بنر هدر

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

حقیقت این است که هرچه اطرافمان از مادیاتی که در قبالشان مسئول هستیم خلوت تر باشد نگرانی و اضطراب ها کاهش پیدا می کند و باعث می شود تا آرامش بیشتری در زندگی داشته باشیم.

هنگامی‌که می‌خواهید چمدان سفرتان را ببندید، همه‌چیز به نظر ضروری می‌آید و باید همه‌چیز را همراه خودتان به سفر ببرید. وقتی به مقصد موردنظرتان می‌رسید و سنگینی چمدان در فرودگاه و تاکسی شما را حسابی کلافه کرده است به این نتیجه می‌رسید که نباید چمدانتان را این‌قدر سنگین می‌کردید.

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

پس از اتمام سفر هم متوجه می‌شوید نیمی از وسایلی که همراه خود برده بودید بی‌استفاده ماند. پس چه باید کرد؟

ما در جاذبه ها چند نکته مهم و کاربردی برای داشتن سفری سبک و با آرامش خاطر را به شما دوستان عزیز آشنا می کنیم. امیدواریم که با دانستن این چند نکته بسیار خوب کوله بار سفرهایتان را سبک کرده باشیم.

کوله یا کیف مناسب و کاربردی تهیه کنید!

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

به دنبال کیف ارگونومیکی باشید که جادار بوده و قابلیت تبدیل از کوله به کیف دستی را داشته باشد. همچنین یک قسمت کوچک تر تفکیک پذیر نیز برای استفاده روزانه داشته باشد.

جیب های زیاد و جادار وقتی در یک سفر مینیمالیستی و ساده هستید نقش دوستان وفاداری را ایفا می کنند که در مدیریت وسایل الکترونیکی، بهداشتی و پوشاک شما بسیار تاثیر گذار هستند.

لباس های ضروری را در اولویت قرار دهید!

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

لباس های کاموایی و پشمی به دلیل آنکه جنس مقاومی دارند، دیرتر چروک می شوند و شما را گرم می کنند گزینه بسیار خوبی برای سفر هستند.

همچنین به جای تا کردن آنها می توانید لباس های خود را رول کنید چرا که با اینکار هم فضای کمتری اشغال می شود و هم از چروک شدن لباس ها جلوگیری می شود.

لباس‌های سبک‌وزنتان را در طول سفر نپوشید!

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

در طول سفر شما باید چند دست لباس بردارید. مدیریت وزن بارها در حین سفر یعنی شما بدانید چه لباسی را باید در چه موقعیتی بپوشید.

در بار شما لباس‌های سنگین‌وزن و سبک‌وزنی وجود دارد. در سفر باید لباس‌های سنگین‌وزن خود را بپوشید و لباس‌های سبک را داخل چمدان یا کیف خود قرار دهید تا حمل وسایلتان آسان‌تر باشد.

اگر به سفر کاری می‌روید و مجبور هستید کت‌وشلوار بپوشید، کت‌وشلوار را در مسیر به تن کنید و آن را در کیف خود قرار ندهید تا کیف شما سنگین نشود.

کفش ورزشی راحت بپوشید!

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

آیا تا به حال تجربه آن را داشته اید که چند جفت کفش زیبا و مد روز را به سختی در چمدانتان جای دهید ولی پس از پوشیدن آنها متوجه شوید که اصلا راحت نبوده و حتی باعث می شود تا پایتان تاول بزند؟

واقعا تجربه تلخ و آزاردهنده ایست مخصوصا آنکه عموما کفش ها فضای زیادی از چمدان را پر می کند و وزن زیادی دارند. قابل پیش بینی است که در زمان سفر بیش از هر زمان دیگری پیاده روی می کنید، بنابراین داشتن یک جفت کفش اسپورت و راحتی که زیادی روشن و ورزشی هم نباشد و بتوان با هر لباسی آن را پوشید به شدت کارآمد است.

کیف لوازم آرایشی و بهداشتی خود را سبک کنید!

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

لوازم آرایشی و بهداشتی علاوه بر آنکه تحت فشار امکان سوراخ شدن و ترشح به بیرون را دارند و باعث به هم ریختگی می شوند، در حالت کلی نیز فضای زیادی را اشغال می کنند.

بنابراین تنها نیاز است تا موارد اساسی مانند شامپو، مسواک، خمیر دندان، صابون و لوسیون بدن را به همراه داشته باشید. حتی اگر اطمینان دارید در هتل اقامت خواهید کرد شامپو را نیز میتوانید از لیست خود حذف کنید چرا که در اکثر هتل های ایران و جهان جزو امکانات اولیه یک اقامتگاه به شمار می رود. در اولویت بعدی لوازم بهداشتی نیز کرم ضد آفتاب و اسپری حشره کش قرار دارد.

وسایل الکترونیکی را به حداقل برسانید!

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

پیشنهاد کارآمد در این زمینه برای سفرهای سبک همراه داشتن تنها یک وسیله الکترونیکی و آن هم تلفن هوشمند است. علاوه بر بالا رفتن امنیت سفر، حفظ ارتباط با دنیای پیرامون نیز از مزایای اینکار است.

همچنین اغلب تلفن های هوشمند امروزی دوربین های عکاسی بسیار خوبی نیز دارند و این امکان را فراهم می کنند تا لحظه لحظه سفر خود را به ثبت برسانید، بنابراین نیاز به دوربین عکاسی هم نخواهید داشت مگر آنکه یک عکاس متعصب باشید.

از محصولاتی چندمنظوره استفاده کنید!

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

اگر بخواهید سبک سفر کنید باید از بسیاری از وسایل فاکتور بگیرید و بسیاری از لوازم را با خود حمل نکنید؛ اما اگر مجبور بودید چند وسیله ضروری و سنگین را حمل کنید به دنبال نمونه‌های چندمنظوره و جایگزین برای آن‌ها باشید.

برای اینکه بهتر متوجه شوید مسئله را با یک مثال ساده توضیح می‌دهیم، اگر می‌خواهید برای شستشوی مو و بدن و لباس‌هایتان سه ماده شوینده حمل کنید، بهتر است مواد شوینده‌ای را انتخاب کنید تا بتواند همه این قابلیت‌ها را داشته باشد و با استفاده از آن‌هم بتوانید لباس‌هایتان را بشویید و هم به حمام بروید، بدون شک در این صورت شما باید یک شامپوی سر معمولی را انتخاب کنید.

مواد غذایی تازه بخرید!

نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت

اگر به دنبال یک سفر با بودجه مشخص و پایینی هستید و یا اینکه از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید، خوردن تمام وعده های غذایی در رستوران و فست فود اصلا مناسب نیست.

شما می توانید با پیدا کردن بازارهای روز میوه و سبزی و فروشگاه های محلی مناسب در هر شهر، در هزینه صرف جویی کرده و همچنین سالم تر بمانید. در زمان رزرو هتل یا مهمانخانه، به دنبال جایی باشید که آشپزخانه و امکان پخت و پز داشته باشد.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «نکته های ضروری برای داشتن سفری سبک و راحت»

  1. بسیار مطلب عالی ای بود استفاده کردم خدا کنه زودتر کرونا تموم بشه یه سفر عالی بریم

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید