آبشار بسیار دیدنی تنگه ی رود قر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشارها همیشه یادآور شور و شوق و شادابی بوده و هستند. اینها یکی از عناصر زیبای طبیعت اند که حس سرزندگی را به آدمی منتقل می کنند.از جمله ی این آبشارهای زیبا می توان به آبشار تنگه ی رود قر واقع در استان اصفهان اشاره کرد.

ابشاری پراب و خروشان که از رودی روان سرچشمه می گیرد و بر تن تخته سنگ های سرسخت فرو می ریزد و با جامه ای سبزرنگ از خزه ها آنها را می پوشاند و بدین ترتیب زیبایی فوق العاده ای را به چشمان بینندگان هدیه می دهد.

آبشار بسیار دیدنی تنگه ی رود قر

شهر اصفهان مرکز استان اصفهان با لقب نصف جهان از لحاظ گردشگری پس از مشهد و از لحاظ اقتصادی پس از تهران رتبه ی دوم را در ایران دارد.

این شهر پایتخت و مرکز ایران در دوران صفویان که دوران طلایی و اقتدار ایران به شمار می رود بوده است. اصفهان در تمام طول سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است.

استان اصفهان علاوه بر شهر زیبای اصفهان دارای شهرهای دیگری نیز است. از جمله ی این شهرها سمیرم است که روستاهایی با طبیعتی بسیار زیبا دارد. یکی از این روستاها، روستای ماندگان است.

آبشار بسیار دیدنی تنگه ی رود قر

 این روستا در نزدیکی خود چهره هایی از طبیعت را به نمایش می گذارد که همواره در طول سال کوهنوردان و طبیعت گردان بسیاری را محو تماشای خود می کند.

یکی از اجزای دیدنی این طبیعت آبشاری واقع در تنگه ی رود قر است. این آبشار که در مسیر صعود به دو قله ی مشهور دنا به نام های قله ی کل قدویس و قله ی قلات بزی واقع شده است از دل صخره ‌ای سخت به آرامی به طرف پایین حرکت می کند و چشم انداز فوق العاده زیبایی را پدید می آورد.

آبشار تنگه ی رود قر 

آبشار بسیار دیدنی تنگه ی رود قر آبشار تنگه ی رود قر آبشاری زیبا با مناظری دلربا در موقعیت جغرافیایی N310214 E512354 واقع در استان اصفهان، در کنار روستای ماندگان در منطقه ی پادنای سفلی از توابع شهرستان سمیرم است.

ارتفاع این آبشار در حدود ۲۰ متر است. آب رودی که در میان تنگه ی رود قر شکل گرفته و آبشاری به این زیبایی را به وجود آورده از جاهای مختلفی تامین می شود.

آبشار بسیار دیدنی تنگه ی رود قر

رودخانه ی قر در محل تنگه ی رود قر تشکیل آبشاری می دهد که هر ساله کوهنوردان بسیاری که برای صعود به قله ی کل قدویس و قله ی قلات بزی به عنوان دو تا از مشهورترین ارتفاعات دنا اقدام می کنند از این مسیر می گذرند و چند صباحی را در کنار این ابشار زیبا می مانند و از طبیعت اطراف آن، صدای غرش آب و مناظر زیبای تنگه لذت می برند.

ازروستای ماندگان در مجرای تنگه ی رود قر می ‌توان به تنگه ی لای نخود صعود کرد و همه ی قله ‌های جبهه ی شمال غربی از روی خط‌ الرأس را فتح کرد.

علاوه بر این از طریق این مسیر می‌ توان قله ‌های جناح غربی، قلات بزی از مجرای تنگه ی آب اسپید و خرسان غربی و شرقی را پیمود و به کل فرهاد صعود کرد.

مسیر دسترسی به آبشار تنگه ی رود قر

آبشار بسیار دیدنی تنگه ی رود قر برای دسترسی به آبشار تنگه ی رود قر اصفهان بایستی مسیر شهرضا- حاجی ‌آباد – سمیرم را پیش بگیرید. بعد از رسیدن به سمیرم به سمت یاسوج پیش بروید.

در ۱۳۵ کیلومتری یاسوج، به یک سه راهی می رسید که باید راه سمت چپ را انتخاب کنید. در این راه ابتدا به روستای سیور و سپس به روستای ماندگان می رسید. در این روستا سراغ آبشار تنگه ی رود قر اصفهان را از اهالی بگیرد تا راه را به شما نشان دهند.

بهترین فصل سفر به آبشار تنگه ی رود قر

آبشار بسیار دیدنی تنگه ی رود قر  پس اگر می خواهید اوج شکوه آبشاری مانند آبشار تنگه ی رود قر را ببینید بهترین زمان برای رفتن به دیدن آن فصل بهار است. این در حالی است که در تابستان هم آب دارد و می تواند میزبان خوبی برای شما باشد.

مزیتی که این فصل دارد اینکه بعد از آب بازی چندان سردتان نمی شود. اما این منطقه زمستان های سردی دارد و ممکن است برای افراد مبتندی اصلا مناسب نباشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید