بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آفریقا کشور محبوب گردشگران، جاییست که دیدنی های باورنکردنی و بسیار جذابی برای مهمانان خود به همراه دارد. یک مقصد هیجان انگیز با تعداد زیادی جاذبه ی بسیار دیدنی که سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان است.

غالب این خوراک ها متاثر از فرهنگ و ذائقه سایر کشورهاست و توسط مهاجران از آفریقا، هلند، فرانسه، آلمان، پرتغال، مالزی، هند، چین و اندونزی به این سرزمین وارد و در طول سالها بومی سازی شده اند.

با این حال آفریقای جنوبی غذاهای سنتی متعددی دارد، از غذاهای باربیکیویی گرفته تا خوراک هایی که در آن ها از ادویه کاری استفاده می ­گردد و حتما در سفر به این کشور باید چشیده شوند تا خاطره ای به یادماندنی را در ذهن شما ثبت کنند.

چاکالاکا (Chakalaka)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

خوراک سنتی آفریقای جنوبی است که به راحتی آماده می شود. برای تهیه این غذا گوجه فرنگی و پیاز را خرد می کنند و به همراه هویج رنده شده، سیر، چیلی، لوبیا و پودر کاری تند می ­پزند تا جایی که خوراک نرم شود. در آفریقای جنوبی چاکالاکا در کنار اکثر خوراک ها و مخصوصا غذاهای باربیکیویی سرو می شود.

بوئرِوُرس (Boerewors)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

نوعی سوسیس رایج در آفریقای جنوبی است که از دو واژه Boer به معنای کشاورز  و Wors به معنای سوسیس گرفته شده. این سوسیس از گوشت گوساله چرخ کرده درست می شود و گاها با گوشت بره چرخ کرده ترکیب می­ کنند تا لذیذ تر شود. البته مهم ترین ماده ای که در طعم و مزه آن تاثیر فراوان دارد ادویه جاتی مانند تخم گشنیز، فلفل سیاه، جوز هندی و میخک است. این سوسیس را معمولا یا گریل می کنند یا در فر می گذارند.

بِرِدیه (Bredie)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

یکی از خورش های پر ادویه آفریقای جنوبی است که معمولا از گوشت بره به همراه سبزیجات تهیه می ­شود. این خورش به صورت های گوناگون تهیه می شود ولی یکی از متداول ترین نوع آن بردیه گوجه فرنگی است که علاوه بر گوشت گوسفند و سبزیجات به آن گوجه فرنگی اضافه می کنند. این خورش کاملا مناسب فصل زمستان است.

فریکادل (Frikkadel)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

فریکادل که به میت بال آفریقای جنوبی معروف است، غذای سنتی این کشور محسوب می­ شود. این خوراک شامل گوشت چرخ کرده، پیاز، نان، تخم مرغ، سرکه و ادویه جات است که بعد از آماده سازی مواد و ترکیب آن ها به صورت کوفته های ریز در می آورند و آن را سرخ می کنند یا می پزند. رمز تهیه این میت بال ها این است که مواد باید به آرامی توسط دو چنگال مخلوط شوند و بیش از حد ترکیب نشوند.

سوساتیز (Sosaties)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

سوساتیز در حقیقت همان کباب خودمان هست و جزء خوراک های سنتی آفریقای جنوبی به حساب می آید. نام این غذا از دو واژه sate به معنای « گوشت به سیخ زده شده » و saus به معنای « سس اسپایسی » گرفته شده است.

دستور تهیه این کباب متفاوت است ولی بطور معمول گوشت گوسفند یا بره را مرینیت می ­نمایند. سپس در میان برش های گوشت، از پیاز، فلفل و برگه زردآلو استفاده می­ شود و بصورت شیشلیک کباب می کنند.

بوبوتی (Bobotie)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

بوبوتی خوراک ملی این کشور است و خیلی به موساکا شباهت دارد. ایده اولیه این خوراک از مهاجران جنوب شرقی آسیا مانند مالزی و اندونزی گرفته شده. این غذای تند و تیز از گوشت اسپایسی گوساله یا بره تهیه می شود.

در آن از میوه های خشک مانند زردآلو و کشمش استفاده می کنند. برای روی آن نیز سسی از تخم مرغ درست می­ کنند که البته تمام طعم و مزه این خوراک به ادویه جاتی از قبیل ادویه کاری است که در آن به کار برده می­ شود.

بیلتانگ (Biltong)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

بیلتانگ یکی از خوراکی های معروف و شناخته شده آفریقای جنوبی است که برای تهیه آن گوشت را فرآوری و خشک می­کنند. بیلتانگ انواع متعددی دارد و می تواند از گوشت های مختلفی از قبیل گوشت گوساله، حیوانات شکاری و فیله شتر مرغ تهیه شود. این خوراکی که از نوارهای باریک گوشت تهیه شده است به عنوان اسنک استفاده می­ شود.

شیشا نیاما (Shisa nyama)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

در زبان زولو شیشا نیاما به معنای « کباب کردن گوشت » است. این خوراک معروف یکی از محبوب ترین غذاهای مردم این دیار است و در بسیاری از شهرهای آفریقای جنوبی زمانی که افراد خانواده یا دوستان دور هم جمع می شوند گوشت استیکی، مرغ و سوسیس اسپایسی (Boerewors) را بر روی هیزم کباب می­ کنند و به همراه چاکالاکا یا پوره ذرت سفید نوش جان می­ کنند.

دوربان چیکن کاری (Durban Chicken Curry)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

چیکن کاری دوربان یکی از خوراک های لذیذ آفریقای جنوبی است که طرز تهیه بسیار راحتی دارد. البته طعم خوش این خوراک مدیون ادویه کاری دوربان است که رنگ قرمز زیبایی دارد و از لحاظ مزه تندتر از سایر کاری هاست.

برای تهیه چیکن کاری دوربان معمولا از تکه های مرغ با استخوان مانند ران و بال، استاک مرغ، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، ادویه کاری دوربان و کره استفاده می­ شود.در کنار این خوراک برنج باسماتی و سامبال سرو می­ کنند.

مِلک ترت (Melktert)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبی

ملک ترت یک نوع تارت است که در آفریقای جنوبی به حدی محبوب می­ باشد که هر سال روز بیست و هفتم فوریه را به مناسبت آن جشن می­ گیرند. برای تهیه این دسر خوشمزه بعد از پخت خمیر تارت داخل آن را با کاستاردی که از شیر، تخم مرغ، شکر، آرد، وانیل و کره آماده شده است پر می­ کنند. سپس با پودر دارچین آن را تزیین می ­نمایند. این دسر بعد از یک وعده غذایی با یک فنجان قهوه حسابی می ­چسبد.

وتکوک (Vetkoek)

بهترین و محبوب ترین غذاهای آفریقای جنوبیوتکوک نوعی شیرینی سنتی است و ظاهری شبیه پیراشکی دارد. این شرینی را سرخ کردن خمیر در روغن درست می کنند.  میان نان وتکوک را هم با گوشت چرخ کرده و هم با عسل یا مربا پر می­ کنند. البته باید گفت که این نان با پنیر و مربا بی نظیر می­ شود و می توان آن را به عنوان دسر نوش جان کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید