10 جاذبه برتر ایران از نظر گردشگران خارجی

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

بدون شک قبل از خرید بلیط هواپیما و انتخاب مقصد درباره مقاصد مختلف تحقیق می کنید و از روی جاذبه های تاریخی، گردشگری، دیدنی و یا حتی جشنواره های در حال برگزاری و هزاران دلیل دیگر یک شهر را انتخاب می کنید.

در کشورمان ایران نیز جاذبه های تاریخی، دیدنی، طبیعی و … بسیاری وجود دارد که باعث انتخاب ایران به عنوان مقصد جدید برای سفر توسط گردشگران خارجی می شود. اما تا زمانی که از یک جاذبه دیدن نکنید نمی توانید به خوبی درباره آن نظر دهید. گردشگران خارجی که از ایران بازدید کرده اند همگی شیفته آن شده اند، اما در بین جاذبه های کشور برخی از همه بیشتر جلب توجه کرده است.

در ادامه تنها با 10 مورد از جذاب ترین جاذبه های ایران که از نظر گردشگران خارجی بهترین بوده اند آشنا می شویم.

غار علیصدر در همدان

غار علیصدر به طول 11 هزار و 200 متر بزرگترین و همچنین مهم ترین غار آبی جهان می باشد که با دالان های پیچ در پیچ و طولانی، قندیل های بزرگ با اشکال مختلف و سنگ هایی به قدمت دوره ژوراسیک از دوران دوم زمین شناسی به عنوان مهم ترین جاذبه دیدنی همدان تبدیل شده است.

کشف این غار در دهه 40 توسط گروهی 14 نفره از کوه نوردان صورت گرفت و پس از آن به عنوان جاذبه ای طبیعی و دیدنی برای بازدید عموم باز شد.

غار علیصدر

کتیبه بیستون

کتیبه (سنگ نوشته) از بهترین آثار تاریخی می باشد که به غیر از مورخان توجه گردشگران را نیز به خود جلب کرده است. یکی از این سنگ نوشته های معروف؛ کتیبه بیستون می باشد که در 30 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار گرفته است.

این سنگ نوشته که مربوط به دوران حکومت هخامنشیان می باشد چگونگی پیروز شدن داریوش بزرگ، یکی از مشهورترین پادشاهان هخامنشی، را بر گوماته مغ شرح می دهد.

این آثار تاریخی جز آثار ملی و میراث جهانی یونسکو می باشد.

کتیبه بیستون

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از شاهکار های هنری و معماری زندگی ایرانیان در گذشته ایجاد قنات ها بوده است، یکی از قنات های به جامانده و بی نظیر، شهر زیرزمینی کاریز واقع در جزیره کیش می باشد که بخاطر بزرگی و طول زیادی که دارد عنوان شهر را گرفته است.

از آنجایی که خرید بلیط هواپیما کیش و ورود به این جزیره برای گردشگران خارجی نیاز به ویزا ندارد، چرا که کیش جز مناطق آزاد ایران می باشد، این کاریز قدیمی جز پر بازدیدترین جاذبه های ایران قرار گرفته و از نظر گردشگران شاهکاری بی نظیر می باشد.

 

شهر زیر زمینی کاریز

تخت جمشید

مشهورترین و همچنین پرطرفدارترین جاذبه ایران از نظر گردشگران خارجی، تخت جمشید می باشد که تقریبا می توان گفت هیچ گردشگر خارجی بدون بازدید آن کشور را ترک نکرده است.

تختب جمشید نیز یکی دیگر از آثار باقی مانده از هخامنشیان می باشد که هنر معماری و قدرت ایرانیان را در گذشته به نمایش می گذارد.

تخت جمشید در حدود 518 سال قبل از میلاد پایتخت هخامنشیان بوده و در حال حاضر رد نزدیکی شهر شیراز واقع شده واقع شده است، بنابراین برای بازدید از ان باید از شهر خارج شوید.

تخت جمشید

سی و سه پل در اصفهان

این پل که با نام پل الله وردی خان نیز شناخته می شود و بر روی زاینده رود در شهر اصفهان قرار دارد، یکی از جاذبه های باشکوه ایران می باشد که به غیر از گردشگران خارجی محبوبیت خاصی در بین ایرانیان نیز دارد.

این پل با 33 دهانه و 295 متر طول به عرض 14 متر معماری و هنر صفویان را نمایش می دهد. سی و سه پل محل برگزاری دو مراسم مهم آب پاشان و خاج شایان در دوره حکومت صفویه بوده است.

سی و سه پل اصفهان

ارگ بم

ارگ بم بزرگترین بنای خشتی جهان و شاهکاری فوق العاده از هنر معماری ایرانیان می باشد که در استان کرمان واقع شده است.

قدمت ساخت ارگ بم مربوط به سده 5 پیش از میلاد می باشد که طبق شواهد تا سال 1850 میلادی نیز از آن استفاده می شده است.

اما متاسفانه پس از زلزله بم قسمت عظیمی از آن به شدت تخریب شد. پس از زلزله ارگ بم جز آثار میراث جهانی در معرض خطر قرار گرفت و برای بازسازی آن اقدامات بسیاری انجام شد.

ارگ بم

شهر باستانی حریره

همانطور که گفته شد بازدید از کیش برای گردشگران خارجی بسیار راحت می باشد به همین دلیل در این لیست به دو تا از جاذبه های مهم شهر کیش اشاره شده است.پ

شهر باستانی حریره که بیش از 800 سال قدمت دارد یکی دیگر از جاذبه های پرطرفدار کیش می باشد. با این وجود که تنها برخی از قسمت های این شهر پیدا شده اما هنوز هم بسیار مورد توجه گردشگران می باشد.

شهر باستانی حریره به سه قسمت خانه ها اعیانی، حمام ها و کارگاه ها تقسیم می شود. اگر مسافر جزیره کیش شدید بازدید از این شهر تاریخی را از دست ندهید.

برای رزرو تور کیش نیز می توانید از این قسمت اقدام نمایید.

شهر باستانی حریره

آرامگاه کوروش کبیر

آرامگاه پرآوازه ترین پادشاه هخامنشی، کوروش کبیر از مهم ترین آثار تاریخی ایران می باشد که در سال 2004 میلادی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

به غیر از سازه مقبره دلیل محبوبیت این بنا، کوروش کبیر می باشد که آوازه جهانی دارد.

آرامگاه کوروش کبیر

مسجد نصیر الملک

یکی دیگر از آثار مهم تاریخی ایران، که معماری فوق العاده چشمگیری دارد، مسجد نصیر الملک واقع در شهر شیراز می باشد که در قرن 19 میلادی ساخته شده است.

بازار وکیل

حمام و بازار وکیل

این سازه های قدیمی مربوط به دوران زندیه می باشند و به دستور کریم خان زند ساخته شده اند و در حال حاضر از بی نظیرترین جاذبه های ایران می باشند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید