بنر هدر

چگونگی رزرو هتل خوب با قیمت ارزان تر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اگر برای اولین بار می خواهید اقدام به رزرو هتل کنید ، قبل از اینکه اتاقی برای ماه عسل تان رزرو کنید ، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید .

بی شک اقامت در هتل یکی از پر هزینه ترین بخش های سفر شماست ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که بیشتر از مبلغی که برای رزرو اتاق نیاز است خرج نکنید .

چگونگی رزرو هتل خوب با قیمت ارزان تر

می‌خواهید جایی پیدا کنید که هم انتظارات همسفرهایتان را برآورده کند و هم منطبق با بودجه‌تان باشد، طبیعی است که پیدا کردن هتل در این شرایط فرایندی وقت‌گیر و پیچیده خواهد شد.

یا مثلا فکر کنید سفری ناگهانی برایتان پیش آمده و وقت زیادی برای گشتن میان آژانس‌های مسافرتی ندارید و باید خیلی سریع محل اقامت‌تان را رزرو کنید. در هردو حالت بهترین راه، رزرو آنلاین هتل است.

با ما باشید تا در ادامه برایتان توضیح بدهیم چطور می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن هتلی مناسب و درخور پیدا و رزرو کرد.

بودجه‌ سفر را مشخص کنید!

چگونگی رزرو هتل خوب با قیمت ارزان تر

–  قبل از آن‌که محل اقامت را انتخاب کنید باید مطمئن شوید که با بودجه‌ی شما می‌خواند و امکانات رفاهی‌اش برایتان مناسب است. بنابراین ابتدا مشخص کنید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید.این کار به شما کمک می‌کند که وقت کمتری در جستجوی هتل صرف کنید و زودتر به نتیجه برسید.

– باید بدانید که نرخ رزرو اتاق های هتل بر اساس نوع اتاق مورد درخواست شما ، در روزهای مختلف و حتی در ساعات مختلف یک روز متفاوت هستند .

برای داشتن بهترین اتاق با کمترین نرخ ، نیاز خواهد بود زمان زیادی را برای تحقیق صرف کنید و ممکن است درزمان انجام رزرو بتوانید در مورد نرخ مذاکره کنید .

–  تصمیم بگیرید چه نوع هتلی می خواهید – هتل ارزان قیمت ، هتل با قیمت متوسط ، هتل زنجیره ای ، هتل لوکس ، هتل سه ستاره و یا حتی پنج ستاره .

این طبقه بندی عامل مهمی در نوع خدمات ، مبلمان اتاق ، امکانات رفاهی و نرخ است که می توانید پیش بینی کنید .

محدوده‌ی مورد نظرتان را مشخص کنید

چگونگی رزرو هتل خوب با قیمت ارزان تر

قبل از سفر به مقصد کمی درباره‌ی آن تحقیق کنید، ببینید کدام مناطق آن برای شما مناسب است. مثلا ممکن است به سفر کاری بروید و بخواهید هتل‌تان نزدیک محل جلسه یا قرار کاری‌تان باشد، یا این‌که نزدیکی به بافت تاریخی شهر برایتان مهم باشد، حتی ممکن است برای خرید سفر کنید و بخواهید در بافت تجاری و نزدیک مراکز خرید اقامت کنید.

امکانات مورد انتظارتان از هتل

چگونگی رزرو هتل خوب با قیمت ارزان تر

– درباره‌ی امکانات مورد نیازتان فکر کنید. آیا به فضایی برای یک خانواده‌ی پنج‌نفره نیاز دارید یا فقط اتاقی برای خودتان می‌خواهید؟ هتل آپارتمان می‌خواهید یا هتل؟

صبحانه را ترجیح می‌دهید توی هتل صرف کنید یا بیرون؟ آیا در گروهی که با آن سفر می‌کنید افراد کهنسال و کم‌توان هم هستند و وجود آسانسور در هتل برایتان مهم است؟

ترجیح می‌دهید تک‌تک اعضای گروه اتاق خودشان را داشته باشند یا می‌توانید به گروه‌های کوچک‌تر تقسیم شوید و باهم اتاق بگیرید؟

–  بدانید که حتی داخل یک هتل نیز همه اتاق ها شبیه هم نیستند . بعضی از اتاق ها بزرگتر و بعضی ها در گوشه هستند و چشم انداز زیباتری دارند .

برخی اتاق ها در طبقات بالاتر هستند ( معمولا این اتاق ها بهتر هستند چون چشم انداز زیباتری دارند و سر و صدای کمتری نسبت به طبقات پایین تر دارند ) .

هتل مورد دلخواه تان را رزرو کنید

چگونگی رزرو هتل خوب با قیمت ارزان تر

– حالا از بزرگترین ابزاری که در دست دارید استفاده کنید و بگویید : ” ما قرار است ماه عسلمان را اینجا سپری کنیم و امیدواریم که شما بهترین امکانات را در اختیارمان قرار خواهید داد .

به احتمال زیاد هیچ کس نخواهد توانست به این سوال آخر شما پاسخ منفی بدهد . حتی اگر پاسخی دریافت کنید ، از پذیرشگر بخواهید زمان ورودتان آن را یادآوری کند .

–  سپس از طریق تلفن رزرواسیون خود را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که قبل از آن در مورد سیاست ابطال رزرواسیون سوال کنید .

از پذیرشگر بخواهید شماره تایید ، دستورالعمل و یا در صورت نیاز بروشور هتل را برایتان ایمیل کند . شماره رزرواسیونی که دریافت کردید را یادداشت کنید و آن را در جای امنی بگذارید .

– پس از برقراری تماس و انجام هماهنگی‌های لازم، وارد درگاه پرداخت هزینه خواهید شد. مبلغ لازم را با کارت عابربانک‌تان پرداخت کنید و فرایند خرید را تکمیل کنید.

پس از خروج از درگاه الکترونیکی بانک، واچر بصورت اتوماتیک نمایش داده می‌شود که می‌توانید از آن پرینت بگیرید و در ورود به هتل آن را به مسئول رزرو هتل ارائه بدهید.

سیاست‌های کنسل کردن رزرو را بررسی کنید

چگونگی رزرو هتل خوب با قیمت ارزان تر

حتما به قوانین مرتبط با کنسل کردن رزرو هتل دقت کنید. فرقی نمی‌کند که بخواهید هزینه هتل را با امتیازهای خود بپردازید یا با پول نقد.

گاهی مجبور می‌شویم که رزرو هتل را به دلایل مختلف کنسل کنیم. مثلا ممکن است سفرمان عقب بیافتد یا به هر دلیلی منتفی شود. سیاست هتل‌ها در برخورد با کنسل کردن اقامت با هم متفاوت است.

بعضی از هتل‌ها جرایم سنگینی بابت کنسل کردن رزرو اتاق از مشتری می‌گیرند. برای اینکه مقدار زیادی پول بابت کنسل کردن نپردازید، حتما از قبل این قوانین را بررسی کنید.

نکات 

چگونگی رزرو هتل خوب با قیمت ارزان تر
1. تمام نرخ هایی که در طول تحقیق پیدا کردید را در دست داشته باشید .
2. انعطاف پذیر باشید ، ممکن است بتوانید مبلغ زیادی را با رزرو بسته آخر هفته ( بسته آخر هفته نسبت به این که اواسط هفته بروید بهتر است چون اواسط هفته هتل ها پر از تجار هستند و این روی نرخ تاثیر گذار است ) ذخیره کنید .
3. اگر محل هتل زیاد برایتان مهم نیست ، می توانید مبلغ زیادی را با گرفتن یک هتل در منطقه ای دور از مرکز شهر مانند هتل فرودگاه ذخیره کنید .
4. هتل ها و استراحتگاه های بهتر خدمات بسیار ویژه یا طبقات خصوصی دارند ( این مورد می تواند شامل ملحفه و بالش با کیفیت ، غذاها و نوشیدنی های مجلل و البته یک پیشخوان بسیار خاص برای رفع نیازهای شما باشد ) .
چیزهایی که نیاز دارید :
تاریخ سفر را به یاد داشته باشید .
یک کارت اعتباری معتبر به همراه داشته باشید .
بدانید که نرخ های اتاق هتل ها روز به روز و حتی در سایت های مختلف متفاوتند .
صبور باشید . نتیجه تحقیقات شما رزرو یک هتل ارزان تر خواهد بود .

حالا شروع به شمارش روزها برای رسیدن وقت سفر کنید .

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید