بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شهر فلورانس بدون هیچ تردیدی نشان خود را بر صنعت مد دنیا گذاشته است. اگر حین سفر به ایتالیا قصد خرید در این شهر زیبا را داشتید، راهنمای خرید ما را کامل بخوانید تا شما را با برترین مناطق خرید آن آشنا کنیم.

فلورانس برای خرید‌های لوکس یک مقصد بی‌نظیر به شمار رفته و می‌توانید در آن برخی از بهترین صنایع دستی هنرمندان این کشور را تهیه کنید. از برترین برندها تا بازارهای محلی در خیابان‌های شهر فلورانس وجود داشته و بهتر است برای داشتن بهترین تجربه خرید، پیش از شروع درباره آن‌ها اطلاعاتی کسب کنید.

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

خرید کردن در این شهر، فارغ از سلیقه و بودجه، یک لذت تکرار نشدنی است. علیرغم این که اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در قلب پر رفت و آمد فلورانس هستند و ساعت کاری کامل دارند، اما برخی از بوتیک‌ها و مغازه‌های کوچک‌تر معمولاً برای استراحت معمول بعد از ظهری بین ۱۲:۳۰ تا ۳:۳۰ تعطیل می‌کنند.

برای جلوگیری از روبه‌رو شدن با درهای بسته، بهتر است زمانی در آخر بعد از ظهر یا عصر را برای خرید انتخاب کنید. اکثر مغازه‌ها تا ساعت ۷:۳۰ باز هستند. معمولاً فروشگاه‌ها در روزهای یکشنبه و صبح دوشنبه تعطیل بوده ولی در برخی نقاط شلوغ‌تر در روز یکشنبه با ساعت کاری کوتاه‌تر باز می‌کنند؛ البته در کل پیشنهاد می‌کنیم در این دو روز به دنبال خرید نباشید.

دومو یا دوئومو (Duomo)

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

 مرکز خرید dumo در فلورانس، سوپر استار مراکز تجاری فلورانس و بهشت مسافران است.

بیایید از خیابان های اصلی شروع کنیم .در خیابان  via roma که از میدان دوئمو تا میدان republica  امتداد میابد، بوتیک هایی جالبی از برندهایی چون گوچی، میو‌میو، پینکو و استفانل هستند و در امتداد همین خیابان فروشگاه های Zara، H & M، Benetton، Camper و بازار چرم مصنوعی  را میبینیم.

آدرس : Piazza del Duomo, 50122 Firenze FI, Italy

 Via Tornabuoni

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

 Via Tornabuoni خانه طراحان لوکس فلورانس است و اکثر نام‌های مطرح صنعت مد در اینجا حضور دارند. در طول مسیر تماشای کلیساهای زیبا و سایر ساختمان‌های قدیمی با معماری باشکوه از جذابیت های رفتن به این مرکز لوکس است.اگر دنبال بوتیک های خاص و لوکس تری در این مرکز هستید سری به خیابان‌های Via Porta Rossa و  Via della Vigna Nuova  بزنید .

آدرس : 50123 Firenze FI, Italy

Station and San Lorenzo

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

منطقه station  بیش از آنچه بتوانید تصور کنید پر از فروشگاه های زنجیره ای ، کتاب فروشی و بوتیک است و خیابان Via Panzani و Via Cerretani که به موازات بازارهای سن لورنزهستند پر از مغازه های چرم مصنوعی ، پوشاک ،روسری وزیورآلات است که  قدم زدن در این  منطقه ساعت ها سرگرمتان میکند.

آدرس :  50123 Florence, Metropolitan City of Florence, Italy

 Ponte Vecchio and Oltrarno

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

Via Por Santa Maria، که شما را از مرکز شهر به طرف Ponte Vecchio می برد، جایی است که چشم شما را بروی مغازه‌های طلا فروشی قدیمی، گلدوزی و دستکش‌های چرم باز میکند .

Ponte Vecchio به خاطر مناظر زیبا و جواهر فروشی‌های قدیمی‌اش شهرت دارد و Oltrarno همیشه به محله ی صنعتگران فلورانس معروف بوده و برخی از بهترین صنایع دستی را در خیابان‌های کوچک آن دل شما را می برد .

در این بین کارگاه‌های مجسمه‌ سازی، ویلن سازی، کتاب و جواهر و ساعتها چشمتان را خیره می کند ، همچنین Borgo San Jacopo  نیز خیابان خوبی برای خرید از بوتیک هاست .

آدرس : 50123 Florence, Metropolitan City of Florence, Italy

 Santa Croce

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

به جای خرید از چرم فروشی های توریستی این منطقه ، می‌توانید به بوتیک‌های جالب و هیجان انگیزی  که در خیابان‌های کوچک پنهان شده‌اند و صنایع دستی مانند جواهر یا لباس می‌فروشند سر بزنید.برای شروع سری بزنید به  Borgo Albizi از مرکز و Borgo Pintو خیابان کوچک Matteo Palmieri.

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

 بازار معروف دست دوم فلورانس نیز در همین حوالی قرار گرفته و مغازه‌های عتیقه فروشی و خیابان San Giuseppe  جای است که از گشتن در انجا سیر نمی شوید.

آدرس :  Piazza di Santa Croce, 16, 50122 Firenze FI, Italy

The mall outlet

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

 معروفترین اوت لت فلورانس در منطقه‌ی توسکانی است که همه روزه به غیر از اول ژانویه ، عید پاک ،کریسمس و باکسینگ دی یعنی 25 و 26 دسامبر از 10 صبح تا 7 شب باز است.اتوبوس ها از ایستگاه Florence SITA برای دسترسی مشتریان این اوت لت فراهم شده که شما را به اینجا برسانند.

تمرکز اصلی این مجموعه، ارائه‌ی محصولات برندهای برتر مد روز دنیاست. در اینجا می‌توانید از فروشگاه‌های برندهای مطرح مثل گوچی، فراگامو، کاوالی، والنتینو، آرمانی و… خرید کنید. به غیر از این برندهای ایتالیایی، چندین برند بین‌المللی هم مثل الکساندر مک کویین، بربری، استلا مک کارتنی و ایو سن لوران و …. در این مجموعه نمایندگی دارند.

فراموش نکنید که این اوت لت، مخصوص برندهای لوکس و مد و اکسسوری است.

حتی با وجود تخفیف‌های ۵۰ تا ۶۰ درصدی، محصولات این مرکز خرید، برای بسیاری از مردم، گران محسوب می‌شوند. در واقع این اوت لت برای برندپوشان مناسب است که بتوانند محصولات مورد نظر خود را با قیمت کمتری خریداری کنند.

آدرس : Via Europa 8, 50066 Leccio Reggello (FI) – Toscana – Italia

Via del Corso

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

در Via del Corso هر چیزی که تصور کنید با قیمتی مناسب هر بودجه پیدا می کنید.

از میدان republica شروع کنید به گشت و گذار بین بوتیک ها از برندهای داخلی و بین المللی و ساعت ها از خریدتان لذت ببرید.حتی در این بین یک سری مردم بومی هم خواهید دید که مغازه هایی از اجناس مختلف اعم از صنایع دستی و یا لباس دارند. یکی از معروف ترین بوتیک های این محدوده ، مغازه ی Piero Puliti است که در آن بهترین پیراهن های مردانه از بهترین پارچه های ایتالیایی و کراوات های ایتالیایی زیبا که فقط برای این بوتیک طراحی میشود را می فروشند.

آدرس : 50122 Firenze FI, Italy

ویا سانتو اسپیریتو

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

خیابان اسپیریتو (Via Santo Spirito) بین سن جاکوپو و «بورگو سن فردیانو» (Borgo San Frediano) در آن طرف رودخانه آرنو قرار داشته و یکی از محله‌های محبوب در فلورانس به شمار می‌رود. اینجا با سه خیابان متقاطع، یکی از بهترین مقاصد برای تماشای ویترین مغازه‌ها یا کاوش و خرید سوغاتی ارزشمند است. در محله‌های این حوالی بوتیک‌های هنری زیادی وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید.

خیابان کالزایولی

بهترین بازارها و مراکز خرید در فلورانس ایتالیا

خیابان «کالزایولی» (Calzaiuoli) یکی از خیابان‌های معروف با مغازه‌های مدرن تا فروشگاه‌های روزمره‌ است. می‌توانید برند‌های سوپر لوکسی مانند شنل تا دیپارتمنت استور «کوین» (Coin) را در اینجا پیدا کنید. «سیسلی» (Sisley) در حد وسط صنعت مد قرار داشته و همچنین یک فروشگاه دیزنی برای کودکان نیز در اینجا وجود دارد. یکی از برندهای معروف ایتالیایی به نام «فورلا» (Furla) که انتخاب اول هر کسی برای خرید کیف دستی به شمار می‌رود نیز در این خیابان واقع شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید