غذاهای ارمنی که باید امتحان کنید

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

غذاهای ارمنی نشان دهنده جغرافیا و تاریخ این کشور و همچنین حیوانات و محصولات کشاورزی هستند که در این سرزمین پرورش می یابند. این غذاها سرشار از سبزیجات، گوشت و ماهی هستند؛ اما اجزای اصلی غذاها بادمجان، گوشت بره و نان لواش می باشد. علاوه بر این گاهی اوقات از گندم بو داده یا بلغور به جای برنج و ذرت در غذاهای ارمنی استفاده می شود. ما مجموعه ای از بهترین غذاهای ارمنی را که باید هنگام سفر به این کشور امتحان کنید، برایتان گردآوری کرده ایم.
دلمه

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیداین غذا گاهی با گوشت تهیه می شود اما شما می توانید نوع گیاهی آن را نیز پیدا کنید. گوشت چرخ کرده با برنج و انواع ادویه جات و سبزیجات ترکیب و در برگ های تازه انگور پیچیده می شود.
خورواتس

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیدکلمه خورواتس در ارمنی به معنای گوشت کباب شده یا باربیکیو است. خورواتس رایج در ارمنستان تکه هایی از گوشت استخوانی است که بر روی یک سیخ کباب می شود. این غذا را می توان با گوشت بره یا گوشت گراز نیز تهیه کرد.
نان لواش

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیداین نان نرم و نازک شبیه نان ترتیلای مکزیکی می باشد و ترکیب رایج در غذاهای ارمنی است.
قاپاما

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیدقاپاما که معمولا در زمان کریسمس تهیه می شود، نوعی غذا با کدو حلوایی پر شده است. داخل کدو حلوایی را خالی کرده و سپس با برنج پخته و میوه های خشک شده مانند سیب، زردآلو، خرما، آلو و کشمش و آجیل پر می شود. کدو تا زمانی که کاملا نرم شود، پخته می شود.
خاش

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیداین غذا از بخش های بدن گاو و گوسفند مانند پا و سر تشکیل می شود. بعضی افراد از دیگر بخش های بدن گاو مانند سیرابی و مغز نیز استفاده می کنند. این غذا علاوه بر ارمنستان در گرجستان، آلبانی، بلغارستان، ترکیه و ایران نیز رایج است و داروی مناسبی است.
مانتی

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیدمانتی یا مانته غذایی سنتی است که از کوفته گوشت تهیه می شود. کوفته ها با گوشت چرخ کرده یا گوشت گوسفند پخته می شوند. این غذا با ماست سیر یا سس گوجه سرو می شود.
گاتا

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیدگاتا نوعی شیرینی رایج در سراسر ارمنستان است. هر بخش شهر، گاتای مخصوص خود را دارد و آن را در اندازه ها، شکل ها و مدل های مختلف می پزند.

باقلوا

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیدباقلوای ارمنستانی شبیه به دسر باقلوای ترکی است و از چندین لایه خمیر فیلو تشکیل شده که با انواع مغزها پر می شوند.
هریسا

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیدهریسا حریره غلیظی است که از گندم پوست کنده خشک یا بوداده و چربی گوشت (بره یا مرغ) تهیه می شود. نکته مهم در تهیه هریسا خوشمزه طولانی بودن فرآیند پخت آن است.
باستورما

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیدباستورما گوشت گاو دودی و خشک با چاشنی بسیار می باشد. در تهیه این غذا گوشت باید به همراه نمک طی 15 روز خشک شود. بعد از آن، گوشت با خمیری پوشانده می شود که از ترکیب ادویه های مختلف مانند زیره، سیر، پودر پاپریکا و فلفل تشکیل شده است.
اتچ

غذاهای ارمنی که باید امتحان کنیداتچ نوعی پیش غذا است که از بلغور تهیه می شود. اتچ شبیه به تابوله، سالاد سبزیجات لبنانی، و غذایی غلیظ می باشد. این غذا از پوره گوجه فرنگی، پیاز، جعفری، پاپریکا، فلفل دلمه ای و لیمو تهیه می شود و می توان آن را گرم یا سرد سرو کرد.
بیورک (بورک)

بورک که اغلب به عنوان پیش غذا سرو می شود، کیک پنیرهای پر شده در خمیر فیلو هستند. یکی از تغییرات در این غذا، استفاده از گوشت یا اسفناج به جای پنیر است. بورک فست فود و میان وعده مورد علاقه و محبوب افراد محلی است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید