بنر هدر

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اوشن پارک اولین پارک روباز ایرانی است و اصلی ترین تفریح آبی جزیره ی کیش است. این پارک مقصد خوبی است برای کسانی که دوست دارند در کشور خودشان تفریح کنند وخدماتی عالی دریافت کنند.

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

این پارک از بالاترین استانداردهای تجهیزاتی در مقایسه با پارک های داخلی برخورداراست. طراحی این پارک آبی توسط شرکت وایت واتر کانادا و زیر نظر احمد جعفری نژاد انجام شده است. جالب است بدانید ساخت این پارک سال ها به طول انجامید اما بالاخره در 18 بهمن 1395 افتتاح شد.

وسعت این پارک پنج هکتار است و حدود سه هزار نفررا در خود جا می دهد. یکی از ویژگی های مهم پارک آبی اوشن کیش این است که امکاناتی در آن فراهم شده است که گردشگران در تمام سنین بتوانند اوقات خوشی را آن جا بگذرانند. تم پارک آبی کیش برگرفته از داستان راز قلعه خورشید است که ارتباطی با پارک آبی کیش بانوان نیز دارد.

مزیت برتر پارک آبی روباز اوشن کیش

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانیبزرگترین ویژگی این پارک نسبت به پارک های سرپوشیده این است که به دلیل تابش مستقیم آفتاب امکان رشد هیچ گونه باکتری و قارچ در آب وجود ندارد.

رو باز بودن این مکان باعث می شود که فضای داخلی آن دم نکند و هوای تازه در آن جریان داشته باشد، ضمن اینکه سر و صدای آزار دهنده هم نمی پیچد و در نهایت در این حالت امکان آفتاب گرفتن و جذب ویتامین D نیز وجود دارد.

راز قلعه خورشید

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانیداستان تم پارک اوشن از این قرار است که به محض اینکه شهریار سرزمین قلعه خورشید، تصمیم می گیرد برای خود جانشینی برگزیند، دزدان دریایی به قصد تصاحب خورشیدی (ایزد بانو) که در میان سنگ های قلعه قرار گرفته بود به آن سرزمین حمله می کنند.

خورشید باعث می شد که قلعه گرم و پر نور شود، دزدان دریایی می خواستند که خورشید را به سرزمین خود ببرند و از این امکان خورشید برای منطقه ی خود بهره ببرند، اما در نهایت موفق نمی شوند.

راز قلعه ی خورشید درهمین بود که آنچه خورشید را در قلعه نگاه می داشت سنگ ها و دیوارها نبودند بلکه نیروی درونی شهریار قلعه بود که باعث می شد خورشید آن جا بماند.

این موضوعی بود که دزدان دریایی از آن غافل بودند و هر چه زور زدند نتوانستند خورشید را از درون قلعه بیرون کشند. تم ساخت پارک آبی اوشن نیز بر اساس این داستان است و از اسم شخصیت های این قصه برای نام گذاری قسمت های تفریحی پارک استفاده شده است.

راید های پارک آبی اوشن  

رایدهای آرام

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

راشین ریور: حسی شبیه  خوابیدن تو قایق و اینکه خودتو در آب رها کنی و بزاری آب هر کجا که دوست داره تورو با خودش ببره.   تو رودخونه ی آرومی که دورتا دوره پارک آبی در  حرکته سوار یه تیوپ میشی و در کمال آرامش ریلکس میکنی و لذت میبری. یکی از پر آرامش ترین بخش های پارک آبی کیش همین قسمته.

جایی که استراحت و لم دادن و به همراه آفتاب گرفتن و استفاده از هوای پاک جزیره و حرکت آروم رودخونه رو  یک جا تجربه میکنی.

عمق: ۱٫۵ متر

عرض : ۴٫۵ تا ۷ متر

طول : ۵۵۰ متر

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

استخر دینگو: یک جکوزی خیلی شیک و مدرن پلکانی که آب گرم داخل جکوزی خاصیت درمانی داره. وقتی از جکوزی پارک  آبی زیبای کیش استفاده کنید دیگ گرمای هوای جزیره  اذیتتون نمیکنه .  فقط بیشتر از ده دقیقه داخل جکوزی نباید بمونید.

عمق: ۱ متر

مساحت : ۱۳۰ متر مربع

برکوپارک آبی کیش برای کودکان  نیز  آیتم های تفریحی زیادی داره  که یک نمونش سرسره های طراحی شده با توجه به قد و وزن  این عزیزانه  ، محیط امنی که  والدین به راحتی میتونند شاهد بازی بی خطر بچه هاشون باشند.

سقف این استخر برای آسیب ندیدن پوست بچه ها در اثر آفتاب کاملا پوشیده شده. در این سرسره ها کودکان باید به صورت یک نفره سوار بشوند. بچه ها نباید قدشون زیره ۹۲ سانت باشه و کوچولوهای زیره ۶ سال هم حتما با حضور والدینشون بازی کنند. برای سرسره ها باید با پا وارد بشوند و در حالت نشسته یا دراز کش سر بخورند.

عمق : ۰٫۳ متر

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

چالاب : یکی دیگه از راید های دوست داشتنی و جذاب هستش که پارک آبی کیش برای کودکان در نظر گرفته که پره از سرسره های رنگی رنگی .

بخش جالبش یه سطل چوبیه که وقتی پر از آب میشه روی سره بچه هایی که تو سرسره در حال سر خوردنن خالی میشه . این از اون بازیاست که بچه ها نمیتونند ازش دل بکنند و دوست دارن ساعت ها اونجا بازی کنند.

ارتفاع : ۹ متر

مساحت : ۲۴ متر

عمق: ۰٫۴ متر

استخر آبتین: این استخر پارک آبی کیش  برای شنای نوجوانان با معماری بسیار زیبا طراحی شده است. تو این استخر علاوه بر شنا میتونند توپ بازی هم بکنند. چرا که داخل استخر سبد بسکتبال نصب شده که عزیزان بتونن مسابقه هم انجام بدند.

در این استخر به خاطره وسایل بازی نصب شده داخلش حواستون باشه که نباید شیرجه بزنید یا بدویید و اگه کوچولوهای عزیزم خواستند از این استخر استفاده کنند حتما جلیقه نجات بپوشند.

طول: ۱۹ متر

عمق: ۱٫۲ متر

عرض: ۱۰ متر

دیگر راید های آرام استخر آبان و جکوزی رابو هستش. که جزء اصلی ترین بخش های ریلکس بزرگسالان به حساب میان.

راید های تند

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

موجاب: لذت موج سواری روی آب رو تو این راید تجربه کنید. پارک آبی اوشن کیش این امکان رو با مدرن ترین تکنولوژی های روز دنیا براتون فراهم ساخته که شاید هیچ جای ایران نتونید این لذت رو تجربه کنید.

اگه میخواید از ۲۰ دقیقه آموزش موج سواری استفاده کنید میتونید ابتدای ورود بلیط تخفیف موج سواری رو تهیه کنید. این تخته ها در دو نوع ایستاده و نشسته هستش . موج سواری برای افراد بالای  ۸ سال و وزن زیره ۱۱۰ کیلو امکان پذیره.

طول :۹٫۷۴  متر

ارتفاع:  ۱۶٫۲۶ متر

عمق : ۱٫۹۵۳ متر

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

دریاچه سونامی: پارک آبی کیش  استخره بزرگی داره که با دستگاههای موج ساز حس ساحل رو براتون تداعی میکنه. تا زیره آسمان کیش حس بی نظیری رو تجربه کنید.

این موج ها مثل موج های دریا پر فشاره پس سعی کنید تو آب به خوبی تعادل خودتون رو حفظ کنید. بچه های عزیزم حتما با والدینشون و جلیقه نجات تو این استخر بیان تا به خوبی از موج های سونامی لذت ببرند. از این ساحل همه سنین میتونن استفاده کنند و شرایط سنی و شرایط قد و وزنی نداره.

عرض : قسمت انتهایی ۳۰ متر و ساحل ۸۰ متر

فرکانس موج : هر ۷۵٫۰۲ ثانیه

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

آناکوندا: نام مار عظیم الجثه ای است که در ساختن این تونل پر پیچ و خم از آناتومی بدن این مار الهام گرفتن.

این بازیه پارک آبی کیش  به این شکله که به صورت سه نفره انجام میشه ، یعنی با دوستاتون روی تیوپ میشینید و از بالای لوله ی راه راهی رنگ آناکوندا ، به همراه فشاره آبی که از زیره تیوپتون رد میشه سر میخورید و به سمت پایین حرکت میکنید.

تو این مسیر هم به سرعت در حال پایین اومدن هستید هم در حال چرخیدن. وقتی رسیدید پایین قیافتون باید دیدنی باشه که بعد ازکلی جیغ و فریاد چه شکلی میشید!؟

طول : ۱۷۰ متر

ارتفاع : ۱۷ متر

عمق : ۱٫۰۷ متر

مکان : برج آبادیس

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

دینگل: اگه تو پیست اسکی تیوپ سواری کرده باشید و این لذت رو تجربه کرده باشید پس با این بازی ارتباط خوبی بر قرار میکنید.

دینگل بازیه دو نفره پارک آبی کیش هستش.  به این صورته که ابتدا به بالای برج داتیس میرید و دو نفره سواره یک تیوپه آبی رنگه  نرم و زیبا خواهید شد. از بالای برج با تیوپ به داخل سرسره میرید و با سرعت زیاد به سمت پایین حرکت میکنید.

از همون اوایل مسیر باید یه شیب بسیار تندی رو رد کنید که خودش اوج هیجانه و اونجاست که دلتون میریزه  بعد از طی کردن این شیب وارد قسمت آونگیه سرسره میشید و یه مسیره رفتو برگشتی رو گهواره وار چند بار طی میکنید و درست زمانی که فکر میکنید همه چی آرومه!!!!!! ناگهان به داخل استخر پرتاب میشید.

طول :  ۴۸٫۰۷

ارتفاع: ۱۲٫۰۸

مکان: برج داتیس

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

گرداب : یکی از پر طرفدار ترین راید های پارک آبی اوشن کیش گرداب هستش . شاید گیر کردن توی گردباد خیلی وحشتناک باشه ولی بر عکسه اون گیر افتادن توی گرداب خیلی هیجان انگیزه.

این بازی به این شکله که روی تیوپ های یک نفره سوار میشید و بعد از طی کردن سرسره هایی با شیب تند وارد یه کاسه بسیار بزرگ میشید. شما با فشاره آبه گرداب مانند در اثر نیروی گریز از مرکز داخل کاسه شروع به چند دور چرخش میکنید و بعد در داخل استخر می افتید. خیلی حسه خوبیه نه؟

طول : ۵۳٫۲۸ متر

ارتفاع : ۱۲٫۸ متر

مکان : برج داتیس

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

رالی راید: یکی از پر طرفدار ترین سرسره های پارک آبی جزیره کیش رالی رایده. تاحالا در حین سرسره بازی با دوستاتون  مسابقه گذاشتید؟

اگه نه بیاید توپارک آبی کیش امتحان کنید  تا ببینید کی شجاع تره و بیشتر خودشو رها میکنه و با سرعت بیشتری خودشو به پایین میرسونه . این بازی یه مسابقه ۴ نفرست.

به این صورت که ابتدا بالای برج بیتیس میرید و تشکچه های مخصوص خودتون رو بر می دارید. هر ۴ نفر طوری که سرتون به سمته پایین قرار داره روی تشکچه هاتون بالای سرسره به صورت آماده باش میخوابید.

و با صدای سوت خودتونو رها میکنیدو با بالاترین سرعت ممکن به پایین میاید و  داخل استخر پرتاب میشید. یکی از پر سرعت ترین سرسره های آبی ایران رالی راید هستش که پیشنهاد میکنم حتما امتحانش کنید.

طول : ۱۰۹ متر

ارتفاع : ۱۲٫۰۵ متر

مکان : برج بیتیس

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

مارپیچ : سرسره های رنگی که به هم پیچیده شده و در نهایت  همشون قراره که شمارو توی استخر پرتاپ کنند.

این سرسره ها پیچ و خم های تند و زیادی دارند و شما سوار بر تیوپ های ۱ یا ۲ نفره از این تونلای آبی سر میخورید.

حداکثر وزن دو نفر ۱۸۵ کیلو و حداقل وزن ۵۴ کیلو باید باشه. توی این بازیه پارک آبی کیش روی این تیوپ ها حتما باید به صورت نشسته قرار بگیرید.

و تاپایان خودتونو روش نگه دارید. بعد از اینکه وارد استخر شدید دیگه آخره کاره فقط به راهنمایی های ناجیای استخر توجه کنید که راه خارج شدنو بهتون بگه.

طول : ۱۱۵ متر

ارتفاع : ۱۲٫۰۸ متر

مکان : برج آبادیس

 رایدهای هولناک 

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

پیچالوب : پارک آبی کیش سقوط آزاد همراه با چرخش از برج خورشید که مرتفع ترین برج پارک آبی هستش خیلی هیجان انگیز میتونه باشه. سقوطی با سرعت ۱۲ متر بر ثانیه.

چه منظره خوبیه اینکه تو اون ارتفاع فقط آسمونو میبینی و دریای بیکران . درست تو حالتی که غرق در زیبایی طبیعتی ، قراره یه لحظه پر آدرنالینیو تجربه کنی.

وقتی سوار راید های پر پیچ و خم پیچالوب میشید لحظاتی رو تجربه میکنید که غیر قابل پیش بینی هستش براتون. قراره یه مسیره ۱۲۳ متری رو که پر از پیچ و خم هستش رو با سرعت طی کنید و در نهایت میوفتید تو استخر. پیچالوب یکی از مدرنترین وسایل پارک آبی جزیره کیش  به شمار میره و طراحی بسیار پیچیده و خاصی داره. اگه احساس شجاع بودن میکنید حتما امتحانش کنید.

.ارتفاع : ۲۴٫۸ متر

طول : ۱۲۳٫۰۸ متر

مکان : برج خورشید

دیگر بخش های پارک آبی اوشن کیش

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

در فروشگاه های اوشن همه وسایل  مورد نیاز در پارک آبی  مثل مایو، دمپایی،  حوله ، کرم های ضد آفتاب و انواع اسباب بازی های آبی هست. اگه یه موقع چیزی جا گذاشتید میتونید از داخل پارک تهیه کنید و نگران چیزی نباشید.

در محوطه پارک انواع رستوران ها و کافی شاپ ها وجود داره که باعث میشه تو پارک هیچوقت احساس گرسنگی نکنید.

اوشن پارک کیش اولین پارک روباز ایرانی

یکی از بخش های پر طرفدار پارک آبی بخش ماساژ پارک هستش که با حرفه ای ترین ماساژور ها آماده خدمت رسانی به مسافران عزیز هستند. انواع ماساژ های :سیام آروما ماساژ ، بک ماساژ، سالایا هد ماساژ ، سیام فیس ماساژ و غیره میباشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید