بنر هدر

8 جاذبه گردشگری برتر بدروم

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

ایرانیان همواره یکی از مشتریان همیشگی شهرهای توریستی ترکیه هستند، یکی از این شهرها بدروم است که از حیث داشتن جاذبه‌های تاریخی کم‌نظیر است.

8 جاذبه گردشگری برتر بدروم

فقط این را در نظر بگیرید که یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان در بدروم قرار دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با جاهای دیدنی بدروم ترکیه آشنا کنیم.

1. قلعه بدروم

8 جاذبه گردشگری برتر بدروم

 وسعت این قلعه حدود 30000 متر مربع بوده و دارای 5 برج می باشد. این برجها، برجهای فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و نیز برج مار است.

بالای باروی این قلعه که بایستید منظره‌ی خیره‌کننده‌ای از قلعه‌ی بدروم خواهید دید که به دست شوالیه‌های هوسپیتالر ساخته شده است. این قلعه قرن پانزدهم میلادی ساخته و به سنت پیتر اهدا شد.

موزه‌ی باستانشناسی زیر آب در این قلعه واقع شده است، موزه‌ای که مهم‌ترین موزه‌ی حوزه‌ی اختصای خود در جهان است

2. موزه باستان شناسی زیر آبی بدروم

8 جاذبه گردشگری برتر بدروم

 امروزه در نوع خود یکی از بزرگترین و مهمترین موزه های جهان است. آثار بدست آمده از حفاریهایی از سال 1960 آغاز شده در این موزه که در قلعه بودروم ساخته شده قرار گرفته و به نمایش گذارده شده است. در این موزه آلبوم Amphora مدیترانه شرقی، آثار بدست آمده از تحقیقات انجام یافته در مردابهای نزدیک بودروم به نمایش گذاشته شده است. مردابهای این منطقه شامل یاسی آوا، شیطان دره سی، بندر سرچه می باشد. مشاهده قدیمی ترین کشتی غرق شده جهان نیز از آثار جالب توجه منطقه است.

3. میلاس بدروم Milas

8 جاذبه گردشگری برتر بدروم

میلاس باستانی ، از (Güllük- گولوک) به سمت خشکی واقع شده و به خاطر فرشهای زیبای خود شناخته شده است. بافندگان به ندرت به یک تماشاچی که آنها را در حین کار نظاره میکند ، اعتنا می کنند. خانه های فراوان و قدیمی ترک، ساخته شده از چوبهای کنده کاری شده و پنجره های مشبک ، نمونه هایی از سبک معماری محلی را ارائه میکنند. (Gümüş Kesen-گوموش کسن) ، یک مقبره یادگاری در غرب شهر است که گمان میرود نسخه کوچکی از بقعه معروف Halicarnassus هالی کارناس باشد.

4. لاگینا Lagina

8 جاذبه گردشگری برتر بدروم

 در کیلومتر 9 جاده خاکی منتهی به عبادتگاه Hekate واقع در منطقه تورگوت از توابع یاتاغان ساخته شده است. در حفاری های انجام یافته مشخص شده که لاگینا که یکی از مراکز مهم کاریا بوده است از عصر برنز یکی از مکانهای مسکونی بوده است.

5. سفر آبی در بدروم

8 جاذبه گردشگری برتر بدرومخلیج گوک اوا که از بودروم بطرف جنوب شرقی امتداد می یابد بعنوان مسیر یک سفر دریایی که از طرف ماهیگیر آلکارناس و عذرا ارهات کشف شده از آن زمان تا کنون با عنوان سفر آبی نام گذاری شده است.
هنگامی که قایق ها از بدروم بطرف گوک اوا حرکت میکنند، آهنگ سبز و آبی را و زیبایی های زیر آبهای شفاف را کشف می کنند. دریانوردی و ساخت قایق از صدها سال پیش در بدروم مرسوم بوده و با نیاز گردشگران افزایش یافته است. اکنون صنعت گردشگری کشتی تفریحی یکی از منابع مهم درآمد بدروم شده است.

اماکنی مانند کارا آرا ( جزیره سیاه ) کارا گاجیک، پابوچ بورنو، جزیره کارگی، آلا کیشلا و چوکرتمه از اولین مکانهایی است که در هنگام سفر آبی دیده میشوند. ایستگاه هایی مانند کوچوک چاتی ، بیوک چاتی، هفت جزیره، لونگوز، دگیرمن، کاراجا سووت دارای آبی بسیار تمیز است.
علاوه بر زیبایی های طبیعی، جزیره سدیر Sedir، شهر باستانی کراموس و هفت جزیره نیز از اماکن تاریخی جالب توجه است. برای دیدن این همه زیبایی می باید 10-7 روز فرصت داشت.

6. ساحل های بدروم

8 جاذبه گردشگری برتر بدروم1. (Ortakent-ارتا کنت) یکی از بلندترین گستردگیهای ساحل شنی را در این ناحیه داراست و مکان ایده آلی را برای استراحت در تنهایی فراهم میکند.

2. (Karaincir-کارااینجیر) یکی از زیباترین سواحل در شبه جزیره (Bordum –بدروم) است که برای گذراندن روزهایی پر تحرک در کنار دریا و غروبهایی همراه با آسایش در کنار روستاییان محلی ، ایده آل است.

3. (Akyarlar-اکیارلار) لایق شهرت خود به خاطر ساحل زیبا و پوشیده از شنهای بسیار ریزش است.

7. آب های نیمه شفاف خلیج Gokova

8 جاذبه گردشگری برتر بدروم

تنگه بسفر باریکه آبی که دریای سیاه را به دریای مرمره می پیوندد.این تنگه دو قاره اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می کند.شهر استانبول در دو طرف این تنگه قرار دارد. سگکوا ، دور از کرانه جنوبی شبه جزیره (Bodrum- بدروم) ، در گستره ای از آبی بسیار تیره تا فیروزه ای بسیار کمرنگ تغییر می کنند و خط ساحلی آن یک ناحیه جنگلی متراکم با انواع رنگهای سبز است.

در نزدیکی شب ، دریا نیم رخی از کوهستان را در برابر غروب آفتاب منعکس می کند و شب هنگام در اثر تابش فسفرسانس می درخشد.می توان از طریق یک تور و یا کرایه یک قایق از( Bodrum- بدروم) به یک گردش دو ، سه یا هفت روزه از خلیج رفت. خلیج (Güllük-گولوک) و لنگرگاهی به همین نام ، در شمال شبه جزیره ( Bodrum- بدروم) و بر روی دریای اژه جای دارد.

گفته میشود که پسر دلفین افسانه ای در مکانی کمی دورتر به سمت شمال به نام (Kıyıkışlacık-کییی کیشلاجیک)( Lassos) به دنیا آمده است.(Varvil-وارویل) یا Bargilya باستانی ، در جنوب Güllük -گولوک ، در انتهای یک خلیج عمیق و باریک که با دامنه های پوشیده از درختان زیتون احاطه شده ، جای گرفته است.
ساحل تنگه بسفر ترکیبی است از زمان های گذشته و حال و به نوعی شکوه و جلال امروزی و زیبایی و سادگی گذشته را به تصویر می کشد.کاخ های زیبای مرمرین که در مجاورت قلعه های سنگی روستایی و دهکده های کوچک ماهیگیری قرار گرفته جابیت این منطقه را دو چندان نموده است.گردش با کشتی یکی از بهترین راه های تماشای اطراف تنگه بسفر است.

۸- گوموشلوک و شهر قدیمی

هر کسی که بدروم را به‌خوبی می‌شناسد، بازدید از گوموشلوک را توصیه می‌کند. گوموشلوک با آرامش سحرانگیزش شما را به خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ی پیچ‌درپیچش فرا می‌خواند. ساحل تمیز این منطقه مناسب هر خانواده‌‌ایست، رستوران‌ها با نمایی از دریا و غذاهای محلی تازه از شما پذیرایی می‌کنند. بد نیست بدانید که بازدید از گوموشلوک بازدید از گوشه‌ای از بهشت است!

جذاب‌ترین منطقه‌ی بدروم در پشت قلعه‌ی سنت‌ پیتر قرار دارد؛ کوچه‌های باریک با کلبه‌های سنگی پوشیده در برگ مو که انگار از کارت پستال بیرون افتاده‌اند! بیشتر قسمت‌های بدورم مدرن شده‌اند، اما این بخش یکی از اندک بخش‌های باقیمانده از آن روستای ماهیگیری قدیمی است که پیش از ورود گردشگران در این منطقه وجود داشت. اینجا بهشت عکاس‌ها و مکانی فریبنده برای پیاده‌روی دلپذیرِ عصرهاست. می‌توانید پس از گشت‌وگذار در دکان‌های جمع‌وجور و کافه‌های دنج این منطقه کمی استراحت کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید