بنر هدر

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

بِرن (به انگلیسی: Bern) پایتخت کشور اروپایی سوئیس است. شهر برن با جمعیت ۱۲۳٬۴۶۶ نفر پنجمین شهر پرجمعیت سوئیس می‌باشد. این شهر در ناحیه برن از ایالت برن واقع شده‌است. زبان رسمی در برن، آلمانی است ولی زبان شفاهی اصلی نوعی گویش آلمانیش به‌نام برنیز ژرمن (Bären Deutsch) است. شهر برن در سال ۲۰۱۰، جزو ۱۰ شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی معرفی شد.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

دانشگاه علوم کاربردی برن، از مراکز آموزشی این شهر است. رودخانه Aare دومین رودخانه پرآب سوئیس بعد از رودخانه معروف راین از وسط این شهر می‌گذرد.

شهر قدیم برن (Altstadt)

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

شهر قدیم برن یکی‌ از زیباترین مناطق شهر برن و حتی کل سوییس می‌باشد و از بالا که به شهر نگاه کنیم تصویری منحصر به فرد و بی نظیر از رود Aare را می بینیم که از سه طرف شهر قدیم برن را در آغوش کشیده است. فواره های قرن شانزدهمی زیبا و طاق های خیره کننده ی شهر قدیمی بی شک مسحورتان می کنند و سنگ فرش های زیبایی که تمام کوچه ها و خیابانهای Altstadt را پوشانده و ساختمانهای سنگی‌ و منحصر به فرد این منطقه که از 500 سال پیش تا به امروز کمترین تغییری داشته­ا‌ند ، همان دلایل اصلی جذب میلیون ها توریست سالانه به این منطقه می باشند.

برای گشت و گذار این منطقه دیدنی­های زیادی وجود دارد و اکثر قطارهای گردشگری اطراف رودخانه و فوارهای زیبای این منطقه را نشانتان می دهند ،اما بهترین راه برای دیدن تمام زیبای های این منطقه پیاده روی در میان این همه زیبایی ها‌ست .

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Kramgasse 40, 3011 Bern, Switzerland

زیتگلوگا ( Zytglogge )

 

یکی‌ از معروف ترین دیدیدنی های شهر برن ، برج ساعتی‌ Zytglogge می‌باشد که در قلب منطقه Altstadt قرار گرفته است.

چیزی که این برج زیبا را متفاوت کرده این است که ساعت آن مانند برج های ساعتی‌ شهرهای دیگر نیست و فقط سر هر ساعت به صدا در نمی آید. چند دقیقه قبل از هر ساعت دلقکی که در کنار Zytglogge قرار دارد شروع به درام زدن می‌کند و موسیقی‌ شروع می شود ،وقتی‌ که عقربه به سر ساعت می‌رسد، مجسمه های کوچکی که به شکل شاه و خرس می باشند از پشت ساعت بیرون می آیند و مردم را با خود همراه می کنند.

زیتگلوگا تنها برای کودکان دوست داشتنی نمی باشد بلکه برای کل شهر نماد شادی ها و تاریخ بلند و زیبایی است که در غالب این نمایش به تصویر کشیده می شود. در گشت و گذار از این شهر زیبا به برج ساعتی سر بزنید و در کنار مردم برن لحظات شادی را تجربه کنید.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Bim Zytglogge 3, 3011 Bern, Switzerland

کلیسای بزرگ برن ( Bern Minster )

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

کلیسای باشکوه Bern Minster ،با نمای موشکی مانند گوتیکی که 65 متر ارتفاع و 344 پله دارد، یک شاهکار خارق العاده و یکی از مهم ترین کلیساهای سوییس به شمار می رود. ساخت بنای این کلیسا از سال 1421 شروع شد و با کمک چندین نسل از معماران برجسته در طراحی و تکمیل آن ، با نصب ناقوس 10 تنی بر برج ناقوس در سال 1893 کامل شد.

دروازه ی اصلی این کلیسا بی شک منحصر به فردترین بخش مینستر برن می باشد که 200 تندیس چوبی و سنگی حکاکی شده صحنه ای بی همتا از روز قضاوت را به تصویر کشیده است. قطعا چنین مجسمه های تندیس گوتیکی که 170 تندیس کوچک این مجموعه از نسخه های اصلی قرن 15 و 47 مجسمه ی بزرگتر که از نمونه های کپی موزه ی تاریخ برن می باشند از بقایای نجات یافته ی نادر اروپا هستند.

در این نمایش شگرف، تصویر عدالت در مرکز صحنه به همراه فرشتگان و باکره های دانا و دیوانه قرار گرفته اند و در بالای آنها فرشته ی میکائیل را به همراه شمشیر و ترازویش می بینید، کسانی که نجات یافتن در سمت چپ و ملعونین در سمت راست قرار گرفته اند که بی شک چنین آثار مذهبی در پروتستان سوییس بی سابقه است و دلیل آن هم به تصویر کشیده شدن صحنه ی رستگاران و ملعونین برای اصلاح طلبان بوده تا آن را تخریب نکنند.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

وارد کلیسا که می شوید فضای داخلی بزرگ آن با سقفی مشبک و راهروهای طولانی و پنجره های رنگی شیشه ای قدیمی داخل کلیسا ، بخصوص پنجره ای به نام رقص مرگ  که در راهروی سمت راست نماز خانه ی Matter قرار گرفته، تا حد زیادی توجه تان را جلب می کند. در این پنجره اسکلت هایی با حالت پوزخند در حال رقصیدن ،مردم را آزار می دهند و معنای گریز ناپذیری از مرگ را به تصویر کشیده اند. قسمت گروه کر با تصاویری از زندگی پیامبران و تصاویری از زندگی روزمره از دهه ی 1520 تزیین شده و در برجستگی های سقف، تصویر مریم مقدس ، قدیسه ها ، مسیح و رستگاران را می توانید ببینید.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

 ناقوس 10 تنی این کلیسا که در سال 1611 ساخته شده از بزرگترین ناقوس های سوییس و برج ناقوس 100 متری آن از بلندترین بناهای سوییس می باشد و از تمام نقاط شهر قابل رویت است. از بلندای این برج زیبا بهترین تصویر پانورامای شهر برن ، شهر قدیمی، پل های معروف برن و رودخانه ی Aare را می توانید ببینید که البته برای رسیدن به آن باید یک ورودی کم هم بپردازید و 254 پله ی سنگی را بالا روید. اگر در سفر به برن به بازدید این کلیسا رفتید، دیدنی های جذاب بیرون Minster را فراموش نکنید: بازار سالانه ی کریسمس ، فواره های Moses و در ضلع جنوبی کلیسا، تراس بالای رودخانه ی Aare که یک تفریحگاه بسیار زیباست.

آدرس : Münsterplatz 1, 3000 Bern, Switzerland

باغ رز برن ( Rosengarten )

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

دیدنی های شهر قدیم برن کم نیستند، در بازدید از این منطقه،  Rosengarten را از دست ندهید.Rosengarten یک پارک پر گل و کوچک از 200 گونه رز و انواع مختلفی از زنبق و خرزهره هندی می باشد که بر روی تپه­ ای کوچک قرار گرفته است و با وجود وسعت کمش بی شک یک نمای بی نهایت زیبا به شهر برن بخشیده است.

یک زمین بازی برای کودکان و رستورانی کوچک برای صرف یک فنجان قهوه یا یک وعده غذایی سبک فراهم شده تا در کنار لذت بردن از زیبایی ها، ساعات خوشی را در این منطقه سپری کنید.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Alter Aargauerstalden 31B, 3006 Bern, Switzerland

کاخ فدرال برن ( Federal Palace )(The Parliament Building)

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

پس از آنکه برن در سال 1848 پایتخت سوییس اعلام شد، بنای جدیدی برای مجلس در نظر گرفتند که از زمان ساخت آن در سال 1852 شروع شد و تا سال 1902 تکمیل آن ادامه یافت .بنای باشکوه Federal Palace با ارتفاع 64 مترو نمایی از سنگ مرمر و چوب های حکاکی شده یکی از برترین نمونه های معماری رنسانس می باشد و نه تنها زیباترین و لوکس ترین کاخ برن است بلکه به علت اینکه مجمع فدرال سوییس می باشد در میان کل مردم سوییس ساختمانی مهم و با ارزش است .

در واقع در این کاخ اعضای شورای فدرال جمع می شوند و طی جلساتی که برگزار می کنند با به کارگیری از تدابیر سیاسی امور اجرایی دولت را بررسی می کنندبه دلیل موقعیت جغرافیایی این کاخ که درست رو به روی میدان فدرال قرار گرفته است، گردشگران علاوه بر بازدید از این کاخ می توانند به مغازه ها و کافه های اطراف میدان سر بزنند و از تماشای بناهای زیبای این منطقه لذت ببرند.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Bundesplatz 3, 3005 Bern, Switzerland

خانه انیشتین ( Einsteinhaus)

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

آلبرت انیشتن پس از دریافت پستی در اداره ی ثبت اختراع فدرال ، به همراه همسر و پسرش در سال های 1903 تا 1905 در مرکز برن زندگی کرد و طی این سالها تئوری نسبیت را در همین زمانی که در این خانه زندگی می کرد گسترش داد. دکوراسیون این خانه و میز و صندلی آن به شکل اصلی خود باقی مانده و سالانه مورد استقبال گردشگران زیادی از سراسر دنیاست چرا که بازدید از خانه ی این دانشمند بزرگ ،فرصتی می دهد تا با چند سال از محیط زندگی فزیکدانی که درک ما از زمان و مکان را تغییر داد ،آشنا شد.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Kramgasse 49, 3011 Bern, Switzerland

گورتن ( Gurten )

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

اگر از مردم شهر برن بخواهید آرام ترین نقطه ی شهر را به شما معرفی کنند در یک کلمه میگویند: گورتن!

گورتن تپه ای خارج از شهر می باشد که از بلندای آن از یک طرف نمای شهر و از طرف دیگر یکی از رشته کوه های آلپ به نام آلپ برنی را خواهید دید و  لحظاتی فوق العاده را تجربه می کینید. برای رسید به گورتن رویایی کوهنوردی در این مسیر سرسبز و زیبا بهترین گزینه است . بعد از رسیدن به بالای تپه هم می توانید از غذا خوردن در یکی از رستوران های آنجا لذت ببرید. یک مسیر جذاب دیگر هم غیر از کوهنوردی وجود دارد، قطاری که در عرض 5 دقیقه نمایی بسیار زیبا را در اختیارتان قرار می دهد، شما می توانید در ایستگاه قطار سوار Gurtenbahn شوید و لذتی را تجربه کنید که هرگز خواهان پایانش نخواهید بود.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس :  Bern, Switzerland

موزه تاریخی برن ( Bern Historical Museum )

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

موزه تاریخی برن یکی از مهمترین موزه های هنر تاریخی سوئیس و یک کلکسیون دائمی و متنوع از آثار برجسته ی تاریخی و فرهنگی نه تنها در برن بلکه آسیا ، آمریکا ، مصر و سایر نقاط اروپا می باشد. معروفترین بخش موزه، موزه ی انیشتین بزرگ است که یک نمایشگاه بسیار گسترده درباره ی زندگی و و فعالیت های انیشتین در قرن بیستم می باشد.

موزه انیشتین کل عمر آلبرت انیشتین را با استفاده از عکس ها و اسنادی که به جا مانده، از زمان تولد او در نول آلمان تا مرگ وی در پرینستون ایالات متحده آمریکا، به تصویر می کشد و همچنین نظریه نسبیت خاص و عمومی را در چهار مرحله ی آسان برای عموم مردم توضیح می دهد.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

بخش مهم دیگر در این موزه ، قسمت تاریخ محلی می باشد که از طبقه ی همکف شروع می شود و با تاکید بر توسعه ی ایالت برن به عنوان قدرتمندترین نهاد سیاسی سوییس، کلکسیونی بی همتا از یافته هایی از عصر حجر، سلت ها، رومیان و قرون وسطی را به نمایش می گذارد.

درهمین بخش که آثار قرون وسطی، که سلاح و لباس های شوالیه ها را نمایش می دهند ،اشاره ی مستقیمی به گسترش قلمروی برن در جنگ های معروفی چون Grandson و Murten دارد و کودکان از تماشای آنها بی نهایت لذت می برند. طبقه ی بین همکف و اول هم به آثاری از پایان سلطنت باستانی که بعد از انقلاب فرانسه رخ داد اشاره دارد و گنج بزرگ برن، خرس های رها شده در چاله را نمایش می دهند.در طبقه ی بالایی هم کلکسیونی از  یافته های تاریخ برن در قرن بیستم می باشد.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویرپیشنهاد می کنیم با آسانسور از همین طبقه و یا از پله های مارپیچ موزه ی انیشتن به سمت belvedere بروید و شهر قدیم برن را در یک قاب زیبا تماشا کنید. همانند تمام موزه های تاریخی، در این مجموعه هم آثار غیر مرتبطی از سوییس و برن اعم از عتیقه های مصری ، آثار هنر شرقی ، سلاح ها و حتی آثاری از هنر آسیایی ها، آمریکایی ها و سرخپوستان نیز به چشم می خورد که تماشای آنها خالی از لطف نیست و ساعت ها سرگرمتان می کند.

اگر در سفر به برن به این موزه رفتید علاوه بر بازدید از تمام کلکسیون هایی که معرفی کردیم، به سالن نمایشگاه موقت هم سری بزنید و تماشای پرده های منقوش Burgundy و طلا و نقره های قرن 16 و 17، کوزه ی عتیقه ای به نام hydria که از Grächwil کشف شده و تابلو ی معروف Königsfelden diptych enjoy را از دست ندهید.

آدرس : Helvetiapl. 5, 3005 Bern, Switzerland

موزه پائول کلی ( Zentrum Paul Klee )

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

Zentrum Paul Klee یک موزه ی فرهنگی و گنجینه ای از مهمترین آثار Paul Klee هنرمند معروف آلمانی می باشد که در سال 2005 توسط یک معمار برجسته ایتالیایی به نام Renzo Piano ساخته شده است.

برن که پایتخت سوئیس و سایت میراث جهانی یونسکو می باشد با احداث Zentrum Paul Klee، شاهکار شیشه و فولادی بی نظیر و جسورانه از معمار ایتالیایی در سال 2005، نقطه عطف جدیدی را به دست آورد. این موزه علاوه بر نمایش آثار برجسته ی Paul Klee نمایشگاه های موقت از آثار هنرمندان برجسته مدرن و معاصر نیز برگزار می کند. جالب است بدانید، Zentrum Paul Klee فقط یک موزه برای نمایش آثار هنری نیست بلکه یک محل جذاب برای برگزاری کنگره ها، کنسرت ها و رویدادهای هنری نیز می باشد.

بهترین جاهای دیدنی برن بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Monument im Fruchtland 3, 3000 Bern, Switzerland

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید