جاذبه ی دیدنی چشمه هفت‌رنگ شاهرود

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شهرستان شاهرود که نام قبلی آن “شخره”، “شاخره” و “حنچره” بوده است در شمال شرقی استان سمنان قرارگرفته است و سهم بسزایی در اکو توریسم استان دارد.

چشمه هفت‌رنگ و منطقه فرحزاد تاش نمونه‌ای از جاذبه‌های کمتر شناخته‌ شده بخش طبیعت‌گردی استان سمنان است که از پتانسیل بالایی برخوردار است.

جاذبه ی دیدنی چشمه هفت‌رنگ شاهرود

این منطقه در روبروی باغات فرحزاد و در شمال شرقی شهرستان شاهرود و در رشته‌کوه البرز شرقی است. از مزیت‌های مهم چشمه هفت‌رنگ می‌توان به: وجود منابع آب فراوان و توسعه بخش کشاورزی منطقه گرآب و دامداری به همراه خاصیت درمانی که دارد اشاره کرد به همین منظور چشمه هفت‌رنگ در منطقه، موردتوجه ساکنین فرحزاد تاش بوده است.

کوه شاهوار

جاذبه ی دیدنی چشمه هفت‌رنگ شاهرودبلندترین قله البرز شرقی است که مرز میان استان سمنان و استان گلستان را از هم جدا می‌کند. در شمال شهرستان شاهرود و روستای نُکارمَن، در شرق به روستای تاش و در جنوب به روستای سیاه مرز کوه که حرکت کنید کوه شاهوار را که قله آن مخروطی شکل است را خواهید دید.

منطقه فرحزاد تاش

جاذبه ی دیدنی چشمه هفت‌رنگ شاهرود

این منطقه به دلیل موقعیت توپولوژی که دارد از آب و هوایی خنک برخوردار است و مملو از دشت‌های سرسبز با پوشش گیاهی متناسب با آب‌وهوای منطقه است. این منطقه با داشتن شرایط فعلی نگاه باران گردشگران در گرمای فصول بهار و تابستان را به خود معطوف ساخته است.

اقلیم منطقه

جاذبه ی دیدنی چشمه هفت‌رنگ شاهروداقلیم موجود در فرحزاد تاش و چشمه هفت‌رنگ شاهرود، سرد و خشک است. پس بهتر است در فصول پائیز و زمستان به این منطقه سفر نکنید.

فرهنگ شهرستان شاهرود
حسن توجه مردمان ساکن شاهرود همانند سایر مردمان سرزمینمان ایران به عید باستانی نوروز ستودنی است که تدارکات لازم را برای آن از ماه قبل می‌بینند.

ریش‌سفیدان علت آن را سردسیر بودن منطقه دانسته‌اند! در کتاب فرهنگ مردم شاهرود آمده است که عوام بنای جهنم را در روز چهارشنبه می‌دانند و در این روز قابیل خون برادرش هابیل را بر زمین می‌ریزد و این را دلیل بر شوم بودن چهارشنبه دانسته‌اند که برای رفع نحسی از روی آتش می‌پرند و اشعاری را با خود زمزمه می‌کنند.

سوغات شاهرود

جاذبه ی دیدنی چشمه هفت‌رنگ شاهرودبعد از یک طبیعت‌گردی در دره‌های کوه شاهوار و مشاهده رنگ‌های مختلف در چشمه هفت‌رنگ مجن نوبت خرید سوغات شهرستان شاهرود است.

این قاره کوچک به دلیل آنکه در مسیر پرتردد مشهد واقع‌شده است نه‌ تنها برای گردشگران داخلی بلکه برای سوغاتی‌ها و جاذبه‌های گردشگری که دارد در جهان نیز شناخته‌شده است.

سوغاتی‌های این سرزمین پنج اقلیم کشمش، گیلاس، آلو، انگور، انواع نان‌ها، انواع آب‌نبات، صنایع‌دستی مانند گلیم، سفال، سرامیک و… است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید