بنر هدر

11 کاری که باید در عمان انجام داد

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

اینکه برای کشف خرابه های پترا به اردن سفر می کنید یا به خاطر شگفتی های وادی رم، از جذابیت های شهر امان غافل نشوید. پایتخت کوهستانی اردن، شامل تعداد بی شماری جاذبه و مکان برای بازدید است که گردشگران را با فرهنگ محلی پیوند می دهد و باعث شگفتی آنها می شود. این مقصد کوچک ارزش چند روز سفر را دارد. مهم نیست که چه چیزی شما را به اردن می کشاند، شمکا می توانید همه آنها را در امان تجربه کنید.

آیا می خواهید مانند باستان شناس آماتور به نظر بیایید؟ بازدید از ارگ امان و تئاتر رومی باعث می شود احساس کنید در زمان سفر کرده اید. آیا علاقه مند به فرهنگ اردن هستید؟ امان دارای تعداد زیادی گالری و موزه هنری است و افراد نمی توانند از بازدید از خیابان رنگین کمان غافل شوند. مشتاق کشف سلامتی در خاورمیانه هستید؟ قبل از بازدید دریای مرده، یکی از حمام های آبگرم امان را رزرو کنید.

به علاوه، از طریق این شهر دسترسی آسان به جاذبه های اطراف اردن برای سفرهای روزانه خواهید داشت. مقاله ما با موضوع چه کارهایی باید در امان انجام دهید را بخوانید تا بتوانید برای سفر به اردن برنامه ریزی کنید.

  1. ارگ امان را کشف کنید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

نیازی نیست که برای کشف خرابه های باستان شناسی در پایتخت اردن، به مناطق دور سفر کنید. ارگ امان در بالای مرتفع ترین تپه در مرکز شهر واقع شده و منظره ای شگفت انگیز را ارائه می دهد. اما این ارگ بیشتر از آنکه چشم انداز باشد، شامل جاذبه های تاریخی بسیار کهن و متعلق به عصر برنز می باشد.

در بالکن مخصوص، به دو ستون عظیم که باقی مانده معبد هرکول هستند نگاهی بیندازید، این معبد ساختار مهم رومی است که با وجود یک دیوانخانه این منطقه را متمایز می کرد. در نزدیکی آن، می توانید ساختار سنگی بزرگ و هموار از سه انگشت خم شده را ببینید.

این قطعه شبه انسانی، زمانی بخشی از مجسمه غول آسای هرکول بوده و کارشناسان معتقدند که بیش از 12 متر طول داشته است. این باعث می شود گردشگران احساس کنند، این ارگ در زمان اوج خود بسیار باشکوه بوده است. این ارگ شامل دیگر مجموعه ساختمان های چشمگیر نیز می باشد از جمله، کاخ اموی که در بالای معبد هرکول قرار گرفته است. درحالی که بیشتر بخش های این مجموعه در زلزله اواسط قرن هشتم از بین رفت، اما بعضی از بخش های آن برای گردشگران بازسازی شدند.

می توانید سالن انتظار گنبدی را بینید و شکل این سالن اشاره به کلیسای بیزانسی دارد که در ابتدا در آن مکان قرار گرفته بود، همچنین می توانید اقامتگاه سابق دولت، آب انبار اموی و کلیسای بیزانس را نیز ببینید. از موزه باستان شناسی اردن دیدن کنید تا درباره جاذبه های بی نظیر آن بیشتر بیاموزید و سازه های اطراف ارگ را کشف کنید که شامل مجسمه های بسیار قدیمی شناخته شده در ابعاد یک انسان واقعی می باشند.

  1. بازدید از تئاتر رومی

11 کاری که باید در عمان انجام داد

وقتی صحبت از انجام کار در امان می شود، بازدید از تئاتر رومی باید در صدر لیست کارها باشد. این جاذبه کهن، به خوبی میراث تاریخی اردن را با زندگی مدرن و امروزی شهر ترکیب کرده است.

تئاتر رومی 20 دقیقه از ارگ امان فاصله دارد و باعث می شود تا گردشگران بهتر امان 2000 سال پیش را که معروف به “فیلادلفیا” بوده، درک کنند. این شاهکار معماری، شامل راه پله ای با پله های حک شده است که ظرفیت 6000 نفر را دارند. آمفی تئاتر در جهت شمال ساخته شده بود تا باعث حفاظت از بازدیدکنندگان در مقابل آفتاب شود. برای داشتن نور مناسب برای عکاسی، اوایل صبح به تئاتر بروید.

امروزه تئاتر رومی میزبان برگزاری مهم ترین رویدادهای فرهنگی امان از جمله کنسرت و بازی های تابستانی می باشد. همچنین دو موزه جذاب در این تئاتر قرار دارند: موزه سنت های محبوب اردن و موزه فرهنگ عامه اردن، که هر دو مجموعه آداب و سنت های زیبا را به نمایش می گذارند.

  1. بعدازظهر را در خیابان رنگین کمان بگذرانید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

خیابان رنگین کمان محل دیدن و دیده شدن در امان است. جاده معروف که در ناحیه تاریخی کوه امان قرار دارد، فضایی آرام را برای گردشگران فراهم می کند تا از ترافیک امان دور باشند و پایتخت اردن را پیاده بتوانند کشف کنند.

خیابان رنگین کمان شب های پنج شنبه بسیار شلوغ است زیرا اردنی ها آخر هفته خود را آنجا می گذرانند، اما بعدازظهر تمام روزهای هفته کارهای بسیار زیادی وجود دارد که در این خیابان توریستی می توان انجام داد. با نوشیدن یک فنجان چای در یکی از کافه های خیابان رنگین کمان مانند، کافه چای سبز لاک پشت یا کافه جارا انرژی خود را تقویت کنید.

یا یک ناهار خوشمزه ( و تقریبا ارزان) میل کنید، رستوران القدس فلافل کاملا ترد را روی نان های کنجد سرخ می کند. کمی از میوه های یخ زده در رستوران آقای لولی را امتحان کنید. سپس دوباره در خیابان رنگین کمان قدم بزنید تا یوغاتی مناسبی برای خانواده خود بخرید.

شما میتوانید در بازار جارا از صنعتگرانی که صنایع دستی و کالاهای منحصر به فرد تولید می کنند و یا از بازار کک که بعضی از شب های جمعه در حاشیه خیابان های رنگین کمان قرار دارند، خرید کنید. تنها چند قدم دورتر از خیابان رنگین کمان، مرکز خرید اردن، جواهرات، خرده ریزها، صابون ها، ماگ ها و دیگر سوغاتی هایی که توسط افراد محلی ساخته شده اند را به فروش می رساند.

این مرکز خرید از درآمد حاصل از فروش برای حمایت از صنعتگران و حفظ و نگهداری منابع طبیعی اطراف اردن استفاده می کند. گشت وگذار خود در خیابان رنگین کمان را با بازدید از یک گالری محلی هنری در نزدیک آن، مانند گالری هنری ناباد یا جاکارندا تمام کنید.

  1. از موزه اتومبیل های سلطنتی بازدید کنید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

اینکه علاقه به ماشین های قدیمی و سفرهای جاده دارید یا نه، حتما از موزه اتومبیل های رویال در حومه شمالی امان لذت خواهید برد. این موزه نسبتا جدید که در سال 2003 تاسیس شد، ماشین ها و سایر وسایل نقلیه پادشاه سابق اردن، حسین بن طلال در سراسر جهان را نمایش می دهد.

بخش های برجسته این مجموعه عبارتند از: استون مارتین 1952، گروهی از موتورسیکلت های مجلل در تمام رنگ ها، یک پورشه کاررا جی تی، یک بوگاتی ویرون، یک رولز رویس زرهی از دوران جنگ جهانی اول و یک موتورسیکلت آزمایشی از سال 1885. همچنین این موزه بخشی از فیلم مریخ نورد را که توسط مارتین در سال 2015 در وادی رم فیلمبرداری شد را نمایش می دهد.

  1. در موزه اردن درباره تاریخ اطلاعاتی کسب کنید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

سفر به امان بدون بازدید از نمایشگاه های موزه اردن کامل نیست. این موسسه جهانی که در یک ساختمان مدرن نزدیک تالار شهر قرار گرفته، تاریخ و فرهنگ اردن را نمایش می دهد و این کار را با نمایش اولین ساکنان کشور شروع می کند.

موزه با سه نمایشگاه دائمی داستان هایی درباره اردن را ارائه می دهد. گالری زندگی سنتی از طریق نمایش اقامتگاه ها و لباس های سنتی به بررسی سبک زندگی شهری، روستایی و بادیه نشین می پردازد.

ضلع جردن مدرن، تاریخ این کشور را از دوران رنسانس عرب بزرگ و از طریق تاسیس پادشاهی تا دولت امروزی بررسی می کند. بزرگترین نمایشگاه موزه اردن، گالری باستان شناسی و تاریخی، مجموعه ای باورنکردنی از آثار باستانی و مدل های مهم از مکان های باستانی مانند دروازه ایلا را به نمایش می گذارد.

برخی از چشم گیرترین قسمت ها در این نمایش عبارتند از استخوان های 1.5 میلیون ساله حیوانات و طومار مسی از دریای مرده. هیچ جای دیگری در امان چنین گردشگری و توضیح کاملی از میراث اردن را به نمایش نمی گذارد.

  1. دیگر جاذبه های باستانی امان را ببینید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

در پایتخت شلوغ اردن، ارگ امان و نئاتر رومی تنها جاذبه های باستانی نیستند. سفر خود را با بازدید از دیگر جاذبه های باستان شناسی که در اطراف امان پراکنده شده اند، ادامه دهید.

خارج از تئاتر رومی، بازدیدکنندگان می توانند تعدادی ستون باقی مانده، یعنی دیوانخانه، را ببینند که زمانی بخشی از بزرگترین میدان عمومی امپراطوری رم محسوب می شد. قدمت این سازه های برجسته به قرن دوم برمی گردد و حال و هوای گردشگرانی را که وارد تئاتر شده اند، تغییر می دهد. در غرب، گردشگران می توانند نمونه کوچکتر از تئاتر رومی به نام اودئون را ببینند.

این ساختار ظرفیت 500 تماشاگر را دارد و به عنوان یک مکان فصلی برای اجرای موسیقی زنده و سایر برنامه ها در امان استفاده می شود. از دیگر مکان های باستان شناسی در آن نزدیکی که ارزش بازدید را دارد نیمفئوم می باشد، یک چشمه عمومی حفر شده با قدمت قرن دوم. موزائیک کاری های پیچیده، حکاکی های سنگی و استخرهای عظیم این فضا را پر می کنند.

  1. بهترین فلافل های امان را امتحان کنید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

پیدا کردن جایی در امان که بهترین فلافل ها را ارائه می دهد، بسیار دشوار است. هزاران رستوران محلی وجود دارد که غذای سرخ شده معروف با نخود را ارئه می دهند، و به راحتی می توانید در مسیرتان مکان مورد علاقه خود برای خوردن فلافل را انتخاب کنید. محلی ها و گردشگران به فلافل های رستوران هاشم علاقه دارند.

این رستوران ده ساله در مرکز امان همواره شلوغ است و برای راحتی مهمانان 24 ساعته در تمام هفت روز هفته باز است. نعنای تازه، گوجه فرنگی و پیاز همراه با توپک های نخودی و به بهترین وجه با نان پیتای پف دار و هوموس آغشته به روغن زیتون سرو می شوند. با یک فنجان چای نعنا غذای خود را هضم کنید.

اما رستوران هاشم فقط یکی از مکان هایی است که می توانید برای خرید فلافل انتخاب کنید. دیگر رستوران هایی که می توانید برای خوردن فلافل انتخاب کنید عبارتند از: رستوران القدس در خیابان رنگین کمان، ابو جبارا در مادینا موناواراچ یا الکاله در فرودگاه برای خوردن آخرین غذا در اردن.

  1. هنرهای محلی را در گالری ملی هنرهای برتر اردن ببینید

اگر می خواهید ببینید که هنر خاورمیانه چگونه است، به گالری ملی هنرهای برتر اردن بروید. نمایشگاه های این موزه کوچک اما پر قدرت، با توجه ویژه به اردن آثاری از سراسر جهان و مناطق اطراف اردن را به نمایش می گذارد.

این مجموعه دائمی شامل بیش از 2800آثار هنری می باشد از جمله: نقاشی ها، خلاقیت های چند رسانه ای، عکاسی، بافتنی ها، مجسمه ها و آثاری از هنرمندان بیش از 60 کشور جهان. علاوه بر نمایش های زیبا از آثار هنری، این موزه میزبان گروهی از رویدادها از جمله سخنرانی ها، سمینارها و کارگاه هایی است که به بازدیدکنندگان آموزش می دهد چگونه شاهکار خود را با استفاده از تکنیک های هنری بسازند.

از هتل محل اقامت خود بپرسید یا با موزه تماس بگیرید تا از زمان برگزاری این همایش ها در طول بازدیدتان با خبر شوید.

  1. در حمام های آبگرم امان استراحت کنید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

اگرچه دریای مرده مکانی برتر برای استراحت در اردن است، امان با تعدادی آبگرم عالی صحنه سفر به سلامتی را حفظ کرده است. در حقیقت، حمام های این شهر، هنوز سنت های قدیمی و صدساله استحمام را حفظ کرده اند. بسیاری از امکانات شامل سونا به سبک خاورمیانه، اتاق بخار، حمام های عمومی و اتاق های درمانی خصوصی به همراه فضاهای دلپذیر می باشند.

حمام های آبگرم پشنهادی در امان عبارتند از: آبگرم جریان بید در فریمونت امان، آبگرم پیله گایا، حمام مراکش و حمام ترکی آل پاشا. مهم نیست کجا بروید، هرجا که باشید احساس طراوت و آمادگی برای یک روز دیگر گشت و گذار خواهید داشت.

  1. به قصر آل عبد بروید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

در حدود 20 کیلومتری غرب امان، قصر آل عبد، یکی از معدود نمونه های معماری هلنیستی کشور قرار دارد. درباره این کاخ بیابانی که با تعدادی از بزرگترین آجرهای خاورمیانه ساخته شده، دو داستان وجود دارد و طبق آنها این کاخ از یک زلزله بزرگ در سال 362 سالم باقی ماند.

درحالیکه این بنا دیگر به اندازه گذشته جذاب نیست، اما شما هنوز می توانید شیرهای حک شده روی سقف و مجسمه گربه های بزرگ که به عنوان فواره استفاده می شدند را ببینید.

  1. سفر روزانه به اطراف اردن داشته باشید

11 کاری که باید در عمان انجام داد

بهترین قسمت سفر به امان، تنها بازدید از آنچه که شهر ارائه می دهد نیست بلکه می توانید به به اطراف پایتخت اردن نیز سفر کنید. اینجا نقطه ای عالی برای شروع سفر به برخی از دیگر مکان های شگفت انگیز اردن می باشد.

می توانید با 90 دقیقه رانندگی از امان به جاذبه دریای مرده دسترسی داشته باشید. کمی طبیعت درمانی در منابع طبیعی مجنیب دریافت کنید. ویرانه های حفاظت شده رومی در جراش را که در حدود 50 کیلومتری شمال امان قرار دارد را کاوش کنید. صلیب معروف در کوه نبو و موزائیک کاری های باستانی در مادابا را ببینید.

و اگرچه بازدید فقط یک روز بعدازظهر برای دیدن پترا کافی نیست، اما بازدید از آن جاذبه معروف به عنوان سفر روزانه از امان برای گردشگران ماجراجو و کسانی که زمان کمی دارند قابل انجام است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید