بنر هدر

بهترین و ارزان ترین رستوران های ورشو لهستان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

در ورشو رستوران های بین المللی با کیفیت بالا به وفور در مرکز شهر پیدا خواهید کرد. اما هزینه غذا خوردن در این رستوران ها بالا است. تمامی هتل ها همراه با صبحانه هستند. البته اگر هتل شما صبحانه ندارد می توانید با کمی جستجو در شهر و دنبال کردن کارگران یک صبحانه عالی با هزینه مناسب را پیدا کنید.

اگر به دنبال غذاهایی بسیار خوشمزه با قیمت مناسب هستید می توانید به مغازه های کباب، Milk Bar و رستوران های ویتنامی بروید. در دوران کمونیست milk bar ها برای ارائه غذای ارزان ایجاد شدند و بعد از سقوط کمونیست بسته شدند و آنهایی که باقی ماندند همان فضای 1980 را دارند که با غذاهای ارزان و معقول ارزش یک بار تجربه کردن را دارند.

در این شهر می‌توانید رستوران‌های زیادی پیدا کنید که غذاهای ارزان و خوشمزه سرو می‌کنند. بیشتر رستوران‌های ارزان ورشو در اولد تاون یا محله‌ی قدیمی و مرکز شهر واقع شده‌اند. در این‌جا برخی از بهترین رستوران‌های ارزان ورشو را به شما معرفی می‌کنیم. به‌خاطر داشته باشید که بیشتر این رستوران‌ها تنها پول نقد را از شما قبول می‌کنند.

بهترین و ارزان ترین رستوران های ورشو لهستان

بار ملتزنی پراسووی

بار ملِتزنی پراسووی (Mleczny Prasowy) دارای حا‌ل‌وهوایی تاریخی است. قدمت این رستوران به سال ۱۹۵۴ باز می‌گردد. ملِتزنی پراسووی در خیابان مارسال‌کووسکا (Marszałkowska) در یک ساختمان خاکستری قرار دارد.

در این رستوران می‌توانید انواع پیِروگی (pierogi) یا دامپلینگ را در فضایی مشابه میلک بار میل کنید. فضای داخلی این رستوران بزرگ‌تر از بیشتر میلک بارها است. زیرا ملِتزنی پراسووی هر روز میزبان تعداد زیادی از مشتریان است.

از ساعت ۱۲ تا ۲ بعدازظهر شاهد اوج شلوغی این رستوران خواهید بود. اگر به ورشو سفر می‌کنید، حتما سری به این رستوران که یکی از ارزان‌ترین رستوران‌های این شهر است بزنید. در این رستوران قیمت پیِروگی ۶ زواتی معادل ۱/۶۳ دلار، سوپ ۳ زواتی و نوشیدنی کومپوت ۲ زواتی است.

بهترین و ارزان ترین رستوران های ورشو لهستان

بار ملتزنی پاد بارباکانم

شاید برای‌تان عجیب باشد که در فاصله‌ی کمی از دیوارهای محله‌ی قدیمیِ ورشو رستورانی وجود دارد که می‌توانید با کمتر از ۱۰ زواتی، معادل ۲/۷۰ دلار یک ناهار کامل با نوشیدنی سفارش دهید.

به بارِ پاد بارباکانم (Pod Barbakanem) خوش آمدید. دیوارهای نارنجی رنگ این بار پیدا کردن آن را برای شما بسیار راحت می‌سازد. در این غذاخوری می‌توانید انواع غذاهای لهستانی را با قیمتی کاملا مناسب میل کنید.

در ماه‌‌های تابستان این رستوران بسیار شلوغ می‌شود. اما حتما سری به پاد بارباکانم بزنید تا با مفهوم میلک بار بیشتر آشنا شوید.

بهترین و ارزان ترین رستوران های ورشو لهستان

بار ملتزنی روساوکا

در نزدیکی یک کلیسای بزرگ در پراگا، یکی از جالب‌ترین محله‌های ورشو، بارِ ملتزنی روساوکا (Bar Mleczny Rusałka) قرار گرفته است. این رستوران مکانی ایده‌آل برای صرف یک غذای خوشمزه در کنار رود ویسوا (Wisła) است.

قرار گرفتن در مقابل کلیسا باعث بهبود کسب‌وکار این میلک بار شده است. گردشگرانی که به این رستوران سر می‌زنند می‌توانند انواع سوپ از جمله سوپ قرمز (zupa barszcz) را سفارش دهند. از دیگر غذاهای این رستوران می‌توان به نالِسنیکی (Nalesniki) یا کرِپ لهستانی و پاستاهای فوق‌العاده مانند ماکارون زِ اسوونینا (makaron ze słonina) یا پاستای شیرین اشاره کرد.

منوی این رستوران شامل انواع غذاهای محلی ارزان و خوشمزه است. به خاطر داشته باشید که ساعات کاری این رستوران در روزهای آخر هفته کوتاه‌تر است.

بهترین و ارزان ترین رستوران های ورشو لهستان

کوخنیا زا شانا

رستوران زنجیره‌ای کوخنیا زا شانا (Kuchnia Za Scianą) غذاهای لهستانی را به بهترین شکل طبخ و سرو می‌کند. در این رستوران می‌توانید غذاهای با کیفیت و خوشمزه‌ی لهستانی را با قیمت مناسب میل کنید.

این رستوران دارای بیش از ۱۰ شعبه در ورشو است که در همه‌ی آن‌ها غذاهای ارزان و با کیفیت در محیطی آرامش‌بخش سرو می‌شوند. یکی از بهترین شعبه‌های این رستوران در مرکز شهر قرار دارد.

سعی کنید حتما به این رستوران سر بزنید زیرا پیدا کردن چنین رستورانِ با کیفیتی با غذاهای لهستانی ارزان‌قیمت کمی مشکل است. منوی روزانه‌ی این رستوران متنوع است. اما همیشه سوپ‌های لهستانی مانند زورِک (Zurek)، بارش (barszcz) و غذاهای اصلی مانند کتلت گوشت، پیِروگی و نوشیدنی کومپوت در این منو به‌چشم می‌خورند.

این رستوران سلف‌سرویس و بوفه است و شما می‌توانید پس از انتخاب غذا به صندوق بروید و هزینه‌ی غذای خود را بپردازید. سعی کنید ظهر را برای رفتن به این رستوران انتخاب نکنید زیرا بسیار شلوغ است و صف‌های طولانی جلوی درب رستوران تشیکل می‌شود.

بهترین و ارزان ترین رستوران های ورشو لهستان

پیالنیا وودکی ای پیوا

بارِ زنجیره‌ای پیالنیا وودکی ای پیوا (Pijalnia Wódki i Piwa) علاوه‌بر سرو نوشیدنی انواع غذاهای لهستانی را هم سرو می‌کند. این فرصت مناسبی است که علاوه‌ بر غذاهای لهستانی به نوشیدنی‌های این کشور هم بیشتر آشنا شوید. این بار دارای چند شعبه در سراسر ورشو است.

این بارهای زنجیره‌ای در تمام روزهای سال به جز تعطیلات رسمی باز و آماده پذیرایی از مشتریان هستند. این بار دنج در خیابان نووی سویات (Nowy Swiat) قرار دارد. در این بار می‌توانید سوسیس‌ یا شاه‌ماهی به سبک لهستانی را تنها با پرداخت ۹ زواتی معادل ۲/۶۰ دلار خریداری کنید. به‌علاوه می‌توانید با پرداخت مبلغی حدود ۴/۵۰ زواتی معادل ۱/۴۰ دلار نوشیدنی دلخواه خود را سفارش دهید.

بهترین و ارزان ترین رستوران های ورشو لهستان

کباب کینگ

اگر به انواع کباب علاقه دارید، در لهستان کباب‌های خوشمزه‌ و با کیفیتی انتظار شما را می‌کشند. رستوران کِباب کینگ (Kebab King) در میان مردم محلی و گردشگرانی که به ورشو سفر می‌کنند بسیار محبوب است.

این رستوران یک شعبه هم در استانبول ترکیه دارد. در منوی غذایی کباب کینگ انواع کباب‌ها به‌چشم می‌خورند؛ از کباب‌های پنیری گرفته تا کباب‌های رژیمی، گیاهی و کباب اسکندر ترکی. این رستوران محبوب‌ترین شعبه‌ی کباب کینگ در شهر ورشو است. رستوران کباب کینگ دارای وای‌فای است و فضای زیادی برای نشستن دارد. این غذاخوری محبوب ۲۴ ساعته باز  است و می‌توانید تنها با پرداخت ۱۰ زواتی معادل ۲/۷۰ دلار یک وعده غذای خوشمزه میل کنید.

بهترین و ارزان ترین رستوران های ورشو لهستان

ملتزارنیا یروزولیمسکا

ملتزارنیا یروزولیمسکا (Mleczarnia Jerozolimska) یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌ های ورشو است و تاریخچه‌ی جالبی دارد. این مکان اولین میلک بارِ ورشو است. این رستوران در طول تاریخ بارها تعطیل و بازگشایی شده است و مالکین مختلفی مدیریت آن را به‌عهده داشته‌اند. در ورشوی مدرن و امروزی، رستوران قدیمی و سنتیِ ملتزارنیا یروزولیمسکا در خیابان گران و لوکس نووی سویات (Nowy Swiat) یا نوویش ویات به معنای دنیای جدید قرار دارد.

در این رستوران غذاهای متنوعی ازجمله کتلت، پیِروگی، سالاد و کومپوت را می‌توانید با قیمتی مناسب سفارش دهید. این میلک بار یکی از تاریخی‌ترین مکان‌های ورشو است که انواع غذاهای خوشمزه و ارزان را برای شما سرو می‌کند. اگر به ورشو سفر می‌کنید این رستوران را از دست ندهید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید