آبشار سیاسرت برای گردش یک روزه در رامسر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

 شهر رامسر واقع در استان مازندران از جمله شهرهایی است که شادابی و سرزندگی در آن موج می زند و حس و حال خوبی را به آدمی منتقل می کند.

یکی از دیدنی های رامسر، آبشار سیاسرت است که در مسیر رودخانه ی چالک در نزدیکی روستای دیدنی جنت رودبار قرار دارد. این ابشار از آن دسته جاذبه هایی است که در اطراف خود مناظر زیبایی را پدید آورده است به طوری که شاید دلیل جذب برخی گردشگران طبیعت اطراف ابشار باشد نه صرفا خود آن!

آبشار سیاسرت برای گردش یک روزه در رامسر

برای دیدن از ابشار زیبای سیاسرت می توان در شهر دیدنی رامسر اقامت کرد. این شهر با جاذبه های بسیاری که دارد می تواند میزبان خوبی برای مسافران به شمال ایران باشد.

آبشار سیاسرت آبشاری خروشان است که در 35 کیلومتری جنوب شهرستان رامسر و در دل جنگل‌های باستانی هیرکانی قرار دارد. طبیعت شمال کشور همواره از جذابیت‌های خاصی برای گردشگران برخوردار بوده است، از آبشارهای کوچک و بزرگ گرفته تا جنگل‌های سبز و انبوه.

برای دیدن آبشار سیاسرت راهی جنگلی انبوه می‌شوید. از میان درختان سر به فلک کشیده جنگل عبور می‌کنید، درختانی که برای رسیدن به خورشید دستان کوچک و بزرگ خود را به سوی آسمان بالا برده‌اند، به آبشار سیاسرت می رسید.

آبشار سیاسرت برای گردش یک روزه در رامسر

اگر طبیعت با شما یار باشد، مه و باران همزمان به استقبالتان می‌آیند. طراوتی خاص جنگل را فرا می‌گیرد. درختان لباس تازه‌ای به رنگ سبز روشن به تن می‌کنند و بلبلان آواز مستانه‌ای سر می‌دهند.

فضای آبشار سیاسرت بسیار روح‌نواز است و برای دوری از شهر و شلوغی بسیار مناسب خواهد بود. به آبشار زیبای سیاسرت سری بزنید و جانی تازه کنید. فصل بهار زمان مناسبی برای بازدید از آبشار سیاسرت خواهد بود.

آبشار سیاسرت برای گردش یک روزه در رامسر

از جمله مزایای این ابشار زیبا و با طراوت قرارگیری در نزدیکی جاده ای است که به منطقه ‌ی ییلاقی جنت رودبار منتهی می شود.

این مورد یک مزیت برای ابشار سیاسرت به حساب می آید چون منطقه ی جنت رودبار خود یک جاذبه ی گردشگری طبیعی از استان مازندران محسوب می شود؛ جاذبه ای که گردشگران عزیز می توانند در کنار بازدید از ابشار سیاسرت آن را نیز ملاقات کنند و از طبیعت بکرش لذت ببرند.

جنت رودبار در واقع یک روستای دیدنی از توابع بخش مرکزی رامسر و یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری این شهرستان می باشد.

یکی دیگر از دلایلی که موجب جذب گردشگر در این منطقه و مناطق اطراف آن می شود دسترسی آسان از روستای جنت رودبار به دشت زیبای لپاسر است.

آبشار سیاسرت برای گردش یک روزه در رامسر

این دشت با چشم اندازهای منحصر به فردی که دارد مکان بسیار مناسبی برای یک گردش یک روزه یا حتی چند روزه می باشد.

از جمله جنبه های زیبای این دشت می توان به وجود آبگیرهای کوچک و گل های زرد اشاره کرد که مانند پارچه ای یکدست دشت را می پوشانند و آن را به شکلی هر چه زیباتر می آرایند تا هیچ کس تاب تحمل گذر از کنار آن بدون تماشای عمیق به زیبایی هایش را نداشته باشد.

این در حالی است که روستای جنت رودبار و دشت لپاسر مسیر عبور کوهنوردانی است که به قصد صعود به قله ی سماموس حرکت می کنند.

از دیگر جاذبه های گردشگری که در مسیر روستای جنت رودبار می توان دید جنگل دالخانی، سد میجران و ییلاق گرسماسر است که تماشای آنها نیز در کنار بازدید از ابشار سیاسرت خالی از لطف نمی باشد.

آبشار سیاسرت برای گردش یک روزه در رامسر

مسیر رفتن به آبشار سیاسرت یک مسیر پاکوب جنگلی است که از جاده ی اصلی جنت رودبار شروع می شود و به آبشار سیارت ختم می گردد.

با اینکه این ابشار در نزدیکی جاده ی اصلی جنت رودبار واقع شده و تنها 300 متر از آن فاصله دارد اما از آنجا که احتمالا با رفتن به این ابشار راهتان متوقف نمی شود و مسیر را ادامه می دهید تا دیگر جاذبه های منطقه را نیز ببینید پیشنهاد می شود وسایلی از جمله جعبه ی کمک های اولیه و لباس اضافی و کفش مناسب و آب و چادر مسافرتی و غذا به همراه داشته باشید تا از ماندن در دل طبیعت لذت بیشتری ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید