بنر هدر

پیست اسکی پولاد کف اردکان دومین پیست بین المللی ایران

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

استان فارس که در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است ازنظر جمعیت چهارمین استان پرجمعیت با 29 شهرستان است. استان فارس دارای پتانسیل‌های بالایی در حوزه‌های مختلف گردشگری است به‌نحوی‌که به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری کشور معرفی می‌شود.

اردکان در زمستان شهر بسیار مناسبی برای ورزش‌های زمستانی است. به دلیل شرایط حاکم در این منطقه منجر شد تا بهترین گزینه جهت احداث بزرگ‌ترین و دومین پیست اسکی کشور باشد.

پیست اسکی بین‌المللی پولاد کف کجاست؟

پیست اسکی پولاد کف اردکان دومین پیست بین المللی ایراندر شمال شهر شیراز و 88 کیلومتری از آن در 15 کیلومتری جاده سپیدان و آبشار مارگون احداث‌ شده است. ارتفاع از سطح دریا برای این پیست اسکی 2850 متر است و قله این مجموعه تفریحی‌ ورزشی در ارتفاع 3400 متری از سطح دریا است که دسترسی به آن از راه تله‌ کابین و تلسکی امکان‌ پذیر است.

این مجموعه ورزشی در تمام فصول سال دارای کارکرد است و هزینه بازدید از آن برای عموم رایگان است.

 پیست اسکی هوایی خنک و کوهستانی دارد و در فصل تابستان و ریزش و بارش برف سنگین از نیمه‌های پاییز تا اوایل بهار معمولا ادامه دارد.

پیست اسکی پولاد کف اردکان دومین پیست بین المللی ایران

بنابراین این پیست دارای کارکرد ۴ فصله است و در تمام طول سال دایر و مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال، پیست مزبور در فصل تابستان امکان پرداختن به ورزش اسکی مفرح روی چمن را دارد. این پیست به دلیل قرار گرفتن در مسیر آبشار مارگون اهمیت بیشتر و جایگاه‌ خاص‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.

امکانات مجموعه پیست اسکی اردکان

تله‌کابین

تله کابین مجموعه فعلی به طول 2 کیلومتر است که در کنار 2 دستگاه تلی اسکی برای اسکی‌بازان به طول 1600 متر حیرت‌ آور است.
ماشین‌های باگی و موتورهای کوهستان ATV

پیست اسکی پولاد کف اردکان دومین پیست بین المللی ایران

در مجموعه ورزشی پولاد کف پیست خاکی برای ماشین‌های باگی با قابلیت مانور پذیری، سبک بودن، پرقدرت و ایمن بودن در نظر گرفته‌ شده است که در کنار موتورهای کوهستانی ATV لذت ماندن در این مجموعه را چند برابر کرده است.

زیپ لاین

پیست اسکی پولاد کف اردکان دومین پیست بین المللی ایرانزیپ لاین به‌عنوان یک ورزش نو که منشأ آن از وسیله‌های حمل‌ و نقل میان کوه های آمریکای مرکزی و جنوبی است همواره مورد توجه سیل کثیری از جوانان بوده است.

این بار هیجان تفریح و سرگرمی با ورزش زیپ لاین در پیست اسکی پولاد کف برای بانوان و آقایان برای سنین بالای 12 سال و وزن کمتر از 100 کیلوگرم محرک خوبی برای تجربه آدرنالین است.

 پیست کارتینگ

تجربه یک سرعت بدون خطر از زمانی که چند خلبان با وسایل دم‌دستی به طراحی ماشینی با جذابیت خاص خود پرداختند در پیست کارتینگ مجموعه ورزش پولاد کف اردکان با ماشین‌های قابل هدایت و کنترل بالا در کنار سایر پیست کارتینگ‌های کشور میسر شده است.

پیست اسکی پولاد کف اردکان دومین پیست بین المللی ایران

اسب‌سواری

قدمت تاریخی شهر اردکان به وسعت تاریخ است. اردکان به دلیل نزدیکی با تخت جمشید و چمنزارهای وسیع مکان مناسبی برای چرا و پرورش اسب سپاه هخامنشی بوده است به همین منظور اسب‌سواری در شهری که این‌ چنین سابقه‌ ای دارد موجب شده است که این ورزش، به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌های باشد که در چند دهه اخیر مورد توجه بوده باشد و در پیست اسکی پولاد کف به آن توجه شود، سوارکاری هم‌اکنون علاوه بر یک رقابت سالم به‌عنوان یک سرگرمی جهت گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شود.

پیست اسکی پولاد کف اردکان دومین پیست بین المللی ایران

یکی از امکاناتی که می‌تواند مورد توجه طرفداران و علاقه‌مندان به اسکی در این محل قرار گیرد، لوازم اسکی و آموزشگاه اسکی است که برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در محل پیست ارایه می‌شود.

این پیست همچنین دارای امکانات و فضای خانوادگی نیز است و خانواده‌ها می‌توانند به‌صورت جمعی از امکانات آن استفاده کنند.

این پیست علاوه بر اسکی چمن در تابستان، امکانات دیگری از جمله دریاچه مصنوعی و چادرهای عشایری نیز دارد که قابل‌توجه بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد.

پیست اسکی پولاد کف اردکان دومین پیست بین المللی ایران

این چادرهای عشایری که به آن‌ها یورد (یورت مغولی) هم می‌گویند، در همان معنی چادر به کار می‌روند. پیست اسکی فولادکف به‌عنوان یکی از مکان‌های گردشگری شمال استان فارس در فصول مختلف سال مورد توجه گردشگران است و بازدیدکنندگان طبیعت‌گرد و علاقه‌مندان به اسکی و دوست‌داران ورزش‌ها و صحنه‌های هیجانی و زمستانی را معمولا جذب زیبایی‌ها و سرگرمی‌های خود می‌کند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید