25 واقعیت غافلگیرکننده سفر ( جهان را با نگرش جدید ببینید)

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

همه ما درباره سفر کردن می دانیم، درست است؟ اشتباه می کنید. اگر به اصول سفر کردن دقت کنید، معلوم می شود که ما هیچ چیز درباره آن نمی دانیم. برای نمونه، می دانید که کوتاه ترین پرواز تجاری جهان چه مدت طول کشید؟

25 واقعیت غافلگیرکننده سفر ( جهان را با نگرش جدید ببینید)

(راهنما: کوتاه تر از زمان لازم برای پختن یک تخم مرغ). درباره کشوری که هیچ رودخانه ای ندارد چطور؟ چه نوع پیتزایی در سوئد محبوب است؟ در حال حاضر که سفرهای بین المللی انجام نمی شود، چرا از این زمان برای شناخت نکات بی نظیر سفر، گذراندن چند دقیقه با یکدیگر، دوری از خبرهای همیشگی و ثابت و ارائه برخی حقایق جالب درباره سفر کردن در تماس های ویدئویی با دوستان و خانواده خود، استفاده نمی کنید؛ به ما اعتماد کنید، هیچ چیز بهتر از این نیست که هنگام سفر بدانید چند قدم با نزدیک ترین سطل زباله در دیزنی لند فاصله دارید.

25 واقعیت غافلگیرکننده سفر ( جهان را با نگرش جدید ببینید)

بدون حرف دیگری، در اینجا 25 واقعیت سفر وجود دارد که قطعا تعجب آور هستند.

  1. طولانی ترین سفر تجاری جهان 30 ساعت طول کشید.

پرواز “طلوع دو آفتاب” از ایرلاین کانتاس، در سال های 1943 تا 1945 از استرالیا به سریلانکا انجام و بیش از 30 ساعت طول کشید، به طوری که مسافران آن دوبار طلوع آفتاب را دیدند. امروزه، طولانی ترین پرواز تجاری متعلق به ایرلاین سنگاپور و در مسیر سنگاپور به نیویورک با میانگین زمان 17 ساعت و 50 دقیقه انجام می شود.

  1. کوتاه ترین پرواز تجاری کمتر از دو دقیقه زمان می برد.

کوتاه ترین پرواز تجاری، بین دو جزیره وستری و پاپا وستری در جزایر ارکنی اسکاتلند انجام شد و حدود یک و نیم دقیقه طول کشید. سریع ترین پرواز ثبت شده کمتر از 50 ثانیه طول کشید.

  1. خطوط راه آهن ژاپن برای بیش از 5 دقیقه تاخیر “گواهی” صادر می کنند

قطارهای ژاپنی، دقیق ترین قطارهای دنیا هستند و اگر قطار بیش از 5 دقیقه تاخیر داشته باشد، برای مسافران گواهی تاخیر صادر می کنند. این اسناد را می توان به روسا یا معلمان نشان داد تا درباره این تاخیر توضیح دهند. گواهی تاخیر در برخی از قطارهای آلمان و پاریس نیز صادر می شود.

  1. گران ترین تاکسی از فرودگاه به شهر حدود 190 پوند هزینه دارد.

مسافرانی که با هزینه اندک سفر می کند تلاش می کند تا از هزینه بالای تاکسی های فرودگاه اجتناب کند، اما تمام کسانی کهکه مراقب هزینه های خود هستند باید از سوار شدن در تاکسی های فرودگاه ناریتا توکیو خودداری کنند. طبق تحقیقات Moneycorp (شرکت مبادله ارزی)، این تاکسی گران ترین انتقال از فرودگاه به داخل شهر را سراسر جهان انجام می دهد و به طور متوسط 191 پوند/ 235 دلار هزینه دارد.

  1. خطوط راه آهن هند هر روز 23 میلیون مسافر را جابجا می کنند.

 

این تعداد برابر کل جمعیت استرالیا است. علاوه بر این، اگر مسیرهای شبکه ریلی هند در یک خط قرار بگیرند، می توانند یک و نیم دفعه به دور جهان بچرخند.

  1. عربستان سعودی رودخانه ندارد.

این کشور در شبه جزیره عربی هیچ رودخانه ثابتی ندارد. عربستان یکی از 17 کشور بدون رودخانه در جهان است.

  1. سال جاری در اتیوپی 2013 است.

اتیوپی تقویم خاص خود را دارد و این تقویم به دلیل تفاوت در تاریخ عید تبشیر (اعلام تولد مسیح)، هفت یا هشت سال عقب تر از تقویم گرگوری است (در بیشتر نقاط جهان به عنوان تقویم استاندارد استفاده می شود). همچنین سال جدید در اتیوپی، از 29 یا 30 اوت آغاز می شود.

  1. در هر دو انتهای چین زمان برابر است.

با وجود 5 منطقه زمانی جغرافیایی، در سراسر کشور چین تنها یک زمان تعیین شده وجود دارد. زمان استاندارد چین UTC+8 می باشد.

  1. بریتانیا طولانی ترین نام را در جهان دارد.

UK مخفف رسمی ایالت پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است که آن را به طولانی ترین نام کشور شناخته شده در جهان تبدیل کرده است.

  1. آلاسکا غربی ترین و شرقی ترین ایالت در آمریکا می باشد.

25 واقعیت غافلگیرکننده سفر ( جهان را با نگرش جدید ببینید)

جزایر آلاسکا در نقطه 180 غرب نصف النهار (خطی که زمین را به دو نیمکره شرقی و غربی تبدیل می کند) قرار گرفته و تنها ایالت در ایالات متحده است که در نیم کره شرقی نیز قرار دارد.

  1. بیشترین غذای سفارش داده شده در Deliveroo ، برنامه تحویل غذا، در سال 2019 یک غذای هاوایی به نام ماهی خام بود.

 در بین تمام رستوران هایی که در بیش از 200 شهر در سراسر جهان با این برنامه فعالیت می کنند، بیشترین غذای سفارش داده شده از رستوران پوکاوا شهر پاریس، Poke Super Protein، یک غذای هاوایی بود که ماده اصلی آن ماهی خام می باشد. چیزبرگر در شعبه لندن رستوران های زنیجره ای پنج نفر (Five Guys) دومین غذای سفارش داده شده در این برنامه بود.

  1. روسیه در سال 2011 آبجو را به عنوان نوشیدنی الکلی معرفی کرد

قبل از آن هر نوشیدنی با میزان الکل کمتر از 10 درصد، یک ماده غذایی محسوب می شد.

  1. خلبان و کمک خلبان قبل از پرواز غذای مشابه نمی خورند

به عنوان یک قرارداد استاندارد خلبان و کمک خلبان به خاطر جلوگیری از مسمومیت غذایی (یا بدتر از آن)، قبل از پرواز غذای مشابه نمی خورند. اگر یکی از خلبانان بیمار شد (به طوری که نتواند حرکت کند)، به جای او خلبان دوم پرواز می کند.

  1. موز نوعی پیتزای محبوب در سوئد است.

باور کنید یا نه موز برابر با پودر کاری در پیتزا می باشد.

  1. در نظرسنجی ژاپنی رشته فرنگی فوری در صدر فهرست بزرگ ترین اختراعات قرن بیستم کشور قرار گرفت.

25 واقعیت غافلگیرکننده سفر ( جهان را با نگرش جدید ببینید)

این نظرسنجی در سال 2000 توسط موسسه تحقیقاتی فوجی انجام گرفت و شرکت کنندگان رشته فرنگی فوری را در صدر این لیست قرار دادند و پس از آن کاراکوئه در جایگاه دوم قرار گرفت. کاراکوئه کلمه ای ژاپنی است که ترجمه انگلیسی آن “ارکستر خالی” می باشد.

  1. برخلاف آنچه که مردم می گویند، دیوار بزرگ چین از فضا قابل دیدن نیست.

حتی از مدار پایین زمین نیز تصویر دیوار بزرگ چین نیاز به بزرگنمایی دارد تا با چشم انسان قابل دیدن باشد.

  1. برج ایفل در ابتدای افتتاح مورد تنفر جامعه هنری پاریس قرار گرفت.

این برج نمادین پس از رونمایی در جهان، با عنوان های “هیولا” و “مضحک” شناخته شد. حتی ادعا می شود که گای دی ماپاسانت، نویسنده معاصر، به حدی از این سازه متنفر بود که ناهار خود را هر روز در برج می خورد، زیرا این برج تنها نقطه در پاریس بود که هیچ چشم اندازی نداشت.

  1. جاده زیبای اقیانوس بزرگ که در کنار یاحل ویکتوریا در استرالیا واقع شده، در حقیقت یادبود جنگ است.

این جاده که توسط سربازان ساخته شده، به کسانی که در جنگ جهانی دوم کشته شدند اختصاص یافته و طولانی ترین یادبود جنگ در جهان می باشد.

  1. تعداد اهرام باستانی سودان از مصر بیشتر است.

منابع متفاوت اند، اما گفته می شود سودان حدود 250 اهرام باستانی دارد که توسط حاکمان سلسله باستانی پادشاهی کوشیت بین سال های 2500 قبل از میلاد تا سال 300 میلادی ساخته شده اند. مصر تقریبا 100 اهرام دارد.

  1. مناره های تاج محل کمی متمایل به سمت بیرون اند.

این کار به طور عمدی انجام شده تا در صورت فروپاشی سازه، مناره ها از مقبره مرکزی دور شده و آن را نابود نکنند. همچنین این گفته که تیمی متشکل از بیست هزار صنعتگر و هنرمند این سازه نمادین را ساختند، واقعیت دارد اما داستان معروفی وجود دارد که طبق آن شاه جهان، کسی که دستور ساخت این بنا را داد، اعضای بدن همه سازندگان را قطع کرد (بنابراین آنها دیگر نمی توانستند بنایی به این زیبایی بسازند) و به احتمال زیاد این فقط یک افسانه است.

  1. درحال حاضر 320.000 نفر در حال یادگیری زبان “کلینگون” (زبان داستانی برنامه تلویزیونی Star Trek) از طریق برنامه زبان دوولینگو (Duolingo) هستند.

زبان انگلیسی محبوب ترین زبان در این برنامه است، از آنجایی که از ابتدای سال 2020 تعداد 34 میلیون نفر مشغول یادگیری آن هستند.

  1. در جزیره یاپ، ایالتی در میکرونزی، از سنگ ها به عنوان ارز استفاده می شود.

ارزش هر صخره به اندازه و تاریخ آن ( سرچشمه اصلی آن) بستگی دارد. اگرچه این روزها از دلار آمریکا برای خریدهای روزمره در این جزیره استفاده می شود، اما در مراسم های تشریفاتی ( مانند عروسی ها) همچنان از سنگ ها استفاده می شود. همچنین در یاپ از زردچوبه، پوست و پارچه نیز به عنوان ارز رسمی استفاده می شود.

  1. اگر ایالت تگزاس به اندازه شهر نیویورک گنجایش داشت، تمام جمعیت جهان می توانستند در آن مستقر شوند.

اتاق های زیادی در آنجا وجود نخواهد داشت، اما با وجود مکان های غیر مسکونی، فضای زیادی در این ایالت برای فرار از جمعیت وجود دارد.

  1. در دیزنی لند هر گز بیش از 30 قدم با سطل زباله فاصله نخواهید داشت.

ماجرا این است که والت دیزنی بازدیدکنندگان را در پارک می بیند تا متوجه شود هر چند قدم که راه می روند زباله های خود را روی زمین می اندازند، در نتیجه در این پارک فاصله سطل زباله ها بیش از 30 قدم نیست.

یکی دیگر از موارد کمتر شناخته شده دیزنی لند، ایجاد یک نوار مخفی و به عبارت دیگر نوار خشک، در پارک بود که برای سرگرمی مهمانان شخصی و حامیان مالی دیزنی استفاده می شد. فضایی به سبک کافه در پشت درب بزرگ میدان نیو اورلئان پارک واقع شده و به عنوان یک باشگاه خصوصی با حق عضویت سالانه 10.000 دلار استفاده می شود.

  1. نیازی نیست بعد از غذا یک ساعت استراحت کنید تا بتوانید با خیالت راحت شنا کنید.

برخلاف آنچه که همیشه مادرتان به شما می گفت، هیچ اطلاعات پزشکی برای شنا نکردن بعد از غذا وجود ندارد. می شود این کار را انجام داد، اگرچه احساس راحتی نخواهید کرد و منجر به حالت تهوع می شود، بنابراین بهتر است بعد از خوردن غذا و قبل از شنا کردن، استراحت کوتاهی داشته باشید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید