10 جزیره بزرگ ژاپن

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

ژاپن بزرگترین کشور جزیره ای در آسیای شرقی و چهارمین در دنیا است. نزدیک به شش هزار جزیره در انواع شکل و اندازه در ژاپن وجود دارند که در حدود 400 مورد از آنها، سکونتگاه دائمی هستند. درمیان همه اینها، پنج جزیره از مشهورترین جزایر کشور هستند و در آنها شهرهای معروف و اقامتگاه های گردشگری ژاپن قرار دارند.

این مقاله مروری بر بزرگترین جزایر ژاپن دارد.
10. جزیره شیموشیما (574 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
سواحل جزیره شیموشیما بزرگترین گروه از 120 جزایر آماکوسا محسوب می شوند و توسط حداقل چهار دریا، دریای آریکه، دریای آماکوزا نادا، دریای شرق چین و دریای یاتسوشیرو، محاسبه می شوند. فعالیت این جزیره بیشتر در مرکز شهر آماکوسا متمرکز است که بخشی کوچکی از این شهر در ساحل شمال غربی واقع شده که در آن شهر کوچکتر ریحوکو قرار دارد. در شیموشیما فعالیت های فضای باز زیادی از جمله سواحل زیبا، پارک ها و مسیرهای پیاده روی بی نظیری وجود دارد. تاریخ این منطقه نیز بی نظیر است؛ این جزیره به خاطر مجموعه ای از موزه های تاریخی و کلیساهای قدیمی شناخته شده است.
9. جزیره آواجی (592 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
جزیره آواجی در منطقه هوگو در شرق دریای داخلی سئو واقع شده است. آواجی به معنای جاده ای به سمت آوا است و دروازه ورود به دو جزیره مشهور ژاپنی شیکوکو و هونشو می باشد. این جزیره با طولانی ترین پل معلق دنیا ارتباط دارد. در کنار سواحل بی نظیر شنی و معماری جذاب ژاپنی، این جزیره به خاطر گرداب های ناروتو که در تنگه ای بین آواجی و شیکوکو می چرخند، معروف است.
8. جزیره تسوشیما (708 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
جزیره تسوشیما بخشی از مجمع الجزایر بزرگ ژاپن است. این جزیره بین راه سرزمین اصلی ژاپن و شبه جزیره کره قرار دارد و توسط کانال های مانزکیستو و اوفانکوشیستو به دو بخش شیمونوشاما در جنوب و کامینوشیما در شمال تقسیم می شود. این جزیره 40 مایلی، 100 جزیره ماهواره ای کوچکتر را در خود جای داده که آن را به بزرگترین گروه جزایر ماهواره ای در منطقه ناگازاکی تبدیل کرده است. این جزیره وسیع توسط شبه پارک ملی ایکی تسوشیما، که برخی از بی نظیرترین مناظر منطقه را در خود جای داده، حفاظت می شود.
7. آمامی اوشیما (712 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
آمامی اوشیما بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر آمامی است و بخشی از جزایر ساتسونان در منطقه کاگوشیمای ژاپن را تشکیل می دهد. ان جزیره آتشفشانی توسط آب های دریای شرق چین و اقیانوس آرام احاطه شده و محل سکونت بیش از 70.000 نفر می باشد. پارک ملی آمامی گونتو از بخش عظیم این جزیره و سواحل بسیار زیبا، آب و هوای مطبوع و صخره های مرجانی تماشایی آن حفاظت می کند. اینجا یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در ژاپن است. غواصی از فعالیت های محبوب منطقه محسوب می شود.
6. جزیره سادو (854 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
جزیره سادو در ساحل جزیره نیگاتا، زمانی به عنوان زندان سیاسی مجهز استفاده می شد. امپراطور جونتوکو و راهب بودایی نیچیرین به اینجا تبعید شده بودند. پس از کشف طلا در قرن هفدهم، این جزیره به منطقه ای محبوب برای معدن طلا تبدیل شده که هنوز هم کشف طلا فعالیت محبوبی در اینجا محسوب می شود. جشن سالانه زمین، جشنواره بین المللی هنر و فرهنگ که در ماه اوت برگزار می شوند، این جزیره دورافتاده را بر روی نقشه قرار داده اند همچنین این جزیره به خاطر حضور پرندگان کمیاب مشهور است.
5. جزیره اوکیناوا (1206 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
علی رغم اینکه جزایر اوکیناوا و ریوکیو (نانسی) بزرگترین جزیره ژاپن هستند، اما اوکیناوا همچنان کم جمعیت ترین و کوچکترین جزیره در میان پنج جزیره اصلی ژاپن محسوب می شود. این جزیره 65 مایل در آب های فیروزه ای اقیانوس آرام امتداد دارد و به خاطر اینکه نبرد اوکیناوا، آخرین نبرد بزرگ در طول جنگ جهانی دوم در آن رخ داد، تاریخ جذابی دارد. از آن زمان، این جزیره به عنوان مرکز تفریحی نیروهای مسلح ایالات متحده استفاده می شده و دارای بیش از 30 پایگاه نظامی و 50 آموزشگاه نظامی می باشد.
4. شیکوکو (18.297 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
نام جزیره زیبای شیکوکو، به معنای چهار استان، از چهار منطقه که این جزیره را تقسیم می کردند، گرفته شده است. این جزیره بین جزایر هونشو و کیوشو واقع شده و به وسیله یک پل به سرزمین اصلی متصل می شود. شیکوکو، پنجاهمین جزیره بزرگ زمین، بسیار عظیم است. این جزیره در شمال توسط دریای داخلی، در شرق توسط تنگه کی و در غرب توسط تنگه باگو احاطه شده و حدود 140 مایل از ساحل فاصله دارد.

شیکوکو یکی از پنج جزیره اصلی ژاپن است و حدود چهار میلیون نفر در آن ساکن اند. این شهر به خاطر 88 معبد زیارتی مشهور است که زمانی توسط یک کشیش بودایی باستانی که در این جزیره زندگی می کرد، ایجاد شده اند.
3. کیوشو (36.782 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
جزیره کیوشو جنوبی ترین و سومین جزیره بزرگ، از پنج جزیره اصلی ژاپن است و جایگزین بسیار آرامی برای سرزمین شلوغ ژاپن می باشد. کیوشو به معنای 9 استان است و به خاطر 9 استان باستانی سایکایدو که زمانی آن را تقسیم می کردند، به این نام معروف شده است. کیوشو از شرق توسط اقیانوس آرام و از غرب توسط دریای شرق چین احاطه شده و به وسیله تنگه شیمونوسکی از سرزمین اصلی جدا می شود. در کیوشو کوهستان آسو، فعال ترین آتشفشان ژاپن و مجموعه ای از چشمه های معروف به اونسن واقع شده اند.
2. هوکایدو (83.423 کیل.متر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
جزیره هوکایدو که پیش از این با نام ایزو شناخته می شد، بسیار بزرگ است. در حقیقت بیست و یکمین جزیره بزرگ در دنیا است. شمالی ترین و دومین جزیره اصلی بزرگ و از معروف ترین دروازه های ژاپن محسوب می شود. جزیره آتشفشانی هوکایدو با داشتن آب و هوای مطبوع و مجموعه ای از چشمه ها و آبشارهای طبیعی باشکوه، از گرمای شدید تابستان دور است. در اینجا حداقل شش پارک ملی قرار دارند و حیواناتی مانند خرس قهوه ای، روباه قرمز ایزو و گوزن های سیاه هوکایدو در اینجا زندگی می کنند.
1. هونشو (225.800 کیلومتر مربع)

10 جزیره بزرگ ژاپن
هونشو عنوان بزرگترین جزیره ژاپن را به خود اختصاص داده است. همچنین بسیار پرجمعیت است. این جزیره در نزدیکی دریای ژاپن و اقیانوس آرام قرار دارد و بخشی از سرزمین اصلی ژاپن محسوب می شود. جزیره هونشو بیش از 800 مایل امتداد دارد و نیمی از وسعت کشور را به خود اختصاص داده و هفتمین جزیره بزرگ دنیا محسوب می شود.

برخی از معروف ترین شهرهای ژاپن از جمله توکیو (پایتخت کشور) و اوساکا و هیروشیما را می توان در این جزیره یافت. اما شهرت جزیره هونشو به خاطر کوه فوجی، بلندترین کوه ژاپن و دومین کوه مرتفع آتشفشانی آسیا، است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید