرام و مسیری وسیع احاطه شده، دارای یک باغ گل رز با بیش از 70 نوع گل می باشد.  همچنین این پارک انواع متنوعی از مجسمه ها و تندیس ها، زمین های بازی و سایر امکانات تفریحی از جمله اجاره اسکیت و تئاتر فضای باز پارک وندل که از مه تا سپتامبر به عنوان فضای تولید موسیقی و صحنه های مختلف فعالیت می کند، را شامل می شود. اگر به پیک نیک نرفته اید نگران نباشید، این پارک مملو از کافه هایی است که می توانید از میان وعده یا وعده غذایی کامل آن لذت ببرید. مانند هر شهر بزرگی، بازدید از پارک پس از تاریکی توصیه نمی شود.

۶) میدان سد

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

میدان سد بنابر دلایلی  یکی از مناطق گردشگری پر بازدید آمستردام است. برجسته ترین ویژگی این میدان کاخ سلطنتی قرن هفدهم، اقامتگاه سابق خانواده سلطنتی هلند و امروزه مکانی برای فعالیت های سلطنتی است. در میدان سد همچنین مکان های گردشگری پر بازدید مانند کلیسای جدید، موزه شمع مادام توسوئس، و مجسمه ملی یادبود، که به سربازان هلندی که در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست داده اند اختصاص یافته است، قرار دارند. این میدان بزرگ عمومی، شامل کافه ها و فروشگاه ها و مملو از فروشندگان غذا و سوغاتی می باشد. گردشگران همچنین به چرخ فریس که چشم انداز های مختلف ارائه می دهد و همچنین سرگرمی های فراوان مانند اجراهای خیابانی و جشنواره های موسیقی سالانه را در میدان دسترسی خواهند داشت.

۷) کاخ سلطنتی

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

کاخ سلطنتی یا تالار سابق شهر هنگام حضور پادشاه در شهر به عنوان اقامتگاه وی عمل می کند. ساخت این بنا در سال 1648 یک کار بسیار مهم بود و برای پشتیبانی از ساختار ماموت نیاز به قرار دادن 13659 ستون داشت. بر اساس معماری باستانی روم، نمای بیرونی کاملا کلاسیک است، در حالی که در نمای داخلی آن مبلمان مجلل قرار دارد و آپارتمان های آن با تعداد زیادی تابلو، وسایل تزئینی، مجسمه های مرمری، و کتیبه به همراه نقاشی های سقفی از فردیناند بول و گوورت فلینک، هنرجویان رامبراند، تزئین شده است.

دیگر بخش برجسته شامل یکی از بهترین مجموعه های مبلمان در جهان: اتاق خزانه داری شهر با شومینه مرمری و نقاشی های سقفی از کرنلیس هولستین، تالار آلدرمن و همچنین نقاشی های بول و فلینک می باشد. بزرگترین و مهمترین اتاق، تالار شورا است که با تزئین جزئی یکی از زیباترین اتاق های مجلل اروپا محسوب می شود. تورهای راهنمای انگلیسی زبان در دسترس هستند.

۸) موزه خانه رامبراند

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

رامبراند به همراه همسرش ساسکیا، شادترین (و موفق ترین) سالهای زندگی خود را در خانه ای در جودنبرسترات  که اکنون موزه خانه رامبراند است، گذراند. او در این محله یهودی، الگوهایی را برای مضامین کتاب مقدس خود پیدا و بسیاری از مناظر تفریحی در امتداد کانال ها را نقاشی می کرد. رامبراند 20 سال در اینجا زندگی کرد و این خانه با تعداد زیادی از نقش و نگارها و اشیاء شخصی به سبک قرن هفدهم مبله شده است. تورهای راهنمای انگلیسی زبان در دسترس هستند. در فاصله دو دقیقه پیاده روی از موزه خانه رامبراند، زویدرکرک (کلیسای جنوبی) قرار دارد که سه فرزند رامبراند و یکی از شاگردانش در آنجا دفن شدند.

 اینجا نخستین کلیسای پروتستان پس از اصلاحات در آمستردام بود که در سالهای 1603 تا 1611 توسط معمار هندریک دی كیسر، كه در اینجا دفن شده است، طراحی و ساخته شد.  پس از بازسازی گسترده، اکنون اینجا مرکز فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی محلی است. میدان رامبراند،  یکی دیگر از مقصدهای مرتبط با وی در شهر است که دارای کافه ها و رستوران های بی شمار، به همراه مجسمه نقاش معروف می باشد.

۹) باغ گیاه شناسی و باغ وحش

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامآمستردام یک بخش دوگانه از طبیعت را در قلب شهر ارائه می دهد. باغ گیاه شناسی آمستردام، گیاه شناسی هورتوس، یکی از قدیمی ترین باغ های گیاه شناسی جهان است. این باغ در  سال 1638 به عنوان باغ گیاهان دارویی برای پزشکاه و داروسازان، تاسیس شد. امروزه این باغ شامل گیاهان و درختان کمیاب، گلهای خارجی و عجیب و گلخانه های بزرگ با گیاهان مناطق مختلف گرمسیری می باشد.  در فاصله کمتر از پنج دقیقه پیاده روی، هنرمند طبیعت مگستر ، باغ وحش جذاب آمستردام، با موجودات بی نظیری  از سراسر جهان در یک باغ سایه دار و محصور با بناهای تاریخی قرار دارد.

در زیستگاه آبی می توانید در مورد سیستم های مرجان های صخره ای اطلاعاتی کسب کرده و  نگاهی به زیر کانال آمستردام بیندازید. از دیگر بخش های  برجسته می توان به خانه حیوانات شبانه، موزه جانورشناسی، محل پرورش حشرات،  غرفه پروانه و سیارات اشاره کرد.  همچنین در نزدیکی این جاذبه های طبیعی جذاب ماکتی  از سطح عادی آمستردام، که سطح آب متوسط ​​دریای شمال را نشان می دهد، قرار دارد.

۱۰) کلیسای قدیمی

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامکلیسای قدیم، اولین تالار کلیسای هلند شمالی در سال 1306 ساخته  و  الگویی برای بسیاری از دیگر کلیساهای منطقه شد.  بخش های بی شماری  مانند نمازخانه های بزرگ جانبی متعلق به اوایل سال 1500، در طول قرن ها به آن اضافه شد. همچنین تاریخ این دوره منتهی به نمازخانه آهنی است که اسناد مربوط به امتیازات شهر، از جمله آزادی از هزینه های اعطا شده در سال 1275، در پشت درب آهنی نمازخانه قرار دارد. این برج در قرن شانزدهم به کلیسا اضافه شده است و از سال 1658 دارای سنتوری است که یکی از بهترین های کشور محسوب می شود (همچنین  این کلیسا چشم اندازی عالی از شهر را ارائه می دهد).

فضای داخلی کلیسا دارای بخش هایی است که قدمت آنها قبل از دوره اصلاحات می باشد، از جمله سه پنجره با شکوه متعلق به سال 1555 از دوره رنسانس عالی هلند، و غرفه های چوبی ظریف حکاکی شده. پس از جست وجو در این ساختمان تاریخی زیبا، با دو دقیقه پیاده روی از روی پل به سمت زیدایک، یکی از قدیمی ترین خیابان های آمستردام بروید. بسیاری از خانه ها در این جا با زاویه ای عمودی قرار گرفته اند و تصور می شود خانه قرن پانزدهمی در خیابان شماره یک قدیمی ترین بنای باقی مانده در شهر است.

۱۱) استئلیجک: موزه شهرداری آمستردام

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

موزه استئلیجک، موزه شهرداری آمستردام، در سال 1895 تأسیس شد و یکی از چشمگیرترین مجموعه های هنر مدرن اروپا است. این موزه با تمرکز بر نقاشی های هلندی و فرانسوی قرن نوزدهم و بیستم، آثار تعدادی از جنبش های مشهور هنری از جمله دی استیجل، را با نمونه هایی از ون دوزبورگ، موندریان و ریتولد؛ هنر پاپ، با آثاری از روزنویس و وارول؛ و نقاشاني چون چاگال ، دوبوفت ، دی کونینگ و ماتیس را شامل می شود.همچنین باغ مجسمه سازی نمونه هایی از رودین، ​​مور، رنوار و ویسر را شامل می باشد. تورهای راهنمای انگلیسی زبان و کارگاه های سرگرم کننده خانواده نیز در دسترس هستند.

۱۲) بیگیونف

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامبیگیونف یکی از نقاط کمیاب آرام  درون شهری است  که بسیاری از گردشگران به راحتی متوجه نمی شوند که از جاذبه ای دیگر به سمت این جاذبه می روند. و این شرم آور است، زیرا این گوشه قدیمی خیره کننده آمستردام نیاز به کاوش دارد. اگرچه بیشتر فضا را خانه های قدیمی اشغال کرده اند، اما مسیرها و گذرگاه های کوچک اطراف آنها امکان دسترسی عمومی را فراهم می کند، بنابراین به راحتی به جست و جو بپردازید. از منظره چمنزارهای  سبز و زیبا،  فضای حیاط ها، که توسط بعضی از قدیمی ترین خانه های آمستردام  از جمله تنها خانه چوبی باقی مانده آن از قرن چهاردهم، احاطه شده اند بازدید کنید. کلیسای کوچک منطقه که (همچنان برای خدمات مذهبی باز است) در ابتدا توسط یک گروه از زنان پرهیزگار کاتولیک تصرف شده بود  محل دفن این زنان در سال 1971 است.

۱۳) موزه تاریخی یهودیان

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

موزه تاریخی یهودیان در چهار پرستشگاه یهودی واقع شده است که یکی از آنها، پرستشگاه بزرگ، متعلق به سال 1670 می باشد. بخش های برجسته شامل مجموعه بزرگی از آثار باستانی مذهبی مانند ظروف نقره تورات، لباس تورات، و تزیینات سربندهای تورات و همچنین آویزها و سایبان های تشریفاتی (به طور ویژه مورد توجه حرم مقدس مرمری سفید است) می باشد. این موزه همچنین دارای یک کتابخانه بزرگ است، در حالی که در پرستشگاه فوقانی، اوبن شول، یک رستوران پاک( طبق سنت یهود) وجود دارد.

از بخش های قابل توجه در بیرون موزه، یادبود داکر قرار دارد که برای بزرگداشت کارگرانی که در سال 1941  از همکاری با تبعید هموطنان یهودی خود امتناع ورزیدند، برپا شد. همچنین پرستشگاه پرتغالی، یک معبد متعلق به اواخر قرن هفدهم که کتابخانه، هست هایم،  قدیمی ترین کتابخانه را در خود جای داده، نیز مورد توجه است. برای نگاهی عمیق تر به این تاریخ جذاب، به یکی از تورهای ویژه انگلیسی زبان موزه تاریخی یهودیان که شامل بازدید از محله تاریخی یهودی است، بپیوندید.

۱۴) کلیسای جدید و آثار ملی

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

کلیسای جدید، کلیسای رسمی تاجگذاری پادشاهان هلند در سال 1814 ، در قلب آمستردام نزدیک کاخ سلطنتی در میدان سد قرار دارد. این میدان تاریخی در حدود سال 1270 برای جدا کردن آمستل از IJ ساخته شده است و باعث نامگذاری شهر شده است.

 امروزه از این میدان و کلیسا برای کارهای عمومی مانند نمایشگاه های عتیقه و هنری استفاده می شود. کنسرت های منظم نیز در این کلیسای قرن پانزدهمی برگزار می شود. از ویژگی های برجسته می توان به منبر باشکوه آن متعلق به سال 1649، یک شگفتی از منبت کاری چوبی باروک که با چهار بشارت دهنده و تندیس های نمادین ایمان، امید، نیکوکاری، عدالت و احتیاط تزئین شده است، اشاره کرد. این کلیسا همچنین دارای ارگی از سال 1670، صحنه فوق العاده زیبای گروه کر از جنس برنز و غرفه های گروه کر، نیز می باشد.

مقبره های هلندی مشهور از جمله پی سی هوف و نیکولاس تولپ و آرامگاه باروک دریاسالار میشیل د رویتر که در سال 1679 درگذشت نیز مورد توجه اند. پنجره های شیشه ای نیز زیبا هستند: یکی از آنها متعلق به سال 1650 است و اعطای لباس زرمی این شهر توسط ویلیام چهارم را نشان می دهد، در حالی که پنجره ملکه متعلق به سال 1898 یادبود تاجگذاری ملکه ویلهلمینا را گرامی می دارد. در طرف مقابل سد، بنای یادبود ملی، ستون هرمی به طول 22 متر، قرار دارد که پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یادبود قربانیان جنگ و سمبل آزادی شهر ساخته شد.

این طرح توسط جی جی پی اود طراحی شده و توسط مجسمه های نمادین جی وی ردلر، و مجسمه های، جنگ (چهره چهار مرد)، صلح (زن و کودک) و مقاومت (دو مرد با سگی در حال زوزه کردن) تزئین شده است. در ستون های هرمی، کوزه های خاکی از 11 ایالت  و یک کوزه خاکی متعلق به قرن دوازدهم از گورستان افتخاری  اندونزی قرار دارد.  این بنای یادبود در 4 مه 1956، روز ملی یادبود، به ملکه جولیانا اختصاص یافت. هر ساله در این تاریخ ، تاج گل هایی در اینجا گذاشته می شود و سکوت دو دقیقه ای در سراسر هلند انجام می شود. در زمان های دیگر، این بنای یادبود مکانی است که در آن جوانان از سراسر جهان با هم دیدار می کنند.

۱۵)‌خیابان کالوروبازار ولوئین: خرید کنید

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردام

در هر تعطیلات زمانی مختص خرید می باشد.  آمستردام مکان های بسیار خوبی برای خرید دارد، چه برای کالاهای لوکس با کیفیت بالا، صنایع دستی محلی و یا سوغاتی. خیابان کالور با بسیاری از بوتیک ها، گالری ها، عطرفروشی ها، کافه ها و رستوران ها شناخته شده ترین و شلوغ ترین مرکز خرید است. اگرچه جمعیت زیاد بازار کمی آزاردهنده است (به خصوص روز شنبه) اما این تجربه ای است که به زودی فراموش نخواهید کرد. برای خرید کاملا متفاوت، به بازار ولوئین، بازار معروف کیک  آمستردام، که از سال 1886 برگزار می شود، بروید.

اینجا تنوعی واقعی از کالاها را  با داشتن همه چیز از عتیقه و مواد غذایی گرفته تا لباس، جدید و دست دوم، شامل می شود. یکی دیگر از تجربه های خرید بی نظیر در بازار گل در آمستردام، با یک نمایش خارق العاده از انواع گیاهان قابل تصور اتفاق می افتد. بسیاری از بهترین خیابان های خرید مانند مونتپلین،  میدان شهری که زمانی مرکز خرید گوشفند در قرن پانزدهم بود، طرفداران زیادی دارد. در بالای میدان مونتترون، (برج نعناع) متعلق به سال 1672، وقتی آمستردام به مدت دوسال در زمان اشغال اوترخت توسط فرانسویان، محل ذخیره نعناع بود، قرار دارد.

۱۶) موزه آمستردام

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامموزه آمستردام واقع در یتیم خانه ی سابق شهر در سال 1414 ساخته شده و شامل تعدادی از حیاط های بزرگ است که بازدید کنندگان می توانند از نقش مداوم تغییر آمستردام بر کشور و جهان اطلاعاتی کسب کنند.  بخش های برجسته از یافته های ماقبل تاریخ و منشور اصلی شهر گرفته تا مواردی از زمان حال، و همچنین نمایش هایی در مورد توضیح چگونگی بازپس گیری زمین از دریا، متنوع اند. حیاط های داخلی برای جست و جو سرگرم کننده اند و محل دیگر مکان های  برجسته مانند گالری تیراندازی قدیمی می باشند. یک کافه نیز در محل وجود دارد. این کتابخانه مجموعه ای غنی از ادبیات تاریخی شهر را در خود جای داده است و با تعیین وقت قبلی می توان از نقاشی ها و طراحی ها بازدید کرد.

۱۷) موزه مناطق استوایی

17 جاذبه گردشگری برتر آمستردامموزه مناطق استوایی، در سال 1864 تأسیس شده و گردشی جالب برای کسانی است که علاقه مند به تاریخ مستعمرات سابق هلند هستند. این موزه که در یک سالن حفره ای مختص آن ساخته شده است و حاوی نمایش های بی شماری از هنر و آثار مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است. وقتی در بازار قدم می زنید و به خانه های مشرق زمین و فروشگاه های شرقی کاملا مجهز نگاه می کنید، گردش برایتان جذاب است. در این موزه همچنین کنسرت های منظم از موسیقی شرقی و آسیایی با استفاده از سازهای سنتی برگزار می شود (تورهای راهنمای انگلیسی زبان نیز در دسترس اند.)

برای ماندن در آمستردام کجا اقامت کنیم؟ اگر برای اولین بار به آمستردام سفر می کنید، بهترین منطقه برای اقامت در مرکز شهرهای میراث جهانی است که با نام “حلقه کانال” شناخته می شوند. ایستگاه راه آهن مرکزی آمستردام از این منطقه با شمال هم مرز است: لیدسپلین و موزه پلین (موزه خانه ون گوگ، موزه امپراطوری و موزه شهری) در جنوب قرار دارند، و محله جوردان با گالری های هنری و کافه های مد روز، منطقه غربی را اشغال می کند. بسیاری از جاذبه های گردشگری برتر شهر در این منطقه کم جمعیت و قابل دسترسی قرار دارند.

در اینجا برخی از هتل های برتر در این محله های جذاب قرار دارند:

هتل های مجلل: هتل والدروف آستوریا آمستردام، در مجموعه ای از کاخ های قرن هفدهمی در قلب شهر هونگراخت، با مستخدم شخصی، رستوران ستاره دار میشلن، حمام آبگرم و دکوراسیون زیبا را از مهمانان پذیرایی می کنند. همچنین در شهر هونگراخت هتل سفارت، هتل مجموعه ای از خانه های کانالی قرن هفدهم را اشغال می کند و اتاق ها و سوئیت های تخت خواب دار آن دارای مبلمان به سبک لوئیس شانزدهم و آهنگ های مدرن است. هتل ترون چند قدم دورتر از خانه آن فرانک، یک هتل بوتیک خانوادگی در دو خانه کانالی تاریخی با اتاق ها و سوئیت های تزئین شده مجزا قرار دارد.

هتل های میان رده: هتل بوتیک خانوادگی سباستین با فاصله ده دقیقه پیاده روی از ایستگاه راه آهن مرکزی آمستردام قرار دارد، و اتاق های شیک و زیبای آن منعکس کننده سبک های مجلل هتل ترون می باشد. اگر می خواهید روی موزه ها تمرکز کنید، هتل خانگی فیتا چند قدم با موزه پلین فاصله دارد. هتل سه طبقه هیلتون در ایستگاه مرکزی آمستردام با یک پیاده روی کوتاه از مرکز شهر و در مجاورت ایستگاه همنام خود قرار دارد و شامل اتاق های کوچک و نورگیر، پنجره های بلند و کامپیوتر های اپل است.

هتل های ارزان تر: هتل لابوهم ،هتلی  سازگار با محیط زیست، با فاصله کمی از موزه پلین و لیدسپلین قرار دارد، مسافران را در اتاق های تمیز و تخت خواب های راحت جای میدهد. هزینه هتل شامل صبحانه نیز می باشد. هتل موزهزیت در نزدیکی موزه پلین، دارای راه پله شیب دار، آثار هنری زیبا و اتاق های مهمان خانه می باشد. در نزدیکی میدان سد و محله جوردان، هتل کلمن دارای راه پله های شیب دار است که به اتاق های دنج، کوچک و راحت منتهی می شوند.

چگونه بهترین بازدید را در آمستردام داشته باشیم؟

سفرهای روزانه: اگر وقت بیرون رفتن از شهر را دارید، تورهای مناسبی در دسترس شماست. برای دیدن حومه زیبای هلندی ، از جمله آسیاب های بادی معروف و دهکده های ماهیگیری کوچک، تور نیم روزه سفر به آسیاب بادی زانز اسخن، مارکم و ولندام از آمستردام را انتخاب کنید. این تور شامل حمل و نقل توسط اتوبوس، قایق سواری کوتاه بین روستاهای ماهیگیری، بازدید از یک کارخانه پنیر و قلاب سازی و همچنین ورود رایگان به آسیاب بادی است. اگر می خواهید به شهر دیگری سفر کنید، سفر روزانه بروژ، یک سفر تفریحی تمام روزه با حمل و نقل به وسیله اتوبوس به صورت رفت و برگشت از بروژ و پنج ساعت وقت آزاد برای گشت و گذار در مکان ها، در دسترس است. این تور آسان بدون دردسر برنامه ریزی، رانندگی و فضای پارکینگ برای شما فراهم است.

کسانی که ترجیح می دهند به تنهایی سفر کنند، می خواهند از برخی شهرها و جاذبه های جالب که باعث سفرهای روزانه خوب از آمستردام می شوند، بازدید کنند. از جاذبه های دیدنی برتر آمستردام می توان به بازار پنیر آلکمار، باغ های خیره کننده کوکنهوف و موزه زوئیدرز اشاره کرد. سفرهای روزانه دیگر شامل بازدید از شهر تاریخی هارلم در نزدیکی دریای شمال یا آنخویزن، هورن و کامپن می باشند.

لاهه و مناطق اطراف: هرچند که دسترسی به لاهه از طریق آمستردام در یک سفر یک روزه امکان پذیر است، ممکن است بخواهید سفر خود را حداقل به مدت یک شب افزایش دهید تا زمان کافی برای لذت بردن از مکان های لاهه داشته باشید. در راه لاهه، حتما در لیدن، محل تولد رامبراند و محل موزه ملی آثار باستانی توقف و از دیگر جاذبه های برتر این شهر بازدید کنید. شهر دلف، نزدیک لاهه، محل ساخت سفال آبی دلف و چندین ساختمان معماری باشکوه است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید