آبشار سه کیله از زیبایی های شهرستان نکا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مازندران از آن دست سرزمین هایی است که شاید بارها و بارها در میان جنگل هایش قدم زده ایم و سواحلش را با پاهای پیاده طی کرده ایم اما اگر گاهی از مسیرهای معمول و جاذبه های نام آشنا فاصله بگیریم سر از دنیاهای جدیدی در میاوریم که حتما هوش از سرتان خواهد پراند. این بار در میان سرزمین های متعدد و هزار رنگ مازندران سری به نکا می زنیم.

آبشار سه کیله از زیبایی های شهرستان نکا

شهری با طبیعتی کوهستانی و آب و هوایی معتدل و خواستنی که چشم اندازهای بسیار دلنوازی دارد و در این میان روستاهای بسیار زیبایی دارد که در میان اغلب طبیعت گردان شهره و شناخته شده است.

در میان شگفتی های نکا اما یکراست عازم روستای سه کیله می شویم تا آبشار کمتر شناخته شده و زیبایش را از نزدیک ببینیم.

روستای سه کیله نکا

آبشار سه کیله از زیبایی های شهرستان نکا

روستای سه کیله از توابع بخش مرکزی شهرستان نکا در ۱۷ کیلومتری ضلع جنوبی نکا واقع می باشد روستای زیبای سه کیله از شمال به روستای بالازرندین ، از جنوب به روستای اوکرکا ، از غرب به روستای درویشان و از شرق به جنگل و رود مروان وصل می باشد.

چشمه زیبای هلی چشمه در روستای زیبای سه کیله صدها سال می باشد که آب این روستا و روستاهای همجوار را تامین می کند.

آبشار شش ریتک در دل زمین و از میان قلوه سنگ ها می جوشد و باعث رونق کشاورزی و آبادی روستا می شود. روستای زیبای سه کیله را به خاطر بسپارید.

آبشار سه کیله از زیبایی های شهرستان نکا

سه کیله در چهارفصل سال زیباست اما بهار و پاییز آنقدر در این روستا دیدنی و دلچسب است که خاطراتش حالا حالاها در ذهنتان باقی خواهد ماند.

اما اگر کمی از روستا فاصله بگیرید و راه کوهستان را در پیش بگیرید کم کم سر و کله یک آبشار زیبا پیدا خواهد شد که به نام سه کیله شهره است.

آبشار سه کیله

آبشار سه کیله از زیبایی های شهرستان نکا

درست در فاصله سه کیلومتری روستا و در میان انبوه درختان جنگلی از بلندای یک صخره با ارتفاع تقریبی 30 متری آبشاری زیبا با سر خوردن از بلندای صخره خود را نرم نرمک به پایین می رساند.

دیوارهای صخره رنگ های جالبی به خود گرفته است که چشم هر بیننده ای را می نوازد. آبشار در فصل بارندگی های بهاره و با آب شدن برف های ارتفاعات بسیار پرآب شده و جلوه جذاب تری پیدا می کند اما رفته رفته جریان آب آن کم شده و گاهی به یک آب باریکه می ماند. آب آبشار با رسیدن به پایین صخره در قالب یک رودخانه به مسیر خود ادامه می دهد و از میان درختان عبور می کند.

جنگل های اطراف روستا نیز چشم اندازهای بسیار بی بدیلی دارد از جمله مناظق پرطرفدار این ناحیه می توان به سید میولی اشاره کرد که به دلیل سهولت دسترسی بسیار پرطرفدار است. افرا بن چشمه، کندل چشمه، فتحعلی چشمه و سیما چشمه از دیگر جاذبه های دیدنی روستای سه کیله است که حتما باید سری به آن ها بزنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید