میرود بابلسر،‌ ساحل آرام بخش جذاب و مفرح

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

منطقه نمونه گردشگری ۴۰۰ هکتاری میرود بهنمیر از توابع بابلسر دو کیلومتر از جاده اصلی بهنمیر فاصله دارد منطقه گردشگری میرود از جمله جاذبه های گردشگری و توریستی زیبا در استان مازندران است که فضای سرسبز و جنگلی همراه با پارک کودک در کنار دریا، زیبایی خاصی به این منطقه بکر داده است.

بهنمیر که در شهرستان بابلسر واقع شده‌ است در چهار راهی قرار دارد که از یک سو به بابلسر، از سویی به بابل، از سویی به کیاکلا و قائمشهر و از سوی دیگر به جویبار و ساری مرتبط می‌شود.

میرود بابلسر،‌ ساحل آرام بخش جذاب و مفرح

منطقه نمونه گردشگری “میرود” دارای آلاچیق، سرویس بهداشتی، پارک کودک، نمازخانه، و سکوهای مخصوص نصب چادر و رستوران می باشد. همه ساله در ایام تابستان برای شنای مسافران و استفاده آنها از آبهای ساحل و جلوگیری از بروز هرگونه حوادث، دو طرح دریا برای آقایان و خانم ها با حضور تعدادی غریق نجات در این منطقه گردشگری در نظر گرفته می شود.

همچنین وجود مجتمع هایی در این منطقه با حدود ۶۰۰ ویلا از دیگر امکانات و ظرفیت های موجود در منطقه نمونه گردشگری میرود بهنمیراست. این منطقه که با حمایت شهرداری بهنمیر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به یک منطقه نمونه گردشگری تبدیل شده است، روزانه پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است.

میرود بابلسر،‌ ساحل آرام بخش جذاب و مفرح

درچهارراهی در قسمت شرقی بخش مرکزی بابلسر شهر بهنمیر واقع‌شده که از یک سمتبه بابلسر، از سمت دیگر به بابل، از سمتی دیگر به کیاکلا و قائم‌شهر واز سوی دیگر به جویبار و ساری مرتبط می‌شود بهمن میر به‌مرورزمان براثر تلفظات مختلف به بهنمیر تغییر نام پیداکرده است، سجاد محله، آغوزبن، حاجی‌کلا، هزار چل، بازار سر، همت‌آباد، حمام سر، بالا محله،دارابدین بهنمیر اجزاء حوزه شهری و دارابدین روشن، کریم کلاً، روشندان، میرود، کاله، عربخیل، گالشکلا، سرخدشت، میرودسرو … بخش‌های این شهر به شمار می‌آیند

میرود بابلسر،‌ ساحل آرام بخش جذاب و مفرح

بهنمیر یکی از شهرهایی است که از طریق محله میرود به دریا متصل است و منظره جنگل و دریا در کنار هم هر ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.شهر زیبا و ساحلی بهنمیر دارای منطقه ای بکر و نوار جنگلی زیبایی در قسمت شمالی خود می‌باشد که در نوع خود منحصر بفرد می‌باشد و هرساله میزبان گردشگران و میهمانان زیادی از سایر نقاط کشور می‌باشد.

جهت رفاه حال شهروندان و مسافرین محترم تفرجگاه ساحلی در منطقه میرود بهنمیر فراهم شده است که این تفرجگاه دارای امکاناتی از جمله : طرح سالمسازی دریا برای خانمها و آقایان، آلاچیق، آب شرب، برق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، استراحتگاه مسافرین،

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید