بنر هدر

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

فرهنگ کانادا از طیف گسترده‌ای از ملیت‌های تشکیل‌دهنده تأثیر پذیرفته‌است و سیاست‌هایی که باعث ارتقا به یک «جامعه عادلانه» می‌شوند توسط قانون اساسی این کشور محافظت شده‌اند. اما در کشور کانادا کودکان چگونه زندگی میکنند؟ جاهای دیدنی مخصوص کودکان در کانادا کجاست؟

آکواریوم ریپلی در کانادا (Ripley’s Aquarium of Canada)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

در این آکواریوم می توانید به کشف و جستجو میان موجوداتی از سرتاسر آبهای جهان بپردازید. این آکواریوم درست در مرکز شهر تورنتو و در پایین برج CN قرار گرفته و جاذبه ای است که هم برای گردشگران و هم برای بومیان در تمام سنین و به ویژه برای کودکان بسیار مناسب و هیجان انگیز است. خود را در دنیایی شامل بیش از 20 هزار گونه ی دریایی غرق کنید.

این آکواریوم با گنجایش بیش از 5.7 میلیون لیتر آب و بیش از 100 وسیله ی بازی، طولانی ترین تونل آکواریوم آبی آمریکای شمالی است. در این آکواریوم می توانید موجودات جالبی مثل خرچنگ های نعل اسبی، کوسه ها، میگوهای اسکارلت و ماهی های Stingray را از نزدیک ببینید، به اضافه ی اینکه هر 2 ساعت برنامه ی شیرجه زنی اجرا می شود.

این جاذبه ی حیرت انگیز از 9 گالری مجزا تشکیل شده که موجودات آب شور و شیرین را از سرتاسر دنیا گرد هم آورده است. دست کودکانتان را بگیرید و به این سرزمین ناشناخته ها ببرید تا شاهد موجوداتی باشند که تا به حال ندیده اند.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 288 Bremner Blvd, Toronto, ON M5V 3L9, Canada

ساعات بازدید : 9AM–11PM

باغ بوچارت (The Butchart Gardens)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

این باغ وسیع با مساحت 220 هزار متر مربع، یک بهشت به تمام معناست. در فصل بهار، هزاران گل لاله، نرگس زرد و سنبل، مهمانی عطر و رنگ راه می اندازند. اگر در تابستان از این باغ دیدن کنید، حیرت زده خواهید شد. باغ های گل رز، غروب های هیجان انگیز پارک و شب های روشنش، آتش بازی های روزهای شنبه و تورهای قایق سواری، تنها شمه ای از جذابیت های این پارک زیبا هستند. ردیف گل های رنگارنگ از اواخر تابستان شروع به خودنمایی می کنند و افراهای ژاپنی در پاییز به رنگ های حنایی، قرمز و طلایی درمی آیند. اگر در کریسمس به این باغ زیبا بروید، شیفته ی جادوی نورپردازی و آذین بندی مجلل و گران قیمت باغ و زمین اسکی مفرح آن خواهید شد. بچه ها بیش از هر کسی بودن در این پارک را در ایام کریسمس دوست دارند. بروید و با چشمهای خودتان ببینید که چرا به این باغ یک مکان تاریخی ملی می گویند.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 800 Benvenuto Ave, Brentwood Bay, BC V8M 1J8, Canada

ساعات بازدید : 8:45AM–9PM

مزرعه ی دان-او-رِی (Don-O-Ray Farm Adventure)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

این مزرعه که شبیه به یک باغ وحش و هزارتو است، هر 7 روز هفته و هم چنین در روزهای تعطیل هم باز است. می توانید با کودکانتان در این مزرعه همراه با حیوانات اوقات بسیار شیرینی را تجربه کنید؛ به خانه ی Billy بروید و به بزغاله ها غذا بدهید، به انبار غله ی Lil بروید و اسب های کوچکش را از نزدیک ببینید. منطقه ی آبی مزرعه را برای تماشا و غذا دادن به اردک ها یا Hoppy Ville و خرگوش های کوچک و بامزه اش را فراموش نکنید. از حیوانات دیگری که مهمان این مزرعه هستند، می توان به جوجه ها و جوجه اردک ها، مرغ های ابریشمی، طاووس ها یا حتی بره ها اشاره کرد. می توانید سراغ هزارتوی این مزرعه هم بروید و کمی بیشتر ماجراجویی کنید. بازی های مزرعه ای انجام دهید و از تازه ترین محصولات مزرعه، وسایل شام خود را خریداری کنید و در آخر، بازدیدتان را با خوردن یک بستنی خوشمزه و ارگانیک به پایان ببرید. اینجا یکی از بهترین جاهایی است که می توانید همراه با فرزندان خود به آن بروید و خیالتان راحت باشد که حتماً به آنها خوش می گذرد.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 3443 Benvoulin Rd, Kelowna, BC V1W 4M5, Canada

ساعات بازدید : 10AM–5PM

موزه ی کودکان کشور کانادا (Canadian Children’s Museum)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

اینجا بزرگترین موزه ی کاناداست که به طور اختصاصی برای کودکان طراحی شده است و بیش از 15 هزار آیتم را در مجموعه ی خود جای می دهد. برای ورود به این موزه باید بلیط آن را تهیه کنید که اصطلاحاً به آن “پاسپورت” می گویند. سپس وارد مسیری می شوید به اسم “ماجراجویی بزرگ” (The Great Adventure) و در آنجا بخش هایی شبیه سازی شده از کشورهای ژاپن، هندوستان، اندونزی، نیجریه و مقاصد بین المللی دیگری را از نزدیک خواهید دید و در طول راه می توانید در بازی های مختلفی هم شرکت کنید. بچه ها می توانند سوار یک اتوبوس پاکستانی رنگارنگ شوند یا یک ریک شای تایلندی یا به سوی بازاری مکزیکی بروند. اینجا از همان زمانی که افتتاح شد، یعنی سال 1989، یکی از معروف ترین موزه های کشور کانادا بوده است.

بچه ها در حالی که پاسپورت هایشان را در دست دارند، یکی پس از دیگری به کشف این سرزمین اسرارآمیز می پردازند. پا در راه منتهی به هرم صحرایی می گذارند، به اسکله می روند و در تخلیه ی کشتی باری به دیگران کمک می کنند، در بازار پر سر و صدای اینجا می چرخند و خلاصه از هزاران راه دیگر به کشف دنیای پیرامون خود می پردازند. اینجا دنیاییست ناشناخته که برای والدین هم به اندازه ی کودکان جذاب است.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 100 Laurier St, Gatineau, QC K1A 0M8, Canada

ساعات بازدید : 9AM–6PM

سرزمین عجایب کانادا (Canada’s Wonderland)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

اینجا بزرگترین پارک بازی کشور کاناداست و فقط 40 کیلومتر از شمال تورنتو فاصله دارد. سوار بر یکی از ترن های هوایی، چرخ فلک ها، فریز ویل ها یا تاب های غول آسا شوید و اوج هیجان را تجربه کنید. برای کودکان هم زمین بازی مخصوص با وسایل بازی مخصوص به خودشان تعبیه شده است. در پارک آبی اینجا هم می توانید آب تنی کنید و خستگی روز را از تن به در کنید.

این سرزمین عجایب، تفریح ها و سرگرمی های زنده، رستوران ها و مراکز مخصوص به خرید هم دارد. اینجا با داشتن بیش از 200 وسیله ی بازی و سرگرمی، اوج هیجان و لذت را به شما هدیه می دهد. یکی از ترن های اینجا که Yukon Striker نام دارد، بلندترین، سریع ترین و طولانی ترین تِرَن با مسیر عمودی در دنیاست. اگر علاقمند به هیجان هستید، بازدید از اینجا را به شما و کودکانتان به شدت توصیه می کنیم.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 1 Canada’s Wonderland Drive, Vaughan, ON L6A 1S6, Canada

ساعات بازدید : 10AM-8PM

پارک آبی سرپوشیده ی فالزویو (Fallsview Indoor Waterpark)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

یک پارک آبی وسیع با گنجایش بیش از 760 هزار لیتر آب!

این پارک در تفرجگاه 80 هزار متری Falls Avenue و درست روبروی آبشار نیاگارا قرار گرفته است و مکانی بسیار ایده آل برای خانواده هاست. فالزویو در 8 طبقه و با مساحت 12 هزار متر مربع، می تواند ساعت ها شما را درگیر تفریحات مهیج خود کند و فرقی هم نمی کند که شما چند ساله هستید؛ اینجا برای همه ی سنین جذاب و سرگرم کننده است.

در این پارک می توانید سوار بر 16 سرسره ی آبی شوید، در استخر موجی بسیار بزرگ، موج سواری کنید یا در ساحل جنگلی مصنوعی آن استراحت کنید. استخر شنا، حمام آب گرم، یک کلاب ساحلی با انواع نوشیدنی ها و هم چنین کلبه های خصوصی که می توانید آنها را اجاره کنید نیز، انتظار شما را می کشند.

نمایی که از پنجره های این پارک آبی مقابل دیدگان شما گسترده شده است، نمای خیره کننده ی آبشارهای نیاگاراست و شما در واقع در دنیایی از آبهای آبی غوطه ور هستید. بدون شک پارک های آبی، به خصوص پارکی با این وسعت از بهترین مقاصد مورد علاقه ی کودکان است.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 5685 Falls Ave, Niagara Falls, ON L2E 6W7, Canada

ساعات بازدید : 10:00AM – 9:00PM

پاساژ وست ادمونتون (West Edmonton Mall)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

وست ادمونتون یکی از بزرگترین مراکز خرید در دنیاست و در حال حاضر صاحب رکوردهای فراوانی است؛ مثل رکورد بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده ی دنیا، بزرگترین دریاچه ی سرپوشیده ی دنیا و بزرگترین پارک آبی سرپوشیده ی شمال آمریکا.سوار بر بزرگترین ترن هوایی سرپوشیده ی دنیا شوید، در پارک آبی پاساژ آب تنی کنید، در پارک اسکیت سواری کنید یا به اسکی روی یخ بروید. همه ی اینها را می توانید در همین مرکز خرید بزرگ انجام دهید. به اضافه ی اینکه در اینجا به 800 فروشگاه و مرکز خدماتی هم دسترسی دارید. شما واقعاً می توانید چند روز را در اینجا سپری کنید بدون اینکه ذره ای خسته شوید.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 8882 170 St NW, Edmonton, AB T5T 4J2, Canada

ساعات بازدید : 10AM–9PM

جنگل سِحرشده (The Enchanted Forest)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

قدیمی ترین فانتزی های دنیا را در مکانی جادویی به نام The Enchanted Forest پیدا کنید؛ جایی که می توانید بیش از 350 شخصیت از داستانهای جن و پری را از نزدیک و در میان درختان 800 ساله ی سدار ببینید. پری ها، آدم کوتوله ها، قلعه ها و حتی اژدهایان افسانه ای. در بین راه به چایخانه ها و خانه های چوبی قدیمی برمی خورید، سفید برفی، پو، کاپیتان هوک و خیلی شخصیت های دیگر را از نزدیک می بینید.

کمی که جلوتر بروید به قدیمی ترین و مرتفع ترین خانه ی درختی در بریتیش کلمبیا می رسید که می توانید از آن بالا بروید و از بالا به تماشای منظره ی جنگل سحرشده بنشینید، در حوضچه هایی واقعی سوار قایق شوید و پارو بزنید یا از قدم زدن در یک جنگل انبوه و پردرخت لذت ببرید. در سال 2010، این جنگل پنجاهمین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و هنوز هم با قدرت برای بومیان و گردشگران و به خصوص برای بچه ها خاطره سازی می کند.

اینجا از بهترین گزینه ها برای گذراندن یک روز رؤیایی با خانواده است و بچه ها بدون اغراق شیفته ی اینجا خواهند شد. در سفرتان به کانادا و به خصوص اگر کودکتان را به همراه دارید، حتماً خود را به جادوی این جنگل افسانه ای بسپارید.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 7060 Trans-Canada Hwy, Revelstoke, BC V0E 2S0, Canada

ساعات بازدید : 9AM–5PM

 پارک آبی کالیپسو (Calypso Waterpark)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

کالیپسو بزرگترین پارک آبی موضوعی در کشور کاناداست که برای تمام سنین جاذبه های مخصوص به خود را دارد. جلیقه های خود را به تن کنید و سوار سرسره های بلند پارک شوید و خود را به جریان آب بسپارید. در استخرها شنا کنید، سوار قایق شوید و یا با قرار گرفتن در بالای بلندترین برج آبی آمریکا شمالی، اوج ترشح آدرنالین را تجربه کنید. فضاهای مخصوص کودکان هم در این پارک وجود دارند که کودکان شما می توانند در آنها شنا یا بازی کنند و از بودن در کالیپسو لذت ببرند.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 2015 Calypso St, Limoges, ON K0A 2M0, Canada

ساعات بازدید : 10AM–5PM

باغ پروانه های ویکتوریا (Victoria Butterfly Gardens)

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

هر کودکی از دیدن این همه رنگ به وجد می آید؛

ویکتوریا یک باغ  استوایی اعجاب انگیز است که منزلگاه بی شمار گونه از پروانه ها و پرنده های خارجی است. جنگلی پرماجرا و خیره کننده که در هر قدم، شگفتی جدیدی را مقابل چشمانتان قرار می دهد. در اینجا شاهد هزاران پروانه ی استوایی، قورباغه های دارت سمی، پرنده های آزاد مناطق گرمسیری، لاک پشت ها و سوسمارهای بزرگ و …. خواهید بود.

هم چنین می توانید از قسمت حشره خانه ی باغ هم دیدن کنید که محل زندگی حشرات و بی مهرگانی جالب توجه از سرتاسر دنیاست. از تماشای ماهیان مناطق گرمسیری، اردک ها، فلامینگوها و ماهی کوی در حوضچه ها و چشمه هایی که منتهی به یک آبشار بزرگ می شوند، سیر نخواهید شد. اینجا بهشتی گمشده است.

لحظه ی رویارویی با هزاران پروانه ی رنگارنگ و در حال پرواز در فضایی به بزرگی 3 زمین بسکتبال، لحظه ای نفس گیر است. قدم زدن و استنشاق هوای تازه ی باغ های انبوه و مملو از گل های رنگارنگ استوایی، گیاهان گوشت خوار و میوه هایی از سرتاسر دنیا، لذتی بسیار دلچسب به همراه دارد. ماجراجویی در این جنگل اسرارآمیز را به همراه کودکان دلبندتان، هرگز از دست ندهید.

بهترین جاهای دیدنی کانادا مخصوص کودکان بهمراه آدرس

آدرس : 1461 Benvenuto Ave, Brentwood Bay, BC V8M 1J5, Canada

ساعات بازدید : 9:30AM–5PM

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید