چگونه به غار زنگیان مازندران برویم؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

حالا که سال ها گذشته، آدم ها بر روی زمین های صاف و هموار در شهرها و روستا انواع و اقسام خانه ها را می سازند اما گاهی هم سری به حفره های قلب یک کوه می زنند اما این بار نه برای پناه گرفتن بلکه برای کشف کردن و دیدن زیبایی هایی که گاه از اعماق میلیون ها سال قبل زمانی که هیچ انسانی بر روی کره خاکی نبود به یادگار مانده اند.

چگونه به غار زنگیان مازندران برویم؟

زیبایی هایی خفته در تاریکی، که گاه آنقدر اسرارآمیز هستند که سال های سال نظر آدم ها را به سوی خود جلب می کنند. در میان غارهای پرشمار کشورمان این بار عازم غاری هستیم کمتر شناخته شده در دل طبیعتی بی نظیر و استثنایی که حلاوت و سرسبزی اش کام هر بیننده ای را شیرین می کند.

مسیر دسیابی به غار زنگان

چگونه به غار زنگیان مازندران برویم؟

غار زنگیان یکی از غارهای طبیعی در منطقه سوادکوه در استان مازندران قرار دارد و یکی از زیباترین غارهای منطقه سوادکوه می باشد.

جهت دست یابی به این غار زیبا از قائم شهر ۴۳ کیلومتر به سمت پل سفید حرکت کرده قبل از پلیس راه جاده ای در سمت راست قرار دارد که در بالای آن ماکتی از لوکوموتیو قرار دارد این جاده از یک سمت به منطقه شش رودبار (دراسله) و از سمت دیگر به آلاشت ختم می شود.

بعد از وارد شدن به جاده مسافتی حدود ۸ کیلومتر را طی کرده و بعد از روستای لله بند به دو راهی بر می خورید که سمت راست آن به آلاشت می رود و جاده سمت چپ به منطقه شش رودبار و دراسله ختم می شود جاده را به سمت چپ ادامه مسیر داده و پس از طی مسافت ۷ کیلومتر به جاده ای خاکی و باریک در سمت راستتان می رسید .

چگونه به غار زنگیان مازندران برویم؟

جاده کمی نامشخص می باشد در روبروی جاده صخره ای بزرگ وجود دارد پس از وارد شدن به جاده چند پیچ را طی کرده و در کنار تاسیسات ماشین را پارک کنید از این نقطه پیاده روی آغاز می شود مسیر کمی نامشخص است و پاکوب مشخصی ندارد.

پس از وارد شدن به غار زنگیان دو مسیر وجود دارد .یکی مسیر سمت چپ که بن بست می باشد و دیگری مسیر سمت راست که رو به بالا آغاز می شود این مسیر تا انتهای غار پیش می رود .

حتما از نخ راهنما در پیمایش این غار استفاده کنید چون احتمال گم شدن در آن وجود دارد تقریبا وجود یک راهنما در این غار الزامیست ۴ تالار تقریبا بزرگ در مسیر دیده می شود و استلاگتیت و استلاگمیتهای بسیار زیبایی در این غار به وجود آمده و در انتهای غار کریستالهای بسیار زیبایی وجود دارد.

چگونه به غار زنگیان مازندران برویم؟

همچنین در حوضچه آب که در انتهای غار وجود دارد استخوانهای بزرگی دیده می شود که می تواند متعلق به انسانهایی در گذشته باشد این غار محل زندگی خفاشها نیز می باشد و به وفور در مسیر دیده می شوند .

در ضمن یک طناب ۲۰ متری ۸ میلی و کارابین همراه داشته باشید چون در ۳ قسمت از مسیر پله و چاهکی ۴-۵ متری وجود دارد که نیاز به حمایت جهت فرود دارد مناظر اطراف غار نیز بسیار زیباست مسیر شمال غرب ارفه کوه و منطقه دراسله به وضوح دیده می شود امیدوارم این گزارش کوتاه بتواند به شما در بازدید از این غار یاری برساند.

چگونه به غار زنگیان مازندران برویم؟

به بیان دیگر غار زنگيان در پايين دست روستاي زنگيان و سمت غرب روستاي ارات بن (و شمال دشت هاي ارات بن) قرار دارد. اين غار از غارهاي طبيعي با طاق هاي طبيعي بوده كه داراي قدمت زياد مي باشد.

اطراف غار صخره است مه این صخره سنگي همانند فرشي در اطراف اين غار پهن شده است. گفته م یشود دهلیزهای این غار تا ۷۲۰ متر هم شناسایی شده است.

آدرس:مازندران، زیرآب، روستای زنگیان

جاذبه های نزدیک غار زنگیان

چگونه به غار زنگیان مازندران برویم؟خیالتان از بابت طبیعت زیبای منطقه راحت باشد چرا که یک مقصد ایده آل برای طبیعت گردی است. از یک سو کوه ها به ارات بن روستایی زیبا با دشت هایی چشم نواز منتهی می شود و از سویی دیگر به روستای زنگیان.

از همین بالا ارتفاعات چشم نوار ارفه کوه کاملا پیداست. اگر قصد گشت و گذار بیشتر را داشته باشید می توانید سری به آبشار زیبای دراسله زیرآب بزنید و یا حتی به آبشار خاطه انگیز و هیجان انگیز گزو بروید.

چگونه به غار زنگیان مازندران برویم؟

پارک جنگلی جوارم هم یک مقصد ایده آل دیگر است که با لذت اقامت در کلبه ی جنگلی جوارم آن هم در دل جنگل همراه است. اگر هم قصد دارید چند روزی را در این منطقه سپری کنید که گزینه های بی شماری پیش روی شماست.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید