50 مکان برتر گردشگری دنیا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

چه چیزی در لیست سفرتان قرار دارد؟ مثل بقیه افراد هرچه بیشتر سفر کنید، مکان های بیشتری را به لیست سفرتان اضافه کنید. بنابراین هنگامی که سردبیران وبسایت Big 7 Travel لیست 50 مقصد برتر دنیا را اعلام کردند، ما شروع به بررسی این مقصدها کردیم.

50 مکان برتر گردشگری دنیااین وبسایت برای تعیین لیست بهترین مکان های جهان، از 1.5 میلیون نفر مخاطب خود نظرسنجی کرد. طبق گفته های سارا کلیتون لی، سردبیر Big 7 Travel برای اولین بار است که سایت این لیست را ارائه داده است.

سارا کلیتون لی می گوید: “فهرست سفر روندی بود که بارها در نظرسنجی های قبلی مطرح و از خوانندگان پرسیده شد که از چه نوع محتوای سفر لذت می برند”. بنابراین ما تصمیم گرفتیم بدانیم که افراد برای سفر در 2019/2020 کدام مقصدها را انتخاب می کند. در نتیجه لیست 50 مقصد برتر جهان، برخی از زیباترین مکان ها را شامل می شود.

50 مکان برتر گردشگری دنیاسارا کلیتون لی می گوید: “سواحل شنی سفید و شهرهای شلوغ و پرجنب و جوش همچنان در لیست سفر بسیاری از افراد قرار دارند”. کشورهایی با زیبایی های طبیعی و نقاط دیدنی مشهور جهانی در صدر برترین ها قرار دارند.

22 درصد مقصدها در لیست درای سواحل شنی سفید هستند درحالی که 52 درصد از شهرهای نمادین هستند. در این مطالعه Big 7 Travel نشان داد که افراد در صورت دیدن مقصدی در شبکه های اجتماعی بیشتر مشتاق می شوند تا آن را به لیست سفر خود بیفزایند و 33 درصد افراد مقصد تعطیلات خود را در پست های اینستاگرام پیدا می کنند.

سارا کلیتون لی می گوید: “بیش از یک سوم خوانندگان می گویند که برای انتخاب مقصد سفر از اینستاگرام استفاده می کنند، این کار برای شهرهایی با محله های زیبا ( مانند کیپ شهر بو کاپ) مناسب است”. بالی در صدر لیست 50 مقصد برتر دنیا قرار دارد، اما در این لیست مکان هایی را خواهید دید که انتظارش را ندارید.

50 مکان برتر گردشگری دنیابه گفته سارا کلیتون لی: “10 مورد برتر لیست مقاصد رویایی زیادی دارد اما در این لیست چند مکان حیرت انگیز نیز وجود دارد مانند، دره پارو در بوتان یا پارک ملی ویرونگا در کنگو”. من فکر می کنم این امر یک نیاز برای راه اندازی شبکه را از خود نشان می دهد و فقط شبکه های اجتماعی (مانند نتفلیکس برای مقصد ویرونگا) مسئول نشان دادن این مکان های شگفت انگیز هستند.

یک واقعیت جالب کشف شده در این تحقیق: بیشتر افراد به طور میانگین فقط 11 مکان این لیست را انتخاب می کنند به این امید که بتوانند حداقل از 7 مکان بازدید کنند. مهم نیست چند مکان در لیست سفر شما قرار دارند، این لیست باعث می شود مکان های رویایی دور و نزدیک را پیدا کنید.

50 مقصد برتر سفر و آنچه که Big 7 Travel درباره آنها گفته است را بخوانید.

۱- بالی

شما در اینجا سواحل، آتشفشان ها، اژدهای کومودو و جنگل هایی که پناهگاه فیل ها، اورانگوتان ها و ببرها هستند را پیدا خواهید کرد. درحقیقت اینجا بهشت است. احتمالا شما یکبار در هفت روز گذشته عکسی از بالی را در صفحه های اجتماعی دیده اید زیرا بالی مقصدی محبوب برای تعطیلات 2019 بود.

۲- نئو اورلئان

این شهر پرجنب و جوش که به خاطر موسیقی خیابانی، جشن های باشکوه و گلذان های فرانسوی و فرهنگ های آفریقایی و آمریکایی شناخته شده است، ارزش سفر را دارد. نئو اورلئان شهری است مملو از ماجراجویی و باید در لیست سفر همه بازدیدکنندگان باشد.

۳- کری، ایرلند

50 مکان برتر گردشگری دنیا

تمام مسیر غرب ایرلند، یکی از مناطق دیدنی کشور است. کوه ها، دریاچه ها و سواحل کری مقصدی ایده آل هستند و باید قبل از رفتن به پارک ملی کیلارنی از آنها بازدید کنید. شهرهای کوچک و خاص مانند دانگل به زیبایی آن می افزایند.

۴- مراکش، کشور مغرب

در این شهر دیواری باستانی مساجد، کاخ ها و باغ های سرسبز وجود دارند. به خاطر رنگ دیوارهای آجری اطراف شهر، به شهر سرخ معروف است. مدینا مرکز میراث جهانی یونسکو است.

۵- سیدنی

سیدنی در دنیا به یکی از بزرگترین و نمادین ترین شهرهای کره زمین معروف است. پیدا کردن کارهای عجیب در اینجا سخت نیست: شهر دارای سواحل زیبا، کافه های بی نظیر و سرگرمی های جهانی است که برایتان ارائه می شود.

۶- مالدیو

50 مکان برتر گردشگری دنیا

این منطقه گرمسیری در اقیانوس هند از بیش از 1000 جزیره مرجانی تشکیل شده است. برخی از مجلل ترین هتل های دنیا به همراه سواحل ماسه ای سفید، ویلاها و رستوران های زیرآبی و آبهای آبی درخشان در اینجا قرار دارند.

۷- پاریس، فرانسه

پاریس یکی از نمادین ترین شهرهای دنیا برترین مقصد در فهرست سفر بسیاری از افراد می باشد. در اینجا مناظر بسیار مشهوری را خواهید دید: برج ایفل، طاق پیروزی، کلیساس جامع نوتردام، این لیست پایان ندارد.

۸- کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون منطقه ای رویایی برای بازدید است: زیبایی های طبیعی بی پایان و منظره صخره ها، محله های صورتی رنگ و آب های فیروزه ای.

۹- دبی، امارات متحده عربی

بیشترین پرواز در امارات متحده عربی مربوط به دبی است و این شهر یکی از بی نظیرترین مقصدهایی است که می توانید بازدید کنید، همچنین در Big 7 Travel نیز بسیار مشهور می باشد.

50 مکان برتر گردشگری دنیا

۱۰- بورا بورا، پلینزی فرانسه

بورا بورا مشهورترین جزیره تاهیتی است. نظرتان درباره ییلاق های پرآب و تفریحات زیرآبی چیست؟ برای ما، این همه آن چیزی است که از مقصدهای سفر انتطار داریم.

۱۱- نیویورک

نیویورک یکی از مهیج ترین ایالت های آمریکا است. با وجود مناظر جذاب و خاص، غذاها و فرهنگ های درجه یک فععالیت های بسیار بیشتری نسبت به آنچه که انتظارش را دارید، خواهید یافت. 5 بخش شهر ویژگی های منحصر به فردی دارند؛ تقریبا رفتن به تمام قسمت های شهر غیر ممکن است.

۱۲- دوبرونیک، کرواسی

50 مکان برتر گردشگری دنیا

به گفته جورج برنارد شاو ” کسانی که روی زمین به دنبال بهشت هستند باید به دوبرونیک بروند: با وجود خیابان های پرپیچ وخم، کافه های ساحلی و شهر قدیمی که بخشی از میراث جهانی یونسکو می باشد، فهمید علت محبوبیت دوبرونیک دشوار نیست.

۱۳- ادینبورگ، اسکاتلند

با وجود قلعه تاریخی ادینبورگ بر فراز شهر، مکان های فرهنگی و افراد محلی مهربان و بی نظیر، ادینبورگ به یکی از بزرگترین شهرهای تفریحی تبدیل شده است.

۱۴- روم، ایتالیا

چه اولین بار است که به روم می روید یا پنجاهمین دفعه، بهترین نکته درباره روم این است که شما در هر بازدید از خیابان های زیبا، کارهای جدیدی را کشف خواهید کرد.

۱۵- دره پارو، بوتان

ٰٰ50 مکان برتر گردشگری دنیا

دره پارو به خاطر صومعه ها، قلعه ها و مناظر چشمگیر شناخته شده است. بوتان کشوری بین چین و هندوستان است که شعار آن گردشگری پایدار است. در اینجا پارو تاکتانگ، یک مکان مقدس بودایی هیمالیایی را پیدا خواهید کرد.

۱۶- جیپور، هند

جیپور به خاطر ساختمان های سرخ به شهر صورتی معروف است. این شهر ابتدا تحت تاثیر بازدید شاهزاده آلبرت در سفر سال 1876 به هند و به دستور ماهاراجا (ساوی رام سینگ) اینگونه رنگ آمیزی شد. امروزه نیز، رنگ کردن ساختمان ها به جز رنگ صورتی غیرقانونی است.

۱۷- وایکاتو، نیوزیلند

وایکاتو منطقه ای در جزیره شمالی نیوزیلند می باشد و در آن غارهای زیرزمینی بزرگ، جنگل های بارانی سرسبز و شهرهای پرجنب و جوش قرار دارند. اما جاذبه اصلی کجاست؟ ماجراجویی اصلی در مجموعه فیلم های ارباب حلقه ها نشان داده شد. مجموعه فیلم های هابیتون هنوز هم بخش اصلی هابیت را برای ساخت فیلم در اختیار دارند.

۱۸- هوانا، کوبا

50 مکان برتر گردشگری دنیا

پایتخت کوبا بیش از 500 سال قدمت دارد و مجموعه ای از رنگ های می باشد. ساختمان های روشن رنگ آمیزی شده و ماشین های زیبا هاوانا را به رویای عکاسی تبدیل کرده اند.

۱۹- توکیو، ژاپن

بازدید از توکیو ژاپن مانند بازدید از آینده است، چراغ های نئونی درخشان، فناوری بی نظیر و باورنکردنی اما این شهر همچنان تاریخ و فرهنگ غنی خود را حفظ کرده است.

۲۰- قطب جنوب

جنوبی ترین قاره زمین، قطب جنوب می باشد و مقصدی است که باید یکبار در طول زندگی از آن بازدید کنید. هیچ جایی قابل رقابت با این مقصد برفی دور دست نمی باشد. سفر به اینجا آسان نیست اما با رفتن به اینجا با منظره های چشمگیر از بیابان های سفید، دریاهای یخی و منظره وال ها روبرو خواهید شد.

۲۱- ونکوور، کانادا

ونکوور نزدیک کوهستان و توسط آب احاطه شده و دارای هنرهای جهانی، رستوران ها و تعدادی از جاذبه های سرگرم کننده دیگر است.

۲۲- لس آنجلس

50 مکان برتر گردشگری دنیا

در شهری آفتابی مانند آنجلس با وجود کافه های عالی، سواحل و مسیرهای پیاده روی تجربیات باورنکردنی بی نظیری برای لذت بردن وجود دارد. جای تعجب نیست که تقریبا 50 میلیون هشتگ لس آنجلس در اینستاگرام وجود دارد.

۲۳- پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

پارک ملی کروگر فضایی وسیع در شمال شرقی آفریقای جنوبی است و در آن گروهی از حیات وحش های بزرگ زندگی می کنند. این پارک همه نوع سافاری را ارائه می دهد، و به شما فرصت می دهد تا از شهرهای شلوغ دور شده و به طبیعت بازگردید.

۲۴- سانتورینی، یونان

در حقیقت سانتورینی گروهی از جزایر را شامل می شود؛ تورا، تیراشیچ، آسپرونیسی، پلا و نیا کامنی. سواحل به همراه سنگ های آتشفشانی سیاه و قرمز و آب های شفاف اینجا را به نقطه ای ایده آل برای تعطیلات تبدیل کرده اند. به خاطر غروب خورشید معروف در سانتورینی، تعجب ندارد که اینجا یکی از محبوب ترین ها در لیست سفر باشد.

۲۵- مسکو، روسیه

مسکو پایتخت بین المللی روسیه، در هر فصل مقصدی زیبا برای بازدید است. گنبدهای رنگارنگ و بیش از 600 ناقوس در کلیسای این شهر وجود دارد و حس تاریخی در این شهر ایجاد می کند. دوستداران فرهنگ تحت تاثیر موزه ها و سالن های باله قرار می گیرند.

۲۶- سنگاپور

50 مکان برتر گردشگری دنیا

سنگاپور یک ایالت جزیره ای کوچک در جنوب مالزی است و برخلاف اندازه کوچک خود در سطح جهانی قرار دارد. سنگاپور با ساختمان های رنگارنگ، پل های بی نظیر و یک جنگل ابری شهری مدرن محسوب می شود.

۲۷- لندن، انگلستان

رستوران های صورتی زیبا، سرویس های بهداشتی فضایی و چشم اندازهای جنگلی برخی از قسمت های موردعلاقه ما در لندن هستند. و البته مکان های کلاسیک نیز عالی اند: بیگ بن، جعبه تلفن های قرمز و موزه و گالری های جهانی.

۲۸- ریو دوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو با وجود مناظر و چشم اندازهای بی نظیر همواره یکی از نمادین ترین شهرهای جهان محسوب می شد.

۲۹- پترا، اردن

شهر نباطیان و باستانی پترا در اردن جنوبی توسط صخره های قرمز زیبا و دره های شیب دار احاطه شده است. بدون شک اردن شگفتی جهانی، ارزشمندترین گنجینه و بزرگترین جاذبه گردشگری است.

۳۰- هنگ کنگ

50 مکان برتر گردشگری دنیا

هنگ کنگ به خاطر غذاهای بی نظیر و خط افق خود معروف است و آنچه که بیشتر مردم نمی دانند این است که 70 درصد این شهر از کوهستان و پارک های سرسبز تشکیل شده است. زمین بازی های رنگارنگ و ساختمان های علمی تخیلی هنگ کنگ را به یک نقطه بی نظیر و قابل تحسین تبدیل کرده اند.

۳۱- باربادوس

باربادوس یکی از مکان های تفریحی جادویی است که همه آرزوی دیدن آن را دارند. چه کسی این مقصد را در لیست سفر خود قرار نمی دهد؟ این مقصد در جنوب کارائیب واقع شده، زیبایی خیره کننده و فرهنگ محلی شگفت انگیز را ارائه می دهد و همچنین مکانی مناسب برای دوری از جمعیت می باشد.

۳۲- آمستردام

تصاویر منتشر شده از سیگار فروشی ها و چراغ های قرمز مجلل را فراموش کنید. تمام این شهر بازارهای شناور گل و محلات بوهمیایی می باشد.

۳۳- سانتیگو، شیلی

سانتیگو شهری کیهانی با فرهنگ بی نظیر شیلی است؛ گالری های هنری، فروشگاه های طراحی و مد و بازارهای صنایع دستی و همچنین زندگی شبانه پر رونق. در محله های تاریخی با خیابان های پرپیچ و خم کافه های جذاب قدم بزنید.

۳۴- قاهره، مصر

50 مکان برتر گردشگری دنیا

قاهره یکی از باستانی ترین شهرهای دنیا است. در رودخانه نیل واقع شده و موزه های شگفت انگیز، فرهنگ پر جنب و جوش و افراد محلی مهربان آنجا را به مقصدی برای تعطیلاتی عالی تبدیل کرده اند.

۳۵- کپنهاگ، دانمارک

بندرهای ماهیگیری روستایی، نقاشی های دیواری مدرن و خیابان های آجری قرمز تنها بخشی از زیبایی های کپنهاگ هستند. فرهنگ اسکاندی آن با وجود غذاهای درجه یک و طراحی مدرن و فضای سفر از هرگوشه شهر خارج می شود.

۳۶- سئول، کره

سئول با وجود فرهنگ پاپ در کنار معبدهای بودایی کلان شهری مدرن است که در آن سنت قدیمی با سنت جدید ملاقات می کند.

۳۷- اقامتگاه جزیره لاوکالا، فیجی

اقامتگاه جزیره لاوکالا بهشت جزیره خصوصی فیجی است. اینجا یکی از سه جزیره کوچک در ساحل شمال شرقی تاونی فیجی می باشد. در آنجا درختان نارگیل، یک مزرعه و سواحل طولانی و همچنین صخره های مرجانی، فرصت های عالی برای عکاسی و جنگل های سرسبز وجود دارد.

۳۸- پروویدنسیا، کلمبیا

50 مکان برتر گردشگری دنیا

جزیره کلمبیایی پروویدنسا ترکیبی عالی از آفریقای جنوبی رو کارائیب می باشد. اینجا بیشتر به خاطر جزیره کوچک کرب شناخته شده است: جزیره ای کوچک و زیبا که فعالیت های بسیاری در آن می توان انجام داد.

۳۹- ماچو پیچو، پرو

بهترین راه برای رفتن به آنجا چیست؟ وارد قطار 360 درجه ای ماچو پیچو شوید که شما را از طریق حومه پرو به سمت شهر گمشده می برد. پنجره های گسترده قطار مناسب برای لذت بردن از مناظر هستند به علاوه آنها به مسافران نیز خدماتی ارائه می دهند.

۴۰- پارک ملی ویرونگا، جمهوری دموکراتیک کنگو

پارک ملی ویرونگا یکی از متنوع ترین مناطق کره زمین و محل زندگی گوریل های کوهستانی در معرض خطر می باشد. این منطقه مملو از جنگل های سرسبز است و از زمان مستند ویرونگا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

۴۱- لیسبون، پرتغال

لیسبون، پایتخت کوهستانی پرتغال، با دارابودن خیابان های سنگفرش شده، دریاهای بکر و سواحل محلی اقیانوس اطلس مکانی بی نظیر است.

۴۲- هانوی، ویتنام

50 مکان برتر گردشگری دنیا

هانوی، پایتخت ویتنام، به خاطر تاریخ غنی، خیابان های شلوغ و قرن ها تاثیرپذیری از فرانسه، آسیا و چین که همه در یک شهر شلوغ ترکیب شده اند، معروف است. اینجا پایگاهی عالی برای شروع گشت و گذار در شمال ویتنام از جمله خلیج هالونگ و ساپا می باشد، همچنین می توانید از امکانات رفاهی یک شهر مدرن و پر جنب و جوش لذت ببرید.

۴۳- هاوایی

هاوایی ترکیبی از شلوغی وهیاهوی اوآهو، عاشقانه های مائوئی و ماجراجویی در لانایی و مولوکایی است. جزایر هاوایی بهشت اند. دره ها و آبشارهای رنگارنگ را کشف کنید و غذای تازه مناسب خود را میل کنید.

۴۴- ایبیزا، اسپانیا

درحالی که می خواهید تجربه بی نظیر و شخصی خودتان را داشته باشید، ایبیزا با دارا بودن یک شهر قدیمی و سواحل زیبا، یکی از بی نظیرترین جزایر اسپانیا است. یک روز را در سواحل بگذرانید و شب ها به باشگاه های افسانه ای بروید.

۴۵- پکن، چین

پکن مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی چین است و در بین شش شهر از میراث جهانی یونسکو قرار دارد. شهر ممنوعه، غذاهای خیابانی مانند اردک پکنی و البته دیوار بزرگ چین را کشف کنید.

۴۶- بوداپست، مجارستان

50 مکان برتر گردشگری دنیا

بوداپست، پایتخت مجارستان، شهری افسانه ای در اروپای شرقی است. این شهر از طریق پل زنجیری قرن نوزدهم منطقه بودا را از پست جدا کرد، به همین دلیل نام بوداپست را دارد.

۴۷- سینک تره، ایتالیا

آیا چیزی زیباتر از دهکده های ساحلی قدیمی در خط ساحلی ناهموار ریویرا در ایتالیا وجود دارد؟ این پنج شهر ( مانارولا، ریوماگیگور، کورنیگلیا، ورنزا و مونتروسو الماره) برای لیست سفر انتخاب شده اند.

۴۸- بوینس آیرس، آرژانتین

کتابفروشی ها در سینماهای کاخ، رقص تانگو در خیابان ها و محلات با رنگ های درخشان به نمایش در آمده اند. اینها تنها تعدادی از مواردی هستند که بوینس آیرس را بسیار زیبا کرده اند.

۴۹- لاس وگاس

لاس وگاس با دارا بودن چراغ های روشن، جو مهمانی و فعالیت های بی نظیر به یک مقصد گردشگری درخشان جهانی تبدیل شده است. شانس خود را در کازینوها امتحان کنید یا از سرگرمی های جهانی لذت ببرید.

۵۰- ماترهورن، سوئیس

ماترهورن یکی از نمادین ترین قله های جهان است، گفته می شود کوه هرمی شکلی است که کوهنوردی در آن بسیار دشوار می باشد اما یکی از بهترین کوه های جهان برای عکاسی محسوب می شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید