بنر هدر

رودخانه پر آب و مهم شاه بهرام شهرستان باشت

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

رودخانه ی شاه بهرام در روستای شاه بهرامِ شهرستان باشت در استان کهکیلویه و بویر احمد واقع شده است. روستای گردشگری شاه بهرام با رودخانه ی بسیار زیبای خود در ارتفاعات کوه خامی چرام با چشم انداز های رویایی اش قرار دارد. این منطقه علاوه بر مناظر بدیع گردشگری، دارای آثار و چشم انداز های تاریخی جذابی نیز می باشد.

این رودخانه در مسیر جاده باشت به چرام واقع در حدود ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان باشت و تا مرکز استان کهگیلویه و بویراحم ۱۴۵ کیلومتر فاصله دارد .

رودخانه

رودخانه شاه بهرام در این شهرستان با مهار آب بهره‌برداری و پمپاژ و استفاده کشاورزی در میان مدت و دراز مدت و همچنین از ظرفیت آن در آبزی‌پروری مورد استفاده قرار گیرد .وجود رودخانه‌ و چشمه‌های فراوان اطراف آن زیست بوم مناسب برای انواع آبزیان و به خصوص کپورماهی‌ها و ماهی قزل‌آلا را به وجود آورده .

باشت تنها شهرستانی است که به جهت منابع زیر زمینی و توسعه کشاورزی، مراحل تکمیلی آن در نوبت تخصیص آب از منابع زیر زمینی قرار گرفته.

این تخصیص ها از منابع زیر سطحی آب به دلیل حاصلخیز بودن اراضی، وجود آب و منابع زیر زمینی فراوان، هوای مناسب و همچنین استعداد و موقعیت جغرافیایی آن به لحاظ ایجاد صنایع مختلف و کشاورزی است.آرامش و سکوت در رودخانه از طرف شب هوای طبیعت را خوشگوار تر میسازد .

رودخانه

گفتنی است که این ویژگی ها در کنار شکوفه ی گل ها و دامنه های سبز کوه ها و نیز پرندگان و لانه هایشان چشم اندازی رویایی به منطقه بخشیده است. و از این جهت رودخانه ی شاه بهرام و محیط اطراف آن هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری می باشد.

با سفر به استان کهکیلویه و بویر احمد از جاذبه های گردشگری استان دیدن نموده و سفری رویایی را در محیط دل انگیز رودخانه ی شاه بهرام تجربه نمایید.

رودخانه

معرفی رودخانه ی شاه بهرام در استان کهکیلویه و بویر احمد
روستای گردشگری شاه بهرام که این رودخانه ی بسیار زیبا را در بر گرفته است، در دامنه ی ارتفاعات کوه خامی واقع شده است. این منطقه علاوه بر دارا بودن چشم انداز های بسییار زیبا، دارای آثار و مناظر تاریخی نیز می باشد.

وجود قبرستان تاریخی در منطقه ی سرد سیری آن و نیز مناظر زیبای طبیعت گردی در همجواری کوه های تاریخی شاه بهرام و لار، از جمله ویژگی های بارزی هستند که نظر گردشگران بسیاری را به خود معطوف داشته است.

رودخانه

 طلوع آفتاب آغاز روز انگیزه خاص را برای انسان میدهد که هر کس کوشش میکند ،پشت کار خویش برود . تولید انرژی خورشید تأثیرات خاص خود را بالای گیاهان طبیعی میدهدوانسان ها از انرژی خورشید استفاده های خوب را میکنند.

در فصل بهار طبیعت رنگ وبوی دیگری را بخود میگیرد ، گل ها شکوفه میکنند ، دامنه کوها سبز میشود ، دهقانان کشت وکار میکنند ، پرنده ها از لانه های خویش بیرون میشوند ، پرنده ها در باغ ها زمزمه میکنند ، پرنده ها ی گروهی از یکجا به جای دیگر در پرواز اند .در پائیز طبیعت صفت دیگری را بخود میگیرد برگ ها ی درختان شروع به ریختن مینماید ، هوا نسبتا سرد میشود.و زیبایی خاصی به این منطقه میدهد و هر روز گردشگران زیادی را به این منطقه زیبا میکشاند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید