بنر هدر

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

معمولا با شنیدن نام عسلویه به یاد دکل ‌های نفتی و گازی و آبی و هوایی بسیار گرم می افتیم. اما جالب است بدانید که عسلویه یک شهر ساحلی در استان بوشهر است که از وجود جاذبه های دیدنی بسیاری از جمله یک پارک ساحلی زیبا بهره می برد.

شهر عسلویه یا به عبارتی بندر عسلویه در جنوبی ‌ترین نقطه ی ایران قرار گرفته است. این شهر در گوشه و کنار خود دارای جاذبه هایی است که شاید نظیر آنها در هیچ کجای دیگر از دنیا یافت نشود.

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

از جمله ی این جاذبه ها آبشار درزو است که در نزدیکی روستای اخند عسلویه واقع شده است و همواره مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان گرامی می باشد.

طبیعت اطراف این آبشار به قدری زیبا است که باور وجود آن در استان گرم بوشهر کار دشواری است اما زمانی که شخصا به دیدنش بروید باور می کنید که خداوند تعالی حتی در مناطق بسیار گرم هم نشانه هایی از ابادانی را قرار داده است و طبیعت را برای اهالی منطقه شاداب گردانیده است.

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

عسلویه ساحل زیبایی دارد اما وجود پدیده ای مانند آبشار درزو در نزدیکی آن واقعا جالب و باورنکردنی است. برای رسیدن به ابشار درزو باید حدود یک ساعت و نیم در یک رودخانه پیاده ‌روی کنیم و لازم به ذکر است که برای تشخیص مسیر به یک راهنمای محلی نیاز داریم تا راه را گم نکنیم.

آنچه در نهایت انتظار ما را می کشد چشمه و آبشار و تنگه ‌ای است که شبیه به تنگه ی چاهکوه جزیره ی قشم است. از جمله جاذبه هایی که در کنار بازدید از آبشار درزو می توانید از آنها هم دیدن کنید روستای دهنو در ۴ کیلومتری شمال روستای اخند است که این نیز مانند اخند دیدنی و تماشایی است.

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

آبشار درزو در روستای اخند که ۱۵ کیلومتر از عسلویه فاصله دارد واقع شده است . روستای اخند از توابع بخش مرکزی شهرستان عسلویه است و در استان بوشهرقرار دارد .

در میان کوه‌های این روستا، چشمه‌ای زیبا با طبیعتی بکر قرار گرفته که دیدن تنها عکسی از آن کافی ا‌ست تا وسوسه شوید و مسافتی طولانی را برای دیدن تنگه و آبشار زیبای درزو طی کنید.اگر قصد سفر به عسلویه را کردید می توانید با پرواز مستقیم به فرودگاه عسلویه بروید.آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

این فرودگاه، به فاصله‌ چند کیلومتری در روستای چاه مبارک، از توابع عسلویه قرار گرفته و در ‌واقع فرودگاه عسلویه مابین دو شهر عسلویه و پارسیان واقع ‌شده است. اگر می‌خواهید از راه زمینی به عسلویه سفر کنید، پیشنهاد می‌کنم حتما ساعت حرکت خودتان را طوری تنظیم کنید که در زمان تاریکی هوا، در جاده‌های منتهی به عسلویه باشید.

بدون شک آبشار و تنگه‌ درزو یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین نقاط دیدنی بوشهر است. برای دیدن آبشار زیبای درزو که آخرین آبشار این دره هست، باید به روستای اخند بروید و مسیری را در جاده‌ای خشک و بی‌آب و علف طی کنید.

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

در ابتدای مسیر آبشار، اتومبیل خود را پارک کنید. سپس حدود دو ساعت در مسیری نه‌چندان سخت راه­پیمایی کنید؛ مسیری که گویی قبل‌تر رودخانه بوده است. زیرا در تمام طول مسیر، کف جاده پر از سنگ‌های رودخانه‌ای است.

آبشار درزو یکی از صعب العبور ترین نقاط گردشگری منطقه می باشد.

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

وجود گونه های گیاهی منحصر به فرد در اطراف چشمه و آبشار، زیبایی اين طبيعت بكر را دو چندان كرده است.

در مسیر، حوضچه‌های کوچکی از آب زلال را خواهید دید که نشان از نزدیک شدن به بهشتی دارد که نامش آبشار درزو‌ است. آبشاری با ارتفاع ۵۷ متر که در ارتفاع و بلندی دیواره‌هایش، نخل‌های خود‌رویِ زیبایی رشد کرده و دور‌تا‌دور آبشار را پوشانده‌اند و شما را برای مدتی سر‌ به‌‌ هوا و محو تماشا نگاه خواهند داشت.

همین که نگاهتان را پایین بیاورید و به حوضچه‌ آبشار نظر بیاندازید، ماهی‌های کوچک و زیبایی را خواهید دید که منتظر هستند شما پا به آب بگذارید تا با ماساژ دادن پایتان از شما استقبال کنند و خستگی راه را از تنتان بیرون برانند.

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

اگر می‌خواهید لذت سفر برایتان دوچندان شود، دل به دریا بزنید و با شیرجه در حوضچه‌ آبشار، خودتان را از لذتی وصف‌نشدنی بهره‌مند کنید.

با توجه به گرمای هوا در این منطقه قطعا شنا در این حوضچه می تواند حس خوبی داشته باشد و حسابی حال و هوای آدمی را عوض کند. البته این تنها در صورتی است که در شنا کردن ماهر باشید و تا حدی با اصول کوهنوردی اشنایی داشته باشید تا دچار مشکل نشوید اما حتی اگر اهل شنا کردن در محیط سرباز نیستید می توانید از خنکای آبشار و قطرات آبی که در هوا پراکنده می شود لذت ببرید.

همراه داشتن تجهیزات مناسب، قطعا سفر را برایتان راحت‌تر و دلچسب‌تر خواهد‌ کرد.

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

کفش مناسب برای راهپیمایی در مسیر سنگی، آب آشامیدنی، کرم ضدآفتاب، عینک‌آفتابی، یک وعده غذا و میان‌وعده‌ مقوی، کیسه‌‌ زباله که هم زباله‌های خودتان را در طبیعت رها نکنید و هم اگر احیانا زباله‌ای در مسیر بود، جمع‌آوری کنید تا این طبیعت زیبا، همین‌طور زیبا و بکر باقی ‌بماند. اگر اهل شنا هستید، حوله و لباس مناسب برای شنا نیز همراه داشته‌ باشید.

با توجه به چهره ی زیبای آبشار درزو و طبیعت بی نظیری که در اطراف آن وجود دارد یکی از بهترین تفریحاتی که می توان در جوار آن انجام داد گرفتن عکس های یادگاری است.

آبشار درزو عسلویه طبیعتی سرسبز در دل گرمای جنوب

این تصاویر بعدها می تواند تداعی کننده ی خاطرات خوب سفر به عسلویه باشد و برای همیشه به یادگار بماند. پس دوربین خود را بردارید و از صحنه های جالبی که در مقابل چشمانتان قرار دارد عکس بگیرید.

 بهتر است از آبان ماه تا اردیبهشت ماه که دمای هوا در این منطقه متعادل‌تر است، به دیدن این آبشار زیبا بروید. اگر اواخر اسفند و اوایل فروردین را برای سفر به آبشار انتخاب کنید، با دشت‌های وسیعی رو‌برو می‌شوید که با گل‌های رنگارنگی از جمله گل سرخ‌رنگ ترشک پوشیده شده‌اند.

هم‌چنین، درختچه‌های بادام وحشی و کندوهای زنبور عسل را نیز در مسیر خواهید دید. خلاصه بگویم که طبیعت درزو، شما را غافلگیر خواهد‌‌‌ کرد. چون قطعا در آن برهوت توقع این حجم از سرسبزی را نخواهید داشت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید