بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در سفر به اسلواکی خواهید دید که در نواحی شمالی، نزدیک به مرز لهستان، کوه‌های تاترا از مناطق محبوب برای کوهنوردان و اسکی­بازان است و بیشتر دریاچه‌ها و دره‌های خوش‌منظره در این ناحیه از کشور قرار دارند. در قرون پنجم و ششم میلادی، مردمانی از قوم اسلاو در منطقه اسلواکی ساکن شدند. اسلواکی تا سال ۱۹۱۸ عضوی از دو کشور اتریش و مجارستان بود.

جشنواره فستیوال وی خودنا، مکان فستیوال وی خودنا یا به زبان اسلواکی Vychodna، در یک روستا، در دامنه های تاتراس در حدود ۲۰ کیلومتری شرق Liptovsky Mikulas، می باشد.

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکی

هر سال در آخرین هفته در ماه جولای، قدیمی ترین و بزرگترین جشنواره موسیقی و رقص فولکلوریک در اسلواکی برگزار می شود که تاریخ شروع برگزاری آن به سال ۱۹۵۳ می رسد، و دارای نشان برتر از سنت های بسیار متنوع فرهنگ اسلواکی است.

در این فستیوال، طیف وسیعی از هنرمندان بین المللی تا سنت های قومی کشورهای دیگر معرفی می شوند. در طول جشنواره تئاتر بزرگی در یک فضای منحصر به فرد باز و تابستانی روستایی برپا می گردد.

محل اقامت همراه با انواع سرگرمی در همه جا ارائه می شود. کارگاه های هنری و صنایع دستی، رقص ها و بازی ها برای بازدید کنندگان و گردشگران در سفر به اسلواکی برگزار می گردد.

بهترین فستیوال های موسیقی تابستانی در اسلواکی، بیشتر جشنواره های موسیقی اسلواکی در تابستان برگزار می شوند. این کنسرت های موسیقی موج شگفت انگیزی را در بین مردم ایجاد می کنند.

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکییکی از بهترین فستیوال ها، جشنواره موسیقی Legendy است که در روزهای ۱۴ و ۱۵ ماه جولای در براتیسلاوا برگزار می شود. این جشنواره دو روزه، انتخاب بهترین های موسیقی های اسلواکی و چک را ارائه می دهد.

در سفر به اسلواکی می توانید در جشنواره های موسیقی آن شرکت نمایید. فستیوال فضای باز Gothoom، این جشنواره دو روزه، یک جشنواره منحصر به فرد از ژانرهای موسیقی متال است که در روزهای ۱۸ تا ۲۰ ماه آگوست در کناره رودخانه Hron برگزار می شود.

جشنواره ی مردمی ویهودنا (Východná Folk Festival)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکیتجلی پُر جلوه و پُر غوغای فرهنگ محلی اسلواکی، در یک جشنواره ی تابستانی در ویهودنا (Východná) در 30 کیلومتریِ غربِ پوپراد (Poprad) برگزار می شود. این نمایش پر زرق و برق و برجسته ی موسیقی، صنایع دستی و غذاهای کوهستانی، قدیمی ترین و بزرگ ترین جشنواره در نوع خود در اسلواکی است و بیش از 1400 هنرمند را گرد هم می آورد. از تجمع گروه های همسُرایان و جلوه گری های صنایع چوب بری و بافندگی و حضور بیش از هر تعداد آکاردئونی که تا به حال دیده اید، لذت ببرید.

جشنواره ی موسیقی براتیسلاوا (Bratislava Music Festival)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکیجشنواره ی موسیقی براتیسلاوا، یکی از مهم ترین جشنواره های موسیقی اسلواکی با اجرای موسیقی کلاسیک توسط ارکسترهای بین المللی است که در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر، در سالن های فیل هارمونیکِ اسلواکی، برگزار می شود. عهده دار این اجراها، رهبران گروه های موسیقی اند که حضور می یابند و نخستین اجراهای قطعاتی از موسیقی اسلواکی را به روی صحنه می برند.

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکیبرای حضور در هر برنامه ی ویژه ای که به آن علاقمندید، به صورت آنلاین رزرو کنید. یا برای شرکت در اجراهای آخر هفته می توانید ساعتی پیش از نمایش، برای تهیه ی بلیط در صف بایستید.

جشنواره ی تاجگذاری (Coronation Festival)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکیبازآفرینی کامل یک مراسم تاجگذاری تاریخی، به علاوه ی بازارها، نوشیدنی ها و موسیقی محلی، سالانه در شهر قدیمی براتیسلاوا (The Old Town) در آخر هفته ی پایانی ژوئن برپا می شود.

در هر سال، پادشاه مجارستانی متفاوتی تاجگذاری شده و تورهای تاریخی براتیسلاوا، کنسرتی در کلیسای جامع سنت مارتین (St Martin’s Cathedral) و تفریحاتِ ملبس به لباس های محلی برگزار می شود. لباس محلی بپوشید و پرتره ی شاهانه ای از خود تهیه کنید.

جشنواره ی فرهنگی تابستانی قلعه (Cultural Summer & Castle Festival)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکی

جشنواره ی فرهنگی تابستانی قلعه، گسترده ترین جشنواره ی براتیسلاوا است. این جشنواره شامل موسیقی کلاسیک، موسیقی محلی، موسیقی جاز، تئاتر آزاد، گروه های نوازندگی سازهای بادی و برنامه های دیگری در سالن های سراسر شهر است و در طول تابستان برگزار می شود.

ساختمان های تاریخی، میادین شهر و حتی آبنماهای سطح شهر، به محل اجرای دی جی ها، جشن ها، کلاس های یوگا و هر نوع موسیقی زنده تبدیل می شوند. تئاتر روباز در قلعه ی براتیسلاوا، از چشمگیرترین های این جشنواره می باشد.

جشنواره ی پوهودا (Pohoda Festival)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکیدر ماه ژوئیه، موسیقی محلی، جاز، راک، تکنو، هیپ هاپ و آلترناتیو، در جشنواره ی پوهودا (Pohoda) که بزرگترین جشنواره ی موسیقی در اسلواکی است، نمایش داده می شود.

بازارهای کریستمس (Christmas Markets)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکیدر اواخر ماه نوامبر، میادین هاونه و هِوییِزدوسلاوُوو (Hlavné and Hviezdoslavovo) پُر می شوند از غرفه های غذا و نوشیدنی، صنایع دستی و نمایش های شاد. خوراکی های زمستانه ی محشری که عرضه می شود، شامل پنکیک سیب زمینی و شهد آب های گرم و معطر می باشد.نزدیک به روز کریستمس، می توانید یک درخت کریستمس یا ماهی کپور زنده بخرید.

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکی(افراد محلی، ماهی کپور را تا روز کریستمس در وان حمامشان نگه می دارند، که توصیه نمی کنیم این رسم را دنبال کنید.)بخش هایی از بازارهای اصلی کریستمس را می توانید در مکان های دیگر شهر، مانند فضای بیرونیِ مرکز خرید ِاروویا (Eurovea) بیابید. این مکان ها را از دفتر گردشگری شهر جویا شوید.

ماراتن صلح کوشیتسه (Košice Peace Marathon)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکی

ماراتن صلح کوشیتسه (Košice Peace Marathon) که از سال 1924 به طور مداوم برگزار شده، قدیمی ترین ماراتن صلح اروپا است. بیش از 10،000 دونده از سراسر جهان برای رقابت در مسیر این ماراتن حضور می یابند. این مسیرِ صاف و آسفالت، محبوبِ دوندگان آماتور است. رویدادهای ورزشی در مقیاس کوچک تر، از جمله مینی ماراتن و جشن ها، یکی از پررونق ترین و نشاط آورترین آخر هفته ها را در تقویم کوشیتسه به ارمغان می آورند.

جشنواره ی غذاهای اسلواکی (Slovak Food Festival)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکی

جشنواره ی غذاهای اسلواکی، نمایش مجلل و چشمگیر غذاهای افسانه ای و سنتی اسلواکی است، که معمولاً در قلعه ی براتیسلاوا برگزار می شود.

سرآشپزهای محلی پیشرو و ممتاز در دستور پخت و هنرنمایی، از میزبانان این جشنواره هستند. جشنواره ی غذاهای اسلواکی، به صورت تخصصی و حرفه ای به تست نوشیدنی ها و فروش مواد غذایی اختصاص دارد.کودکان می توانند به غیر از خوراک های لذیذ، از مسابقات اطلاعات عمومی، کلاس های رقص محلی و سایر تفریحات، لذت ببرند.

جشنواره ی موسیقی بهار اسلواکی (Spring Music Festival)

بهترین جشن ها و فستیوال ها در اسلواکی

یکی از قدیمی ترین جشنواره های موسیقی اسلواکی، جشنواره ی موسیقی بهار، در سالن کنسرت «استِیت فیل هارمونیکِ» کوشیتسه (Košice State Philharmonic) برپا می شود. این جشنواره، با صدای موسیقی وطنی و موسیقی کلاسیک بین المللی، جوش و خروش می یابد. این برنامه، توسط غرفه های نمایشگاهی و عصرانه های ادبی در جای جایِ شهر به تعالی خود می رسد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید