10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخرید

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

سوغاتی های ارمنستان اغلب نشان دهنده فرهنگ، تاریخ و فلسفه این کشور می باشند. در این کشور طیف گسترده ای از کالاها و سوغاتی های متنوع ارائه می شود که می توانید برای هر سلیقه ای انتخابی کنید. در این مقاله برخی از کالاهای خاص که می توانید برای خود، خانواده و دوستانتان بخرید، ارائه شده است.
کنیاک ارمنی

10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخریدکنیاک برای ارمنی ها دارای اهمیت است و این اولین سوغاتی است که می توانید برای هر فرد علاقمند به نوشیدنی بخرید. اگر حجم چمدانتان اهمیت دارد، نگران نباشید. بطری هایی با اندازه کوچکتر و قیمت ارزان تر نیز برایتان فراهم شده است.
جواهرات ارمنی

10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخریدبرای کسانی که به دنبال سوغاتی هستند تا در زندگی روزمره خود نیز از آن استفاده کنند، جواهرات ارمنی گزینه مناسبی است. جواهرات سنتی نمادهای این کشور را نشان می دهند و گزینه مناسبی برای یادآوری سفر به این کشور و نشان دادن شخصیتتان می باشد. علاوه بر این، جواهرات هدایای مناسبی هستند. جواهرات ممکن است گران قیمت باشند اما انواع متنوعی دارند، بنابراین م یتوانید چیزی را پیدا کنید که مناسب بودجه و سلیقه شما باشد.
هر وسیله ای با انار

10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخریدانار نماد فرهنگ ارمنستان است، در نتیجه فروشگاه های سوغات مملو از هدیه های اناری هستند. می توایند یک تکه دکوری برای میز و قفسه هایتان، آهنربای اناری برای یخچال، گردنبندهایی با انار خشک شده، و یا بشقاب هایی با اشکال میوه که به صورت نصف یه با یک طرح ساده بریده شده اند، را خریداری کنید. امکانات متنوعی در اختیار دارید.
مدال هایی با تصویر تیگران بزرگ

تیگران بزرگ، پادشاه ارمنستانی است که در زمان سلطنت خود در سال های 55 تا 95 پیش از میلاد، ارمنستان را به قدرتمندترین کشور روم شرقی تبدیل کرد. او قلمرو خود را تا فراتر از مرزهای سنتی گسترش داد و در میان مردم محلی عنوان پادشاه بزرگ را به دست آورد. بنابراین، این سوغاتی نماد قدرت ارمنستان است و قطعا علاقمندان به تاریخ از آن لذت خواهند برد.
هر چیزی با تصویری از کوه آرارات

علاوه بر کنیاک، آتشفشان خاموش آرارات در فاصله ای از شرق ترکیه برای مردم ارمنستان اهمیت دارد، و دارای دو مخروط اصلی می باشد: آرارات کوچک در ارتفاع 12.782 فوت (3.896 متر) و آرارات بزرگ که با ارتفاع 16.945 فوت (5165 متر) بلندترین قله در ترکیه است.

کوه آرارات نشانه غرور ملی ارمنستان است زیرا در کتاب پیدایش از رشته کوه های آرارات به عنوان آخرین توقفگاه کشتی نوح بعد از طوفان نام برده شده است. محققان هنوز این موضوع را ثابت نکرده اند اما مسیحیان معتقدند که این کوه همان است که در انجیل نام برده شده است.
قالیچه

10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخریدقالیچه ها یکی دیگر از نشانه های مهم فرهنگ ارمنستان هستند که در اندازه، رنگ و شکل های مختلف ارائه می شوند. گردشگران باید به این موضوع توجه کنند که این قالیچه ها سنگین هستند و فضای زیادی را اشغال می کنند، اما ارزش خریدن را دارند.

بهترین مکان برای خریدن این قالیچه ها بازار ورنیساژ در آخر هفته ها است، حتی ممکن است در اینجا بتوانید قالیچه های کوچکتر نیز پیدا کنید. اگر در طول هفته به ایروان سفر کردید، فروشگاه های فرش عتیقه نیز مکان مناسبی برای بازدید و خرید هستند.
میوه های خشک

10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخریدارمنستان به خاطر آلو، زردآلو و هلو های خود معروف است و معمولا توریست ها بعد از امتحان کردن این میوه ها دوست دارند آنها را به خانه بیاورند. خریدن میوه های خشک بهترین گزینه است.

خشک کردن میوه سنت رایج در ارمنستان است و هر خانواده ای میوه خشک کرده را برای خود ذخیره می کند تا به عنوان میان وعده یا ماده اصلی غذا استفاده کند. به علاوه این میوه ها بسیار خوشمزه هستند و ختما میوه های خشک شکلاتی را نیز امتحان کنید. بسیار خوشمزه و لذیذ اند.
لواشک

10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخریدلواشک سوغاتی خاص در مناطق قفقاز است. لواشک ها برای میان وعده یا افزایش انرژی عالی هستند و به راحتی بسته بندی می شوند. لواشک از انواع میوه های خشک تهیه می شود و می تواند شیرین یا ترش باشد.
آبمیوه

10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخریدارمنستان به خاطر تولید نوشیدنی میوه ای و نوشیدنی انگور معروف است. آب انار رایج ترین نوشیدنی برای گردشگران است اما شما می توانید برای هرکس که می خواهید انواع نوشیدنی تمشک، توت سیاه یا گیلاس بخرید.
کچکار

10 سوغاتی منحصربفرد که فقط در ارمنستان می توانید بخریدکچکار که با عنوان صلیب سنگی ارمنی نیز شناخته می شود، لوح حکاکی شده با یک صلیب و انواع نقش ها از جمله طرح های مشبک گل های سرخ و گیاهان می باشد. این سنگ نمونه ای عالی از هنر مسیحی ارمنستان در دوران قرون وسطی می باشد. در سال 2010، کچکار عنوان به لیست میراث فرهنگی یونسکو اضافه شد. کچکار هدیه مناسبی برای علاقمندان به تاریخ و هنر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید