11 مورد از بهترین پارک های مشهد

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

برخی مقاصد گردشگری به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و یا وجود اماكن خاص گردشگری تمام سال پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری می باشند.

یكی از استان های پر گردشگر در كشور “ایران” كه سالانه گردشگران فراوانی را به خود می بیند شهر مذهبی و معنوی “مشهد” می باشد.

شهر “مشهد” در شمال شرق كشور از جمله شهر هایی می باشد كه به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) در آن به شهری مذهبی و پایتخت معنوی كشور تبدیل شده است.

11 مورد از بهترین پارک های مشهد

به دلیل وجود حرم امام هشتم (ع) در این شهر به ویژه در سال های اخیر این شهر امكانات فراوانی را برای راحتی حال گردشگران فراهم كرده است.

وجود جاهای دیدنی مشهد در كنار آب و هوای مناسب به ویژه در اطرلف این شهر باعث گردیده كه این شهر از شهر های مذهبی و گردشگری به شمار آید.

با سفر به “مشهد” می توان در كنار جاذبه های تاریخی و مذهبی آن، می تواند بهترین اماكن گردشگری و پارك های بی نظیر این شهر را نیز تجربه كرد. در این مقاله شما را با بهترین پارك ها و بوستان های شهر “مشهد” آشنا می كنیم.

1- پارك كوهستانی خورشید “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهداز جمله پارك های زیبا و پر طرفدار شهر “مشهد”، می توان به پارك كوهستانی “خورشید” اشاره كرد. پارك خورشید در ارتفاعات شهر “مشهد” و در منطقه “كوهسر” واقع شده است.

وجود آلاچیق ها و امكانات رفاهی این پارك را محل مناسبی برای تفریح و گذراندن لحظاتی شاد و دوست داشتنی به ویژه برای خانواده ها و مسافران كرده است. البته دلیل اصلی معروف بودن این پارك، قرار گرفتن آن در ارتفاعات این شهر كه به بام “مشهد” معروف است می باشد.
آدرس: مشهد، خیابان هاشمیه، كوهسر، پارك كوهستانی “خورشید”

2- پارك هفت حوض “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهددر شهر “مشهد” در كنار تمام جاذبه های تاریخی و فرهنگی و مذهبی، می توان بهترین مكان های گردشگری طبیعی را نیز تجربه كرد. اگر به كوهستان و مناطق بكر كوهستانی و همچنین دشت های سرسبز و پر گل علاقمند هستید، یكی از مناسب ترین مكان ها برای تفریح در دل طبیعت، پارك هفت حوض “مشهد” می باشد.

پاركی در جنوب شرقی “مشهد” و در دامنه كوه های “خلج” كه از زیباترین پارك های این شهر به حساب می آید. این پارك طبیعی به دلیل حوضچه های طبیعی كه در مسیر آب های جاری از دل كوه پدید آمده اند به این نام معروف شده است.
آدرس: مشهد، انتهای بلوار غدیر، جاده (خلج)

3- پارك ملت “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهدپارك ملت “مشهد” یكی از پارك های پر طرفدار به ویژه برای عاشقان به بازی و تفریح می باشد. پاركی به وسعت 72 هكتار كه قدیمی ترین پارك این شهر به حساب می آید.

بسیاری از مجموعه ها و زمین های بازی و استخر های بزرگ و روباز را می توان در این پارك تجربه كرد. شهر بازی پارك ملت “مشهد” از پر هیجان ترین شهر بازی های كشور می باشد كه وسایل مدرن بسیاری را برای تفریح گردشگران آماده كرده است.
آدرس: مشهد، بلوار وكیل آباد، میدان آزادی

4- پارك باغ ملی “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهدپارك ملی “مشهد” از پارك های قدیمی در داخل شهر می باشد. پاركی كه به دلیل نزدیكی آن به مراكز حكومتی در سال های گذشته به پارك ملی شناخته شده است. پاركی كه با درختان كهن آراسته شده است. این پارك زیبا محل مناسبی برای استراحت بعد از یك شهر گردی طولانی می باشد.
آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی(ره)، باغ ملی “مشهد”

5- پارك ارم “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهدپارك ها در كنار جاذبه های طبیعی خود همیشه محل مناسبی برای تفریح كودكان و حتی بزرگسالان می باشند. از جمله پارك های شهر “مشهد” كه گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می كند، پارك “ارم” این شهر می باشد.

پاركی با تمام امكانات یك شهر بازی مفرح كه می توان ساعت ها در این مجموعه به تفریح و ورزش پرداخت. اگر به شهر “مشهد” سفر می كنید قطعا سری به این پارك و شهربازی زیبا بزنید.
آدرس: مشهد، گلشهر، بلوار شهید آوینی

6- پارك كوه سنگی “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهدكمتر كسی به شهر “مشهد” سفر كرده و سری به پارك زیبای “كوه سنگی” نزده است. پاركی كه در كنار زیبای های طبیعی و وسعت خود، اتفاقات تاریخی بسیاری را به خود دیده است.

شاید مهم ترین اتفاق تاریخی كه بنیان اولیه این مجموعه تفریحی و گردشگری نیز از آن زمان بوده ، تاج گذاری شاه عباس در این منطقه بوده است. پاركی در دامنه كوه و در كنار دنیایی از زیبایی ها و مكان های ورزشی و تفریحی كه در دل خود جای داده است.
آدرس: مشهد، خیابان كوه سنگی

7- پارك مینیاتوری “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهداگر همزمان در سفر به شهر “مشهد” تصمیم به بازدید از دیگر متاطق گردشگری كشور را دارید، به پارك مینیاتوری شهر “مشهد” سری بزنید.

بوستانی زیبا كه توانسته است در مقیاس كوچكتر بسیاری از جاذبه های شهر “مشهد” را در دل خود جای دهد. پل خواجو، آرامگاه فردوسی، باغ شازده “كرمان” و بسیاری از جاذبه های دیگر مناطق كشور در این بوستان به نمایش گذاشته شده است.
آدرس: مشهد، بلوار الهیه، بلوار سجادیه

8- پارك پردیس قائم “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهددر این بوستان زیبا می توان تنوع بالایی از درختان و گونه های مختلفی از گیاهان را تجربه كرد. یكی از مناسب ترین پارك ها در شمال شهر “مشهد” برای تفریح و گذراندن ساعاتی خوش در این شهر معنوی می باشد.
آدرس: مشهد، ابتدای جاده قدیم قوچان

9- پارك وكیل آباد “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهداز دیگر پارك های كم نظیر شهر “مشهد” پارك “وكیل آباد” می باشد. پاركی كه در فاصله 7 كیلومتری از مركز شهر قرار گرفته است. این پارك جنگلی درختان كهن بسیاری را در دل خود جای داده است.

پارك وكیل آباد” در دل خود رستوران ها، كافه ها، و همچنین در كنار خود باغ وحش بزرگ و كم نظیری را جای داده است كه همین امكانات و تنوع باعث شده است كه یكی از پر گردشگر ترین پارك ها و بوستان های شهر “مشهد” باشد.
آدرس: مشهد، میدان آزادی، بلوار وكیل آباد

10- پارك طرق “مشهد”

11 مورد از بهترین پارک های مشهداگر به دنبال محل مناسبی برای اقامت و چادر زدن می باشید، یكی از زیباترین پارك های “مشهد” در انتظار شما می باشد. پاركی جنگلی كه می توان لحظات آرامی را در میان درختان سر به فلك كشیده آن سپری كرد.

مكانی امن و با زیبایی منحصر به فرد كه تمامی امكانات را برای راحتی مسافران و گردشگران و زائران فراهم كرده است. شهر “مشهد” به دلیل وسعت زیاد و آب و هوای خاص در گوشه گوشه آن مكان هایی را برای استراحت و تفریح مسافران فراهم كرده است. این پارك زیبا در جنوب شرقی شهر “مشهد قرار گرفته است.
آدرس: مشهد، بزرگراه شهید كلانتری، میدان غدیر

11- باغ گیاه شناسی مشهد

11 مورد از بهترین پارک های مشهد

در این باغ بزرگ که در بلوار جمهوری اسلامی (فردوگاه) واقع گردیده سعی شده با اقلیم های مختلف ایران و رویشگاههای متفاوت گیاهان بومی ایران و سایر گیاهان زینتی جهان به نمایش در بیاوریم این مجموعه دارای پارکینگ، دو رستوران مجزا یک کافیشاپ کپرهای عربی و نیز آبشار و آبگیر گیاهان آبزی می باشد.
آدرس: مشهد، بلوار جمهوری، حد فاصل چهار راه مقدم و پل غدیر

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید