نکات پیاده روی برای مبتدیان

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

پیاده روی راهی عالی برای کشف مناطق روستایی، ورزش کردن، دوری از استرس و همچنین گرفتن چندین عکس خوب می باشد. اگر می خواهید برای اولین پیاده روی خود برنامه ریزی کنید یا فقط چندین نکته برای بهتر پیاده روی کردن می خواهید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در این مقاله پیشنهادات و نکات برتر پیاده روی برای مبتدیان نوشته شده است.

به همراه فرد دیگری پیاده روی کنید

اگر در پیاده روی مبتدی هستید یا اعتماد به نفس ندارید، پس به همراه یک فرد دیگر یا با یک تور پیاده روی کنید. ممکن است شرکت های خاصی در مقصد مورد نظرتان تورهای پیاده روی ترتیب دهند یا حتی می توانید برخی از این تورها را در سایت meetup.com پیدا کنید.

نکات پیاده روی برای مبتدیان

مسیرهای علامت گذاری شده را دنبال کنید

اگر در حال سفر به مناطق ناشناخته هستید، در صورت امکان همواره مسیرهای پیاده روی علامت گذاری شده را دنبال کنید. برخی از شهرها و مقصدها، مسیرها و علائم خاصی دارند که شما را به سمت مقصدتان راهنمایی می کنند. وین یکی از این مقصدها است که دارای تعداد زیادی مسیر با علائم مشخص می باشد و شما را به سمت مسیر درست هدایت می کنند.

یک نقشه داشته باشید یا نقشه های آفلاین را دانلود کنید

قبل از اینکه حرکت کنید، نقشه های آفلاینی مانند گوگل مپ (سیستم عامل اندروید و IOS) که در دسترس هستند را دانلود کنید. ممکن است گوگل مپ از مسیرهای مشخص پیروی نکند، اما هنوز هم یک راه عالی برای پیدا کردن تقریبی مسیرهایی است که بلد نیستید. می توانید از دفترهای جهانگردی محلی نیز نقشه های مسیر را تهیه کنید. می توانید در وبلاگ ها و وبسایت ها، نقشه و مسیرهای پیاده روی را پیدا کنید.

قطب نما داشته باشید

اگر به روش های قدیمی سفر می کنید و می خواهید از نقشه های کاغذی استفاده کنید، پس یک قطب نما با خود داشته باشید تا بتوانید مسیر درست را پیدا کنید.

مطمئن باشید که گوشی همراهتان شارژ دارد

هرگاه پیاده روی می کنید، اطمینان داشته باشید که گوشی همراهتان شارژ کامل دارد. این موضوع در شرایطی مهم است که آدرس را گم کرده اید، نیاز به تماس ضروری یا چک کردن مسیر در تلفن همراهتان دارید.

نکات پیاده روی برای مبتدیان

یک باتری یدکی داشته باشید

اگر در هوای سرد پیاده روی می کنید یا در شرایطی هستید که فراموش کرده اید گوشی خود را شارژ کنید، پس یک باتری قابل حمل مانند پاور بانک EasyAcc 20000mAh همراه خود داشته باشید. این پاور بانک ها ارزان قیمت هستند و یکی از آنها به شما امکان می دهد یک یا دوبار تلفن همراهتان را کامل شارژ کنید.

تلفن همراه و باتری ها را در مکان های گرم نگه دارید

اگر در دمای زیر صفر درجه پیاده روی می کنید، ممکن است ندانید که باتری ها در این دما سریع تر شارژ خود را از دست می دهند. یعنی ممکن است دوربینتان را بردارید و ببینید که باتری آن خالی شده است. به همین دلیل گوشی و باتری های یدکی خود را در مکان های گرم مانند داخل ژاکت، جیب شلوار و… نگه دارید.

در اولین پیاده روی خودتان را خسته نکنید

وقتی اولین پیاده روی را انجام می دهید، خودتان را بیش از اندازه خسته نکنید. من توصیه می کنم که با پیاده روی ها کوچک، مانند پیاده روی 5 کیلومتری آغاز کنید و به تدریج که بهتر شدید، متوجه خواهید شد تا چه حد ظرفیت دارید.

نکات پیاده روی برای مبتدیان

آب یادتان باشد

شاید فراموش کنید که هنگام پیاده روی یک بطری آب همراه خود داشته باشید اما یادتان باشد که این موضوع بسیار مهم است. دقت کنید که یک بطری با کیفیت مانند تصویر زیر به همراه خود داشته باشید.

از پیاده روی در هوای بد خودداری کنید

حتی اگر ماجراجوی حرفه ای باشید، من توصیه می کنم از پیاده روی در هوای بد، باران شدید، برف سنگین و رعد و برق خودداری کنید. از روز قبل هوا را بررسی و به هشدارها توجه کنید.

لباس های بارانی و بادگیر (گرم) همراه خود داشته باشید

پیاده روی با لباس هایی که گرم نیستند، می تواند منجر به تجربه سختی شود، یا حتی اگر در شرایط خیلی بد پیاده روی کنید ممکن است بیمار شده یا خود را در معرض بیماری قرار دهید. به همین دلیل همیشه قبل از پیاده روی آب و هوا را بررسی کرده تا در صورت تغییر آب و هوا، لباس مناسب و کافی داشته باشید.

نکات پیاده روی برای مبتدیان

از چوب های پیاده روی استفاده کنید

چوب های پیاده روی بر روی زمین های سخت، سطوح شیب دار مانند برف یا هنگام پیاده روی و کوهنوردی می توانند بسیار مفید باشند. می توانید از چوب های پیاده روی برای تثبیت شرایط و از دستان خود به عنوان یک نیروی اضافی استفاده کنید. اگر زانو یا پایتان درد می کند یا مشکلات دیگری دارید، می توانید از چوب های پیاده روی به عنوان کمک اضافی استفاده کنید.

کفش و جوراب با کیفیت و مناسب بپوشید

کفش و جراب با کیفیت و مناسب برای پیاده روی بسیار ضروری اند. این ها می توانند هنگام پیاده روی باعث راحتی بیشتر شما شوند، و موجب جلوگیری از ایجاد تاول می شوند. همچنین مطمئن شوید که چکمه های پیاده رویتان ضد آب هستند، زیرا پیاده روی با چکمه مرطوب بسیار سخت است.

مواد غذایی را در ظروف بدون هوا نگه دارید

بسته به مکانی که می خواهید در آن پیاده روی کنید، ممکن است بخواهید مانع جلب توجه حیوانات وحشی شوید. این مسئله ممکن است در بعضی کشورها مهم نباشد، اما اگر به کشورهایی سفر می کنید که خطر حیوانات وحشی مانند خرس در آنها وجود دارد، مطمئن باشید که تمام مواد غذایی در ظروف بدون هوا یا ظروفی که مانع ایجاد بوی غذا می شوند، نگهداری شده اند.

نکات پیاده روی برای مبتدیان

بسته کمک های اولیه را همراه داشته باشید

وقتی پیاده روی می کنید، همواره بسته کمک های اولیه که شامل پدهای تاول و مواردی این چنین می باشد را همراه خود داشته باشید.

هشدارها و اطلاعیه های رسمی را چک کنید

اگر در پارک های ملی مانند پارک کانادا پیاده روی می کنید، ممکن است متوجه شده باشید که مسئولین برای اطمینان از امنیت شما، اطلاعات، هشدارها و اعلامیه های رسمی را ارائه می دهند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید