چگونه در این ده سال سفر کردن تغییر کرده است؟

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

از آنجا که وارد یک دهه جدید شده ایم، بیایید تا تغییرات سفر در جهان را از سال 2010 بررسی کنیم.

2010: از بین رفتن گذرنامه چاپی

person holds two paper boarding passes

گذرنامه های تلفن همراه از سال 2010 که خطوط هوایی آمریکا شروع به استفاده از آنها کرد، رایج شدند.

2011: خطوط امنیتی فرودگاه کمتر موجب ناراحتی شدند

man enters the tsa precheck line at airport

در اکتبر 2011، TSA برنامه  Pre Check را آغاز کرد: اکنون بیش از 200 فرودگاه و 8.54 میلیون نفر در این برنامه عضو شده اند.

2012: سرعت در حرکت و حمل و نقل

lyft mustache car san francisco

در تابستان سال 2012، لیفت به آرامی به عنوان بخشی از شرکت زیمرید، یک شرکت کارپولینگ بین شهری راه اندازی شد. یک سال بعد بنیانگذاران آن، زیمرید را برای توسعه لیفت و رقابت با اوبر به فروش رساندند.

2013: سفر به دورتر از اقیانوس اطلس قابل دسترسی تر (و ارزانتر) شد

exterior of a norwegian air airplane

در ماه مه 2013، شرکت هواپیمایی شانل نروژی پروازهایی به اقیانوس اطلس را از طریق مسیر اسلو و استکهلم تا جی اف کی نیویورک آغاز کرد. این شرکت هواپیمایی به سرعت گسترش یافت و امروزه پروازهایی از بوستون، نیویورک، لس آنجلس، فورت لادردیل، اورلاندو، سان فرانسیسکو و مکان هایی دیگر به اروپا را ارائه می دهد.

2014: نیویورک سیتی به قربانیان 11 سپتامبر ادای احترام مس کند

world trade center in new york city

در بهار 2014، موزه ملی 11 سپتامبر افتتاح  و سال های بعد توسط مرکز تجارت جهانی، به بلندترین ساختمان در ایالات متحده و نیمکره غربی تبدیل شد. در بهار سال بعد، یکی از رصدخانه های جهانی افتتاح شد و اکنون این منطقه یک جاذبه گردشگری محبوب برای بازدید کنندگان از نیویورک سیتی می باشد.

2015: گردشگری در حال افزایش است

Locks at pont des arts symbolize love for ever, december 1, 2012 in paris.

یک سال بعد از فروپاشی بخشی از پل هنری پاریس، در ژوئن 2015 “قفل های عشق” حذف شدند. وزن قفل ها که توسط گردشگران افزایش یافت باعث سقوط پل و توجه به تاثیر گردشگران بر زیرساخت های شهری شد.

2016: کوبا برای گردشگری با محدودیت کمتر افتتاح می شود

Jetblue inaugural flight to cuba from usa.

پرواز جت بلو387 در سال 2016، اولین پرواز تجاری برنامه ریزی شده برای فرود بین کوبا و ایالات متحده در طی 55 سال گذشته و نقطه عطف قابل توجهی در روابط در حال توسعه بین این دو کشور بود.

2017: سفر گروهی برای دیدن خورشید گرفتگی در آمریکا

crowds gather to watch the solar eclipse in usa

تخمین زده می شود که حدود 154 میلیون نفر یا 70 درصد جمعیت آمریکا، برای مشاهده خورشید گرفتگی از کشور خارج شده بودند. با وجود 12 میلیون نفری که در مسیر این پدیده زندگی می کنند، برآوردها پیش بینی کرده اند که بین 1.8 تا 7.4 میلیون نفر برای دیدن این پدیده سفر خواهند کرد. صرف نظر از آمار دقیق، هتل ها و مقاصد گردشگری از افزایش درآمد و تعداد بازدیدکنندگان در طی خسوف یا کسوف خبر داده اند.

2018: گردشگری رتبه جهانی را به دست آورد

طبق اعلام UNWTO ورود گردشگران بین المللی به رکورد 1.4 میلیارد گردشگر رسیده که نسبت به سال 2017، شش درصد افزایش داشته است. این آمار بالاتر از پیش بینی بلند مدت UNWTO در مورد رشد 3.8 درصدی در سال های 2010 تا 2020 می باشد.

2019: رسوایی ها و محدودیت ها به سهام اقتصاد جهانی آسیب زده اند

در دهه گذشته، اقتصاد سهام اقتصاد جهانی شرکت هایی مانند، لیفت، اوبر و Airbnb چالش های مالی و قانونی داشته اند. امسال Airbnb با پرده برداری از صدها لیست جعلی، با بزرگترین رسوایی خود از دهه های گذشته تا به امروز مواجه شد.

2020: آینده سفر دریایی

exterior of scarlet lady the new virgin voyages cruise ship

سفرهای دریایی ویرجین در مارس 2020، با مایدن سفرهای دریایی خود را انجام خواهد داد. این خط مسافرتی که تنها برای بزرگسالان است، خبر از یک تجربه منحصربه فرد را می دهد و کشتی های تفریحی مایل هستند تا ببینند که نسخه سفر دریایی ریچارد برانسون چه نتیجه ای خواهد داشت.

فراتر از آن: آیا گردشگری فضایی یک چیز است؟

در ژوئن سال جاری، ناسا اعلام کرد که در حال افتتاح ایستگاه فضایی بین المللی برای فرصت های تجاری جدید و فضانوردان خصوصی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید