بنر هدر

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بیش‌تر شهرها جاذبه‌های گردشگری خود را دارند، اما غالباٌ تاثیرگذارترین مکان‌ها کم‌تر دیده می‌شوند. اگر دوست دارید سفر جدیدی را تجربه کنید، به پیشنهاداتی که در این مقاله ذکر کردیم، توجه کنید.

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

از باغ‌های مخفی گرفته تا مینی موزه‌های پر از اشیا جالب، هر کشور جواهری پنهان دارد که بسیار راحت نادیده گرفته می‌شوند. سفری را که همه در پیش می‌گیرند کنار بگذارید و با چیزهای کاملاٌ ناشناخته روبه‌رو شوید. غالباٌ این جاذبه‌های کم‌تر شناخته شده بسیار نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید ـ و راهی است جایگزین برای تجربه فرهنگ محلی هر کشور.

Holyrood Distillery, Edinburgh

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 19 پوند، ا ساعت

برای گرم کردن خود در یک روز سرد در پایتخت اسکاتلند، چیزی بهتر از یک درم (نوعی نوشیدنی) وجود ندارد ـ گرچه علاقه‌مندان ویسکی خیلی به دمای هوای بیرون توجهی ندارند.

در Holyrood Distillery، اولین تقطیرکننده مالت ویسکی در ادینبورگ با قدمت تقریباٌ یک قرن ـ شما می‌توانید با تجربه چندین طعم ویسکی، از یک تجربه دلپذیر لذت ببرید. این فقط شروع ماجرا است. شما می‌توانید با توجه به روحیه خود، هر طعمی را  که دوست دارید، انتخاب کنید

Fragonard Perfume Museum, Paris

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 8 پوند، 30 دقیقه

تاریخچه صنعت عطر در موزه عطر Fragonard را استشمام کنید. این موزه در قلب محله Opera واقع شده است، موزه در کارخانه عطر قرن 19 قرار گرفته است و هنوز جذابیت اصلی خود را حفظ کرده است.

بگردید و در رایحه عطرها غرق شوید یا برای دیدن بطری‌های عطر عتیقه و یادگیری برخی از اسرار تجارت، به تور راهنما بپیوندید. ویدیویی طریقه تکامل این صنعت را به شما نشان می‌دهد، با روش‌های ساخت عطرهای تاریخی آشنا خواهید شد و حتی یک صابون معطر هدیه خواهید گرفت.

Zotter Chocolate Factory, Shanghai

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 27 دلار، یک ساعت و نیم

اگر تابه‌حال در خواب دیده‌اید که در نسخه شخصی Willy Wonka و کارخانه شکلات‌سازی قرار گرفته‌اید، در واقعیت نیز دور از ذهن نیست. تئاتر شکلات Zotter شانگهای، یک کارخانه شکلات‌سازی است، یک سالن مزه و کافه‌ای که همه در یک قسمت قرار گرفته‌اند. محصولات وسوسه‌برانگیز شیرین، بازدیدکنندگان را وسوسه می‌کنند.

در قاشقی از طعم‌ها غرق شوید. مخازن شکلات مایع، بشقاب‌هایی مملو از شکلات‌های طعم‌دار و قفسه‌ای با بوهای خوب، این امکان را به شما می‌دهند که رایحه‌های مختلف را حس کنید. هم‌چنین می‌توانید با تماشای فیلم کوتاهی، راجع به ریشه‌های شکلات مطلع شوید و همان‌طور که به دور و اطراف سری می‌زنید، طریقه تهیه شکلات‌ها را ببینید. حتماٌ با شکم خالی وارد شوید…

teamLab Planets Tokyo, Tokyo

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 28 پوند، 60 تا 90 دقیقه

در یک فضای گسترده، هر یک از هفت نصب مستقر در teamLab Planets توکیو به‌گونه‌ای طراحی شده است که شما را در یک دنیای عجیب و غریب غرق می‌سازد. از جنگل‌های سرسبز گرمسیری گرفته تا کهکشان‌های نئونی پیچ‌خورده، این تاثیر کلی از طریق جلوه‌های دیجیتالی ذهن و آیینه‌های کف زمین حاصل می‌شود.

لازم است کفش‌های خود را قبل از ورود دربیاورید ـ و در بعضی از نقاط باید در آبی که تا زانوهای‌تان بالا می‌آید، راه بروید بنابراین بهتر است که شلوارک بپوشید. از آن‌جایی که نمایشگاه تا 1 بامداد باز است، می‌توانید هنگام عصر نیز از آن دیدن کنید.

Glasnevin Cemetery, Dublin

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 15 پوند، یک ساعت و نیم

با وجود حدوداٌ 1,200,000 قطعه قبر، قبرستان Glasnevin بزرگ‌ترین قبرستان ایرلند است. در این تور پیاده‌روی می‌توانید به دوبلین ویکتوریایی بازگردید و داستان‌های فریبنده‌ای راجع به افرادی که در این قبرستان آرمیده‌اند، بشنوید. می‌توانید همه چیزهایی را که مربوط به اواخر قرن گذشته بود، بشنوید و در محیطی آرام با چهره‌های معروف ایرلندی از جمله رهبر سیاسی Daniel O’Connell (در برج و غار O’Connell) بیش‌تر آشنا شوید.

Micro Art Amsterdam, Amsterdam

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 15 پوند، 1 ساعت

این موزه گالری ثابت می‌کند که برای باور کردن، باید دید. این موزه مجموعه‌ای از آثار هنری میکروسکوپی را شامل می‌شود که فقط با ذره‌بین یا لنز میکروسکوپ قابل مشاهده هستند.

به تحسین جزئیات حیرت‌انگیز بپردازید. از یک گل رز با سیم طلایی درون موهای توخالی انسان گرفته تا شاهکار Rembrandt که روی یک تخمه کدو تنبل رنگ‌امیزی شده است. هنگام کسب این تجارب، راهنمایی خالق این شاهکارها را به شما معرفی خواهد کرد و روش‌های منحصربه‌فردی را که در هر کدام از آن‌ها به کار رفته، توضیح خواهد داد.

Ski Dubai Penguin Experience, Dubai

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 61 پوند، 40 دقیقه

آخرین جایی که انتظار پیدا کردن پنگوئن را دارید، دبی است، اما باید بدانید که این شهر پر از شگفتی است. در Ski Dubai – یک پیست اسکی بزرگ سرپوشیده که در بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان قرار دارد – می‌توانید یک کت و شلوار حرارتی به تن کنید، وارد منطقه زیر صفر پنگوئن شوید و هم پنگوئن‌های Gentoo و هم پادشاه پنگوئن‌ها را دور و بر یخ‌ها تماشا کنید.

راهنمای مخصوص، شما را با دو یا چند مورد از این پرنده‌های شایان ستایش آشنا می‌کند، بنابراین می‌توانید نگاه دقیق‌تری داشته باشید. هم‌چنین یک فیلم کوتاه در مورد چگونگی زنده ماندن پنگوئن‌ها در زیستگاه طبیعی خود، نشان داده می‌شود و در همین حین فرصت دارید ساکنان بازیگوش استخر را از طریق پنجره‌های زیر آب تماشا کنید.

Forest Tower, Copenhagen

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 141 پوند، 3 ساعت

این برج دیدنی چوبی باورنکردنی مشرف به جنگل زیبای Gisselfeld Klosters حدوداٌ یک ساعت با Copenhagen فاصله دارد. این بنا با توجه به دسترسی آسان طراحی شده است، بازدیدکنندگان به جای بالا رفتن از پله، با استفاده از یک پیاده‌روی مارپیچ، این برج 140 متری را (459 فوت) طی می‌کنند.

این برج از چوب بلوط و فولاد خودحفاظ ساخته شده است تا تاثیر آن بر محیط زیست به حداقل برسد. به بالای برج بروید تا چشم‌انداز تپه‌ها، دریاچه‌ها، چمن‌زارها و رودخانه شما را شگفت‌زده کند – و حتی ممکن است در یک روز روشن، پایتخت دانمارک را از راه دور ببینید.

Panoramapunkt, Berlin

9 جواهری که توریست‌ها هرگز نمی‌بینند

نفری 8 پوند، 1 ساعت

Panoramapunkt سریع‌ترین آسانسور در اروپا است و شما را با سرعت 20 ثانیه به قله برج Kollhoff می‌رساند، جایی که با دیدنی‌های دلپذیر از آسمان برلین منتظر شما است.

از آن جا می‌توانید برج تلویزیونی معروفی  Fernsehturmرا مشاهده کنید یا به‌راحتی از تماشای غروب خورشید لذت ببرید. بهترین عکس اینستاگرامی خود را در یکی از بلندترین نقاط برلین بگیرید و تمام نقاط برجسته شهر را از آن بالا تماشا کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید