پیست اسکی شیرباد مشهد واقع در بلندترین قله استان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

برف که می بارد و دامن کوه را سفید می کند، آدم های قرن بیست و یک شال و کلاه می کنند و با سرعت تمام در یک تعطیلات دلچسب خودشان را به سینه کش کوه ها و پیست های اسکی می رسانند. سر خوردن و پایین آمدن از روی برف ها سال های سال است که جزو تفریحات زمستانه آدم هاست.

پیست اسکی شیرباد در استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت‌آباد ۱۸ کیلومتر و از دولت‌آباد تا مشهد حدود ۲۰ کیلومتر راه است که البته مسیر دولت‌آباد تا پیست راه کوهستانی و شوسه است.

پیست اسکی شیرباد مشهد واقع در بلندترین قله استان

اگر می پرسید وجه تسمیه بامزه این پیست اسکی چیست باید بگویم شیرباد بلندترین نقطه در پهنای خراسان در شرق کشور است.

پیست شیرباد در دامنه بلندترین قله استان خراسان با ارتفاع ۳۳۱۰ متر، بنا شده و به همین دلیل در بیشتر ماه‌های سال برف گیر می‌باشد و مساحت ۵۰ هکتاری آن فضایی مناسب برای تفریح سالم جوانان در کنار خانواده‌هایشان فراهم کرده‌است. اولین و تنها پیست اسکی شرق کشور با نام پیست اسکی شیرباد اول دی ۱۳۹۱ افتتاح شده‌است.

تله اسکی به طول ۹۰۰ متر علاقه‌مندان را تا ارتفاعات بالا می‌برد و پس از آن ورزشکاران و دوستاران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره بی بدیل و زیبای این پیست می‌توانند با طی مسیری هزار و ۲۰۰ متری لذت یک اسکی مطمئن و فرح بخش را تجربه کنند.

پیست اسکی شیرباد مشهد واقع در بلندترین قله استان

ساختمان سه طبقه‌ای به منظور استقرار امکانات و تجهیزات لازم و همچنین راه‌اندازی یک رستوران و کافی شاپ و چندین سوئیت به منظور اقامت علاقه‌مندان در این محل در نظر گرفته شده‌است که این امکانات هنوز تکمیل نشده‌است.

مسیر دسترسی به پیست خصوصاً در قسمت دولت‌آباد تا پیست شیرباد، راهی برف خیز و کوهستانی دارد و بهتر است تا علاقمندان به این ورزش با خودرو دو دیفرانسیل و در صورت تک دیفرانسیل بودن خودرو حتماً با بستن زنجیر چرخ به این پیست مراجعه کنند.

هییت اسکی استان نیز گاهی مینی بوس‌هایی جهت جا به جایی علاقمندان، به محل پیست در نظر می‌گیرد. لباس و وسایل اسکی نیز در محل پیست جهت اجاره موجود است.

پیست اسکی شیرباد مشهد واقع در بلندترین قله استان

اگر اهل اسکی هستید پس حتما عینک و لباس مخصوص و سایر لوازم اسکی مثل چوب های اسکی، باتوم، کفش و باقی ملزومات مناسب را در بساطتان دارید، اما اگر تابحال اسکی نکرده اید و یا لوازم اسکی تان را به همراه ندارید اصلا نگران نباشید.

یک غرفه مجهز فروش لوازم اسکی در مجموعه تعبیه شده است که حتما به کمکتان می آید. اما اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و فقط به دنبال یک تفریح کوتاه مدت هستید می توانید به راحتی لوازم مورد نظرتان را کرایه کنید و با یک ست کامل یک اسکی لذت بخش و ایمن داشته باشید.

اگر لوازم اسکی تان را مهیا کرده اید حالا دیگر نوبت آن است که با تله سیژ 900 متری خودمان را به بالای پیست برسانیم.

پیست اسکی شیرباد مشهد واقع در بلندترین قله استان

سوار بر تله سیژ که به سمت بالا حرکت کنید، تازه وسعت و زیبایی شیرباد به چشم می آید و آنقدر ذوق زده تان می کند که دلتان می خواهد این سواری کمی بیشتر طول بکشد.

آرامش و صلابت شیرباد از این بالا واقعا دوست داشتنی است. در مسیری که به سمت بالا حرکت می کنید حتما چشمتان به رستوران مجهز و کافه زیبای مجموعه پیست اسکی شیرباد نیز خواهد افتاد که همیشه خدا شلوغ و پرطرفدار است.

پیست اسکی شیرباد مشهد واقع در بلندترین قله استان

اگر قصد صرف یک وعده غذای خوشمزه و گرم را داشتید می توانید روی منوی متنوع این رستوران حساب کنید. نوشیدن یک فنجان قهوه داغ حتما در این هوا و دمای زیر صفر بیشتر مزه می دهد.

علاوه بر کافه و رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و البته یک ایستگاه اورژنس هم در مجموعه قرار دارد تا خیالتان از بابت اقامت در پیست راحت باشد.

پیست اسکی شیرباد مشهد واقع در بلندترین قله استان

اما نکته آخر خطاب به همه مسافرین پیست اسکی شیرباد است. این منطقه سال های سال است که محل زندگی مردمانی است که در روستاهای دامنه شیرباد سکنی گزیده اند.

ریختن زباله ها و آسیب زدن به طبیعت اطراف این روستاها خطایی نابخشودنی است چرا که این آلودگی ها مستقیما وارد زندگی این مردمان نازنین می شود، پس لطفا هوای تمیزی محیط اطراف پیست را هم داشته باشید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید