بنر هدر

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

نزدیک به 500 سال، امپراطورانی که در شهر ممنوعه پکن زندگی می کردند، حکم می کردند که چه کسی می تواند وارد شهر یا از آن خارج شود. اکنون دروازه ها باز شده اند و گردشگران می آیند تا خودشان از همه این جاذبه ها بازدید کنند.

از سال 2010، حدود 2.5 میلیون نفر در این جاذبه ها حضور داشتند.  شهر ممنوعه برای برخی آمریکایی ها یک مقصد رویایی است، اما بیشتر آنها هرگز تجربه سفر به اورلند (بزرگترین پارک موضوعی کره جنوبی) یا لوته جهانی (بزرگترین مجموعه تفریحی سئول) را نداشته اند.

با این حال، این پارک های موضوعی کره جنوبی در بین 50 جاذبه توریستی پر بازدید جهان قرار دارند، بدون در نظر گرفتن برج ایفل (نزدیک به 7 میلیون)، اهرام بزرگ (4 میلیون) و استون هنج (1 میلیون). شگفتی های بیشتری نیز وجود دارد.

مکانی که برای تعطیلات انتخاب می کنیم، چیزهای زیادی دربارره ارزش آن به ما می گوید. علی رغم، یا شاید به دلیل، آنچه که سازمان جهانی جهانگردی” (UNWTO) چالش های اقتصادی جهانی” می نامد، مسافران بیشتری نسبت به قبل، به سمت این مسیر می روند. بنا بر اعلام UNWTO، ورودی توریست های  بین المللی در سال 2013 پنج درصد افزایش یافته است.

که به معنای رکورد بیش از یک میلیارد سفر است. چین با جمعیت 1.36 میلیارد نفری، به دومین صادرکننده توریست تبدیل شده است. روسیه که اکنون پنجمین بازار بزرگ خارج از مرز را دارد، 26 درصد هزینه سفر را افزایش داده است.
خواه ناخواه، پارک های موضوعی برترین جاذبه های جهانی اند. پارک دیزنی لند فرانسه به اندازه ساکر کور بازدید کننده دارد (10.5 میلیون) ، و چهارمین جاذبه  از 20 جاذبه گردشگری پر بازدید جهان محسوب می شود.

بسیاری از مکان های  نمادین را نمیتوان در گروه برترین ها قرار داد. موزه ملی هوایی و فضایی اسمیتسونیان نزدیک به 50 مورد برتر خود را از دست داد، مانند موزه بریتانیا در لندن (6.7 میلیون)، موزه هنر متروپولیتن در نیویورک (6.3 میلیون) و کولوسئوم و انجمن رومی (هر یک 5.1 میلیون).

 یادبود دیوار برلین در سال 2013 تنها 500،000 بازدیدکننده داشته است، اگرچه گروهی، در نوامبر 2014 برای بیست و پنجمین سالگرد سقوط دیوار، از آن بازدید کردند.

دسترسی می تواند یکی از عوامل بازدید باشد. برای رسیدن به پارک ملی یلوستون (3.2 میلیون) یا ارتش تراکوتا در شیان، چین (4.8 میلیون) نیاز به تلاش بیشتر است. و ماچو پیچو در پرو، برای کمک به حفظ تمامیت این بنا گردشگری را محدود کرده است: فقط 2500 نفر می توانند در یک روز یا 912.500 نفر در سال وارد آن شوند.

بنابراین پربازدیدترین جاذبه های گردشگری جهان کدام اند؟ و آیا 91 میلیون نفر می توانند اشتباه کنند؟ برای دیدن نتایج و توضیحی در مورد روش های ما برای محاسبه جاذبه ها، این مطالب را مطالعه کنید.

روش شناسی: برای به دست آوردن پربازدیدترین جاذبه های جهان، جدیدترین داده های ارائه شده توسط خود جاذبه ها یا آژانس های دولتی، گزارش های صنعت و رسانه های معتبر را جمع آوری کردیم. در بیشتر موارد، این داده ها، مربوط به سال 2013 بود. جاذبه هایی که فروش بلیط ندارند بهترین تخمین ها را به ما دادند.

ما “جاذبه های گردشگری” را به عنوان اماکن فرهنگی و تاریخی، جاذبه های طبیعی و فضاهای مشخصی تعریف کردیم. بنابراین بازدید از بازار فروشگاهی فانویل در بوستون، (محاسبه شده در 1742) کاهش یافت، اما این اتفاق برای بازار مینه، با 40 میلیون بازدیدكننده در سال رخ نداد، در غیر این صورت با شماره 4 این فهرست برابر می شد.

پیاده روها و میدان ها نیز متناسب با تعریف ما از جاذبه های گردشگری اند؛ که جاده پارک آبی ریج در این فهرست قرار ندارد. ما همچنین سواحل، پل ها و مکان هایی که منحصرا زائران مذهبی را جذب می کنند، حذف کردیم.

1) بازار بزرگ، استانبول

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 91.250.000

سرامیک های رنگی، فانوس ها، فرش های پر نقش و نگار، وسایل مسی، جواهراتی به سبک بیزانس و سایر محصولات چشم نواز برای جلب توجه شما در پیاده روهای طاقدار این بازار قرن بیستم قرار گرفته اند.

  این بازار از آن زمان گسترش یافته و به مکانی توریستی تبدیل شده، که در بین  افراد محلی نیز در محبوب است. برای اینکه هنگام خرید تخفیف بگیرید، پیشنهاد اولیه خود را کمتر کنید و از راه رفتن در بازار نترسید. و اگر بازدید و خریدتان تمام شد، برای استراحت یک دونر کباب آبدار یا یک قهوه قهوه ترک را امتحان کنید.

2) زکالو، مکزیکو سیتی

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 85.000.000

زکالو بزرگ  با عنوان میدان قانون اساسی شناخته می شود. این میدان  میزبان رژه های نظامی، رویدادهای فرهنگی و سیاسی، کنسرت ها، نمایشگاه ها، بازارها و تأسیسات هنری عمومی است. کلیسای جامع متروپولیتن و کاخ ملی در کنار این میدان تاریخی عمومی قرار گرفته اند و پرچم باشکوه مکزیک که هر روز به اهتزاز در می آید، بر فراز این صحنه می درخشند.

منبع: هیئت گردشگری مکزیک

3) میدان تایمز، شهر نیویورک

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 50.000.000

گردشگران برای چراغ های چشمک زن، نمایش های برادوی، مگاستور ( مجموعه فروشگاه های زنجیره ای)  و جلوه های دیدنی از جمله افرادی که لباس هایی خاص پوشیده و منتظر عکاسی هستند، به قلب نیویورک می آیند.

مناطق عابرپیاده و کافه هایی که چندین سال قبل به اینجا اضافه شدند، بازدید را آسانتر و این میدان را جذاب تر کرده اند. میدان تایمز به لطف هتل هایی در مناطق باارزش و دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل عمومی: مترو، قطار، اتوبوس، و بیش تر از همه، تاکسی های زرد رنگ   میتواند پایگاه مناسبی برای گردش باشد.

منبع: اتحادیه میدان تایمز

4) پارک مرکزی، شهر نیویورک

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه40.000.000

نیویورک از فضای سبز بزرگی برخوردار است، اما هیچ یک به اندازه پارک مرکزی، که در حدود 850 هکتار از زمین های برتر منهتن را پوشش می دهد و فضایی محبوب برای گردشگران و افراد محلی است، معروف نمی باشد. می توانید سوار یکی از کالسکه ها شوید، از باغ وحش بازدید کنید، به بالای قلعهقرن نوزدهمی  بلودره صعود، یا روی سنگفرش های چمنزار بزرگ استراحت و به آسمان خراش ها نگاه کنید.
منبع: محافظت از پارک مرکزی

5) ایستگاه اتحادیه واشنگتن

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده:سالانه40.000.000
این ایستگاه شلوغ که در سال 1907 افتتاح شد، روزانه حدود 12.500 مسافر را در داخل و خارج از شهر جابه جا می کند. اما همچنین میلیون ها گردشگر را که از ترکیب سبک های معماری بی نقص در تمام ساختمان های عظیم کلاسیک و هنرهای زیبا گرفته تا باروک، بازدید می کنند را نیز مدیریت می کند.

بیش از 70 فروشگاه خرده‌فروشی، ایستگاه اتحادیه را به مقصدی برای خرید تبدیل کرده و این ایستگاه برای بسیاری از تورهای D.C نقطه شروع حرکت است.
منبع: ایستگاه اتحادیه

6) نوار لاس وگاس

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا
بازدیدکننده: سالانه 30.500.000
در سال 2013، 77 درصد از گردشگران وگاس، 30.5 میلیون پوند، تصمیم به ماندن در هتل های این نوار چهار مایلی داشتند. چرا که نه؟ از اتاق ها خارج شوید و برای دیدن آبنماهای بلاگیو، خرید کردن، قمار کردن، و البته دیدن افراد (که به طور ویژه در اواخر شب سرگرم کننده است) در نوار لاس وگاس قدم بزنید.  برای یک محل جالب و جدید ، بر روی چرخ مرتفع، یک چرخ فریس با ارتفاع 550 فوت که اولین بار در مارس 2014 آغاز به کار کرد، سفر کنید.  اینجا بخشی از لینک، یک مجتمع تفریحی سرگرمی و مرکز خرید با مساحت 300000 فوت مربع از سزار، می باشد.

منبع: مجمع لاس وگاس و مرجع بازدیدکنندگان

7) حرم میجی جینگ، توکیو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا
بازدیدکننده: سالانه 30.000.000
این حرم شینتو بیش از 100 سال پیش به منظور احترام به روح الهی امپراطور میجی  و امپراطور شوکن، در شهر توکیو ساخته و یک اقامتگاه آرام است که به وسیله جنگلی مقدس با بیش از صدهزار درخت احاطه شده است. باغ های فصلی دارای درختان آزالیای بهاری، زنبق های تابستانی، درختان برگدار پائیزی افرا و درخت چهل سکه ژاپنی و کاج های سیاه  زمستانی پوشیده از برف هستند.
منبع: سازمان ملی گردشگری ژاپن (JNTO)

8) معبد سنسوجی، توکیو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 30.000.000

قدیمی ترین معبد توکیو در سال 628 به بدیشتاتوا کانون، دلسوزترین بودا اختصاص داده شده است. نورپردازی بی نظیر در شب، رنگ قرمز و زرشکی را در پنج طبقه بتکده برجسته می کند. غرفه های در امتداد خیابان نکامیزه معبد، سنت قرن های گذشته را ادامه داده و در نزدیکی سال نو غذا و کالاهایی را تعداد زیادی از زائران می فروشند.

منبع: سازمان ملی گردشگری ژاپن (JNTO)

9) آبشار نیاگارا، نیویورک و انتاریو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا
بازدیدکننده: سالانه 22.000.000
سه آبشار عظیم به نام آبشار نیاگارا، هم مرز با ایالات متحده و کانادا، از یک ارتفاع عمودی 165 فوت هر دقیقه حدود 6 میلیون فوت مکعب آب، پائین می ریزند.

در حالی که حدود 500 آبشار بلندتر در جهان وجود دارد، آبشارهای نیاگارا به دلیل قدرت بی نظیر خود چشمگیر اند. همچنین از بسیاری از آبشارهای بزرگ، با یک پرواز کوتاه یا سفر جاده ای برای میلیون ها گردشگر، قابل دسترسی است.
منبع: موسسه توریستی نیاگارا/ هیئت گردشگری کانادا

10) ترمینال مرکزی بزرگ، شهر نیویورک

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 21.600.000

بر خلاف مسافران روزانه، بازدید کنندگان وقت خود را در محوطه اصلی این نقطه برجسته از  هنرهای زیبا می گذرانند و برای دیدن سقف درخشان آن که با نقشه ی صورت های فلکی آسمان شب نقاشی شده است، توقف می کنند.

فروشگاه ها، بازارهای تعطیلات سالانه، مراسم های ویژه و رستوران ها نیز توجه افراد را به خود جلب می کنند. دو مورد از بزرگترین مکان ها عبارتند از: آپارتمان کمپبل، صنعت کوکتل (مهمانی)، و بار تاریخی صدف خوراکی، که در فیلم مردان دیوانه نشان داده شده بود و سالانه 2 میلیون صدف تازه به وجود می آورد.
منبع: ترمینال مرکزی بزرگ

11) کلیسای بانو اور گوادالوپ، مکزیکو سیتی

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه20.000.000

کلیسای قدیمی، که ساخت آن از قرن شانزدهم آغاز و در سال 1709 به پایان رسیده، مقابل تعداد زیادی از کلیساهای بزرگ جدید قرار گرفته است، همچنین طراحی این بنا توسط معمار مکزیکی پدرو رامیرز وازکز انجام شده و شبیه یک عرصه ورزشی به نظر می رسد.

در حقیقت، این کلیسا برای برگزاری مراسم عشای ربانی، مراسمی که روزانه چندین بار برگزار می شود، ظرفیت 50000نفر از افرادی را دارد که برای دیدن تصویری از مریم مقدس که گفته می شود در سال 1531 در یک صحن ظاهر شده، به اینجا می آیند.
منبع: هیئت توریستی مکزیک

12) پارک پادشاهی جادویی دنیای دیزنی، اورلاندو، فلوریدا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه18.588.000

این پارک، جادویی ترین مکان روی کره زمین، در لیست بسیاری از فعالیت های خانوادگی قرار دارد و پربازدیدترین پارک موضوعی دنیا می باشد. سرزمین عجایب گسترش یافته، اکنون شامل ترن هوایی و خانوادگی معدن هفت کوتوله و فرصتی برای دیدن آنا و السا منجمد در تالار افسانه ای پرنسس در نزدیکی قلعه سیندرلا می باشد.

از دیگر جاذبه های پرسابقه می توان به جنگل کروز و کوهستان فضایی، رژه روزانه شخصیت های دیزنی در خیابان اصلی، خیابان ایالات متحده آمریکا، و آتش بازی دیدنی و جذاب اشاره کرد که بسیاری از شب ها آسمان را روشن می کند.

منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

13) بازار تالار فانوئل، بوستون

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 18.000.000

قدمت تالار فانوئل (“گهواره آزادی”) به سال 1742 بازگردد و زمانی میزبان سخنرانی بزرگانی مانند ساموئل آدامز و جورج واشنگتن بود. امروزه این بازار در مرکز شهر دارای بیش از 100 فروشگاه و رستوران های ویژه و یک منطقه عابر پیاده  سنگفرش شده است که مملو از گردشگران و مجریان خیابانی می باشد.

هر زمستان، تالار فانوئل میزبان بلندترین درخت کریسمس بوستون، به همراه جشن نمایش نور و اجراهای گروه کر می باشد.

منبع: بازار تالار فانوئل

14) دیزنی لند توکیو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه17.214.000

پایگاه دیزنی توکیو به دومین پارک دیدنی جهان تبدیل شده است (بعد از آناهیم، دیزنی لند کالیفرنیا، که این عنوان را در سال 2010 کسب کرد). این پایگاه شیرینی پارک های اصلی سرزمین عجایب را با پرواز پیتر پن و دمبو؛ فیل پرنده، همچنین تورهای کوه های فضایی و ستارگان فردا، ماجراهای ادامه دار، به اشتراک می گذارد. موسیقی متن و سایر بازسازی ها باعث پیشرفت این سرزمین ماجراجویی کلاسیک شده اند:  سفر حیات وحش جنگل کروز، یک سفر جدید شبانه است که بعد از تاریکی شگفتی های بیشتری ارائه می دهد.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

15) پارک دیزنی لند، آناهیم، کالیفرنیا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 16.202.000

اگرچه پارک اصلی دیزنی به اندازه پارک اورلاندو عظیم نیست، اما حدود 85 هکتار را با جذابیت یکپارچه و برخی از ویژگی های برجسته، اشغال می کند. در اینجا بازدید از جاذبه دزدان دریایی کارائیب تقریبا دو برابر طول می کشد و در یک خلیج جنوبی مرطوب با بازدید از کرم های شب تاب (به جای فروشگاه سوغات) به پایان می رسد.

ماجراجویی ایندیانا جونز (جاذبه درحال حرکت در دیزنی لند و توکیو) از روی گدازه ها، از میان انبوه حشرات و تخته سنگ مدور 16 فوتی می گذرد. دوستداران تفریحات هیجان انگیز، از این که راه آهن کوهستان بزرگ رعد و برق بازگشایی شده است لذت می برند.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

16) شهر ممنوعه، پکن

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 15.340.000

این مکان هیچ نشان خیابانی ندارد، و جایی است که زمانی مرکز جهانی محسوب می شد. امروزه، این مجموعه 178 هکتاری محصور،  مملو از تالارهای درخشان، باغ ها و عمارت های زیبا، مورد علاقه گردشگران است. از سال 2010 حدود 2.5 میلیون نفر از اینجا بازدید کردند.

کشف جاذبه ها به راحتی یک نیم روز طول می کشد، و دوستداران تاریخ به تور راهنمای صوتی یا یک راهنمای استخدام شده نیاز دارند.
منبع: تور موزه قصر شهر ممنوعه و تور ادیسه چین

17) منطقه تفریحی ملی گلدن گیت، سان فرانسیسکو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه14.289.121

سواحل، صخره ها، تپه ها، قلعه ها، و درختان برجسته  چوب قرمز  منطقه تفریحی ملی گلدن گیت را تشکیل می دهند که به راحتی از سان فرانسیسکو قابل دسترسی است.

بسیاری از بازدید کنندگان برای لذت بردن از تفریحات فضای بیرون از جمله پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا، کوهپیمایی ، اسب سواری یا تماشای نهنگ ها به اینجا می آیند. اما این منطقه چشم نواز از نظر تاریخ بسیار غنی است و شامل مکان های دیدنی همچون زندان آلکاتراز و پریدیدو، پایگاه نظامی قرن هجدهم،  می باشد.

حتی می توانید در منطقه تفریحی مستقر شوید؛ ساختمان های استعماری قرن بیستم مشرف به خلیج سان فرانسیسکو، به وسیله اتاق ها و سوئیت های اقامتگاه کاوالو پوینت احیا شده اند.

منبع: خدمات پارک ملی

18) دریای دیزنی توکیو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه14.084.000

دریای دیزنی، پارکی در دیزنی لند توکیو و مشرف به خلیج توکیو می باشد که از اسطوره های دریایی، افسانه ها و داستان های دریا الهام گرفته است.

این پارک به هفت “بندرگاه تماس” تقسیم شده است و تأکید آن بر جاذبه های آب با گوندولا های ونیزی ، تالاب پری دریایی، سفر به عمق 20،000 لیگ در زیر دریا و آکواتوپی با قایق های عجیب در دریایی از صخره ها، گردابها و فواره ها می باشد.

اما تمام این پارک چشمه ها و فواره ها نیستند، این پارک همچنین شامل تقریحات ترسناکی مانند برج ترور، سفر به مرکز زمین و ماجراجویی ایندیانا جونز: معبد جمجمه کریستال، می باشد.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

19) کلیسای جامع نوتردام، پاریس

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 14.000.000

نوتردام با پایه های مستحکم، ناودان های قوسی شکل و پنجره های با شکوه گل رز، شاهکار معماری گوتیک محسوب می شود و بعد از تکمیل شدن در سال 1345 از حملات هوگنوت ها (پروتستان های فرانسوی)، سانسکولوت ها (کارگران پاریسی)، ارتش های اشغالگر و بازسازی های بی مورد سالم باقی مانده است. علی رغم گذشته خشونت آمیز، بازدیدکنندگان حتی از میانه پاریس برای آرامش و بازدید امکانات آن، با کلیسا می آیند.

منبع: دارایی فرانسه، آژانس توسعه گردشگری فرانسه

20) پارک گلدن گیت، سان فرانسیسکو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 13.000.000

پارک گلدن گیت با فاصله سه مایل از پاناندل به سمت اقیانوس آرام، به عنوان زمین بازی و بندرگاه در این شهر متنوع عمل می کند. پیشنهادات این پارک شامل موزه ها (موزه جوان و فرهنگستان علوم)، شگفتی های گیاه شناسی (هنرستان گل ها، باغ چای ژاپنی، جنگل گل صدتومانی و بیش از 75000 درخت)، زمین ها و محوطه های ورزشی، زمین های بازی و حتی یک گله کوچک گاومیش می باشد.
منبع: بخش تفریحگاه و پارک سان فرانسیسکو

21) پارک بالبوآ، سن دیگو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 12.000.000تا 14.000.000

پارک 1200 هکتاری در یک شهر کوچک با 15 موزه معتبر، 19 باغ، 9 گروه هنرهای نمایشی، راه آهن مینیاتوری، زمین گلف، زمین تنیس، بولینگ روی  چمن، یک سالن بدنسازی، یک چرخ و فلک تاریخی و یک مدرسه صوتی سومبا تشکسل شده است.

ناگفته نماند در باغ وحش مشهور و جهانی سن دیگو، سه پاندا غول پیکر زیبا قرار دارند. پارک بالبوآ همچنین دارای ارگ اسپرکلز (ارگ لوله ای شکل) است که 4518 لوله آن در اندازه یک مداد تا 32 فوت ارتفاع دارند.
منبع: پارک بالبوآ

22) بندرگاه خیابان جنوبی، نیویورک سیتی

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 12.000.000

قدمت این مکان تاریخی 12 بلوکی  شرق رودخانه در منهتن پایین به سال 1600 باز می گردد و خیابان های سنگفرش شده آن مملو از مغازه ها و رستوران ها می باشد. اسکله 17 پس از انجام بازسازی های گسترده، در سال 2016 بازگشایی شد.

علاوه بر تجارت گرایی، تاریخ اینجا قدمتی کهن دارد و شاید بهترین تجربه سفر در یکی از دو سکوی بلند متعلق به سال های 1800 باشد که از  موزه بندرگاه خیابان جنوبی نگهداری می کند. در جست و جوی بادبان غروب خورشید با یک گاتهام در پس زمینه آن باشید.
منبع: شرکت هوارد هیوز

23) گذرگاه رودخانه سن آنتونیو، سن آنتونیو، تگزاس

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 11.500.000

گذرگاه های سنگ فرش شده مملو از درخت سرو  به طول 4 مایل در هر دو سمت رودخانه سان آنتونیو امتداد دارند. افراد محلی و بازدید کنندگان برای بازدید از فروشگاه ها و  امتحان کردن مارگاریتای گلابی و  گواکامول در رستوران هایی مانند بادرو، به گذرگاه حلقه ای و نعلی شکل رودخانه در مرکز شهر می روند . بخش موزه گذرگاه رودخانه 1.7 مایل شمالی امتداد دارد و شامل  تاسیسات هنری کهن در زیر هر پل و موزه هنری سن آنتونیو می باشد.
منبع: گذرگاه رودخانه سن آنتونیو

24) ایپکوت، پارک دنیای والت دیزنی، دریاچه بوینا ویستا، فلوریدا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 11.229.000

ایپکوت به افتخار رویای آرمانی والت دیزنی برای آینده ای خلاق ساخته شده (این نام مخفف نمونه جامعه آزمایشی فردا است) و میهمانانی را جذب می کند که کمی قدیمی تر از پارک مجاور آن یعنی، پارک پادشاهی سحر و جادو می باشند.

رستوران ها مانند کاخ های مصنوعی طراحی شده اند و جشنواره های سالانه شامل نمایش گل و باغ و یک جشنواره بین المللی غذا و شراب می باشد. تفریحات دائمی مورد علاقه مانند کوهنوردی، ماموریت فضایی، و دریا با نمو و دوستان  کودکان را خوشحال می کند. انتظار می رود از غرفه نروژ که اتومبیل سواری منجمد را در سال 2016 آغاز کرد، بازدید کنید.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

25) کلیسای سنت پیتر، شهر واتیکان، ایتالیا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 11.000.000

کلیسای سنت پیتر، یكی از مقدس ترین اماكن كاتولیك، با طلای زینتی، ستون های مرمر، نقاشی فرشتگان، تندیس های نمادین و آثار هنرمندان دوره رنسانس از جمله رافائل، برونلشکی، برنینی و میكلانژ كه سنگ مرمر پیتا (مجسمه مریم مقدس) و یک گنبد عظیم را طراحی کرده، تزئین شده است. با پرداخت هزینه جزئی می توانید از 320 پله بالا رفته و از مشهورترین چشم انداز رم لذت ببرید.

منبع: هیئت گردشگری دولت ایتالیا

26) دیوار بزرگ چین

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا
بازدیدکننده: سالانه 10.720.000

دیوار بزرگ که زمانی برای دفاع در زمان جنگ استفاده می شد، “مانند دم اژدها” از شرق تا غرب چین، به طول5،500 مایل امتداد دارد. بسیاری از آنچه که امروز قابل مشاهده است، ساخت و ساز بخش های مختلف آن، سال 770 قبل از میلاد، در دوره سلسله مینگ (1368 تا 1644) آغاز شد.

اعتبار این دیوار به میلیون ها برده و اسیر جنگی بر می گردد که بلوک های گرانیتی، آجر، سنگ و خاک را بر پشت خود تا بالاتر از خط الراس حمل می کردند. بخش بدلینگ، نزدیک به پکن، بیشترین جمعیت را جذب می کند.  این موضوع باعث شده که برخی از مسافران به قسمت آرام تر موتیانیو بروند.
منبع: اداره ملی گردشگری جمهوری خلق چین و تورهای ادیسه چین

27) کلیسای ساکر کوئور (قلب مقدس)، پاریس

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 10.500.000

کلیسای قلب مقدس به دلایلی بازدید کنندگان قله مونت مارتره را جذب می کند، در حالی که برخی برای دعا و تفکر به اینجا می آیند، بیشتر افراد از چشم اندازهای 360 درجه قابل توجه شهر نور در بالاترین نقطه دیدنی آن، استفاده می کنند. ساخت کلیسا از سال1871، با هدف بازگرداندن صلح به محلی که در اثر جامعه پاریس مملو از خشونت بود، آغاز شد.
منبع: دارایی فرانسه، آژانس توسعه گردشگری فرانسه

28) پارک دیزنی لند، مارن لا واله، فرانسه

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 10.430.000

هنگامی که اولین پارک موضوعی دیزنی اروپا در سال 1992 افتتاح شد، بسیاری از فرانسوی ها به “امپریالیسم فرهنگی” این نماد آمریکایی که 40 دقیقه در خارج از پاریس افتتاح شد، اعتراض کردند.

امروزه این پارک یکی از پربازدیدترین مکان های اروپا است. بنابراین آماده باشید تا برای مسافرت های محبوب مانند دنیای کوچک، کوهستان فضایی، کوه بزرگ تندر، دزدان دریایی کارائیب، و انفجار لیزری بوز لایتر ( شخصیت داستانی)، صف بکشید. سواری سه بعدی با الهام از فیلم Ratatouille در سال 2014 افتتاح شد؛ از ماکت رستوران گوستو وارد شوید.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

29) پادشاهی حیوانات دیزنی، پارک جهانی والت دیزنی، دریاچه بونه ویستا، فلوریدا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 10.198.000

این پارک با مضمون حیوانات، از سال 1998، با موفقیت میکی موس و گوریل های نقره ای را به بازار عرضه کرد. اگر حیوانی دارای چهار پا یا بال یا دم باشد، می توانید آن را در  باغ وحش / موزه / مدرسه پارک موضوعی پیدا کنید.

کلیمانجارو صفریس (سک جاذبه سافاری)، کوهنوردی اورست یا درخت زندگی 14 طبقه با حدود 325 مجسمه حک شده از حیوانات را از دست ندهید. واقعیت جالب: سازندگان پارک می خواستند  در یک نقطه بخشی برای موجودات اساطیری به نام “پادشاهی جانوران” بسازند.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

30) استودیوی هالیوود دیزنی، پارک جهانی والت دیزنی، دریاچه بونه ویستا، فلوریدا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 10.110.000

دیزنی این پارک (حدود سال 1989) را اینگونه توصیف می کند  “هالیوودی که هرگز نبوده و همیشه خواهد بود”. این پارک بسیار شبیه به یک استودیو تصویربرداری است و با داشتن یک شبکه 154 هکتاری از خیابان ها و ساختمان ها و ماکتهای کوچک از مکان های دیدنی معروف، دوره طلایی فیلم را به نمایش می گذارد. اما بیشتر بچه ها طرفدار داستان اسباب بازی  Midway Mania هستند! در محل تورهای پیکسار و ستاره ای، ماجراجویی ادامه دارد.

منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

31) استودیو جهانی ژاپن، اوزاکا، ژاپن

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 10.100.000

این پارک محبوب با مضمون فیلم با سوشی بیشتر، بسیار شبیه به پارک اورلاندو در سال 2001 افتتاح شد و یکی از چهار پارکی است که به صورت جهانی در ژاپن اداره می شود. از نکات برجسته می توان به یک دهانه کوسه مانند، ترن هوایی پارک ژوراسیک، خیابان 4 بعدی کنجد و دنیای جادوگری هری پاتر اشاره کرد. واقعیت جالب: شرکت بانکداری سرمایه گذاری گلدمن ساکس بزرگترین سهامدار پارک است.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

32) پیاده رو نام آوران هالیوود، هالیوود، کالیفرنیا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 10.000.000 تا 12.000.000

هالیوود (به معنای واقعی کلمه) مانند یک پیاده رو مملو از نام آوران مشهور است که در هر ستاره این خیابان نام افراد مشهور و جاودانه قرار دارد. این یعنی ستاره ای برای جیمز دین و مریلین مونرو، و به تازگی تینا فی و نیل پاتریک هریس در آن قرار دارد.
منبع: هیئت گردشگری و مجمع لس آنجلس

33) بازار پیک، سیاتل

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 10.000.000

این منطقه تاریخی 9 هکتاری، یكی از قدیمی ترین بازارهای كشاورزی است كه به طور مداوم در ایالات متحده فعالیت می كند (از سال 1907)، و به خاطر سوغاتی كیتچی سیاتل، فروش ماهی سالمون، و هنر دیواری مشهور است. بسیاری از رستوران های غذاهای دریایی عبارتند از  بازار گریل و امت واتسون برای فروش صدف های دریایی.  این منطقه در پائین خیابان یکی از  استارباکس های اصلی واقع و با یک لوگوی اولیه که شامل یک پری دریایی می باشد، تکمیل شده است.
منبع بازار

34) پارک ملی کوهستان های دودی، کارولینا شمالی و تنسی

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 9.345.695

در اصل وطن چروکی (بومیان جنوب غربی آمریکا)، پربازدیدترین پارک ملی آمریکا برای اولین بار در سال 1940 افتتاح شد و حدود 520،000 هکتار از جنگل های محافظت شده تنسی و کارولینای شمالی را که توسط مسیر آپالاچین به دو بخش تقسیم شده، پوشش می دهد.

بازدیدکنندگان چه تا قله های چیمنی پیاده روی (یا در هر یک از 800 مایل مسیر پیاده روی) یا در بزرگراه 441 آمریکا رانندگی کنند، مطمئنا از فضای مه آلود که نام پارک از آن الهام گرفته، لذت می برند. برای فرار از شلوغی، جنگلبان پارک کیتلین، توصیه می کند که به جاده کوهستانی بالسام بروید، یک جاده شنی مرتفع که از انتهای جنوبی پارک آبی بلو ریج قابل دسترسی است.
منبع: خدمات پارک ملی

35) موزه لور، پاریس

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 9.334.000

بزرگترین موزه جهان، هم موضوع بحث معماری معاصر، (همه افراد با بخش های اضافه شده به موزه متعلق به سال 1989 در ورودی هرم شیشه ای به ارتفاع 69 فوتی از  I. M. موافق نیستند) ، و هم با 35000 شاهکار هنری سرزمین شگفتی دوستداران هنر می باشد. گروه های مختلف از طریق کاخ قرن دوازدهم رژه می روند تا عکس های برجسته و مشهوری مانند لبخند ژکوند لئوناردو داوینچی، مونا لیزا آ.ك.ا. ، نقاشی كه شایعه شده بود، در ابتدا به دستور فرانسیس اول در کاخ فونتنبیلو  آویزان شد.

تعداد بازدیدکنندگان از سال 2010 تاکنون حدود 10 درصد افزایش یافته است. یک نکته: در روز چهارشنبه یا عصر جمعه، هنگامی که موزه تا ساعت 9:45 بعد از ظهر باز است، از جمعیت زیاد دوری کنید.
منبع: دارایی فرانسه، آژانس توسعه گردشگری فرانسه

36) اسکله دریایی، شیکاگو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 8.900.000

در حالی که USS شیکاگو ( کشتی شیکاگو)، در انتهای اسکله، یادآور گذشته نظامی در طول جنگ جهانی اول است، این تفرجگاه شلوغ دریاچه میشیگان اکنون با ترکیبی از کارناوال ها، فواره های موج دار، غرفه های کوچک، تئاتر IMAX،  به غیرنظامیان می رود. غذاهای محلی و محبوب گرت پاپ کورن و رستوران بیلی بز، اشاره به تفریحات غیرنظامی دارد. موزه شیشه ای بی نظیر که شامل آثار درخشان فرانک لوید رایت و لوئیس کامفورت تیفانی است، را از دست ندهید.
منبع: اسکله دریایی

37) ماجراجویی کالیفرنیا دیزنی، آناهیم، کالیفرنیا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: 8.514.000

سرزمین ماشین ها، یک نمایش واقعی 12 هکتاری از فنرهای رادیاتور ( شهر داستانی در مجموعه اتومبیل ها)  فیلم هایی که از مسیر 66 و فرهنگ یکپارچه سازی ماشین ها، تجلیل می کنند را ارائه می دهد و همچنان یک جاذبه بزرگ در ماجراجویی کالیفرنیا دیزنی است. مسافران در مسابقه فنرهای رادیاتور رقابت می کنند و هرگز نمی دانند کدام ماشین پرچم شطرنجی را بدست می آورد.

با این حال، هنوز هم سرگرم کننده ترین تفریح، کوهنوردی در کالیفرنیا است، پرواز شبیه سازی شده بر فراز گلدن استیت که با وزش باد و رایحه شیرین شکوفه های نارنج همراه است.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

38) خانه اپرای سیدنی، سیدنی

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 8.200.000

خانه اپرای سیدنی با نمای برجسته ای در پشت بام و بندرگاه، به راحتی قابل تشخیص ترین و پربازدیدترین مکان استرالیا است. تعداد کمی از گردشگران سیدنی را ترک می کنند بدون اینکه حداقل در اینجا برای عکاسی توقف کنند. اما شما می توانید کارهای بیشتری انجام دهید: برای یک گردش به پشت ساختمان بروید، در یکی از اجراهای هفتگی 40 پلاس شرکت کنید و از فضای خارج از اپرا، غروب آفتاب فراز شهر و بندرگاه پل سیدنی را تماشا کنید. با کشتی مانلی که از کنار خانه اپرا می گذرد، خارج شوید.
منبع: خانه اپرا سیدنی

39) جزایر ماجراجویی جهانی، اورلاندو، فلوریدا

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 8.141.000

هواداران هاگوارتز هنگامی که جزایر ماجراجویی، دنیای جادوگری هری پاتر را در سال 2010 افتتاح کردند، به خوبی از آن استقبال کردند و تعداد افراد شرکت کننده بازتاب اثر جادویی هری بود.

فروشگاه ها، رستوران ها(سه دسته جارو) و سواری ها همه با پسر جادوگر مشخص شده اند؛ افراد می توانند سواری هایی با موضوع سوپر قهرمانان مارول و دیگر شخصیت های برندهای تجاری را پیدا کنند. به عنوان مثال، ماجراجویی پارک ژوراسیک، قایق سواری در رودخانه با حمله وحشتناک تی رکس است که در زیستگاه دایناسورهای متحرک قرار دارد.

منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

40) موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان، واشنگتن

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 8.000.000

فسیل های  یک دایناسور، فیل بسار بزرگ و یک باغ وحش حشرات برای کودکان لذت بخش است (و به صورت رایگان ارائه می شود). این مجموعه با 126 میلیون گزینه حتی شامل الماس معروف امید نیز می باشد. اما این مرکز خرید محبوب ملی به نوآوری خود ادامه داده و در چند سال گذشته افتتاح سالن اقیانوس و تالار جاه طلبی با مبدا انسانی را افتتاح کرده، که بازدید کنندگان از نزدیک با نمونه ها و مدل های اجداد خود روبرو می شوند.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

41) کاخ بزرگ، بانکوک

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 8.000.000

کاخ بزرگ طلایی، یکی از مهمترین اماکن مقدس تایلند است. این مجتمع در کنار رودخانه، در سال 1782 ساخته شده و پادشاهان تایلندی به مدت 150 سال در آن اقامت داشتند. امروزه، دربار بیرونی به عنوان ورودی بازدید کنندگان فعالیت می کند؛ دربار مرکزی محل اقامت پادشاه بود؛ و دربار داخلی، اقامتگاه همسران و دختران پادشاه بود. از وات فرا کو، معبد بودای زمرد، واقع در دربار بیرونی   بازدید کنید.
منبع: خدمات گردشگری تایلند

42) اسکله 39، سان فرانسیسکو

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 8.000.0000

این جاذبه توریستی قدیمی در حاشیه اسکله ماهیگیری مملو از مغازه های آب نبات فروشی، لباس فروشی، حیوانات و مواد غذایی سرخ شده می باشد، اما چشم اندازهای بی نظیری از آلکاتراز و پل گلدن گیت ارائه می دهد. شاید بزرگترین جاذبه اسکله چوبی، اجتماع پر سروصدا شیرهای دریایی باشد که در حوضچه ها زندگی می کنند. آکواریوم خلیج در ورودی اسکله قرار دارد.
منبع: اسکله 39

43)کاخ ورسای، فرانسه

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 7.527.122

پادشاه لوئیس چهاردهم کار جدیدی را انجام داد تا مکانی را که به عنوان اقامتگاه شکار ساخته شده بود، را بازسازی کند که اکنون میراث جهانی یونسکو محسوب می شود.

در واقع، افراد بعد از تجربه گردش در راهروهای ورسای، مانند تالار آینه های طلاکاری شده – بهترین مکان برای یافتن خورشید درونی، یک روز را در کافه ها سپری می کنند.
منبع: دارایی فرانسه، آژانس توسعه گردشگری فرانسه

44) پارک اقیانوس، هنگ کنگ

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 7.475.000

مطمئنا، در این مکان سواحل مدوری وجود دارد، اما این پارک موضوعی 40 هکتاری مملو از جاذبه های تفریحی است که بیشتر به سمت زمین قرار دارند.

در آنجا یک دهکده پاندا وجود دارد، که علی رغم نام آن، بازدید کنندگان برای دیدن سمورهای بازیگوش آمده اند؛ اسکله اقیانوس آرام، جایی که می توانید به فک ها و شیرهای دریایی غذا بدهید؛ و دریای دیدنی عروس دریایی، که در آن می توانید از حدود 1000 عروس دریایی، از جمله بسیاری از گونه های درخشان، بازدید کنید. یک کوه پارک را تقسیم می کند که می توانید با اتوبوس، قطار و حتی اتومبیل کابلی حرکت کنید. (این مسیر اتوبوسی از مرکز هنگ کنگ دور است).
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

45) خیابان بوربون، نیو اورلان

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 7.470.000

برای بازدید از خیابان بوربون باید روحیه خوبی داشته باشید. موسیقی آزاد و نوشیدن مشروب ممکن است ارتباطی با روحیه خوب داشته باشد. رستوران ها و کافه ها در این نوار تاریخی فرانسه قرار گرفته اند؛ فروشگاه آهنگری ژان لافیت حتی شایعه شده که خالی از سکنه است. البته اگر واقعا جمعیت را دوست دارید، به سیرک ماردی گراس بپیوندید.
منبع: اداره و مجمع بازدیدکنندگان نیو اورلئان

46) موزه ملی چین، پکن

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 7.450.000

این موزه در میدان 2.07 میلیون فوت مربعی تیانانمن واقع شده که از موزه 2 میلیون فوت مربعی  هنر متروپولیتن نیویورک پیشی گرفته  و در سال 2011 پس از یک دهه بازسازی شد. این موزه 5،000 سال تاریخ چین را به تصویب وزارت فرهنگ نمایش می دهد. (به عبارت دیگر، انتظار زیادی برای جهش به تاریخ معاصر نداشته باشید).

آثار هنری موزه شامل مجسمه های باستانی بودای چینی، کلاه گاوچران که دنگ شیائوپینگ در بازدید از ایالات متحده پوشیده بود و ظروف سفالی زیبا از سلسله تانگ را شامل می باشد. این موزه همچنین میزبان نمایشگاه های موقت در موضوعاتی از لئو تولستوی گرفته تا هنر آفریقایی می باشد.
منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

47) دیزنی لند هنگ کنگ، هنگ کنگ

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 7.400.000

در دیزنی لند هنگ کنگ، ویژگی های لذت بخش واقعی مانند قلعه زیبای خفته و کوهستان فضایی و همچنین بخش های اضافه شده جدید مانند  نقطه جادویی (2013)، آبراهه گریزلی (2012) و سرزمین اسباب بازی ها (2011) وجود دارند که  وسعت پارک را نسبت به سه سال گذشته 25 درصد افزایش می دهند. چه چیزی این پارک را از دیگر جاذبه ها جدا می کند؟ این عمارت طبق قوانین فنگ شویی چینی با تاثیر از فرهنگ محلی طراحی شده است. همچنین دارای ایستگاه اختصاصی مترو هنگ کنگ می باشد.

منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی
48) لوته جهانی، سئول

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 7.400.000

بزرگترین پارک موضوعی جهان فقط آغاز گردش در یک مجتمع است که به بزرگی سئول به نظر می رسد. یک پارک تفریحی فضای باز، یک موزه مردمی، سالن تئاتر، مراکز خرید، یک آکواریوم و مکان های دیگر به همراه تعداد زیادی از ماشین های کارائوکه، در اطراف آن قرار دارند.

منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

49) اورلند،  استان جیونگی، کره جنوبی

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 7.303.000
پارک تفریحی اورلند از سال 1973 مورد علاقه کودکان بوده و می داند چگونه آنها را جذب کند. این پارک به بخش هایی با مضمون مختلف تقسیم می شود که از ماجراجویی آمریکایی (تجربه سوارکاری با یک کشتی کلمبوس با سرعت زیاد) تا باغ وحش توپیا (سفر در رودخانه آمازون ، دنیای صفری) متغیر است. اینجا رکورد شدیدترین ساحل مدور چوبی جهان را در دست دارد.

منبع: AECOM/TEA  گزارش جاذبه های جهانی

50) تاج محل، آگرا، هند

پر بازدیدترین جاذبه های توریستی دنیا

بازدیدکننده: سالانه 7.000.000 تا 8.000.000
تاج محل  ادای احترام به عشق ابدی است، مقبره ای که یک امپراطور مغول قرن هفدهم برای همسر موردعلاقه خود، ممتاز محل، ساخته است. باغ ها و استخرهای درخشان با فواره ها منجر به ساخت آرامگاهی از مرمر سفید با الگوی گل های منبت کاری شده از سنگ های نیمه قیمتی شده است. از سال 2010 تعداد بازدید کنندگان بیش از دو برابر شده است (زمانی که این بنا ظرفیت 3 میلیون نفر را داشته است) .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید