جنگل رودبارك تکه ای از جنگل های هیرکانی در استان سمنان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

جنگل واژه‌ای سراسر زیبایی است. زیبایی‌هایی که در فصول مختلف سال رنگ‌های گوناگون به خود می‌گیرد و لباس متفاوت به تن می‌کند.

زیبایی‌های جنگل چشمان هر عاشق طبیعتی را به خود جذب می‌کند و بر کسی پوشیده نیست. همراه سایت گردشگری جاذبه ها باشید تا با جنگل رودبارک مهدیشهر استان سمنان آشنا شوید.

 پارك جنگلی رودبارك سمنان از جمله پارك های طبیعی كشور و مناطق حفاظت شده ای می باشد كه سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می كند.

جنگل رودبارك تکه ای از جنگل های هیرکانی در استان سمنان

منطقه ای زیبا در موقعیت جغرافیایی مناسب و آب و هوای منحصر به فرد كه در كنار زیبایی های طبیعی خود به بسیاری از مناطق طبیعی و تاریخی از جمله: چشمه قلقل، دریاچه سد شهید چاهچراغی، پارك آبشار مهدیشهر، خانه تدین سمنان، چشمه های آبگرم مهدیشهر و بسیاری دیگر از مناطق زیبای این منطقه دسترسی دارد كه گردشگران و مسافران به راحتی با سفر به این منطقه می توانند روزها به تفریح و بازدید از این مناطق می پردازند.

پارك جنگلی رودبارك مهدیشهر كه به پارك جنگلی رودبارك شهمیرزاد نیز معروف است، یكی از مناطق گردشگری ملی در شهرستان “مهدیشهر” در استان “سمنان” می باشد.

جنگل رودبارك تکه ای از جنگل های هیرکانی در استان سمنان

این جنگل زیبا و كم نظیر در فاصله 60 كیلومتری شمال شرقی استان “سمنان” و در مسیر “شهمیرزاد” به فولاد محله قرار گرفته است. در انتهای مسیر منتهی به این پارك جنگلی حدود 5 كیلومتر جاده خاكی وجود دارد و پس از آن جنگل های سربه فلك كشیده چشم نوازی می كنند.

یكی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن این منطقه طبیعی موقعیت خوب جغرافیایی آن می باشد كه با قرار گرفتن در استان “سمنان” و نزدیكی مناطق جنگلی شمال كشور، آب و هوایی چهارفصل و خنك به ویژه در فصل تابستان را دارا می باشد.

عاشقان جنگل و سرسبزی می توانند ساعت ها در جنگل های بكر و دست نخورده این منطقه به تفریح بپردازند. دشت وسیع و پرگل نیز در این منطقه كم نیستند و صحنه ای كم نظیر را به نمایش می گذارد.

جنگل رودبارك تکه ای از جنگل های هیرکانی در استان سمنان

كوه ها و تپه های زیبایی در این منطقه وجود دارد كه می توان به كوه های “لپی” و “تنگه” كه پوشیده از گل های زیبا و پوشش منحصر به فردی می باشد اشاره كرد. درختان این جنگل طبیعی اغلب از گونه های راش، ممرز، ولیك و ازگیل می باشد و كه از جمله درختان “هیركانی” در كشور می باشد.

این منطقه طبیعی و زیبا در كنار تمام مناظر طبیعی و سرسبز خود دنیایی از موجودات و حیات وحش را نیز در دل خود جای داده است. به دلیل وجود گونه های مختلف حیوانات در این منطقه همه ساله بسیاری از عاشقان حیات وحش از این منطقه بازدید می كنند.

جنگل رودبارك تکه ای از جنگل های هیرکانی در استان سمنان

البته گه گاه شكارچیان غیر مجاز نیز در این جنگل به چشم می خورد كه در سال های اخیر با آنها به شدت برخورد شده است. حیوانات این منطقه كه می توان به انواع گوزن قرمز، گاو كوهی، كل، قوچ، میش، آهو، بز، شوكا، خوك، گراز، خرس و پلنگ و بسیاری دیگر از گونه ها در آن اشاره كرد.

این تنوع حیوانات این منطقه را به حیات وحشی كم نظیر در كشور تبدیل كرده است. بی شك با سفر به این منطقه می توان از نزدیك بسیاری از این موجودات را به نظاره نشست كه این خود دلیلی بر زیبایی و جذابیت این منطقه می باشد.

جنگل رودبارك تکه ای از جنگل های هیرکانی در استان سمنان

یكی دیگر از جاذبه های پارك جنگلی “رودبارك” كه می توان به آن اشاره كرد، رودخانه ها و آبشار ها و همچنین بناهای تاریخی این منطقه می باشد. «چشمه شیخ» یكی از از بقایای تاریخی در این منطقه می باشد.

تپه های “دلازیان” نیز از بقایای به جا مانده از دوران پیش از تاریخ ایران در استان “سمنان” است كه دوستداران تاریخ می توانند در این منطقه از آن بازدید كنند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید