بنر هدر

درياچه فراخين دالاهو نوشهر زیبایی حیرت انگیز در دل جنگلی انبوه

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

. كمتر كشوری جغرافیای حیرت انگیزی همانند كشور ما را دارا می باشد. این تنوع آب و هوایی باعث شده در هر فصلی از سال گردشگران و طبیعت دوستان بتوانند با هر نوع سلیقه ای، منطقه ای را برای تفریح و سفر انتخاب كنند.

همیشه با آوردن نام مناطق شمالی كشور، تصویری از زیبایی ها و جذابیت های طبیعی و خدادادی كه در نقاط دیگر كمتر دیده می شود به ذهن ما نقش می بندد.

اگر به دنیای ارتباطات و اینترنتی امروزی كه البته توانسته است به همه گردشگران در راستای شناخت نقاط بكر و كمتر شناخته شده كمك شایانی كند، سری بزنیم و به دنبال دریاچه ها و تور های طبیعت گردی بگردیم بی شك با یافته هایی از جمله: دریاچه فراخین، دریاچه فراخین دالاهو و دریاچه فراخین در مازندران روبرو می شویم.

درياچه فراخين دالاهو نوشهر زیبایی حیرت انگیز در دل جنگلی انبوه

اگر از شهر “نوشهر” به سوی جنگل های انبوه راهی شویم و حدود 20 كیلومتری را در جنگل های سرسبز طی كنیم، به دریاچه ای كوچك ولی بزرگ از لحاظ زیبایی می رسیم.

البته از سمت روستای”ویسر” در ارتفاعات البرز نیز به این دریاچه راه های فرعی و بكری وجود دارد كه البته راه دسترسی از سمت شهر “نوشهر” راحت ترین راه برای دیدن این بهشت كوچك در دل جنگل می باشد.
برای بازدید و لذت بردن از دریاچه فراخین نوشهر نیز نیاز به فصلی خاص و برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای نیست. البته توصیه ما برای لذت بردن بیشتر از همه جاذبه های این خطه سفر رفتن در فصل بهار، تابستان و حتی پاییز می باشد.

زمستان های این منطقه به دلیل مرتفع بودن این دریاچه از سطح دریا بسیار برف گیر و مسیر دسترسی به آن دشوار می باشد.

درياچه فراخين دالاهو نوشهر زیبایی حیرت انگیز در دل جنگلی انبوه

محصور شدن دریاچه در میان درختان و جنگل های سرسبز این منطقه و همچنین كم تردد بودن این خطه، به زیبایی های این دریاچه افزوده است.

گاهی حتی باورود به حاشیه این دریاچه كسی را جز خودتان نمی بینید. تمیزی و سرزنده بودن این جنگل و آبگیر زیبا از بی نظیر ترین جاذبه های آن می باشد.

 با قدم زدن در اطراف این دریاچه و در میان جنگل های پهن برگ بالای سر، گویی انسان در میان جزیره ای در دل دریایی ناشناخته قدم می زند و نا خود آگاه فراموش می كنیم كه این همه زیبایی در كوتاه ترین فاصله به شهر قرار گرفته است.

درياچه فراخين دالاهو نوشهر زیبایی حیرت انگیز در دل جنگلی انبوه

این دریاچه و جنگل های اطراف آن پتانسیل گردش و تفریح حتی برای چند روز را دارد. به برخی پیشنهاد ها برای سفری جذاب تر به این منطقه در ادامه اشاره شده است.
پس از رسیدن به این دریاچه برای لذت بردن از جاذبه های اطراف، حتما پیشنهاد می شود یك برنامه پیاده روی در دل طبیعت داشته باشید.

با قدم زدن در دل جنگل ها و اطراف دریاچه زیبایی هایی را می توان دید كه قابل وصف و توضیح نمی باشد. فقط باید با چشم هایمان آن ها را لمس كرد.

درياچه فراخين دالاهو نوشهر زیبایی حیرت انگیز در دل جنگلی انبوهاگر می توانید در سفر به این منطقه و البته دیگر مناطق شمالی كشور، قایقی بادی كه البته به راحتی قابل حمل می باشد را همراه داشته باشید.

موقعیت تالاب گونه این دریاچه و سكوت حاكم بر آن فضایی كم نظیر برای قایق رانی و پرسه زدن در میان شاخ و برگ های این جنگل می باشد. در صورت همراه داشتن قایق حتما از جلیقه های نجات برای پیش آمد های احتمالی نیز استفاده كنید.

درياچه فراخين دالاهو نوشهر زیبایی حیرت انگیز در دل جنگلی انبوه

دوچرخه سواری به ویژه با دوجرخه های كوهستانی و حرفه ای از تفریحات علاقه مندان به این ورزش می باشد. ركاب زدن در میان جنگل های بكر و بر روی شاخه ها و سبزه های زیر پا حسی رویایی را به همراه دارد.

البته در طول سفر همراه داشتن دوربین عكاسی یا گوشی همراه مجهز به دوربین را فراموش نكنید. لحظاتی را می توان ثبت كرد كه تا سال ها بعد، پس از دیدن این تصاویر نا خود آگاه در میان این طبیعت قرار خواهید گرفت.

درياچه فراخين دالاهو نوشهر زیبایی حیرت انگیز در دل جنگلی انبوه

در سفر به این دریاچه زیبا، حتما وسایل شخصی و اقامتی اولیه خود را به همراه داشته باشید. به دلیل رطوبت بالا و پر بارش بودن این خطه، حتما باران گیر یا لباس های ضد باران همراه خود داشته باشد.

در صورت تهیه آتش برای گرما و پخت و پز حتما از خاموش بودن آن موقع ترك محل مطمعا شوید. زیبایی و بكر بودن این طبیعت را با جمع آوری تمام پسماند های خود برای دیگران به یادگار بگذاریم.

از نكات مهم در سفر به این منطقه نبود آنتن دهی تلفن های همراه و اینترنت در این منطقه می باشد كه این از شیرین ترین معایب می باشد. گذراندن لحظاتی شاد به دور از تكنولوژی خود از جذابیت های این دریاچه می باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید