آیین برگزاری مراسم عروسی در ایتالیا

نویسنده:

معصومه اوحدی

در تاریخ:

آیین و شیوه برگزاری جشن‌ها خصوصا جشن عروسی یکی از آن چیزهاییست که برای شناختن فرهنگ یک کشور باید بدان توجه شود.
برگزاری جشن عروسی در کشورها و شهرهای مختلف باوجود داشتن اشتراکات اما تفاوت‌هایی نیز دارد که خبر از تفاوت‌های فرهنگی می‌دهد.

آیین برگزاری مراسم عروسی در ایتالیا

همچون کشورهای دیگر، ازدواج در کشور ایتالیا، فوق العاده مقدس و زیبا به شمار می آید. آنان برای خواستگاری و نامزدی به دادن حلقه ای الماس نشان به معشوقه شان اکتفا می کنند. آنان ملاقاتی خودمانی را برای دیدار و آشنایی بیشتر دو خانواده تدارک می بینند. آنان برای اجرای جشن عروسی شان، آیین قدیمی و دوست داشتنی خاص خودشان را دارند.

زمان برگزاری عروسی ایتالیایی

جشن عروسی ایتالیایی

آیین برگزاری مراسم عروسی در ایتالیا

جشن عروسی در سنت های رایج ایتالیا از صبح شروع شده و در روز یک شنبه منعقد می گردد. طبق این سنت ها، جشن ازدواج هرگز نباید روزهای پنج شنبه یا سه شنبه برگزار بشود. در غیر این صورت زوجین با بدشانسی رو به رو می شوند. روزهای شنبه به ازدواج مجدد بانوان مطلقه تعلق دارد.

پوشش در جشن عروسی ایتالیایی

شب پیش از عروسی، عروس های ایتالیایی لباسی یبز رنگ می پوشند تا شانس خوب را به طرف خودشان جذب نمایند. به منظور دور کردن ارواح خبیث، داماد تکه ای آهن را در جیبش قرار می دهد. عروس هم جز انگشتر ازدواجش نباید از طلای دیگری استفاده کند. یک شیء جدید، یک شیء قدیمی و یک شیء که قرض گرفته شده است و یک شیء به رنگ آبی و در انتها هدیه ای را پوشیده یا به همراه خودش داشته باشد.

تنها عروس خانم در این جشن حق پوشیدن لباس عروس را دارد و لباس مهمانان در مهمانی عصر بیشتر لباس های رنگی و مشکی می باشند. با کمی نوآوری به کمک رنگ زمردی دکوراسیون جشن عروسی یا لباس های عروس و داماد را دیزاین می کنند.

رسوم روز عروسی در ایتالیا

آیین برگزاری مراسم عروسی در ایتالیا

در روز عروسی، عروس و داماد با پای پیاده از خانه به طرف کلیسا می روند. لازم به ذکر است در برخی مناطق خرافاتی وجود دارد. برای نمونه در صورتی که داماد در مسیر بین خانه تا کلیسا به عقب بازگردد، بخت و اقبال بدی در انتظارش خواهد بود. به همین علت تعدادی از دوستانش، او را در مسیر همراهی می کنند تا هرچه که لازم دارد را از خانه بیاورند.

بعد از اینکه جشن عروسی برگزار شد. عروس و داماد گلدانی را شکسته تا نشان دهنده ی تعداد سال های خوشبختی بین آنهاست. به همین دلیل، با تمام توان گلدان را می شکنند. ساقدوش های داماد کراوات داماد را با قیچی تکه تکه می کنند تا آن را بین مهمانان به فروش برسانند تا پول اندکی برای عروس و داماد جمع آوری گردد.

تا پایان جشن و راهی کردن مهمانان تا منزلشان در سالن مستقر هستند و نتیجتا همراهی عروس و داماد تا منزلشان، توسط ساقدوش ها صورت می گیرد و با آنها به مکانهای تفریحی دیگری رفته و تا صبح با هم به پایکوبی می پردازند.

فهرست غذاهای جشن عروسی ایتالیایی

آیین برگزاری مراسم عروسی در ایتالیا

غذاهایی نظیر: ماکارونی، کالاماری، آنتیپاستی و غیره که عمدتا با نوشیدنی های محلی سرو می گردد، غذاهای سنتی ایتالیایی می باشد. خوراکی پذیرایی از مهمانان که در مراسم جشن عروسی مورد استفاده قرار می گیرند عبارت است از واندا (نوعی شیرینی سنتی) و نوعی خمیر سرخ شده در روغن با روکش شکر، که همه شان از خوراکی ها و شیرینی های مبارک ویژه جشن عروسی میباشند.

کانفتی، بادام تلخ تفت داده در شکر می باشد که نمایانگر زیبایی ها و دشواری های زندگی در کنار یکدیگر هستند، در مراسم سرو شده یا تحت عنوان گیفت عروسی با یک کادوی جمع و جور و یک روبان با نام (بون بونیره) در انتها به مهمانان داده می شود. ایتالیایی ها معتقدند تعداد کانفتی های موجود در گیفت بایستی از اعداد فرد باشد.

موزیک جشن عروسی ایتالیایی

آیین برگزاری مراسم عروسی در ایتالیا

La tarantella یک نوع سنت ایتالیایی به نام تارانتلا می باشد. مهمانان در این جشن دست در دست یکدیگر، حلقه زده و در جهت عقربه های ساعت، چرخیده و رقصیده، پس از تند تر شدن آهنگ در جهت عقربه های ساعت می چرخند. حرکت فوق نشانه ی حمایت شدن این ازدواج و مبارکی آن، برای آنان می باشد.

آیین خاص

Buste نام سنتی است که عروس کیسه ای از جنس ساتن را انتخاب می کند و در دست می گیرد تا مهمانان هدایای خودشان را مانند پول درون آن بگذارند. در برخی مواقع هم کیسه را به گردنشان می آمیزند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید