بنر هدر

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

پراگ لقب “شهر هزار مناره” را دارد. زیرا وقتی به آسمان 1100 ساله آن نگاه می کنید، چشم اندازهای باشکوهی از کلیساها و گنبدهای زیبا و برجهای قدیمی بلند که پراگ را به یکی از الماس های معماری جهان تبدیل می کنند، را خواهید دید. به هر کجا که نگاه می کنید، نمونه های خوبی از سبک های گوتیک، باروک، رنسانس و  هنر نو که نشانه شهر هستند و تضادی چشمگیر با قلعه محکم و قدیمی پراگ دارند را خواهید دید.

پراگ با داشتن یکی از بهترین مراکز تاریخی حفاظت شده در اروپا، گذرگاه های باریک شهر قدیمی پراگ در میدان های  تماشایی، و خانه های حفاظت شده با ساختار تاریخی، منتظر کشف شدن هستند. بخش های پربازدید شامل پل معروف چارلز روی رودخانه والتاوا، محله مجلل یهودی با پرستشگاه های قدیمی و البته کلیساهای تاریخی در این شهر می باشد. با فهرست ما از بهترین جاذبه های پراگ، بهترین مکان های پر بازدید در این شهر زیبا را کشف کنید.

1) قلعه پراگ

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

قلعه پراگ، واقع در محله هردکانی پراگ، زمانی محل اقامت پادشاهان بوهمی بود، و امروزه محل اقامت رسمی رئیس جمهور جمهوری چک و یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این شهر است. این قلعه ابتدا در حدود سال 870 میلادی به عنوان یک قلعه دیواری ساخته شده، که طی سالیان تغییراتی چشمگیر داشته و نمونه هایی از اکثر سبک های برجسته معماری هزاره گذشته را شامل می شود. در داخل قلعه دیوارها تعدادی از مکان های گردشگری محبوب پراگ، از جمله کلیسای جامع سنت ویتوس ، قصر سنت جورج، برج پودر، کاخ سلطنتی قدیمی و کوچه طلایی قرار دارد.

این قلعه، بزرگترین مجموعه قلعه در جهان، زمان زیادی را برای گردش نیاز دارد، اما این زمان به خوبی می گذرد(به ویژه با وجود منظره های عالی از رودخانه والتاوا و مناره های زیبای شهر قدیمی در پس زمینه آن). از بخش های برجسته می توان به سالن اصلی کاخ سلطنتی قدیمی، تالار ولادیسلاو که با اندازه ای بزرگ برای مسابقات مبارزه ای استفاده می شود، و راه پله هایی گسترده که به شوالیه های سوارکار امکان استفاده از آن ها را می دهد، اشاره کرد. حتما از باغ سلطنتی متعلق به سال 1534 و تعدادی از ساختمانه ای قدیمی بی نظیر آن از جمله عمارت توپ بازی، خانه تابستانی سلطنتی با فواره آهنگ  دار آن و محوطه شیرها بازدید.

بهترین راه برای کشف کامل قلعه تور پیاده روی قلعه پراگ است. همچنین اخبار و به روزرسانی های مربوط به رویدادهای فرهنگی قلعه، مانند کنسرت موسیقی کلاسیک، سخنرانی و کارگاه ها را در وب سایت رسمی قلعه بررسی کنید. یکی از مهمترین کارهایی که باید شب در پراگ انجام داد این است که یک مکان خوب پیدا کنید تا بتوانید از نورپردازی های قلعه که این ساختار باشکوه را در طیف وسیعی از رنگ ها روشن می کند، لذت ببرید. اقامت در هتل مجاور قلعه ایده خوبی است، بنابراین شما می توانید شبانه روز از بخش های برجسته شهر بازدید کنید.

2)پل چارلزپل

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

با شکوه چارلز (بیشتر با عنوان پل کارلوف)، یکی از مشهورترین پل های قدیمی اروپا است که درامتداد طول 621 متری آن  32 نقطه دیدنی منحصر به فرد قرار دارد. این پل در سال 1357 ساخته شده و از مدت ها قبل خرافات زیادی در مورد آن وجود داشت، از جمله: سازندگانی که سنگ بنای اولیه پل را در تاریخ 9 ژوئیه دقیقا ساعت 5:31 صبح، مجموعه ای دقیق از اعداد (135797531)، اعتقاد داشتند که مقاومت بیشتری به ساختار می بخشد. برای اندازه گیری دقیق، آن را در تراز کامل با مقبره سنت ویتوس و در اعتدال با غروب خورشید ساختند.

این پل به طور ویژه به دلیل مجسمه های قدیمی بی نظیر خود، بسیار معروف است. از مهمترین آنها می توان به مجسمه امپراطورهای مقدس روم چارلز چهارم و جان نپوموک، مشهورترین قدیسان این کشور اشاره کرد که در سال 1683 از آنها رونمایی شد (خرافاتی مانند مالیدن پلاک در پایه مجسمه برای استجابت آرزوها درباره آن وجود دارد). سایر بخش های برجسته شامل منظره ای دیدنی و جذاب از رودخانه والتاوا و سازه دروازه های بی نظیر گوتیک می باشد. دیدن پل چارلز در شب نیز بسیار تاکید می شود (مزیت این کار به دلیل جمعیت کمتر، خصوصا بعد از غروب خورشید است)

3) میدان ونسلاس

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

میدان فوق العاده ونسلاس بخش برجسته ای از منطقه شهر جدید پراگ، ناحیه ای که به خاطر رونق شهر نیاز به گسترش داشت، می باشد که موزه ملی و بسیاری از گنجینه های معماری دیگر در آن قرار دارد. میدان ونسلاس به نام حامی مقدس بوهمیا نامگذاری شد که مجسمه وی نیز در همینجا قرار دارد، در طول سلطنت چارلز چهارم در قرن چهاردهم میلادی به عنوان بازار اسب ساخته شده و از آن زمان به یکی از مهمترین فضاهای عمومی شهر تبدیل شد، که هنوز هم برای تظاهرات و جشن ها استفاده می شود.

امروزه بازدید از این مکان یک تجربه سرگرم کننده و بدون شک یکی از بهترین فعالیت های رایگان در پراگ است که بازدید کنندگان را با برخی از بهترین غذا خوری و رستوران های این شهر و همچنین مرکز خرید عالی آشنا خواهد کرد.در ماه دسامبر این مکان همچنین بزرگترین بازار کریسمس در سطح شهر پراگ است.

4)موزه ملی

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

موزه ملی بازسازی شده پراگ در میان مکان ها و خانه های مختلف از مجموعه های مهم که نشان دهنده موضوعات مختلف، از جمله کانی شناسی، جانورشناسی، مردم شناسی، باستان شناسی و همچنین هنر و موسیقی می باشند، گسترش یافته است. مجموعه حشره شناسی به تنهایی بیش از پنج میلیون نمونه دارد.

قدیمی ترین موزه جمهوری چک، قبل از انتقال به مکان فعلی خود در سال 1891، در اوایل دهه 1800 تاسیس شد. نمایشگاه باستان شناسی با مجموعه گسترده ای از آثار باستانی قرن اول و دوم روم ، همراه با تعداد بیشماری از یافته های دوره های برنزی و اوایل دوران آهنین، به طور ویژه لذت بخش است. (برای مقایسه لیست جامع از کلیه مکان ها و مجموعه ها، به وب سایت موزه ملی، مراجعه کنید.) موزه دیگری که باید  در فهرست بازدید شما قرار بگیرد، موزه ملی فنی است که اسناد بسیاری از پیشرفت های تکنولوژی کشور از جمله نمایش ماشین آلات و تجهیزات ساخته شده تا به امروز، از اتومبیل گرفته تا هواپیما را شامل می شود.

5) کلمنتینوم و کتابخانه ملی

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)کلمنتینوم، یکی از بزرگترین مجموعه ساختمان های تاریخی اروپا، محل استقرار کتابخانه ملی جمهوری چک است. این ساختمان های زیبای باروک در ابتدا بخشی از کالج جیزو بودند و بعدها به مجموعه کتاب های جیزو و همچنین مجموعه کلمنتینوم اضافه شدند. كلمنتینوم سرانجام پس از اخراج جیزوها به مالکیت ایالت درآمد و در سال 1782 اندكی پس از تاسیس كتابخانه ملی به كتابخانه عمومی تبدیل شد. مجموعه کلمنتینوم با بیش از شش میلیون جلد کتاب مجموعه ای عظیم است و شامل نسخه هایی از هر کتاب منتشر شده در جمهوری چک می باشد.

بخش های برجسته کتابخانه شامل سالن نفیس کتابخانه باروک است که دارای آثار هنری سقفی زیبا، برج نجومی 68 متری با نمای دیدنی و جذاب از پراگ و نمازخانه باشکوه آینه با دکوراسیون نفیس آن می باشد. تورهای راهنمای 50 دقیقه ای انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند.کلمنتینوم برای یک تجربه کاملا به یاد ماندنی، و همچنین به عنوان مکانی برای برنامه های شاد، کنسرت های کلاسیک و جشنواره ها مناسب است.

6) میدان شهر قدیمی و ساعت نجوم

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

شهر قدیمی، مرکز تاریخی پراگ جایی است که میدان باشکوه شهر قدیمی، یکی از بهترین مکان ها برای شروع گردش در شهر آنجا قرار دارد. در اینجا، کلیسای تین و کلمنتینوم را به همراه دیگر کلیساهای قدیمی بسیار خوب، و همچنین معماری قدیمی مجلل با قدمت قرن یازدهم را خواهید یافت، در حالی که محله یهودیان، ژوزفوف، فقط یک پیاده روی کوتاه به طرف شمال دارد. یکی از بخش های برجسته تالار شهر قدیمی، محل ساعت های نجومی شگفت انگیز اوایل قرن پانزدهم (اورلوج) می باشد.

هر زمان، به عنوان یکی از 12 فرستاده و چهره های دیگر ظاهر می شوند و در سراسر صفحه ساعت حرکت می کنند. از دیگر بخش های برجسته ی تالار شهر قدیمی، دروازه گوتیک است که به فضای داخلی مجلل با نمایشگاه ها و نمایش های هنری خود، یک نمازخانه متعلق به سال 1381، و یک زندان قدیمی منتهی می شود. برای دیدن نماهای زیبا از پراگ، حتما به بالای تالار برج شهر قدیمی بروید(با پله یا آسانسور).

7) کلیسای جامع سنت ویتوس

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

کلیسای جامع کلیسای جامع سنت ویتوس در محوطه قلعه پراگ قرار گرفته و بزرگترین و مهمترین کلیسای مسیحی جمهوری چک است. صندلی سلطنت اسقف اعظم پراگ، همچنین مقبره تعدادی از مقدسان و سه پادشاه بوهمی آنجا قرار دارد.ساخت این کلیسای جامع در سال 1344 در محل یک ساختمان مدور رومانیایی متعلق به سال925 میلادی  آغاز شد و بیش از 525 سال طول کشید تا به اتمام برسد، که نتیجه آن ترکیبی از سبک های مدرن نئوگوتیک و سبک گوتیک قرن چهاردهم به همراه تاثیر از دو سبک باروک و رنسانس می باشد(حتما از تصاویر زیبای که نمای بیرونی را تزئین کرده اند، دیدن کنید.

از بخش های برجسته داخلی می توان به پنجره های شیشه ای رنگی زیبا نشان دهنده سه گانه مقدس، خاتم کاری سال 1370 (آخرین داوری)، و کلیسای سنت ونکسلاس با محراب بی نظیر جواهرات با بیش از 1300 سنگ قیمتی برجسته، اشاره کرد. همچنین حتما از تاج جواهرات چک که به طور متوسط هر هشت سال یکبار به نمایش گذاشته می شوند، بازدید کنید. حتما از برج اصلی 97 متری کلیسای جامع برای داشتن چشم اندازهای باشکوه پراگ، صعود کنید. بازدید کنندگان همچنین از حضور در مراسم عشای ربانی کلیسای جامع استقبال می کنند.

8) کلیسای بانو اور قبل از تین

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

یکی از شناخته شده ترین ساختمان های پراگ، کلیسای بانو اور قبل از تین می باشد، که اغلب به طور خلاصه کلیسای تین نام دارد. این کلیسا به دلیل مناره دو قلوی 80 متری که در هر طرف ساختمان بنا شده اند، غیرقابل تصور است( که هر کدام تکیه گاه 4 مناره کوچکترند) و ورودی اصلی آن از طریق یک گذرگاه باریک در پشت خانه هایی است که نمای آن را پوشانده اند.

اگرچه ساخت کلیسا در قرن پانزدهم به پایان رسید، اما با تغییر تابعیت های شهر، در طول قرن ها بارها دچار تغییر شده و در حالی که بازسازی داخلی در حال انجام است، اما با دارابودن بخش هایی از جمله مقبره های بسیار زیبا، دروازه بی نظیر شمالی گوتیک با مجسمه صلیبی شکل، نقاشی های محراب اولیه باروک که از سال 1649 قدمت داشته و یکی از بهترین های بخش های لوله ای قرن هفدهم اروپا، ارزش بازدید را دارد. پس از آن، حتما حیاط آنجلت قرن یازدهم در پشت کلیسا را با دارابودن بسیاری از رستوران ها و کافه های خوب بررسی کنید. یکی دیگر از کلیساهای قدیمی مجلل که ارزش بازدید دارد، کلیسای باروک مریم مقدس با مجسمه مشهور از عیسی شیرخوار، می باشد که گفته می شود که مسئول معجزات و هنوز محلی برای زیارت است.

9)گالری ملی در پراگ

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

گالری ملی پراگ در میان برخی از مهمترین نقاط دیدنی معماری این شهر پراکنده شده است که محل استقرار برخی از مهمترین مجموعه های هنری اروپا است. بخش اعظم این مجموعه در کاخ ولترزنی، ساختار نسبتا مدرن سال 1925 با آثار قرن نوزدهم تا بیست و یکم قرار دارد.

در حالی که عمده آثار متعلق به هنرمندان چک می باشد، آثار هنرمندان خارجی مانند مونه و پیکاسو و سایر اشکال هنری مانند عکاسی، طراحی و مد، هنرهای کاربردی و مجسمه سازی نیز در آن قرار دارد. سایر آثار برجسته در کاخ کینسکی، محل هنر آسیایی، هنر دنیای باستان، و مجموعه گالری های باروک، و در صومعه سنت آگنس بوهمیا، جایی که هنر اروپایی قرون وسطی را در آن خواهید یافت، برگزار می شوند. در نهایت کاخ مجلل استرنبرگ متعلق به قرن هفدهم، تعدادی از مشهورترین قطعات گالری، با تمرکز بر هنر اروپایی دوره کلاسیک تا پایان دوره باروک و بخش های مهم یونان و روم باستان، شاهکارهای ایتالیایی قرن چهاردهم تا شانزدهم، و آثار قرن شانزدهم تا هجدهم هنرمندانی چون ال گرکو، گویا، روبنز، ون دایك، رامبراند و ون گوین را در خود جای داده است.

10) خانه شهرداری

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

خانه شهرداری پراگ به طور گسترده یکی از بهترین نمونه های هنر نو در این شهر به حساب می آید. این ساختمان مجلل شهری در سال 1912 ساخته شده و در یکی از مهمترین (و بزرگترین) سالن های کنسرت پراگ، تالار اسمتانا، قرار دارد و دارای چندین ویژگی بی نظیر از جمله نمای برجسته با یک نقاشی دیواری بزرگ در طاق بالای بالکن طبقه دوم و گنبد بزرگ در پشت و بالای طاق می باشد.

فضای داخلی نیز به همان اندازه چشمگیر است و شامل بسیاری از پنجره های شیشه ای کوچک و نقاشی های مهم است. در حالی که تورهای راهنمای انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند (فرصتی برای دیدن اتاق هایی که در مراس های خاص باز هستند)، یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از این مکان دیدنی، شرکت در کنسرت یا کافه ها، رستوران ها و بوتیک های لوکس آن می باشد.

11) باغ وحش پراگ

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

باغ وحش فوق العاده پراگ، در سال 1931 افتتاح شد و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در شهر و در بین پارک های برتر جانورشناسی جهان می باشد. این جاذبه 140 هکتاری در حومه تروجا و فقط در فاصله کمی از مرکز شهر واقع شده است و مرکز تفریحی مناسبی برای کسانی است که با بچه سفر می کنند. بخش های برجسته برای کودکان شامل یک باغ وحش سرگرم کننده حیوانات اهلی است که فرصت اسب سواری و تغذیه حیوانات و یک زمین بازی ماجراجویی بزرگ را فراهم می کند. این باغ وحش 4200 حیوان از650 گونه که بسیاری از آنها در خطر انقراض اند را شامل می شود  و به دلیل نقش خود در نجات اسب بومی و در معرض خطر، اسب پرزوالسکی، قابل توجه است.

بخش های برجسته شامل فرصتی برای سوار شدن بر روی تخت روان با نمای عالی از محوطه های حیوانات، نمایشگاه زرافه بزرگ، نمایش سمندر و جنگل های  سرپوشیده گرمسیری می باشد. برای اطلاع از دیگر جزئیات از جمله زمان تغذیه حیوانات، حتما وب سایت باغ وحش را بررسی کنید. تورهای راهنمای انگلیسی زبان و کارگاه های آموزشی نیز در دسترس اند. غذا خوری و همچنین یک فروشگاه خرید هدیه نیز در این مکان ارائه می شود.

12) ژوزفوف: محله یهودیان

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

محله یهودیان پراگ ابتدا در منطقه قلعه واقع شده بود، اما تا سال 1200 تا منطقه ژوزف(منطقه یهودی) شهر گسترش یافت و قرن ها به عنوان یک محله کلیمی در نظر گرفته می شد. تبدیل آن به یکی از مهمترین و جالب ترین مناطق این شهر در اواخر دهه 1800، هنگامی که بخش های بزرگی از محله برای ساختمان های آپارتمانی هنر نو تخریب شدند، اتفاق افتاد.  امروزه، ژوزف یک منطقه دلنشین برای قدم زدن است و شامل موزه یهودیان پراگ، یک جاذبه مهم با پرستشگاه میزل، پرستشگاه اسپانیایی، پرستشگاه پینکاس، سالن مراسم و پرستشگاه کلاوس است.

یکی از بهترین کارهایی که در پراگ انجام می شود ، جست و جو در قبرستان قدیمی یهودیان است که به خاطر سنگ قبرهای تخریب شده، که بسیاری از آن ها به دلیل قدمت خود به حالت بی نظمی درآمده اند، قابل توجه است. ژوزف همچنین به دلیل رستوران های حلال نیز محبوب است.

13) صومعه و کتابخانه استراف

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

قدمت صومعه و کتابخانه استراف به قرن دوازدهم بر می گردد و دومین صومعه قدیمی پراگ است. اگرچه دروازه و کلیساهای با شکوه آن به اندازه کافی چشمگیر اند، اما مهمترین ساختمان های آن دو کتابخانه باروک تزئین شده اند. کتابخانه فلسفی شامل انواع مبلمان فوق العاده، به همراه سقف نفیس که توسط فرانتس آنتون مالتبرتش تحت عنوان روشنگری نقاشی شده، می باشد.

کتابخانه دوم، کتابخانه کلامی، شامل یک اتاق باروک با شکوه با سقف تزئینی زیبا که توسط سیارد نوسکی نقاشی شده، صومعه استراف، به همراه نقاشی های دیواری سقفی فوق العاده که توسط کارهای گچی به خوبی طراحی شده اند، می باشد. این کتابخانه ها حاوی بسیاری از نسخه های خطی و کتاب های کمیاب قدیمی، از جمله انجیل معروف استراف متعلق به قرن نهم، می باشد که در انبارهای چاپخانه های قدیمی به همراه بقایای سنت نوربرت، بنیانگذار نظم پیشرو قرار دارند. همچنین از دیگر بخش های قابل توجه می توان به، صومعه هایی که دارای مجموعه ای از آثار هنری مذهبی و گنجینه ای هستند، و همچنین کابینه بی نظیر استراف که به خاطر نمایش آثار باستانی تاریخی علمی قابل توجه است، اشاره کرد. تورهای انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند.

اگر می خواهید مدت طولانی تری بمانید، به غذا خوری در رستوران صومعه بزرگ، بروید یا در یکی از مراسم های ربانی روزانه شرکت کنید.

14)برج مراقبت پترون

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

برج مراقبت 63.5 متری پترون، این نام را از تپه ای که بر روی آن ایستاده گرفته و کمی شبیه نسخه کوچکتر برج ایفل در پاریس است که منظره ای پانوراما از پراگ ارائه می دهد. اگرچه فقط یک پنجم از اندازه نمونه فرانسوی است، اما ارتفاع برج این توهم را ایجاد می کند که بزرگتر از آن است که در واقع بزرگتر هم می باشد. این برج در سال 1891 برای نمایشگاه پراگ از مسیرهای ریلی استفاده نشده ساخته شد، که بعدها در دهه 1930 به تپه پترون منتقل و در آنجا به یکی از جاذبه های مهم گردشگری شهر تبدیل شد.

امروزه بازدید کنندگان می توانند با 30 دقیقه صعود از تپه پترون به پایه برج برسند و یا قبل از بالارفتن از 299 پله این سازه، یک مسافرت تفریحی از طریق راه‌آهن فونیکولار داشته باشند( همچنین آنجا مجهز به آسانسور و کافه می باشد). حتما از آینه مارپیچی، یک انحراف تفریحی که در سال 1891 ساخته شد، بازدید کنید.

15) دیوار لنون

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

دیوار لنون پراگ یکی از ناخوشایند ترین جاذبه های شهر، از دهه 1980 به عنوان ادای احترام به جان لنون، مبارز سابق صلح و آرامش، بنا شد. کار ساخت تقریبا بلافاصله پس از قتل این خواننده در سال 1980 آغاز شد ، هنگامی که این دیوار غیرقابل تصور در نزدیکی پل چارلز به مکانی برای طرفداران تبدیل شد تا غم و اندوه، تصاویر نقاشی شده، اشعار و شعارهای منتسب خود به این ستاره را نشان دهند. علیرغم تلاش های پلیس برای پاک کردن نقاشی ها، در آن زمان چکسلواکی، هنوز تحت حکومت کمونیسم بود، دیوار یادبود مجددا بنا و به نمادی از امید و صلح برای جمعیت شهر تبدیل شد.

این سنت تا به امروز ادامه دارد، و در کنار تجمعات در سالگرد درگذشت لنون، گردشگران می توانند احساسات خود را روی دیوار، نشان دهند.

16)کلیسای سنت نیکلاس

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

کلیسای سنت نیکلاس، یکی از کلیساهای جدید پراگ، در میدان کوچک و زیبا در منطقه شهر قدیمی قرار دارد. این کلیسا که نمونه خوبی از سبک باروک است، در قرن هجدهم توسط جیزو ساخته شد و فضای داخلی مجلل آن به دلیل لوستر منحصر به فرد قرن نوزدهم و همچنین نقاشی های بزرگ باروکی از هنرمند چکی، کارل اسکرتا، که این گنبد عظیم را تزئین کرده اند، قابل توجه است.

نکته جالب توجه دو ارگ کلیسا است که قدیمی ترین آن در سال 1745 ساخته شده است. این کلیسا همچنین دارای یک برج ناقوس است که بازدید کنندگان مجاز به صعود از آن هستند و از بالای آن چشم اندازهای عالی از گنبد عظیم کلیسا و شهر قدیمی وجود دارد. سعی کنید بازدید خود را با یکی از کنسرت های ارگ، از جمله ریکوئیم موتزارت و سایر قطعات کلاسیک که در اینجا برگزار می شود، هماهنگ کنید. تورهای راهنمای انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند.

17) تئاتر ملی

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

تئاتر ملی پراگ در سواحل رودخانه والتاوا واقع شده و بازدید از آن برای دوستداران هنرهای نمایشی ضروری است. تئاتر ملی، محل اجرای اپرا و باله و نمایش های درام، در سال 1881 به عنوان نمادی از هویت ملی و ترویج زبان و فرهنگ چک، افتتاح شد. این تئاتر با وجود گذشته ای متنوع که ساختمان آن در آتش سوزی نابود و حتی توسط کمونیست ها نیز بسته شده بود، بازسازی های گسترده ای را پشت سر گذاشته و به عنوان بنای تاریخی با ارزش و فرهنگی غنی در آن مکان مستقر است.

(تورهای راهنمای انگلیسی زبان نیز در دسترس هستند). یکی دیگر از تئاترهای قابل توجه پراگ، تئاتر کشیشان است که در اواخر قرن هجدهم به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و زمانی مکان مورد علاقه موزارت بود که در اینجا دون جیووانی را به نخست وزیری برگزید.

18)خانه رقص

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

خانه رقص، برجسته ترین اثر معماری مدرن پراگ، بین سالهای 1992 تا 1996 برای الگوی طراحی توسط فرانک گری ساخته شده است. این سازه باشکوه از دو برج مجاور تشکیل شده است و دارای منحنی های منحصر به فردی است که شباهت زیادی به دو فرد در حال رقص دارد و یکی از برج های آن به نظر می رسد به صورت زنی است که دامن پوشیده (از این رو نام مستعار “فرد و جینجر” را از رقصندگان مشهور آمریکایی فرد استر و زنجبیل راجرز، به دست آورد). این ساختمان عمدتا از اداره  و هتل ها تشکیل شده است و شما می توانید از رستوران طبقه بالا با یک منظره عالی لذت ببرید (یک کافه نیز در طبقه اصلی قرار دارد).

19) قلعه تپه ای: ویشهراد

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

قلعه افسانه ای ویشهراد، که به معنای واقعی کلمه به “قلعه فوقانی”، یا “قلعه ای در ارتفاعات” تفسیر می شود، در بالای رودخانه والتاوا مشرف به پراگ قرار دارد. معروف است که قدمت قلعه متعلق به قرن دهم است و برای مدت ها موضوع اسطوره و افسانه ها بوده، از جمله پیشگویی یک شاهزاده خانم باستانی درباره ظهور یک شهر بزرگ در اطراف آن. زمانی ویشهراد اقامتگاه سلطنتی واتیسلاو دوم بود، و به عنوان بخشی از مسیر اصلی سلطنت برای تاجگذاری توسط پادشاهانی که باید برای ادای احترام به پیشینیان خود، اینجا توقف می کردند، استفاده می شد( این مسیر از ویشهراد به هردکانی منتهی می شود).

اگرچه امروزه بخش عمده آن تخریب شده، اما همچنان این قلعه مکانی شگفت انگیز برای پیاده روی یا پیک نیک است و منظره ای عالی از اطراف شهر ارائه می دهد. در طول ماه های تابستان، تئاتر فضای باز میزبان اجراهای موسیقی و تئاتر است. تورهای راهنمای انگلیسی زبان نیز در دسترس اند.

20) قبرستان اولانانی

20 جاذبه گردشگری برتر پراگ (‌پایتخت چک)

قبرستان اولانانی که در سال 1680 برای تشییع قربانیان وبا ایجاد شده بود، قرن ها به عنوان گورستان اصلی شهر برای دفن قربانیان بیماری و جنگ ها عمل می کرد. وسعت این گورستان به اندازه دفن دو میلیون قبر می باشد و به بخش هایی از جمله گورستان یهودی تقسیم شده، از جمله قبر نویسنده فرانتس کافکا، و گورستان مسیحی، که در آن آرامگاه جان پالاک چکی، که در سال 1968 در اعتراض به حمله شوروی، خود را آتش زد، قرار دارد.

اگرچه جسد وی در سال 1973 از قبرستان اولانانی گرفته شد تا از تبدیل شدن قبر وی به مکان اعتراضات سازمان یافته جلوگیری شود، اما تابوت وی در سال  1990مجدد به همانجا بازگردانده شد. با وجود تاریخ مرموز، این گورستان به دلیل بسیاری از آرامگاه های قدیمی مرموز و آثار هنری نو، همچنان مکانی جالب برای کشف آن است.

برای بازدید از پراگ کجا اقامت کنیم؟
اگر برای اولین بار از پراگ دیدن می کنید و می خواهید بهترین جاذبه های شهر را ببینید، بهترین منطقه برای اقامت پراگ است. این شهر به مناطق شماره دار تقسیم شده و پراگ 1 مانند شهر قدیمی، مرکز تاریخی شهر و اماکن برتر گردشگری است؛ شهر جدید؛ شهر کوچک یا محله کوچک؛ و قلعه پراگ. اقامت در پراگ 1 به این معنی است که شما هیچ وقت بیش تر از یک پیاده روی کوتاه از این مناطق مهم و جاذبه های تفریحی فاصله ندارید و اگر می خواهید به بخش های دورتر بروید، سیستم حمل و نقل عمومی پراگ راهی بسیار عالی است. در زیر برخی از هتل های برتر پراگ در مکان های مناسب گردشگری ذکر شده اند:

هتل های مجلل: هتل و آبگرم مجلل کیمیاگر برزگ، در یک عمارت باروکی قرن شانزدهم، در یک فاصله کوتاه از قلعه پراگ و پل چارلز واقع شده است، در حالی که هتل اقامتی آگنس مسافران خود را در یک ساختمان تاریخی مرمت شده که فقط 600 متر از میدان شهر قدیمی فاصله دارد، جای می دهد. همچنین در پراگ 1، هتل چهار فصل زیبای پراگ مشرف به رودخانه والتاوا  فقط چند قدم از پل چارلز فاصله دارد.

هتل های میان رده: در یک مکان آرام در نزدیکی بزرگترین پارک پراگ ، هتل بوتیک کوستنبرک منظره زیبایی از شهر و صومعه استراف ارائه می دهد و فقط چند قدم با قلعه پراگ فاصله دارد . هتل طراح جواهرات پراگ در کنار رودخانه و با فاصله پیاده روی پنج دقیقه ای از میدان ونسلاس قرار گرفته و یک هتل محبوب میان رده ای با سقف نقاشی شده از طلا که در فهرست میراث جهانی قرار دارد، می باشد. اگر به دنبال یک سلسله هتل های مجهز نزدیک ایستگاه تراموا و مترو هستید، هتل پراگ ماریوت با ارائه استخر و سالن ورزشی با فاصله پیاده روی کوتاه از میدان قرار دارد.

هتل های ارزان تر: برای صرفه جویی در هزینه محل اقامت، بهتر است که کمی دورتر از مناطق اصلی گردشگری بمانید. آپارتمان سیتی 5 نزدیک ایستگاه تراموا اقامتگاهی مدرن به سبک آپارتمان را در فاصله 10 دقیقه ای از قلعه پراگ ارائه می دهد .دیگر هتل های محبوب و ارزان تر شامل هتل خانم سوفی و ​​هتل مدرن B&B شهر پراگ است. هر دو در حدود 20 دقیقه پیاده روی از میدان شهر قدیمی فاصله دارند.

نکات و گردشگری: چگونه بهترین بازدید را از پراگ داشته باشیم؟

گشت و گذار در گشت و گذار: برای اولین بازدید، استفاده ازز تور گردشگری در شهر گزینه ای مناسب است. این یک روش خوب برای دیدن طرح شهر و کسب اطلاعاتی درباره تاریخ است. یکی از تورهای مقدماتی شامل تور گردشگری یک روزه در پراگ است که یک تور هدایت شده 3.5 ساعته با حمل و نقل اتوبوس و یک تور پیاده روی در برخی از مکان های دیدنی معروف این شهر از جمله قلعه معروف پراگ می باشد.

سفرهای روزانه: اگر فقط به اندازه سفر یک روزه وقت دارید و قبلا در این شهر میراث جهانی یونسکو سفر نکرده بودید، شرکت در سفر روزانه سسکوی کرومولوف از پراگ ضروری است. این یک سفر تمام روزه با رانندگی دلپذیر در حومه شهر است و زمان زیادی برای گشت و گذار در این شهر زیبا قرون وسطایی خواهید داشت. سفر روزانه کوتنا هورا از پراگ یک گردش شش ساعته است که شامل بازدید از اوسارو سدلک مشهور، که بیشتر به عنوان کلیسای استخوان شناخته می شود، و با جمجمه ها و استخوان های انسان تزئین شده، می باشد. برای تجربه نوع دیگری از سفر های جاده ای تاریخی، تور روز اردوگاه تورزین فرصتی را برای دیدن این اردوگاه جنگ جهانی دوم و بنای یادبود تورزین ارائه می دهد. این تور پنج ساعته شامل حمل و نقل رفت و برگشت می باشد.

ایده های سفر در جمهوری چک: اگرچه پراگ یک انتخاب بی نظیر به عنوان پایه ای برای آغاز تعطیلات در جمهوری چک است، حتما زمانی را برای گردش در بقیه بخش های این کشور شگفت انگیز بگذرانید. از دیگر مقصدهای قابل توجه می توان به کارلووی وری اشاره کرد که در سال 1358 تأسیس شده و به دلیل دارا بودن ساختمان های تاریخی و چشمه های آب گرم معروف است. شهر دیواری سسکوی کرومولوف نیز به طور ویژه با دارا بودن قلعه و کلیساها و همچنین شهر قدیمی برنو، دومین شهر بزرگ کشور، ارزش بازدید را دارد.

عبور از مرزها: یک سفر ریلی آسان دو ساعته از پراگ، شما را به شهر تاریخی درسدن آلمان، محل الماس های نفیس معماری باروک، مانند کلیسای جامع و دیدنی فرانکریخ، می رساند. همچنین شهر لایپزیگ آلمان نیز ارزش بازدید را دارد، و به دلیل داشتن میدان های قدیمی تاریخی، تالار شهر و  تجربه های خرید و غذاخوری های شگفت انگیز محبوب است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید