بنر هدر

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شکم‌گردی در شهر برن جایگاه ویژه‌ای دارد و از این حیث دارای جاذبه‌های زیادی است. بنابراین رستوران های برن هم سوپرایزهای ویژه‌ای برای شما دارند.

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

پایتخت سوئیس، شهر برن در اوایل قرن دوازدهم بنا شد و با محله قرون وسطایی خود و نواحی مختلف زیبا و تماشایی شناخته می‌شود. در این مطلب بهترین رستوران‌های آن را برای داشتن تجربه‌ای خوش‌طعم از سفر به برن به شما معرفی می‌کنیم.

۱. آلتس ترمدپات

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

«آلتس ترمدپات» (Altes Tramdepot) مکانی برای شکم‌گردی و لذت بردن از طبیعت است. این رستوران در نزدیکی «پارک خرس» (Bear Park) واقع شده که در سال ۲۰۰۹ بازگشایی شد و چشم‌اندازی دیدنی به سمت این پارک، شهر قدیمی برن و رودخانه‌ی زیبای «آر» (Aare) از تراس جلویی دارد و همین باعث شده که گردشگران امتیاز بالایی به آن بدهند.

منوی رستوران گلچینی از غذاهای محبوب است؛ یک بشقاب غذایی شهر برن که از سوسیس، بیکن، گوشت آب‌پز، گوشت دودی، سیب‌زمینی و کلم ترش تشکیل شده، پاستاها یا غذاهای مخصوص سوئیس، غذاهای سنتی فرانسوی یا غذاهای آسیایی را می‌توانید انتخاب و نوش جان کنید.

۲. کورنهاسکلر

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

رستوران «کورنهاسکلر» (Kornhauskeller) هم به داشتن نمایی تماشایی مشهور است اما جذابیت این رستوران را دکوراسیون داخلی چشمگیر آن باید عنوان کرد. علاوه بر رستوران، بخش‌های دیگری مانند کافه، گالری و سالن استراحت هم در آن وجود دارد.

کورنهاسکلر ذائقه‌ی همه‌ی افراد را تأمین می‌کند؛ چه دلتان غذاهای مدیترانه‌ای بخواهد، چه قصد برپایی ضیافت رویدادی مجلل را داشته باشید و چه یک ملاقات خودمانی بخواهید ترتیب بدهید، می‌توانید کورنهاسکلر را با اطمینان انتخاب کنید.

معماری رستوران لوکس و تحسین برانگیز است و سقف نقاشی شده و راه پله‌های چوبی مارپیچ نگاه‌ها را به خود خیره می‌کنند. منوی غذاهای با گوشت و ماهی رستوران بسیار متنوع و لذیذ است.

۳. دلا کاسا

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

«دلا کاسا» (Della Casa) در سال ۱۸۹۲ بازگشایی شد و از آن زمان تاکنون رستورانی محبوب شناخته می‌شود و می‌توان در کنار برج ساعت، «گودال خرس» (Bear Pit) و ساختمان پارلمان، آن را چهارمین جاذبه‌ی اصلی شهر قدیمی برن دانست.

اگرچه این رستوران قیمت بالایی دارد اما فضای آن شما را تحت تأثیر اصالت سوئیسی قرار می‌دهد و البته برای گردشگرانی که در مرکز شهر حاضر هستند، بسیار در موقعیت مکانی خوبی قرار دارد. مردم بومی به آن «دلی» (Delli) می‌گویند و فضای صمیمی و با حال و هوای سنتی آن از نکات برجسته‌ی رستوران محسوب می‌شود.

۴. جک

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

«جک» (Jack) رستوران اصلی هتل «شواتزرهوف» (Schweizerhof) در برن است و به دلیل استفاده از محصولات تازه در منوهای فصلی متغیر خود& جالب توجه گردیده است. شیشه‌های حکاکی‌شده، قاب‌‌بندی‌های چوبی و رومیزی‌های سفید درخشان، فضایی فرانسوی را تداعی می‌کنند.

منوی ناهار انتخاب‌های زیادی پیش روی شما می‌گذارد. غذاهای فرانسوی درجه یک و مجموعه‌ای از غذاهای کلاسیک سوئیسی در این رستوران محبوب طبخ می‌شوند. راهنمای «گالت میلائو» (Gault-Millau) برای سال ۲۰۱۳، استانداردهای بالای رستوران جک را تصدیق کرده و «جکس وینر شنیتزل» (Jack’s Wiener Schnitzel) مشهور با سالاد سیب‌زمینی گرم و دیگر غذاهای مخصوص را مورد تحسین قرار داده است.

۵. مولزون

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

«مولزون» (Moléson) در سال ۱۸۶۵ تأسیس شد. این رستوران در مرکز شهر واقع شده و تنها پنج دقیقه از ساختمان پارلمان فاصله دارد. دو سالن غذاخوری اصلی و سالن ضیافت با آینه‌های مزین، نورپردازی‌های چشمگیر و پنجره‌های شیشه‌ایِ رنگی بسیار ساده و شیک تزئین شده‌اند. در تابستان، تراس بزرگ آن فضای نشستن بیشتری را مهیا می‌کند.

مولزون از مواد اولیه‌ی تازه، گوشت و ماهی پرورشی و بهترین‌ طعم‌های سنتی برای تدارک منوی ماهرانه‌ی خود استفاده می‌کند. منوی کاملی برای گیاهخواران هم موجود است.

۶. کلاسترلی وین کافه

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

معروف‌ترین کافه در برن «کلاسترلی وین‌کافه» (Klösterli Weincafe) معماری برجسته‌ای دارد که ترکیبی از سبک‌ روستایی و شهری برن از میانه‌ی قرن هجدهم به نظر می‌رسد. رستوران پس از نوسازی در سال ۲۰۱۲ بازگشایی شد که نورپردازی‌های جدید به شکوه آن افزوده است. بشقاب غذاها با دقت انتخاب شده‌اند و عمدتاً پنیر و گوشت طعم‌دار را شامل می‌شوند.

۷. وین اند سین

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

«وین اند سین» (Wein&Sein) در یکی از دخمه‌های طاق‌دار معروف برن از دید پنهان مانده است. اما باید گفت فارغ از منوی عظیم و وسوسه‌انگیز، خود تماشایی است. منوی ناهار روزانه تغییر می‌کند.

البته برخی از غذاهای محبوب فصل در منو نگه داشته می‌شوند. منوی پنج بخشی عصرانه با ماهی و گوشت و بدون آن موجود است. در تابستان می‌توانید از تراس استفاده کنید یا در همین رستوران با ظرفیت ۲۴ صندلی از غذایتان لذت ببرید.

۸. لوتشبرگ

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

غذای «لوتشبرگ» (Lötschberg) به شدت تحت تأثیر ناحیه‌ی «والایس» (Valais) سوئیس قرار دارد. در واقع لوتشبرگ فرهنگ‌ کلیشه‌ای و شهری معاصر را یک‌جا جمع می‌کند. با وجود نان محلی و هر نوع پنیری که فکرش را می‌توانید بکنید، منوی این رستوران را قطعا‌ً می‌توان سنتی در نظر گرفت.

فوندوهای رستوران هم معروف هستند و در تابستان‌ها در «فوندو در گاندولا» و در زمستان‌ها در «فوندو در تراموا» مردم می‌توانند آن‌ها را امتحان کنند. در کنار این طرح‌های بدیع، میهمانان رستوران می‌توانند از منوی دست و دلباز سالاد و گوشت، هر آنچه می‌خواهند انتخاب نمایند. منوی گیاهخواران گستردگی کمتری دارد، اما دسرهای لوتشبرگ بسیار متنوع هستند.

۹. مریدیانو

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

رستوران ستاره‌دار میشلن به نام «مریدیانو» (Meridiano) تجربه‌ای بی‌نقص از یک غذای خوب برای شما رقم می‌زند که سرآشپز «ژان لیمبچ» (Jan Leimbach) با امتیاز ۱۷ گالت میلائو برای شما تدارک دیده است. مریدیانو با استفاده از مواد اولیه‌ی طبیعی و تازه در غذاهای اروپایی تبحر دارد و جای تعجب نیست که بگوییم رستورانی گران‌قیمت است.

منوهای پنج و شش بخشی فصلی به طور منظم به‌روز و ارتقاء داده می‌شوند؛ به خصوص منوی ماهی. گردشگران همچنین به دلیل چشم‌انداز پانورامای رستوران از شهر قدیمی و آلپ در دوردست‌ها در این فضای مجلل به آن جذب می‌شوند.

۱۰. لا تراس

بهترین و معروف ترین رستوران و کافه ها در برن

«لا تراس» (La Terrasse) با ۱۶ امتیاز گالت میلائو در «کاخ بلوو» (Bellevue Palace) مکانی برای لذت بردن از غذایی فوق‌العاده در کنار چشم‌اندازی نفس‌گیر از رودخانه‌ی آر و قله‌های آلپ است.

در ماه‌های تابستانی امکان نشستن در تراس، لذت بردن از منظره را دو چندان می‌نماید. غذاهای کلاسیک به صورتی مدرن تهیه و در بشقاب‌های بزرگ سرو می‌شوند که خرگوش دودی، خرگوش بدون استخوان، سالاد سبزیجات بازار محلی و گنوچی ذرت در کنار هم ترکیبی لذیذ را رقم می‌زنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید