بنر هدر

تایلندی ها از چه کلماتی بیشتر استفاده میکنند؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

زبان تایلندی یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های شرق آسیاست و بیشتر مردم تایلند به این زبان صحبت می‌کنند هرچند گویش‌های قومی و منطقه‌ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند.

تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملاً برای کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، غیرقابل فهم است. این زبان، تک سیلابی و با پنج لحن (آهنگ) مختلف است که هر لحنی، معنای یک سیلاب واحد را تغییر می‌دهد.

ترکیب این لحن‌ها و سیستم نوشتاری پیچیده و نیز تلفظ‌های دشوار این زبان سبب شده که یادگیری این زبان برای خارجی‌ها سخت شود. با اینکه زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می‌شود، اما میزان تسلط به آن میان مردم این کشور چندان زیاد نیست. با این وجود در بیشتر هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های این کشور، انگلیسی و برخی از زبان‌های اروپایی استفاده می‌شود و اسامی خیابان‌ها نیز به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی هستند.

هر چند یادگیری این زبان ساده نیست اما کسانی که به این کشور سفر می‌کنند، با یادگیری واژگان اندک می‌توانند تجربه دلپذیرتری داشته باشند به ویژه اینکه مردم این کشور انتظار ندارند خارجیان زبان آن‌ها را بدانند و از این رو بسیار شگفت زده شده و به آن‌ها می‌گویند که بسیار خوب صحبت می‌کنند.

برای تبدیل نوشتاری زبان تایلندی به لاتین، هیچ روش استانداردی وجود ندارد و بنابراین ممکن است یک کلمه واحد تایلندی به چندین شکل لاتین نوشته شود به همین دلیل هم در کتاب‌های راهنما، واژه‌نامه‌ها و سایر متون، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. استانداردترین روش موجود «سیستم نوشتاری پادشاهی تایلند» است که استفاده از آن رو به افزایش است و برای اسامی خیابان‌ها نیز همین شیوه به کار برده می‌شود.

ترتیب جملات در این زبان به صورت فاعل، فعل، مفعول است که فاعل معمولاً در جمله حذف می‌شود. ضمایر نیز بنابر جنسیت افراد تغییر می‌کند. هم چنین افعال در زبان تایلندی صرف نمی‌شوند و هیچ شناسه‌ای ندارند. همچنین، دربارهٔ زبان تایلندی می‌توان به این مورد جالب اشاره کرد که پادشاه تایلند زبانی منحصر به خود دارد که در هیچ جای کشور به این زبان صحبت نمی‌شود و با پادشاه تنها به این زبان می‌توان سخن گفت.

تایلند و راجع سفر به آن چیزی شنیده اید؟

اصلا می دانید دقیقا روی کدام نقطه ازاین کره خاکی قرارگرفته؟

پس با ما همراه شوید ، تا یک سفره رویایی جذاب و مفید به تایلند داشته باشیم.  بهتراست اول کمی درباره کشور تایلند اطلاعات کسب کنیم،  سپس می توانیم درباره سفر به آن و نکاتی که باید دراین سفر رعایت کنیم صحبت کنیم، برای مثال متوجه شویم که کلمات کلیدی  که درسفربه تایلند باید استفاده کنیم چه چیز هایی هستند ؛

صحبت کردن در هرسفری مهم ترین مسئله ای است که بایدبه آن توجه شود، زیرا اگرندانیم چطور صحبت کنیم و چه بگوییم قطعا نمی توانیم یک ارتباط خوب مفید و موثر با اطرافین و بومیان آن منطقه برقرار کنیم، همین مشکل به ظاهر ساده که اندک کسانی به آن توجه دارند باعث میشود نتوانیم از سفرمان لذت ببریم و لحظات خوشی برای خود و خانواده بسازیم ،  زیرا همانطور که گفتیم برقرار کردن ارتباط  اساسی ترین لازمه ی یک سفر به کشوربیگانه زبان است.

البته نگران نباشید، نیازی نیست کاملا به زبان آن کشور مسلط باشید فقط کافیست کلمات کلیدی که در سفر به آنها نیاز پیدا می کنید را آموخته باشید.

هدف مانیز دراین مقاله آشنا نمودن شما بااین دسته از کلمات است.

اطلاعاتی درباره کشور تایلند:

تایلند کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع درجنوب شرقی آسیا است و ازشمال بابرمه و لائوس ازشرق بالائوس و کامبوج ازجنوب با مابزی و از غرب بابرمه و دریای آندامان همسایه است.

تایلندی ها از چه کلماتی بیشتر استفاده میکنند؟

نکاتی مهم درباره مردم تایلند که باید بدانید

حتما می دانید که پایتخت و همچنین بزرگ ترین شهر تایلند بانکوک است و شاید برایتان جالب باشد که بدانید که در زبان مردم محلی تایلند برگرفته از دو لغت است به معنای سرزمین حوری یاهمان تایی است ، این کشور با مساحت حدود ۵۱۳هزارکیلومتر حدود۶۴ میلیون نفررا در خود جای داده.

این کشور آب و هوایی گرمسیر با سه فصل متمایزگرم و خشک بارانی و خنک دارد که فصل گرم و خشک آن از ماه مارس تا ماه مه ادامه دارد دراین فصل متوسط درجه حرارت۳۴ درجه سلسیوس است ، رطوبت هوا۷۵درصداست همچنین فصل بارانی از ماه ژوئن تا ماه اکتبرادامه دارد ، متوسط درجه آن به ۲۹ درجه سلسیوس  و میزان رطوبت به ۸۷ درصد افزایش می یابد و فصل خنک از ماه نوامبر تا فوریه است ودر این فصل درجه حرارت بین ۲۰تا۳۲ درجه سلیسیوس در نوسان است.

تایلندی ها از چه کلماتی بیشتر استفاده میکنند؟

کلمات کاربردی در سفر به تایلند

این نکات درباره آب و هوای تایلند برای انتخاب تاریخ سفرتان بسیار اهمیت دارد و ضروری است پس حتما آنها را بررسی کنید.

جالب است بدانید۸۰ درصد مردم کشور تایلند تایی (نژاد تایلندی هستند ۱۰درصد چینی و ۳درصد مالایی و۷درصد سایر اقوام هستند پس می توانید با سفر به این کشور دوستانی با این نژاد ها پیدا کنید.

هچنین محصولات کشاورزی آن برنج، کائوچو،  تاپیوکا(نوعی گیاه غذایی) ذرت و نیشکر است.

تایلند با هفت میلیون تن،  اولین کشور صادرکننده برنج جهان است.

مذهب آنان نیز بودایی (۹۰تا۹۵%)، مسلمان (۴تا۹%) و سایرادیان (۱%) است و نیزتایلند کنونی درسال ۱۲۳۸ ایجاد شده و برخلاف کشورهای منطقه هیچ گاه مستعمره و تحت سلطه قدرت های اروپایی نبوده است و تایلند یعنی سرزمین آزادگان.

تایلندی ها از چه کلماتی بیشتر استفاده میکنند؟

قطعا بهداشت و سطح کیفیت زندگی مرد کشوری که تصمیم به سفر به آن را دارید برای شما قابل اهمیت است پس بهتراست از بهداشت این کشورنیزبدانیم.

طبق گزاش سازمان بهداشت جهانی تایلند نخستین کشور آسیایی است که توانسته موارد انتقال ویروس اچ آی وی را ازمادربه فرزند ریشه کن کند.

حالا که راجب کشورتایلند اطلاعات مفیدی کسب کردیم بهتراست به موضوع زبان و کلمات کلیدی که در سفربه تایلند نیازمندیم بدانیم:

همانطور که می دانید هرکشور زبان مخصوص خودش را داردزبان تایلندی نیز،  یکی از قدیمی ترین زبان های شرق آسیا است و بیشترمردم تایلند به این زبان صحبت می کنند و زبان رسمی آن تایلندی است زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملا برای کسانی که به این کشور سفرمی کندغیر قابل فهم است، به همین دلیل برای مسافران کلماتی کلیدی انتخاب کردیم تا زمینه ی برقراری ارتباط برای آنها فراهم شود.

نخستین موضوعی که در صحبت با آن مواجه می شویم سلام و احوالپرسی است که مهم ترین و پرکاربرد ترین کلمات آن:

سلام: سوادی کاپ

خانم.آقا: کون

من: پم

حالتان چطور است؟: کون سابای دی؟

خوبم ممنون: سا بای دی.کاپ کون

خوشبختم: چوک دی

خواهش می کنم: کاروونا

تایلندی ها از چه کلماتی بیشتر استفاده میکنند؟

هچنین خوبه باکلمات مورد علاقه ی خانم ها هنگام خرید هم آشنابشیم:

گران است: پنگ

ارزان است : توغ

تخفیف بدهید: پم کا سوان لود

این چنداست؟: انی تو ری

زیبا: سوای

خوش تیپ: لاآ

و اما کلمات لازم برای سوارشدن درتاکسی بعداز یک خرید طولانی:

توقف کنید: یوت

سمت چپ بپیچید: لیو سی

سمت راست بپیچید: لیو کوو آ

مستقیم بروید: دروم بای

خواهش میکنم همینجا توقف کنید: کاروونا یوت تی نی

خدافظ: ل گون

من تایلندی بلد نیستم: می پوت پا سا تای

بله: چی

خیر: می

امیدوارم اطلاعات برایتان مفید و کاربردی بوده باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید