بنر هدر

5 دستورالعمل خوشمزه لوبیا و عدس خشک هندی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آیا لوبیا و عدس خشک دارید و نمی دانید با آنها چه کنید؟ از آنها در این 5 غذای قدیمی و آسان هندی استفاده کنید. کوئر تان فرانسوی به تازگی وارد اینستاگرام شده تا به طرفداران خود یاد بدهد که چگونه غذای مورد علاقه خانواده خود را تهیه کنند.

با به دست آوردن نشانی از تان، فرهنگ سفر در اینجا به شما طرز تهیه 5 غذای آسان و خوشمزه هندی را با لوبیا و عدس خشک نشان می دهد. توانایی تبدیل حبوبات خشک به یک شاهکار آشپزی مهارت بی نظیری است و حتی بعد از پایان همه گیری کووید 19 نیز مفید خواهد بود. فقط به یاد داشته باشید حبوبات نیز مانند برنج برای از بین بردن نشاسته نیاز به شست و شو دارند.

درحالی که حبوبات خود طعم مطلوبی دارند، اما هنگام طبخ طعم هر آنچه که به آنها اضافه کنید را می گیرند (مانند توفو). پس بدون هیچ حرف اضافه ای، همان طور که تان گفت: آیا عدس خشک دارید و نمی دانید با آن چه کنید؟ من به شما می گویم.
1- دال عدس تارکای تان

5 دستورالعمل خوشمزه لوبیا و عدس خشک هندی
دال غذای اصلی هند است و شواهد نشان می دهد که مردم در زمان عصر برنز، در دوران تمدن اندوس عدس را پرورش داده و می پختند. ما در این مقاله روش تان را آموزش می دهیم زیرا هر خانواده روش طبخ مخصوص خود را دارد و این روش مخصوص خانواده تان است.

منظور از تارکا ادویه جات اضافه شده به روغن یا کره است ( خانواده تان از سیر در کره های خود استفاده می کنند) و این تکنیک پخت به طور گسترده در آشپزی هندی به کار می رود. این دستورالعمل را از سایت Tastemade امتحان کنید و مطمئن باشید که با مقداری برنج باسماتی بی نظیر خواهد شد.
2- راجما چاوال (برنج و لوبیا)

5 دستورالعمل خوشمزه لوبیا و عدس خشک هندی
راجما نوعی غذای مخصوص شمال هند است که با لوبیای قرمز تهیه می شود و می توان آن را به صورت خشک یا خیس خریداری کرد. اگر آن را به صورت خشک تهیه کردید، باید بگذارید چند ساعت خیس بخورد. اگرچه اگر یک شب آنها را خیس دهید بهتر است.

یک کاسه راجما چاوال بخارپز شده به حدی گرم و خوشمزه است که ما می توانید بگوییم راجمای هندی بهتر از مک اند چیز آمریکایی است؛ مک اند چیز غذای کلاسیک آمریکایی است که به رفع مشکل گوارش کمک می کند. سایت Veg Recipes of India (دستور غذاهای گیاهی هند) روش دقیق طبخ این غذا را آموزش می دهد.
3- چانا ماسالا

5 دستورالعمل خوشمزه لوبیا و عدس خشک هندی

در هندوستان نخود بیشترین کاربرد را در چانا ماسالا (کاری نخود) دارد. این غذا شامل تمام MVPهای مخصوص غذاهای هندی است: زردچوبه، زنجبیل، گشنیز و گرام ماسالا. این غذا، یک میان وعده خیابانی پرطرفدار است که معمولا با نان سرخ شده سرو می شود، فروشندگان خیابانی هند برخی از بهترین غذاها را ارائه می دهند.

اگرچه در خانه می توانید این غذا را با برنج سرو کنید. این دستورالعمل آسان را از BBC Good Food امتحان کنید و اجازه دهید این ماسالای پخته خانگی حس خیابان های پایتخت هند؟، دهلی نو، را به شما منتقل کند؛ البته تازمانی که نتوانیم به آن کشور سفر کنیم.
4- خیچدی

5 دستورالعمل خوشمزه لوبیا و عدس خشک هندی

خیچدی مانند آناناس در پیتزا است، یا آن را دوست خواهسد داشت یا از آن متنفر خواهید بود. این غذا شبیه به برنج و دال است که به نظر می رسد همه آن را دوست دارند، بنابراین شاید نفرت از آن به این دلیل است که خیچدی به آسانی در معده هضم می شود و معمولا این اولین غذایی است که مردم بعد از یک دوره مسمومیت غذایی آن را برای خوردن انتخاب می کنند.

همچنین این اولین غذای جامدی است که نوزادانی هندی می خورند. این نکته را به خاطر داشته باشید، قانون طلایی خیچدی؛ هرچه بیشتر شبیه حریره باشد، بهتر است. می توانید سبزیجاتی مانند هویج یا گل کلم را به آن اضافه کنید اما Bon Appetit با فلفل قرمز و فلفل دلمه ای آن را پخته که بسیار محبوب است.
5- سوپ خوشمزه عدس و زردچوبه الا

5 دستورالعمل خوشمزه لوبیا و عدس خشک هندی

آشپز محبوب بریتانیایی، الا میلز، پس از تشخیص بیماری که در اوایل بیست سالگی بر روی هضم غذایش تاثیر می گذاشت، شروع به پخت غذاهای کامل با استفاده از سبزیجات کرد. او علاقه خاصی به دال ها و کاری ها دارد و غالبا خود را متمایل به غذاهای جنوب آسیا نشان می دهد. در اینجا او دو ماده ضروری هندی (زردچوبه و عدس) را با یکدیگر ترکیب می کند تا سوپ شیر و نارگیلی درست کند که ما نمی توانیم از آن استفاده کنیم.
بهترین دستورالعمل: لوبیای پخته ماسالا روی نان تست
اگر هنوز تردید دارید و طبخ غذا با حبوبات خشک مورد علاقه شما نیست، لوبیاهای پخته شده را جایگزین لوبیای پخته ماسالا بر روی نان تست کنید. این غذا بیشتر از هندی ها، مورد علاقه انگلیسی ها است اما در دستور آشپزی گیاهی سرآشپز میرا سودا روش طبخ غذای دو فرهنگ ترکیب شده و فلفل سبز و چاتنی (نوعی ترشی با ادویه) قرار دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید