استانبول را از خانه خود تجربه کنید

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

با وجود شرایط جدید، جاذبه ها از شما دعوت می کند تا از اماکن توریستی استانبول در خانه خود بازدید کنید. مناظر و جاذبه های آن را حتی بدون خارج شدن از خانه، تجربه کنید. در تور مجازی ما، استانبول قرار گرفته است.

استانبول را از خانه خود تجربه کنید

سه مورد وجود دارد که باید درباره استانبول بدانید. اول اینکه استانبول، قسطنطنیه نیست. دوم اینکه، پایتخت سابق ترکیه یکی از مکان های حفاظت شده و جذاب در سیاره زمین است. یک شهر تاریخی هم رده رم یا آتن که توسط تنگه بسفور به مرکز قهوه و زغال سنگ و منطقه ای فعال تقسیم می شود. سوم اینکه شما برای تجربه عظمت استانبول نیازی به صرف یک پن (واحد پول) یا حتی ذره ای حرکت ندارید، این توانایی را دارید که در خانه خود از استانبول لذت ببرید.

اکنون باید بگوییم، این ویژگی بسیار مفید است. فرهنگ سفر اینجاست تا مقدماتی ضروری از بهترین غذاها گرفته تا فیلم های کلاسیک را برای سفر مجازی به استانبول برایتان ارائه دهد؛ آماده شده و ما را دنبال کنید و وارد شهری شوید که زمانی حسادت جهان نام داشت.

استانبول (نه قسطنطنیه) ممکن است به کمک آهنگ ها مشهور شده باشد

استانبول را از خانه خود تجربه کنید
اگر این واقعیت کمی غیر قابل باور به نظر می رسد، اثر سال 1953 دلیل آن را به خوبی توضیح می دهد. این آهنگ در پانصدمین سالگرد سقوط قسطنطنیه به دست ارتش شورشیان عثمانی محمت فاتح سروده شد، “استانبول (نه قسطنطنیه)” یادآور هویت های شهر در طول تاریخ است.

این آهنگ اولین بار توسط گروه کاپلا کانادایی چهار پسر که رکورد طلا را به دست آوردند، معروف و توسط گروه دو نفره بروکلین آلت راک که کاور آهنگ خود را در آلبوم سوم به نام طوفان به نمایش گذاشتند، بازخوانی شد. چرا قسطنطنیه این آثار را به دست آورد؟ همان طور که بعدها خواهید فهمید، این کار کسی نیست جز ترک ها.

نوشیدنی: قهوه ترک

استانبول را از خانه خود تجربه کنید

استانبول برای قهوه زندگی می کند. شب یا روز، در هوای آفتابی یا بارانی بیایید، همیشه کافه های شهر را مملو از افرادی می بینید که درحال شطرنج بازی کردن و مکالمه با فنجان های پر از قهوه هستند.

فرهنگ قهوه ترکیه منحصر به فرد و به حدی برای کشور عزیز است که شرکت استارباکس مجبور شد، قهوه دم کرده را در سراسر آناتولی پخش کند. تولید نوشیدنی واقعی در خانه کار پرزحمتی است، در همه چیز از چگونگی ترکیب شکر تا اندازه فنجان نیاز به مهارت است اما رعایت اصول اساسی که باعث تجربه ای ارزشمند می شود، تکرار این کار را آسان می کند.

تا زمانی که با احتیاط قهوه درست کنید، همراه یک دوست از نوشیدن آن لذت ببرید و از آن به عنوان محرکی برای مطالعه استفاده کنید، یعنی این کار را به روش ترکی انجام داده اید.

غذا: صدف شکم پر، از فیلم گرسنگی اس 2

استانبول را از خانه خود تجربه کنید

شما نمی توانید خود را عاشق صدف بدانید، تا زمانی که آنها را امتحان نکنید و این همان کاری است که احمد مایدیک در رستوران خود در استانبول انجام می دهد، یعنی روزانه به هزاران نفر بهترین صدف های شکم پر شهر را می فروشد.

صدف های شکم پر احمد ددر سراسر جهان یک پدیده است، او بیش از 700.000 فالوور در اینستاگرام دارد و زمانی که صحبت از هنر صدف های شکم پر می شود هیچ کس قابل مقایسه با او نیست.

فرهنگ سفر در دومین فصل از فیلم هانگرلوست (گرسنگی) احمد و صدف های شکم پر او را نشان داد، مجموعه های فرهنگ سفر درخشان ترین مکان های آشپزی جهان را مورد توجه قرار می دهد؛ اگر گرسنه هستید فیلم ها را نگاه نکنید.

کتاب: قسطنطنیه (1877) از ادموند آمیسیس

استانبول را از خانه خود تجربه کنید

اگر به دنبال یک تصویر واضح و مهیج از استانبول قدیمی (و حتی قسطنطنیه) هستید، به سفرنامه های نویسنده قرن دوازدهم ایتالیایی، ادموند آمیسیس، نگاهی بیندازید.

این سفرنامه در سال 1874 نوشته و اولین بار سه سال بعد از آن منتشر شد، آمیسیس در زمان مدرنیته به قسطنطنیه سفر می کند زیرا خطوط تراموا، پل ها و چراغ ها، زندگی جدید را به این قلعه باستانی می بخشند. سفرنامه آمیسیس شکل سینمایی شهر در آخرین دوره شکوفایی آن، قبل از فروپاشی امپراطوری عثمانی و انتقال پایتخت به آنکارا توسط آتاتورک را نشان می دهد. بیش از یک قرن بعد در استانبول مدرن، چه از لحاظ معماری و چه از لحاظ شهری ویژگی های متمایزی از تاریخ وجود دارد.

فیلم: توپکاپی (1964)

استانبول را از خانه خود تجربه کنید

این فیلم کلاسیک درباره تثبیت یک فرهنگ است: سرقتی جذاب در دهه 60 میلادی در استانبول با محوریت سرقت خنجر سنگ های قیمتی سلطان محمود اول از کاخ نمادین توپکاپی در این شهر.

بازیگر افسانه ای پیتر اوستینف به عنوان شخصیت اصلی فیلم در نقش یک کلاهبردار حرفه ای به نام آرتور سیمپسون ظاهر می شود، در این فیلم جذاب آفتاب، ساحل شن و ماسه ای و گروهی از سارقان دیده می شود که برای دزدیدن آثار باستانی کاخ به آنجا می روند قبل از اینکه نگهبانان آنها را بگیرند.

توپکاپی داستان یک کلاهبردار است که به فرضیه پوچ خود تکیه می کند و عکس های با شکوه از شلوغی شهر و توطئه گران، به خوبی جلب توجه می کند. بعد از دیدن این فیلم تا مدت ها، رویای استانبول را خواهید داشت، وقتی به تنهایی از این کاخ دیدن کنید هیچ تصوری درباره آن نخواهید داشت.

واقعیت جالب: استانبول در اوج امپراطوری عثمانی دارای 1400 توالت عمومی بود؛ بقیه بخش های اروپا هیچ کدام اینها را نداشتند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید